Micii întreprinzători din capitala Moldovei dau bir cu fugiții!

1firme

Dimensiune font:

| 15-08-2024 23:21

* de la începutul acestui an, peste 3.000 de societăți comerciale din Iași și-au suspendat activitatea, au intrat în insolvență, s-au dizolvat sau chiar au fost radiate din Registrul Comerțului * doar 532 de ieșeni s-au înregistrat cu PFA-uri (persoane fizice autorizate), față de 770 în primele șase luni din 2023, în timp de numărul celor care au mizat pe întreprinderile individuale (II) a scăzut de la 210, în primul semestru de anul trecut, la 120, în acest an * cât privește întreprinderile familiale (IF), doar 13 ieșeni s-au încumetat să pornească o afacere sub această formă juridică

Devine tot mai îngrijorător faptul că micii întreprinzători ieșeni nu mai fac față situației economice și decid, în număr tot mai mare, să renunțe la afaceri.

De la începutul acestui an, peste 3.000 de societăți comerciale și-au suspendat activitatea, au intrat în insolvență, s-au dizolvat sau chiar au fost radiate din Registrul Comerțului. Situația este cu atât mai îngrijorătoare cu cât, pentru prima dată în ultimii ani, numărul societăților comerciale nou înființate este mult mai mic decât al celor ieșite definitive din circuitul economic.

Astfel, în primele șase luni din anul în curs, la Iași au fost înmatriculate în Registrul Comerțului 2.687 noi firme, o scădere de 8,88% față de aceeași perioadă a anului anterior.

Mai mult, faptul că numărul celor care decide să pornească o afacere pe cont propriu sau în familie a scăzut extraordinar de mult în prima jumătate a anului demonstrează că nu ne aflăm în cea mai propice situație pentru investiții în afaceri.

Practic, doar 532 de ieșeni s-au înregistrat cu PFA-uri (persoane fizice autorizate), față de 770 în primele șase luni din 2023, în timp de numărul ieșenilor care au mizat pe întreprinderile individuale (II) a scăzut de la 210, în primul semestru de anul trecut, la 120, în acest an! Cât privește întreprinderile familiale (IF), doar 13 ieșeni s-au încumetat să pornească o afacere sub această formă juridică.

Au crescut, însă, deși destul de puțin, numărul SRL-urilor (societăți cu răspundere ridicată), de la 1955 în prima jumătate de an din 2023, la 2.017, în perioada 1 ianuarie – 1 iulie 2024.

Una peste alta, cel mai îngrijorător este faptul că, în acest an, 1.568 de ieșeni au decios să-și radieze firmele din Registrul Comerțului, 825 au recurs la dizolvarea societăților, alți 467 și-au suspendat activitatea și 158 de firme meci au intrat în insolvență. În total, o creștere de aproape o treime față de primul semestru din anul 2023!

Comerțul, cel mai afectat domeniu

La nivel național, numărul înmatriculărilor de persoane fizice şi juridice a scăzut, în primele şase luni din 2024, cu 12,20%, comparativ cu perioada similară a anului anterior, totalizând 68.223 de unităţi. Dintre acestea, 73,5%, respectiv 50.149, sunt societăţi cu răspundere limitată (SRL), iar 22,44% (15.310) sunt persoane fizice autorizate (PFA), conform datelor centralizate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC).

Cele mai multe înmatriculări au fost înregistrate în Municipiul Bucureşti, respectiv 15.802 (plus 1,51%, comparativ cu primul semestru din 2024) şi în judeţele Ilfov - cu 3.957 (minus 2,51%), Cluj - cu 3.469 (minus 17,89%), Timiş - cu 3.098 (minus 12,46%), Iaşi - cu 2.687 (minus 8,88%), Braşov - cu 2.498 (minus 6,2%) şi Constanţa - cu 2.497 (minus 13,03%).

La polul opus, numărul cel mai mic de înmatriculări a fost consemnat, în primele şase luni ale acestui an, în judeţele: Covasna - de 329 (în scădere cu 32,96% faţă de perioada similară din 2023), Tulcea (440, minus 18,06%), Ialomiţa (448, minus 13,68%) şi Caraş-Severin (474, minus 22,93%).

Potrivit ONRC, domeniile în care au fost realizate cele mai multe înmatriculări sunt: comerţul cu ridicata şi cu amănuntul; repararea autovehiculelor şi motocicletelor (13.335, minus 7,98% faţă de primul semestru din 2023), transport şi depozitare (8.397, plus 3,9%) şi construcţii (6.891, minus 12,07%).

În iunie 2024, au fost înmatriculate 9.347 de persoane fizice şi juridice, cele mai multe în Bucureşti (2.270) şi în judeţele Ilfov (579), Cluj (449) şi Timiş (432).

Daniel BACIU

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pancesti, cu sediul in sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt, cod postal 617366, telefon 0233.764.766, fax 0371.600.700, e-mail: primariapancesti@gmail.com, cod fiscal 16404200. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: -Spatiul in suprafata totala de 50,70 mp, avand ca destinatie de farmacie, situat in satul Pancesti, Str. Principala, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pancesti, judetul Neamt, compus din: 1 incapere –Oficina =16,25 mp, 1 incapere –Depozit =9,80 mp, 1 incapere –Receptura =6,80 mp, 1 incapere -Birou =6,00 mp, 1 incapere -Grup sanitar =2,50 mp, 1 incapere –Hol =4,05 mp, 1 incapere –Laborator =5,30 mp, conform caietului de sarcini, H.C.L. Pancesti nr. 33/29.07.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: Se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: La cerere de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, care se achita numerar la Casieria institutiei Comunei Pancesti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.08.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.08.2024, ora 14.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pancesti, sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate -unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.08.2024, ora 11.00, in Sala de sedinte a Comunei Pancesti, sat Pancesti, Str. Principala nr. 137, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal a Tribunalului Neamt, Piatra Neamt, Bulevardul Republicii nr. 16, judetul Neamt, cod postal 610005, telefon 0233.212.294, fax 0233.216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Letcani, cu sediul in comuna Letcani, satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi, telefon 0722.214.562, fax 0232/296.770, e-mail: primaria.letcani@yahoo.ro, cod fiscal 4540488. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 977 mp, Tarlaua 28, Parcela 3P (parcela 805/1), avand CF nr. 65415, nr. cadastral 65415, situat in intravilanul satului Letcani, F.N., apartinand domeniului public al Comunei Letcani, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. Comuna Letcani nr. 69/25.07.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: se obtine la cerere pe suport hartie de la sediul Comunei Letcani. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Achizitii Publice din cadrul Comunei Letcani, cu sediul in satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 200 Lei/exemplar, ce se achita la Casieria Comunei Letcani. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.08.2024, ora 15.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 22.08.2024, ora 15.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura al Comunei Letcani, din satul Letcani, Str. Principala nr. 156, comuna Letcani, judetul Iasi. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 2 exemplare, 1 exemplar original si 1 exemplar copie. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 23.08.2024, ora 09.00, la sediul Comunei Letcani, din comuna Letcani, satul Letcani, Str. Principala nr. 156, judetul Iasi. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Iasi, Sectia Contencios Administrativ si Fiscal, cu sediul in municipiul Iasi, Str. Elena-Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0232/211.265, fax 0232/219.662, e-mail: tr-iasi-pgref@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.07.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilanul satului Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului / compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 30.08.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 09.09.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 10.09.2024, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 14.08.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului / compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G.nr.57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 02.09.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 10.09.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 12.09.2024, ora 10.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judet Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 14.08.2024.
Cum a distrus PSD-PNL industria textilă. Cazul uzinelor Victoria din Iași
16/08/2024 00:08

Uzinele textile Victoria din Iasi, odată un simbol al hărniciei si mandriei romanesti, au fost lăsate să se degradeze sub povara coruptiei si nepăsării guvernărilor PSD-PNL. Această fabrică, care a ofe ...

Un primar PSD a sechestrat, bătut, umilit un bătrân, ținut în condiții horror, demn de filmele de groază
16/08/2024 00:06

Primarul PSD al localităţii Schitu Duca din Iaşi a fost reţinut pentru 24 de ore, după ce ar fi sechestrat un bărbat şi l-ar fi obligat să muncească. Victima a povestit cum edilul l-a ţinut in condi ...

Vara pe micul ecran. Vacanța tinerilor, influențată de filme și seriale
15/08/2024 23:49

Vara este, pentru multi tineri, perioada perfectă pentru a se relaxa si a se elibera de presiunea scolii sau a altor responsabilităti. În această perioadă, ei isi reincarcă bateriile, explorează noi ...

Joburile de vacanță, experiențe care modelează viitorul tinerilor
15/08/2024 23:04

Găsirea unui job de vară nu este o misiune imposibilă, dar necesită determinare si initiativă. Anunturile de angajare se găsesc in principal pe platforme online, unde firmele postează frecvent oferte sez ...

Parcul Zoo de la Hadâmbu, locul unde liniștea întâlnește veselia
15/08/2024 22:48

Un colt de natură in inima spiritualitătii, asa s-ar putea spune despre Parcul Zoologic „Bucuria Copiilor” de la Hadambu. Aflat in incinta mănăstirii, a fost creat cu grijă pentru a aduce vizit ...

Școlile din Miroslava, dotate cu echipamente de ultimă generație
15/08/2024 22:31

Două scoli din Miroslava vor beneficia incepand din acest an de mobilier, materiale didactice si echipamente digitale noi in cadrul unui proiect finantat prin Planul National de Redresare si Rezilientă (PNRR) ...

Autostrada Pașcani – Suceava prinde viteză!
15/08/2024 22:30

Firmele care doresc să se inscrie la licitatia pentru executia lucrărilor de proiectare si executie a lotului 2 al sectiunii Pascani – Suceava a Autostrăzii A7 (Autostrada Moldovei) au ca termen limit ...

Defribilatoarele publice, „piese de muzeu” instalate pe stâlpi!
15/08/2024 22:29

* incuiate intr-o cutie care este amplasată pe stalpi, la o distantă mult prea mare pentru ca o persoană cu inăltime medie să poată ajunge in cel mai scurt timp la ele, apelarea la ajutorul acestor aparat ...

Și s-a făcut dreptate! Șase decizii de renunţare la urmărirea penală, într-o singură zi
15/08/2024 22:28

* a mai fost şi o a şaptea propunere de acest fel făcută de procurorul de caz, insă judecătorul de cameră preliminară a respins-o, că „nu avea sens” * se implinise prescripţia * Foarte mu ...

Kituri de igienă orală pentru copiii din mediul rural din județul Iași
15/08/2024 22:27

Peste 5.500 de kituri de igienă orală au fost distribuite de către Crucea Rosie copiilor din mediul rural in cadrul proiectului „Evaluarea si promovarea sănătătii orale la copiii cu varsta intre 6 s ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei