Aeroportul Brașov, neprofitabil pentru operatori
Dimensiune font:
Programul redus de operare al aeroportului Braşov îl face nefezabil şi neprofitabil pentru operatorii aerieni, susţin reprezentanţii unei companii aeriene într-un comuncat remis cotidianul.ro.
Programul de doar 12 ore este consecinţa lipsei controlorilor de trafic aerian ROMATSA care să asigure serviciile necesare pentru ca aeroportul Braşov să poată funcţiona 24/7. În context, operatorul aerian Dan Air precizează că a suferit până în prezent pierderi de 2,6 milioane de euro „pentru a menţine în viaţă visul braşovenilor de a zbura de la ei de acasă”.
„La momentul de faţă, dacă se va continua în aceeaşi direcţie, fără a fi luate niciun fel de măsuri, este garantat că acest obiectiv se va închide, iar investiţia de peste 140.000.000 euro cât şi investiţiile operatorilor privaţi vor fi trecute în lunga listă de proiecte eşuate pe care România le are la activ”, se menţionează în comunicat.
De asemenea, din cauza acestui program de lucru limitat, Dan Air şi alţi operatori aerieni „s-au văzut nevoiţi ca să aterizeze la alte aeroporturi deoarece aeroportul Braşov se închide conform programului de lucru”.
Totodată, reprezentanţii companiei aeriene susţin că s-a solicitat în repetate rânduri extinderea/flexibilizarea programului atât de către Dan Air cât şi de aeroportul Braşov, însă au fost „de fiecare dată refuzaţi”.
„Modalitatea prin care s-a decis alocarea turnului virtual la Arad în detrimentul Bucureştiului (unde ar fi fost controlori suficienţi pentru a putea operaţionaliza aeroportul Braşov 24/7) rămâne în continuare o enigmă pentru industria aviatică. Ca un alt paradox, aeroportul internaţional Arad care are în medie lunar doar 20 de pasageri este deschis non-stop în comparaţie cu aeroportul Braşov care are un trafic de peste 10.000 pasageri. S-au făcut foarte multe greşeli în faza de management de proiect şi nu s-a avut în vedere potenţialul evident al aeroportului Braşov, ba mai mult, structurarea organelor de control din zona Braşovului a fost complicată în mod nenecesar, fapt care a condus ca foarte puţini controlori de trafic să se poată califica pentru a deservi aeroportul Braşov”, precizează reprezentanţii operatorului aerian.
Totodată, reprezentanţii Dan Air susţin că prelungirea programului de lucru al controlorilor de trafic ROMATSA este cea mai simplă şi la îndemână soluţie pentru a asigura serviciile necesare desfăşurării operaţiunilor de transport aerian comercial.
În acest sens, reprezentanţii companiei aeriene au adresat o scrisoare autorităţilor române cu privire la operaţionalizarea aeroportului Braşov în vederea extinderii programului de lucru şi aprobarea capabilităţilor tehnice.
„Aeroportul Braşov s-a deschis de mai bine de trei luni cu un program de doar 12 ore, iar până la această oră nu au fost luate măsuri suplimentare pentru a asigura operaţionalizarea aeroportului din Ghimbav”, se menţionează în document.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau