Un un nou pas spre digitalizarea serviciilor oferite de municipalitate
Dimensiune font:
Programări online în vederea depunerii documentelor necesare pentru vânzarea sau cumpărarea de maşini
Începând de astăzi, 8 martie 2021, Primăria Municipiului Iași, prin Direcția Generală Economică și Finanțe Publice Locale (DGEFPL), oferă contribuabililor (persoane fizice și persoane juridice) posibilitatea programării online în vederea depunerii documentelor necesare pentru înstrăinarea / dobândirea / transferul mijloacelor de transport.
Programarea online permite rezervarea intervalului de timp pentru prezentarea la ghișeu în vederea depunerii documentelor și se poate realiza pe pagina oficială de internet a Primăriei Municipiului Iași, www.primaria-iasi.ro – secțiunea PROGRAMĂRI AUTO DGEFPL, de către persoana interesată (contribuabil / împuternicit). Nu se pot face programări prin e-mail, fax sau telefonic. „Prin punerea la dispoziție a acestui serviciu dorim eliminarea aglomerărilor de persoane și simplificarea interacțiunii cu acestea. Este un nou pas spre digitalizarea serviciilor oferite de municipalitate și îi asigur pe ieșeni că eforturile noastre de modernizare a administrației publice vor continua prin inițiative diverse, atât cu fonduri europene, cât și locale”, a declarat primarul Mihai Chirica.
Ghid de utilizare
Înainte de completarea programării, contribuabilul se asigură că deţine toate documentele prevăzute de legislația specifică în materie fiscală privind operațiunea dorită. Documentele / formularele necesare pot fi vizualizate / descărcate de pe pagina web a Primăriei Municipiului Iași - secțiunea PROGRAMĂRI AUTO DGEFPL. Un contribuabil (persoană fizică/persoană juridică) are dreptul la o singură programare activă, o altă programare fiind disponibilă după expirarea celei anterioare (pentru același mijloc de transport / aceeași serie șasiu). Programarea se face de către contribuabil / împuternicit, fiind gratuită și netransmisibilă. Perioada disponibilă pentru programare online va fi stabilită în funcție de gradul de ocupare. În zilele nelucrătoare, stabilite sau anunțate ulterior programării prin acte normative, respectiv în zilele în care nu se desfășoară activitate de lucru cu publicul nu se fac programări (programarea pentru aceste intervale de timp fiind blocată). În cazul în care programarea online este făcută pentru o zi lucrătoare care ulterior este stabilită ca fiind nelucrătoare prin act normativ, documentele vor fi depuse în altă zi lucrătoare, comunicată contribuabilului prin e-mail.
DGEFPL îşi rezervă dreptul de a anula programările care nu respectă prevederile mai sus. În situația în care dosarul este incomplet, contribuabilul sau împuternicitul se reprogramează sau optează pentru completarea dosarului prin depunerea documentelor la registratura organului fiscal. Programul de lucru al organului fiscal este zilnic între orele 8.30 și 16.30, cu excepția zilei de joi, când programul este în intervalul orar 8.30 - 18.30.
Depunerea documentelor privind înstrăinarea sau dobândirea mijloacelor de transport se face la data şi ora stabilite în programare. Neprezentarea la data şi ora programate, neconformitatea datelor înscrise în rubricile din formularul de programare cu datele care rezultă din documentele prezentate sau lipsa tuturor actelor necesare duc la anularea programării. Contribuabilul trebuie să prezinte formularele completate și documentele în original și copie, certificate pentru conformitate cu originalul, sub semnătură olografă, precum și dovada achitării impozitelor și taxelor (daca este cazul, spre exemplu pentru înstrăinare). Funcţionarii publici desemnați soluţionează cererile în conformitate cu prevederile legale în materie fiscală şi cu prevederile „Regulamentului privind Sistemul automatizat și integrat de preluare și prelucrare a cererilor de tip programări online”. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau