MAJORĂRI SEMNIFICATIVE ALE FACTURILOR LA ENERGIE ELECTRICĂ ȘI GAZE NATURALE ÎNCEPÂND CU 1 IANUARIE 2025

Dimensiune font:

| 09-12-2024 12:06

MAJORĂRI SEMNIFICATIVE ALE FACTURILOR LA ENERGIE ELECTRICĂ ȘI GAZE NATURALE ÎNCEPÂND CU 1 IANUARIE 2025

PF, vand ap. ultracentral, cu vedere la Bd. Independentei, ap. are 3 camere decomandate, 1 living si dispune de 1 boxa, gresie, termopan, CT, suprafata utila 74 mp, pret 2190 euro/ mp. Ap se vinde semimobilat. Tel: 0762000890


Începând cu 1 ianuarie 2025, românii se vor confrunta cu majorări considerabile ale facturilor pentru energie electrică și gaze naturale. Aceste creșteri vin pe fondul liberalizării pieței de energie și gaze, un proces așteptat să aibă loc în aprilie 2025, dar care deja generează preocupări în rândul consumatorilor. Chiar dacă Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a lucrat la implementarea unor măsuri de tranziție, pregătirile au fost criticate de specialiști, iar rezultatele riscă să fie extrem de dezavantajoase pentru consumatori.


În luna septembrie 2024, ANRE a lansat un proiect de ordin pentru informarea consumatorilor privind schimbările care vor interveni în perioada 1 noiembrie 2024 – 31 martie 2025. Însă, potrivit Asociației Energia Inteligentă (AEI), măsurile implementate de autoritate au fost insuficiente și nu au fost susținute de o campanie de informare adecvată. În acest context, consumatorii riscă să fie puși în fața unor surprize neplăcute atunci când vor primi noile facturi.


În ceea ce privește energia electrică, doar un furnizor a anunțat oferte pentru perioada post-aprilie 2025, iar prețurile acestora variază între 1,3 și 1,43 lei/kWh. Estimările arată că aproximativ 40% dintre consumatori vor înfrunta o creștere de până la 110% a costurilor, în timp ce alți 35% vor plăti cu până la 80% mai mult. De asemenea, există un segment de aproximativ 9% dintre consumatori care vor experimenta o majorare mai mică, de până la 10%.


Pentru gazele naturale, situația este deocamdată mai calmă, întrucât patru furnizori au lansat oferte pentru perioada post-aprilie 2025, iar prețurile se mențin la nivelul actual plafonat de 0,31 lei/kWh. Acest lucru sugerează că nu se prevăd majorări imediate pentru consumatorii vulnerabili, însă incertitudinea rămâne mare.


Liberalizarea pieței de energie electrică și gaze naturale este considerată un pas important, dar pregătirile pentru acest proces au fost intens criticate de specialiștii din domeniu. Dumitru Chisăliță, președintele AEI, a subliniat că lipsa unui plan detaliat de acțiune poate transforma procesul într-o adevărată „capcană” pentru consumatori. În lipsa unor măsuri ferme din partea ANRE, furnizorii nu sunt obligați să pună pe piață oferte clare și avantajoase pentru consumatori, ceea ce înseamnă că mulți români vor ajunge să plătească prețuri mult mai mari fără a avea opțiuni reale de alegere.


Mai mult, ANRE a adoptat un ordin care obligă furnizorii să informeze consumatorii că prețurile plafonate vor dispărea după 1 aprilie 2025 și să îi ajute să își schimbe furnizorii. Cu toate acestea, costurile acestei informări, inclusiv tipărirea materialelor informative, vor fi suportate tot de către consumatori, fiind incluse în facturi. Această măsură a fost criticată de Chisăliță, care a comparat-o cu „punerea lupilor să păzească oile”, subliniind că ANRE ar fi trebuit să preia responsabilitatea informării corecte și complete a consumatorilor.


Pentru a proteja consumatorii și a asigura o tranziție mai lină către liberalizarea pieței, Asociația Energia Inteligentă a propus o serie de măsuri care ar fi trebuit implementate de ANRE. Printre acestea se numără demararea unei campanii de informare eficientă, crearea unei entități de soluționare a litigiilor, organizarea unor sesiuni de ofertare concurențială și suspendarea prevederilor care permit prelungirea automată a contractelor fără semnătura clientului.


De asemenea, AEI a propus reducerea TVA-ului la gaze de la 19% la 5% pentru noile contracte și implementarea unui model de abonament care să ajute la gestionarea costurilor în perioadele de vârf. Aceste măsuri ar fi avut rolul de a proteja consumatorii de efectele creșterii prețurilor și de a asigura o piață mai transparentă și competitivă.


Începând cu 1 ianuarie 2025, românii vor resimți un impact financiar considerabil din cauza majorărilor de prețuri la energie electrică și gaze naturale. Lipsa unei pregătiri adecvate din partea autorităților și a furnizorilor poate lăsa consumatorii într-o situație dificilă. De aceea, este esențial ca aceștia să fie proactivi, să se informeze corect cu privire la ofertele disponibile și să exploreze opțiuni pentru a reduce impactul acestor majorări asupra bugetului lor.


 

Evenimentul pe WhatsApp – cele mai tari știri, direct pe telefon!

Ești mereu pe fugă? Noi îți trimitem zilnic cele mai importante 3 știri din Iași, Moldova și țară – scurt, clar, fără spam.

Plus: alerte locale de urgență, noutăți exclusive și acces rapid la anunțuri importante.

► Intră pe canalul nostru oficial:

⇒ Încearcă 3 zile. Dacă nu-ți place, poți ieși oricând.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale autoritatii contractante: Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. 2. Denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se poate solicita documentatia de atribuire. Daca este cazul, costul si conditiile de plata in vederea obtinerii documentatiei de atribuire: Biroul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Roma, cu sediul in comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma@yahoo.ro, cod fiscal 3372114. Documentatia de atribuire in format electronic este pusa de catre Autoritatea Contractanta cu titlu gratuit la dispozitia ofertantilor care au inaintat o solicitare in acest sens. 3. a) Locul prestarii serviciilor: Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani. b) Obiectul concesionarii; natura si dimensiunea prestarilor: Serviciul de utilitate publica de distributie a gazelor naturale in Comuna Roma, cu satele apartinatoare Roma si Cotargaci, judetul Botosani, conform art. 8 H.G.209/2019. c) Termenul de finalizare sau durata contractului: 49 de ani. 4. a) Termenul de depunere a ofertelor: 20.06.2025, ora 10.00. b) Adresa la care trebuie transmise ofertele: Comuna Roma, Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani, telefon 0231/544.622, fax 0231/565.978, e-mail: primaria.roma @yahoo.ro. c) Limba sau limbile in care trebuie redactate ofertele: romana. d) Data, ora si locul deschiderii ofertelor: 20.06.2025, ora 11.00, Comuna Roma, comuna Roma, sat Roma, Str. Brazilor nr. 54, judetul Botosani. 5. Conditiile personale, tehnice si financiare pe care trebuie sa le indeplineasca ofertantii: conform documentatiei de atribuire. 6. Criterii utilizate la atribuirea contractului: conform documentatiei de atribuire. 7. Dupa caz, procentajul minim din lucrari care trebuie acordat partilor terte: conform documentatiei de atribuire. 8. Data trimiterii spre publicare a anuntului de participare: 30.04.2025. 9. Denumirea si adresa organismului competent de rezolvare a contestatiilor si, dupa caz, de mediere. Informatii exacte privind termenele de depunere a contestatiei si, dupa caz, denumirea, adresa, numarul de telefon, numarul de fax si adresa de e-mail ale biroului de la care se pot obtine aceste informatii: Tribunalul Botosani, Sectia de Contencios -Administrativ, cu sediul in orasul Botosani, Str. Maxim Gorki nr. 8, judetul Botosani, telefon 0231/511.739, fax 0231/531.832, email: tr-botosani@just.ro.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Flamanzi, cu sediul in oras Flamanzi, Str.Dumitru Iov nr.284, judetul Botosani, telefon 0231/552.351, fax 0231/552.626, e-mail: orasflamanzi@yahoo.com, cod fiscal 3372173. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general; Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 36/17.03.2025 privind aprobarea bugetului local pentru anul 2025, a bugetului activitatilor finantate integral din venituri proprii. Suma totala alocata de la bugetul local este de 40.000 Lei si se aloca in intregime pentru activitati cultural sportive. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul privind acordarea de finantare nerambursabila de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local aprobat prin Hotararea Consiliului Local Flamanzi nr. 10/31.01.2014, modificata prin Hotararea Consiliului Local Orasul Flamanzi nr. 48/28.03.2025. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Orasului Flamanzi: https://orasul- flamanzi.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabila se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: https://orasul- flamanzi.ro si se poate procura de la sediul Orasului Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 12.06.2025, ora 16.00, la adresa: Orasul Flamanzi, orasul Flamanzi, Str. Dumitru Iov nr. 284, judetul Botosani. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este 16.06.2025 -17.06.2025.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Municipiul Vaslui, cu sediul in municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui, telefon 0235/310.999, fax 0235/315.946, e-mail: pmv@primariavaslui.ro, cod fiscal 3337532. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -4 terenuri apartinand domeniului public al Municipiului Vaslui, in vederea amplasarii de terase provizorii, situate in municipiul Vaslui, F.N., conform caietului de sarcini, H.C.L. Vaslui nr. 151/30.04.2025 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificate astfel: -T1 -suprafata de 75 mp, situat in imediata vecinatate a cladirii fostului Palat al Telefoanelor; -T2 -suprafata de 35 mp, situat pe platoul pietonal din zona Teatrului de Vara, in fata restaurantului Crama Domneasca; -T3 -suprafata de 64 mp, situat in partea dreapta fata de intrarea principala a Teatrului de Vara; -T4 -suprafata de 67 mp, situat in partea stanga fata de intrarea principala a Teatrului de Vara. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: de la sediul Municipiului Vaslui sau de pe site-ul institutiei: www.primaria vaslui.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Patrimoniu, etaj 2, cam. 210 din cadrul Municipiului Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 22.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Municipiul Vaslui, Registratura, municipiul Vaslui, Str. Spiru Haret nr. 2, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depun intr-un singur exemplar, in original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 02.06.2025, ora 10.00, la sediul administrativ al Pietei Centrale din municipiul Vaslui, Str. Nicolae Iorga nr. 2, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, municipiul Vaslui, Str.Stefan cel Mare nr.54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.05.2025.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Dimitrie Cantemir, cu sediul in sat Hurdugi, comuna Dimitrie Cantemir, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/485.389, e-mail: primaria.dtcm@yahoo.com, cod fiscal 3394295. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -suprafata totala de 20,00 ha, teren extravilan, pasune comunala, apartinand domeniului privat al Comunei Dimitrie Cantemir, situata in sat Hurdugi, comuna Dimitrie Cantemir, judetul Vaslui, conform H.C.L. Comuna Dimitrie Cantemir nr. 27/06.05.2025 si temeiului legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, identificata astfel: -Lot 1 -sat Hurdugi, 10,00 ha, Tarla 69, Parcela 875; -Lot 2 -sat Hurdugi, 10,00 ha, Tarla 69, Parcela 873. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Dimitrie Cantemir. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 20 Lei/exemplar, care se achita in numerar la casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 21.05.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 29.05.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 30.05.2025, ora 14.00, la sediul Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 07.05.2025.
UE declară război haosului digital. Rețelele sociale vor fi obligate să-i protejeze pe copii. ANCOM intră în acțiune în România
15/05/2025 13:51

Copiii sunt tinta, iar UE ripostează. După ani in care retelele sociale au fost acuzate că profită de atentia si vulnerabilitatea minorilor, Comisia Europeană a lansat un plan agresiv pentru a impune regul ...

Tinerilor începe să le fie dor de munca la birou, de pauza de cafea cu colegii
15/05/2025 06:22

La cinci ani de la pandemie, viitorul programului de muncă pare mai in ceaţă ca niciodată. Studiile arată că tinerii ar dori să revină parţial la birou, dar mai departe lucrurile se complică, cei din ...

Orbecăind în gol
15/05/2025 06:18

De mai bine de două decenii elitele, sus-pusii, bine-văzutii Romaniei nu au fost in stare să producă viziunea unui viitor cat de cat comun, să asigure o “piată a ideilor” cat de cat functională, să ...

Ponta, previziuni sumbre despre rezultatul alegerilor prezidențiale: „Doamne ferește, numai când spun asta! Nu avem bani pentru salarii, pensii”
14/05/2025 06:43

Fostul candidat la alegerile prezidenţiale, Victor Ponta, sustine că, indiferent de cine va castiga alegerile prezidentiale, Romania va trece printr-o perioadă grea din punct de vedere economic. „De luni, ...

40% din adolescenți nu vor să urmeze studii liceale. Motivele din spatele trendului îngrijorător
13/05/2025 06:07

Patru din zece elevi de gimnaziu consideră liceul inutil, neatractiv sau prea costisitor si se declară dezinteresati să urmeze astfel de studii. Este vorba, preponderent, de elevi din mediul rural, nevoiti ...

Cardinalul Robert Francis Prevost, ales al 267-lea Pontif al Bisericii Catolice
09/05/2025 16:46

  Leon al XIV-lea este noul Papă. Vine din Statele Unite, dar are o profundă legătură cu America Latină. Robert Francis Prevost, in varstă de 69 de ani, s-a născut la Chicago din părinti cu o ...

2.100.000 pensionari vor pierde 1.350 lei la pensie. Care e motivul? Ce pensii au aceștia?
09/05/2025 12:49

 Pensionarii vor lua bonsuuri la pensie pană la final de an. Există pensionari care nu iua bani pe cardul de energie, pe cardul de alimente si nici bonusul din decembrie. Avem pragul de pensie de la care ...

Piedone a pus sigiliu pe abatorul din Popești Leordeni: „Ce fierb aici? Morți? Aici e crematoriu!”
09/05/2025 05:56

Presedintele ANPC, Cristian Popescu Piedone, a dispus inchiderea unui abator situat in Popesti-Leordeni, pe Soseaua Oltenitei nr. 220, in urma controlului efectuat, marti, in care a descoperit că operatorul ec ...

Avertisment de la guvern: Pensiile nu vor mai putea fi plătite. În ce scenariu se întâmplă asta?
06/05/2025 15:00

 Instabilitatea politică majoră care ar putea fi generată de alegerile prezidentiale poate duce la imposibilitatea de a mai plăti pensiile. Anuntul vine de la cel mai inalt nivel. Care sunt cei mai &bd ...

Programul Casa Verde Fotovoltaice ajunge și la oamenii simpli, fără competențe digitale. Schimbarea anunțată îi vizează și pe cei care și-au pus panouri din banii lor
01/05/2025 05:12

Ministrul Mediului a anuntat o schimbare majoră pentru programul Casa Verde Fotovoltaice, prin care romanii reusesc să-si pună panouri pe case, cu bani de la stat. Mircea Fechet a transmis că schema de ajut ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei