Terapii masculine
Dimensiune font:
Terapii masculine
De obicei, ideea de salon de înfrumusețare este asociată cu femeile. Statisticile ne arată însă că bărbații au prins și ei gustul, astfel că există o competiție umăr la umăr pentru un loc pe caietul de programări.
Majoritatea bărbaţilor români care apelează la serviciile spa-urilor şi ale clinicilor de frumuseţe sunt persoane din middle şi top managementul marilor companii, al căror program este calculat la minut, dar care îşi alocă totuşi, periodic, timp pentru relaxare şi îngrijire.
De la „un pic mai frumos ca dracul” la „frumos ca un zeu” a fost cale lungă şi mult i-a trebuit bărbatului modern să o parcurgă. În Roma sau Grecia antică, faptul că nobilii se delectau la spa pentru propria sănătate şi stare de bine era acceptat de societate, dar, după căderea marilor imperii, imaginea bărbatului a fost construită pe sudoare și cicatrice de onoare lăsate de război. Astăzi, pentru a rămâne în competiţie într-o societate centrată obsesiv pe imagine, bărbatul trebuie să fie îngrijit, suplu şi să nu îmbătrânească niciodată.
O piaţă cu perspective promiţătoare
Un studiu realizat de cercetătorii britanici arată că englezii sunt cei mai obsedaţi de imaginea lor, fiind primii la nivel mondial care apelează în mod constant la serviciile de beauty, de la epilat la remodelare de sprâncene şi tratamente exclusiviste pentru faţă. Ei sunt urmaţi îndeaproape de italieni, care îşi doresc să arate cât mai bine, drept pentru care urmează des tratamente specifice pentru elasticitatea pielii şi terapii anti-aging. România nu este în top 10, dar şi aici există un interes crescut din partea bărbaţilor pentru felul în care arată. Tot mai mulţi îşi fac implanturi de păr, se epilează, îşi curăţă periodic tenul de puncte negre şi aplică tratamente pentru atenuarea ridurilor.
Irina Adam, director de marketing Gerocossen, spune că perspectiva pieţei produselor şi serviciilor de înfrumuseţare pentru bărbaţi este foarte promiţătoare: „Producătorii au aşteptări mari de la piaţa produselor cosmetice pentru bărbaţi. Chiar dacă acum este la început, potenţialul ei este mare. De prin 2007-2008, a început să se contureze un segment separat pentru bărbaţi, iar producătorii au început să fie interesaţi de această zonă în mod special. Avem în portofoliu loţiuni şi balsamuri aftershave destinate diferitelor tipuri de ten şi şampoane colorante pentru păr grizonat şi avem clienţi fideli ai acestora. Însă se poate spune că targetul principal este constituit din bărbaţii din zona urbană, cu o medie de vârstă cuprinsă între 25-35 de ani, maxim până în 40 de ani, care sunt interesaţi de aspectul lor, care sunt conştienţi că acesta îi ajută în viaţa profesională, la relaţionarea socială.”
În Occident, conform statisticilor, unul dintre trei clienți de spa este bărbat. Procent atins și în saloanele de top din România: „aproape 30% din totalul clienţilor sunt bărbaţi”, spune dr. Dana Miricioiu, de la Class MediSpa. „Sunt persoane active, cu vârste cuprinse între 30 şi 50 de ani, au un venit net peste media pe economie şi o viaţă socială activă.”
Produsele pentru bărbaţi se declină în zeci de variante la Sephora, Douglas, Mario Bădescu, Ina Center, Mio Bio, unde există game exclusiv masculine, dar şi game unisex. Preţurile variază, în funcţie de marcă, ingrediente sau de cât de îngustă e nişa căreia i se adresează produsul, între 20 lei şi 500 lei. Găseşti produse antirid, geluri pentru conturul ochilor, creme pentru fermitatea abdomenului, loţiuni anti-acneice, balsamuri aftershave pentru ten sensibil/gras/acneic/ matur. Multe soluţii pentru epilat, pentru cei care se tem de ceara fierbinte din saloanele de frumuseţe
Laser, frate!
La Class MediSpa, unde se fac tratamente laser pentru rejuvenare, clienţii care apelează la intervenţii de îngrijire şi preven¬ţie a îmbătrânirii premature cheltuiesc pe an, pentru intervenţii laser, în jur de 3200 de euro, la care se adaugă şi costul tratamentelor injectabile.
30% dintre pacienţii acestei clinici sunt bărbaţi cu media de vârstă cuprinsă între 25-45 de ani, cu venituri medii şi peste medii, care apelează la tratamente laser invazive (MicroLaserPeel şi ProFractional) şi non invazive (Skin Tyte), care curăţă pielea şi îi cresc fermitatea. Mulţi bărbaţi se decid şi pentru epilarea definitivă pe porţiuni ale gâtului, pomeţii obrajilor, piept sau spate. De asemenea, din ce în ce mai mulţi pacienţi bărbaţi apelează la injectările cu toxină botulinică şi cu acid hialuronic pentru ridurile de expresie sau pentru reconturarea feţei.
Dr. Dana Miricioiu spune că există o categorie largă de bărbaţi (între 16 şi 60 de ani!) care li se adresează pentru tratarea unor afecţiuni cum ar fi cicatricele după acnee, indiferent că au venituri mici, medii sau mari. Propriul ei fiu adolescent este posesorul a trei sau patru intervenţii laser pentru a înlătura ceea ce în timp s-ar fi constituit în cicatrice inestetice. „De ce să nu previi, decât să tratezi?”, spune dr. Miricioiu. Ea mai precizează că „mai mult de 90% dintre pacienţii-bărbaţi sunt interesaţi de îngrijirea corectă a pielii şi solicită sfaturi despre cremele cosmetice pentru faţă, ochi sau măşti hidratante”.
Tras prin inel
Nu există reţetă magică pentru slăbit instant. Dar se poate totuşi rezolva în câteva şedinţe la salon. Pentru zona abdomen-talie, unde tind să se depună kilogramele în plus, există aparate hi-tech, ca de pildă Velasmooth, un tratament medico-estetic cu o tehnologie de ultimă generaţie. Acesta foloseşte radiofrecvenţă bipolară - pentru tonifiere şi vergeturi, infraroşii – pentru slăbire, vacuum pulsat – pentru stimularea drenajului limfatic, masaj profund – pentru a vasculariza şi oxigena pielea. Este neinvaziv, nedureros, recomandat atât femeilor, cât şi bărbaţilor, pentru zona talie şi abdomen, pentru reducerea în circumferinţă, vergeturi, remodelare localizată.
Nu e totuşi magie pură. „Tratamentul este recomandat a se face în paralel cu o dietă personalizată, pentru rezultate maxime, mai ales dacă sunt şi kilograme în plus. Acestea se dau jos doar prin dietă, apoi se remodelează zona cu ajutorul tra¬tamentului”, spune dr. Irina Arsene de la SlimArt, una dintre puţinele clinici care deţin acest aparat performant. „Se fac minim 2-3 şedinţe pe săptămână, cu pauză de măcar o zi între şedinţe. Chiar dacă efectele se observă de la prima şedinţă, se fac minim 10 şedinţe pentru a obţine rezultate reale şi de durată şi se personalizează în funcţie de diagnosticul corporal al fiecărui pacient.” Costul a 10 şedinţe la clinica din Piaţa Lahovary este de 480 euro (60 euro/şedinţă, dar se aplică un discount de 20%), în care pacienţii primesc bonus consultaţiile de nutriţie. „Există şi contraindicaţii”, atrage atenţia medicul de la SlimArt. „Nu se recomandă în cazuri de hipertensiune, hipertiroidie, boli cardiovasculare, boli de piele, stimulator cardiac, tije metalice, coagulopatii, tromboflebită.”
Masaje şi hammam pentru relaxare
La Salon Organic, pe lângă relaxare, arunci şi o privire în cultura altor timpuri şi lumi. Gentleman’s Relax este o terapie de relaxare inspirată din secretele hammam-ului marocan. Ţi se aplică o mască facială cu trandafir şi argilă kaolin, pentru hidratare, sau una cu susan şi miere, pentru purificare. Pielea rămâne curată, suplă şi strălucitoare. Urmează un masaj pentru corp şi scalp, cu uleiuri esenţiale de lavandă, care ajută la detensionarea musculaturii şi instalarea stării de bine, permițând corpului să îşi capete energia pierdută după zile stresante de muncă. Durează o oră şi jumătate şi costă 15o lei.
OFERTA DE PRODUSE PE PIAŢA ROMÂNEASCĂ
Produsele pentru bărbaţi se declină în zeci de variante la Sephora, Douglas, Mario Bădescu, Ina Center, Mio Bio, unde există game exclusiv masculine, dar şi game unisex. Preţurile variază, în funcţie de marcă, ingrediente sau de cât de îngustă e nişa căreia i se adresează produsul, între 20 lei şi 500 lei. Găseşti produse antirid, geluri pentru conturul ochilor, creme pentru fermitatea abdomenului, loţiuni anti-acneice, balsamuri aftershave pentru ten sensibil/gras/acneic/ matur. Multe soluţii pentru epilat, pentru cei care se tem de ceara fierbinte din saloanele de frumuseţe
TRATAMENTE SPECIALE
Printre tratamentele spa destinate bărbaţilor se numără hammam şi alte zone wellness din spa-uri (relaxarium, fotolii termale, caldarium etc.); duş subacval, băi Kneipp, duş scoţian, duş emoţional, hot tub, reflexoterapie, masaj în profunzime, masaj sportiv, tratamente faciale special create pentru a preveni deshidratarea şi iritaţiile după bărbierit, împachetări în bere, diverse tratamente pe bază de vin şi struguri (vinoterapie), ritual de spălare a picioarelor cu tabac, tratament pentru regenerare şi lifting special pentru bărbaţi, manichiură şi pedichiură spa pentru bărbaţi.
MASCA DE WEEKEND SE POARTĂ ÎN DOI
Tratamentele faciale cu nămol, argilă, ulei de măsline sau ciocolată nu mai sunt privite ca nişte caraghioslâcuri de care un bărbat adevărat nu s-ar apropia nici picat cu ceară. Bărbaţii care ţin la imaginea lor împart borcanul de cremă cu partenera lor, iar „masca în doi”, imortalizată şi într-o poză, este un ritual de weekend cât se poate de plăcut. De obicei, femeile sunt cele care constată că e loc de îmbunătăţiri pe chipul partenerului şi îi recomandă tratamentul potrivit.
Pentru a ajunge însă să-şi cumpere şi să folosească propriile produse, bărbaţii ar trebui să conştientizeze faptul că şi ei au nevoie de îngrijire zilnică. Că partenerele lor vor fi mai atrase de ei dacă au pielea fină şi trupul bine lucrat, dacă au părul des, tuns modern, dacă au mâini îngrijite. Sau că, într-o negociere, întotdeauna va avea mai multă credibilitate cel care arată impecabil, deşi poate că nu are argumentele celui căruia nu îi pasă cum îi stă costumul, are nasul înroşit de soare, iar sprâncenele îi ocupă trei sferturi din faţă.
Care sunt bărbaţii care merg frecvent la saloanele de frumuseţe
De la designeri la corporatişti sau la fotbalişti, o mulţime de bărbaţi trec săptămânal pe la un salon de frumuseţe pentru a-şi îngriji mâinile, pentru pedichiură, epilat sau tratamente faciale.
Dacă în România Cătălin Botezatu este un campion în domeniu, el preferând să lase pe mâna specialiştilor tratamentele pentru ten şi păr, masajele, manichiura şi pedichiura, în străinătate nu doar reprezentanţii domeniilor estetice se răsfaţă la salon.
Fotbalistul David Beckham are în staff-ul personal cosmeticiană, hair stylist şi maseur. Nimic nu îi stă la voia întâmplării, nici sprâncenele, nici părul aflat în locuri nepotrivite.
Donald Trump nu se poate lipsi de produsele autobronzante, decât dacă are un salon organic de bronz la îndemână.
Ashton Kutcher s-a epilat o dată, pentru filmul „Five Killers” şi a rămas clientul fidel al salonului de atunci.
Spre deosebire de Matthew McConaughey, care a plâns când a trebuit să îndure epilarea totală pentru filmul „Magic Mike” şi s-a jurat să nu mai treacă vreodată prin această experienţă.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau