Trei soluţii imediate pentru traficul din zona Sadoveanu
Dimensiune font:
Useristul Marius Bodea a găsit soluţia salvatoare pentru decongestionarea traficului din zona Sadoveanu. Acolo apare un oraş nou, de dimensiunea Paşcaniului. Rămâne problema traficului!
Senatorul USR Marius Bodea, alături de liderul consilierilor judeţeni USR, Etienne Ignat, consilierul judeţean Daniel Dâscă şi consilierul local (municipiul Iaşi) Andrei Popescu, a prezentat joi, în cadrul unei conferinţe de presă, trei soluţii imediate pentru traficul din zona Sadoveanu. În zonă se estimează că până în 2027 vor fi construite 10.000 de noi apartamente, ceea ce înseamnă că pe o singură bandă pe sens va fi un trafic de 15.000 - 20.000 de maşini.
Senatorul USR Marius Bodea propune construirea a încă două conexiuni rutiere spre oraş, care să preia din traficul de pe axa Aleea Sadoveanu-Copou. „Aleea Sadoveanu este astăzi cel mai mare pol de dezvoltare imobiliară din Iaşi. Circa 2000 de apartamente sunt deja finalizate şi locuite, iar alte 6000 vor fi finalizate în următorii doi ani. În 2026-2027 vom avea 10.000 de apartamente, deoarece terenurile sunt deja cumpărate şi loturile deja desenate. Pentru moment, dezvoltatorii au ocupat planul 1 şi 2 de la strada principală, dar curând vor pătrunde tot mai mult în adâncimea platoului. Vorbim, în esenţă, despre 30.000-40.000 de locuitori sechestraţi la marginea Iaşului. Asistăm cu inconştienţă la apariţia unei zone calamitate, în care un oraş mai mare decât Paşcaniul se va deplasa pe o stradă cu o singură bandă pe sens”, atrage atenţia senatorul USR.
Senatorul USR afirmă că principala problemă a Iaşului este traficul rutier, fapt care determină, ca efecte, poluare, subdezvoltare şi, nu în ultimul rând, un disconfort major. „În lipsa oricărei strategii privind traficul rutier în zona Sadoveanu, Primăria Municipiului Iaşi a aprobat construirea unui număr uriaş de apartamente, blocuri-turn, într-una din cele mai pitoreşti zone ale oraşului, deservită rutier de o stradă gândită acum un secol, cu lăţimea de şapte metri. Primarului Mihai Chirica i s-a cerut să limiteze regimul de înălţime la 4-5 etaje şi să impună o densitate mai mică a suprafeţelor construite, cu spaţii verzi mult mai vaste, cu soluţii urbanistice de o calitate arhitecturală superioară. Zona a fost acaparată de turnuri şi betoane”, a spus Marius Bodea.
Senatorul USR atrage atenţia că noul cartier de mărimea unui oraş are nevoie de conexiuni multiple cu restul obiectivelor de interes din Iaşi: şcoli, birouri, magazine.
„Aceste conexiuni trebuie create urgent, chiar din acest moment, iar soluţiile sunt chiar sub nasul edililor. Necesitatea legăturilor multiple cu oraşul este valabilă în cazul tuturor suburbiilor din Iaşi. Toate suburbiile sunt legate printr-un singur fir de oraş, neexistând o strategie reală de dezvoltare urbană”, explică senatorul USR.
Marius Bodea propune realizarea a încă două axe, pe amplasamentul unor drumuri deja existente, dar neconforme, care să redirecţioneze în viitor o mare parte din traficul de la Aleea Sadoveanu. „Sunt soluţii care pot fi realizate acum, cu o investiţie neîmpovărătoare de la bugetul local şi în cel mult doi ani de zile. Soluţia 1, Axa Sadoveanu-Păcurari, pe un drum neamenajat între Viticultori şi Strada Dealul Zorilor, care coboară spre Păcurari, având 2 posibile ieşiri, prima prin înţepare în şoseaua Rediului şi ieşire în Rond Păcurari , a doua ieşire prin spatele OMV Păcurari. Soluţia 2, Axa Sadoveanu-C.A. Rosetti, peste Dealul Şorogari. Relaţia existentă pleacă din zona Restaurantului La Castel, traversează Şorogari şi ajunge direct în C.A. Rosetti, câteva sute de metri mai sus de intersecţia dintre Şoseaua Ştefan cel Mare şi Centura existentă”, a spus senatorul Marius Bodea.
Noua axă ar permite accesul direct spre Tudor Vladimirescu, Tătăraşi, Aeroport, Zona Industrială, fără a mai traversa centrul oraşului.
Cele două artere noi, pe trasee deja existente, nu costă mai mult de 8 milioane de euro. „Această investiţie poate fi realizată chiar din bugetul local, cu o execuţie întinsă de doi ani. Între nepăsare şi dezvoltare durabilă stau doar 8 milioane de euro. Şi un primar care nu mai are ce căuta în scaunul pe care îl ocupă. Atât pentru multiplele sale dosare de corupţie, dar mai ales pentru că nu face nimic pentru viitorul ieşenilor”, a spus Marius Bodea. Adriana IFRIM
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau