TUIASI va avea cel mai modern sistem de parcare din oraș
Dimensiune font:
* din această toamnă, la Politehnica ieşeană vor fi utilizate echipamente de ultimă generaţie pentru accesul şi plata tarifelor de parcare, urmând a se implementa și o tehnologie de recunoaştere a numerelor de înmatriculare
Cel mai modern sistem de parking din oraș și dintre toate instituţiile de învăţământ superior din România este implementat în Campusul studenţesc „Tudor Vladimirescu”.
Utilizatorii recurenţi, studenţii cu abonamente de parcare şi toţi clienţii vor putea intra şi ieşi prin zona de bariere fără a staţiona îndelungat şi fără a scana nimic suplimentar.
Universitatea va monta barierele pentru a controla accesul şi parcarea pe străzile care tranzitează campusului. Prin intermediul acestui sistem vor fi amenajate 457 de locuri de parcare. Dar cea mai mare reuşită pentru universitate şi pentru studenţi va fi posibilitatea amenajării unui centru civic între căminele T5 - T6 şi T9 - T10 - T11.
Circulaţia va fi oprită prin bolarzi, stâlpi care vor intra şi ieşi din asfalt, şi se va permite doar aprovizionarea centrului comercial. Va fi creată şi una dintre cele mai mari zone verzi universitare în care studenţii să se poată adună fără a fi deranjaţi de traficul auto.
Niciun student nu va avea propriul loc de parcare, universitatea folosind în proiectare ca model un sistem de parcare din Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord. Folosind inclusiv tehnologia LPR, de recunoaştere a plăcuţelor de înmatriculare, sistemul va acorda şi garanta acces la unul dintre cele 457 de locuri disponibile timp de 24 de ore.
Maşinile care tranzitează pentru câteva minute zona, inclusiv livratorii de mâncare, nu vor trebui să genereze şi apoi să scaneze un tichet, fiindcă numărul de înmatriculare devine un bilet virtual de intrare în campus. „Implementarea sistemului de control a traficului în campus reprezintă unul dintre obiectivele prioritare ale constituirii acestuia într-o zonă cu o puternică amprentă a verdelui, a plăcutului, a tinereţii, a libertăţii de mişcare şi, cel mai important, a siguranţei celor care locuiesc în campus. Aşa cum arată acum şi cu peste 6.000 de studenţi, campusul este un oraş. Un oraş care seamănă cu majoritatea oraşelor din România, adică aglomerat, fără locuri de parcare, fără posibilitatea accesului facil al maşinilor utilitare. Dorim să devină un oraş aparte, care să susţină toate activităţile studenţilor, de la învăţare la recreere, educaţie prin team-building sau co-working, creativitate, proiecte, implementare. Şi verde, mult verde”, a spus Dan Caşcaval, rectorul TUIASI.
Pentru universitate, sistemul va reprezenta, de pe o parte, o nouă formă de generare a veniturilor, dar va fi implementat într-o aşa manieră încât să genereze şi cât mai puţine costuri. „Străzile din campus au avut probleme juridice legate de proprietate, la modul că universitatea deţinea terenul, dar asfaltul era al primăriei. Iar apoi la nivel de aprobări necesare, doar proiectul tehnic a avut nevoie de nouă avize pentru care s-a obţinut autorizaţia de construire. Partea de proiectare nu a fost simplă deloc întrucât Tudorul se află în zona centrală a Iaşului şi trebuie să avem grijă să permitem în continuare tranzitul rutier prin campus. Avem proprietăţi învecinate pe latura estică şi nordică cărora trebuie să le acordăm accesul. Sistemul a fost gândit astfel încât intervenţia operatorului uman să fie minimă şi am optimizat la maximum posibil multe procese de lucru”, a spus ing. Bogdan Budeanu, directorul Campusului studenţesc „Tudor Vladimirescu”. Laura RADU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau