O dependenţă şi mai periculoasă decât drogurile: cea de tehnologie. Adolescenţii petrec afară mai puţin timp decât deţinuţii

Dimensiune font:

| 15-07-2024 14:30

Un studiu recent efectuat de Asociaţia ALIAT a relevat un fapt xtrem de îngrijorător: dependenţa de tehnologie e chiar mai periculoasă decât se credea. Copiii şi adolescenţii petrec, în medie 14-16 ore în faţa ecranelor şi petrec afară mai puţin timp decât un deţinut.

În cadrul proiectului intitulat „Mai puternici împreună”, Asociaţia ALIAT a realizat o analiză potrivit căreia tânăra generaţie stă în faţa ecranelor, fie pe platformele de social media, fie la jocurile online, în medie, 14-16 ore. Acest lucru înseamnă că, de fapt, timpul petrecut afară este chiar mai scurt decât al unui deţinut, iar riscul de izolare socială este din ce în ce mai mare

„Grupul ţintă al acestui proiect au fost elevi cu vârste cuprinse între 13 şi 15 ani. În urma atelierului având ca temă sănătatea digitală, am obţinut nişte rezultate surprinzătoare legate de faptul că elevii petrec între 14 şi 16 ore, pe zi, când vine vorba de consumul de ecran. Aici intră aplicaţiile şi jocurile video. Îşi verifică telefonul de 434 de ori, în medie, pe zi.

Ţinând cont de activităţile pe care le desfăşoară elevii legat de petrecerea timpului pe ecrane am ajuns la concluzia că le reduce semnificativ timpul petrecut afară, iar dacă ne luăm după anumite cercetări rezultă faptul că prizonierii stau mai mult timp afară decât adolescenţii”, povesteşte Daniela Climescu, asistent social format în domeniul adicţiilor.

Nu este prima oară când specialiştii atrag atenţia asupra pericolelor la care se expun copiii şi adolescenţii din cauza consumului prea mare de tehnologie, dar aceste date nu fac decât să arate amploarea şi gravitatea fenomenului.

„Vorbim despre dopamină foarte multă, despre goana după like-uri, după vizibilitate. A fi în atenţia celorlalţi devine poate mai important decât interese, pasiuni, pe care le aveam şi le construiam într-un mod fructuos pentru personalitatea noastră. Vedem sedentarismul; rata tulburărilor alimentare a crescut foarte mult, apar tulburări de somn, fragmentarea somnului, insomnia.

Această goană după dopamină ne va face să rămânem capitivi ca un şoricel pe o roată, în dorinţa de a obţine acum, repede, cât şi cum vrem noi.

Prin neparticiparea la viaţa socială se ajunge la izolare socială sau la crearea unei identităţi, de cele mai multe ori superficiale, în mediul on-line”, a mai spus Ramona Costescu, psihoterapeut şi preşedinte al Asociaţiei Aliat pentru Sănătate Mintală.

„Cei mai mulţi dintre copii se duc acolo, pentru că noi, ceilalţi, părinţi şi şcoală, nu le oferim ce au nevoie în viaţă. (…) Sunt pericole extrem de multe în social media şi în tot ce înseamnă consumul digital. Eu contest faptul că noi, adulţii, învinovăţim copiii că ei fac ceva într-o lume pe care tot noi am creat-o pentru ei”, susţine Cristian China-Birta, consultant social media.

Maximum două ore pe zi

Soluţiile propuse de specialişti fac referire la limitarea timpului petrecut în faţa ecranelor, la un maximum de două ore pe zi, un somn odihnitor, petrecerea timpului în familie sau cu prietenii şi găsirea unor activităţi desfăşurate în aer liber. „Dacă i-am duce la activităţi de tip public speaking, ateliere de teatru, de dezvoltare personală, unde sunt copii asemănători lor, încercăm să le arătăm un model de anturaj. Tehnologia nu e un bau-bau, trebuie să găsim calea de mijloc, nu se poate nici fără, dar nici conectat permanent la ea”, spune şi Sorina Mincu, promotor evenimente educative pentru copii în Bucureşti.

Proiectul „Mai puternici împreună”, s-a desfăşurat în perioada ianuarie-iunie 2024, în parteneriat cu FDP- Protagonişti în educaţie şi a avut ca scop prevenirea comportamentelor de risc asociate consumului de droguri, alcool şi tutun în rândul elevilor.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:39

FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Vicepreședintele Parlamentului European, Nicu Ștefănuță: Vaccinare gratuită anti-HPV extinsă pentru 11-26 ani
21/03/2025 15:11

Vicepresedintele Parlamentului European, independentul Nicu Stefănută, a declarat vineri, intr-o conferintă de presă la Sibiu, că sustine proiectul legii privind extinderea vaccinării gratuite anti-HPV, p ...

Eroare medicală fatală în România: Pacientă de 57 de ani, decedată după administrarea unui antibiotic greșit
19/03/2025 15:42

A fost deschis un dosar penal pentru ucidere din culpă după decesul unei paciente de 57 de ani la Spitalul Judetean din Baia Mare, survenit in urma administrării intravenoase a unui antibiotic la care era al ...

Tot ce trebuie să știi despre creatinină – Valori normale și efectele scăderii și creșterii acesteia
17/03/2025 14:05

Creatinina are niste valori normale după care este bine să te ghidezi pentru a detecta eventualele complicatii sau probleme. Aceasta este un produs rezidual rezultat din metabolismul muscular si este eliminat ...

Produsul ”Pui de baltă”, comercializat la pungi de un kilogram, retras de la comercializare din magazinele Metro şi Carrefour, după ce au fost identificate reziduuri de produse medicinale veterinare
17/03/2025 13:13

 Metro şi Carrefour anunţă retragerea de la comercializare a produsului ”Pui de baltă”, comercializat la pungi de un kilogram, după ce au fost identificate reziduuri de produse medicinale ...

Bebelușii României sunt în pericol!
17/03/2025 09:01

Uniunea Europeană a atins un nou record, cu o sperantă de viată medie de 81,4 ani, cel mai ridicat nivel măsurat vreodată, iar Romania se plasează in top 5, cu o medie de 76,4 ani. Aceste cifre reflectă ...

  Cele mai grave boli ale somnului. 800.000 de români suferă de astfel de afecțiuni
16/03/2025 16:16

Somnul sănătos reprezintă un pilon fundamental al stării generale de bine, insă existenta unor tulburări severe poate avea un impact profund asupra sănătătii fizice si mentale. Din păcate, ritmul aler ...

Ce este Ciuperca lui Dumnezeu și ce beneficii are pentru sănătate
15/03/2025 09:16

Ciuperca lui Dumnezeu, cunoscută in mod stiintific sub numele de Agaricus blazei Murill (ori Agaricus subrufescens si Agaricus brasiliensis), este originară din zonele tropicale si subtropicale ale Americii d ...

Sarea are termen de valabilitate? Teoretic nu, dar pe ambalaje apare. De ce?
14/03/2025 19:50

Sarea este un mineral foarte stabil, nu se transformă si insăsi natura sa impiedică dezvoltarea bacteriilor. Practic, nu expiră niciodată. La urma urmei, se extrage din zăcăminte unde a stat milioane de ...

Virusul HPV poate afecta și bărbații
14/03/2025 14:18

HPV (Human Papillomavirus) este un grup larg si foarte frecvent de virusuri, avand in jur de 100 de tulpini diferite, dintre care 14 prezintă un risc crescut de a genera anumite tipuri de cancer, conform stu ...

Descinderi la Spitalul de Psihiatrie din Ștei: Angajați săltați și audiați pentru pedepsele cu electroșocuri, bătăi și abuzuri împotriva pacienților
13/03/2025 19:11

Mai multi angajati ai Spitalului de Psihiatrie si pentru Măsuri de Sigurantă Stei au fost ridicati joi si dusi la sediul Parchetului de pe langă Judecătoria Beius pentru audieri, intr-o anchetă ce vizează ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei