Trei profesori ieșeni au câștigat, anul trecut, câte 60.000 de euro din meditații!

Dimensiune font:

| 07-03-2025 10:20

 * aceștia au declarat, la ANAF, venituri de câte 300.000 de lei * în total, în anul 2024, „meditatorii” ieșeni au încasat peste 1 milion de euro * anul trecut, profesorfii meditatori au declarat sume mai mici decât în anul precedent, când un profesor din Iași câștigase din aceste activități peste 115.000 de euro! * cele mai căutate discipline pentru pregătiurea elevilor cu ora rămân Matematica și Limba română, ambele însumând trei sferturi din numărul total al orelor plătite

Peste un milion de euro au câștigat profesorii ieșeni din meditații la diferite obiecte de studiu, anul trecut. Nu toți profesorii din județ, evident, ci doar 327, câți au răspuns „recomandării” ANAF de a declara veniturile încasate lunar. 

Interesant este faptul că 5 dintre cei 327 de profesori înregistrați la ANAF au realizat mai bine de un sfert din suma totală declarată.

Cel mai bine le-a mers, anul trecut, unor cadre didactice din Iași și Hârlău, trei  la număr, înregistrate, fiecare, cu un venit de 300.000 lei din meditații.

În total, cele 327 cadre didactice care au depus declarație de venit la ANAF au însumat 5.143.535 de lei.

Ca localizare, 306 profesori provin din zona Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Iaşi, 13 au domiciliul în zona Unității Fiscale Orășenești Hârlău, iar câte 4 provin din zona Unităților fiscale din Pașcani și Târgu Frumos.

Din nefericire, cele mai multe sume obţinute din meditaţii nu sunt declarate, susţin autorităţile, şi rămân neimpozitate.

Totuși, spre deosebire de anii precedenți, veniturile declarate de cadrele didactice din județul Iași în anul 224 au fost mai mici decât cele din anii precedenți. În 2023, de exemplu, primii trei „contribuabili” în domeniu declarau venituri de 538.957 lei, 163.109 lei și 317.627 lei.

Cele mai căutate discipline pentru pregătiurea elevilor cu ora rămân Matematica și Limba română, ambele însumând trei sferturi din numărul total al orelor plătite, urmate de Limba engleză, Istorie, Limba franceză, Fizică și Chimie.

De cele mai multe ori, pentru a-și asigura „serviciile” unui cadru didactic foarte bun, unii părinți se înscriu pe liste de așteptare cu termene de peste 1 an, existând chiar și o „bursă” a celor mai cotizați profesori. 

Dar, în această categorie se înscriu mai puțiun de 10 la sută dintre cei care dau ore de pregătire, restul luptând din greu pentru a-și câștiga reputația pe piața meditațiilor.

La Iași, „mercurialul” meditațiilor oscilează între 50 de lei ora și 250 de lei o ședință de 2 ore, în funcție de prestigiul profesorului și de obiectul de studiu.

în România sunt, în acest moment, conform estimărilor specialiștilor, în jur de 175.000 de profesori care pot oferi meditații.

Baza legală care reglementează impozitarea veniturilor din meditaţii

Conform legislației în vigoare, persoanele fizice care obțin venituri din activități independente (meditaţii), impuse pe bază de norme de venit, au dreptul să opteze pentru determinarea venitului net în sistem real. „Opțiunea de a determina venitul net în sistem real, pe baza datelor din contabilitate, este obligatorie pentru contribuabil pe o perioadă de 2 ani fiscali consecutivi și se consideră reînnoită pentru o nouă perioadă dacă contribuabilul nu solicită revenirea la sistemul anterior, prin completarea corespunzătoare a declarației unice și depunerea formularului la organul fiscal competent până la data de 25 mai, inclusiv a anului următor expirării perioadei de 2 ani”, se arată în Ghidul privind tratamentul fiscal aplicabil veniturilor obţinute din meditaţii acordate în particular de persoanele fizice.

În cazul în care venitul net anual din activități independente se determină pe bază de norme de venit, la stabilirea acestuia se utilizează normele de venit de la locul desfășurării activității. Impozitul se calculează prin aplicarea cotei de 10% asupra venitului net care reprezintă norma anuală de venit ajustată, impozitul fiind final.

Pentru veniturile realizate din activități independente, contribuabilul datorează contribuția de asigurări sociale dacă estimează pentru anul curent venituri din activități independente a căror valoare cumulată este cel puțin egală cu 12 salarii minime brute pe ţară sau de cel puţin 24 de salarii minime brute pe ţară, în vigoare la termenul de depunere a Declarației unice.

Contribuția de asigurări sociale se calculează prin aplicarea cotei de 25% asupra bazei anuale de calcul. Nu se datorează contribuția de asigurări sociale pentru veniturile realizate din activitatea independentă dacă contribuabilul este asigurat în sisteme proprii de asigurări sociale și nu are obligația asigurării în sistemul public de pensii potrivit legii sau are calitatea de pensionar.

Daniel BACIU

 

 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

13:35

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
Iașul, în epicentrul riscului seismic. Un „tunel energetic” canalizează undele cutremurelor direct spre Moldova!
15/05/2025 17:50

* renumitul fizician iesean Silviu Gurlui sustine că respectivul canal tectonic se intinde pe o distantă de aproximativ 1.100 km, pornind din nordul Mării Egee si traversand Macedonia, Bulgaria, sudul Romani ...

  Elevii din Iași învață meseriile viitorului. Educație alternativă și inovație reală în școlile de azi
15/05/2025 17:32

Scolile iesene nu mai seamănă cu cele de acum 20 de ani. Tablele negre au fost inlocuite de ecrane interactive, iar orele de informatică au devenit ateliere de programare si robotică. În cadrul progra ...

Pasajul Alexandru cel Bun a intrat în reparații capitale
15/05/2025 16:49

* lucrările de reparatii la Pasajul Alexandru cel Bun vor fi făcute in asa fel incat circulatia să nu fie blocată Au inceput lucrările de reparatii capitale la pasajul Alexandru cel Bun, in cadrul unui co ...

Conferința EURINT. 25 de ani de excelență academică și dialog european, celebrați la Iași
15/05/2025 15:18

Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iasi devine vineri, 16 mai 2025, un nod european de gandire, reflectie si colaborare. Începand cu ora 9:30, Aula Magna „Mihai Eminescu” va g ...

Opera Națională Română din Iași încheie stagiunea cu zece spectacole și o premieră Mozart
15/05/2025 14:59

Ultima lună a stagiunii 2024–2025 se anuntă spectaculoasă la Opera Natională Romană din Iasi. Institutia lirică pregăteste zece intalniri speciale cu publicul, printre care o premieră plină de pr ...

Iașul scapă de rable. Peste 3.000 de mașini abandonate au fost eliminate de pe străzi și din parcări
15/05/2025 14:46

Municipiul Iasi face pasi concreti spre un oras mai curat si mai organizat. Campania de curătenie derulată de Primăria Municipiului Iasi, sub conducerea primarului Mihai Chirica, a dus la indepărtarea a pes ...

Lansarea proiectului: ” Investiții în infrastructura de microbiologie din cadrul Spitalului orășenesc ”Ioan Lascăr” Comănești”
15/05/2025 11:40

Comunicat de presă Aprilie 2025 Lansarea proiectului: ” Investitii in infrastructura de microbiologie din cadrul Spitalului orăsenesc ”Ioan Lascăr” Comănesti”   BENEFI ...

Reset hormonal, detox limfatic și alte trenduri sănătoase care cuceresc Iașul
15/05/2025 09:40

Iasul nu mai e doar un centru cultural si universitar – in 2025, orasul capătă tot mai clar contururile unui refugiu pentru cei care caută sănătate profundă, echilibru si reconectare interioară. &I ...

Ediție aniversară a Târgului Meșterilor Populari la Palatul Culturii
15/05/2025 09:33

În perioada 16–18 mai, Esplanada Palatului Culturii din Iasi va găzdui editia aniversară a Targului Mesterilor Populari, eveniment organizat de Muzeul Etnografic al Moldovei, parte a Complexului M ...

IMM-urile din Nord-Est pot accesa până la 1 milion de euro pentru proiecte de economie circulară
15/05/2025 09:15

  La Iasi a avut loc lansarea oficială a apelului de finantare destinat intreprinderilor mici si mijlocii interesate să dezvolte proiecte in domeniul economiei circulare. Initiativa apartine Agenti ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei