Amenzi de milioane de lei pentru serviciile poştale şi comunicaţiile electronice

Dimensiune font:

| 12-02-2020 14:12

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a efectuat anul trecut aproape 4.000 de controale pe piaţa serviciilor poştale şi a comunicaţiilor electronice, neregulile constatate fiind sancţionate cu amenzi de peste 2,5 milioane de lei, a anunţat, marţi, ANCOM.

"În 2019, activitatea noastră de monitorizare a spectrului de frecvenţe radio din România alocat serviciilor de telefonie mobilă a fost concretizată într-un instrument informatic ce integrează toate rezultatele măsurătorilor ANCOM, pus la dispoziţia utilizatorilor care doresc să verifice gradul de acoperire cu servicii de voce, disponibil la adresa ww.aisemnal.ro. Măsurătorile au fost efectuate în cadrul unei ample campanii de monitorizare pentru verificarea îndeplinirii obligaţiilor operatorilor în ceea ce priveşte acoperirea cu servicii de voce, fiind aplicate şi sancţiuni, proporţional cu procentul de acoperire atins de fiecare operator în parte. Pe întreg anul 2019, am derulat 3.982 de controale, neregulile existente fiind sancţionate cu amenzi în cuantum de 2.536.900 de lei", a declarat Cristin Popa, Directorul Direcţiei Executive Monitorizare şi Control din cadrul ANCOM, într-un comunicat remis Agerpres.

 

Potrivit datelor ANCOM, pe piaţa de comunicaţii electronice, în anul 2019, instituţia a efectuat 2.326 de acţiuni de control, contravenienţii primind 215 notificări, 316 avertismente şi 85 de amenzi contravenţionale, în cuantum de 2,154 milioane de lei.

De asemenea, 9 amenzi contravenţionale în cuantum total de 1,650 milioane de lei au fost aplicate de ANCOM furnizorilor de servicii de telefonie mobilă pentru neîndeplinirea obligaţiilor de acoperire asumate prin licenţe, încălcarea obligaţiilor privind încheierea contractelor cu utilizatorii finali şi desfăşurarea procesului de portare.

În anul 2019, ANCOM a finalizat o amplă campanie de măsurare a acoperirii naţionale cu servicii de voce a zonelor locuite de cel puţin 98% din populaţia României de către operatorii Orange, Vodafone, Telekom şi RCS&RDS, care aveau această obligaţie prevăzută în licenţele de utilizare a spectrului radio obţinute în urma licitaţiei din 2012. Acoperirea cu semnal de voce mobilă a fost măsurată în 13.400 de localităţi, fiind totodată măsuraţi peste 246.000 de km pe drumurile naţionale, judeţene, orăşeneşti şi comunale. "Pentru nerespectarea acestor obligaţii, operatorul RCS&RDS a fost sancţionat cu amendă în valoare de 800.000 de lei, Telekom Mobile cu 700.000 de lei, Vodafone cu 60.000 de lei, iar Orange cu 50.000 de lei", arată raportul ANCOM.

Potrivit sursei citate, trei amenzi contravenţionale în cuantum total de 12.000 lei au fost aplicate de ANCOM furnizorilor de servicii de acces la internet, cea mai mare dintre ele, în cuantum de 5.000 lei fiind aplicată pentru furnizarea de servicii fără a avea un contract valabil încheiat. Totodată, 14 amenzi contravenţionale în valoare totală de 72.000 de lei au fost aplicate de ANCOM şi furnizorilor de servicii de televiziune şi radiodifuziune sonoră (RTV). Principalele sancţiuni au fost aplicate pentru nerespectarea datelor tehnice, a parametrilor ori a condiţiilor cuprinse în autorizaţiile tehnice.

În 2019, furnizorii de reţele de tip CATV au fost sancţionaţi cu 48 de amenzi contravenţionale în valoare totală de 366.000 de lei pentru nerespectarea condiţiilor prevăzute în Autorizaţia Generală.

De asemenea, 11 amenzi în valoare totală de 54.400 de lei au fost aplicate operatorilor de radiocomunicaţii. Neregulile cel mai des întâlnite în cadrul acestor controale au constat în nerespectarea prevederilor din documentele de autorizare (licenţe de utilizare a frecvenţelor şi autorizaţii de asignare a frecvenţelor), precum şi cele referitoare la operarea staţiilor de radiocomunicaţii, spun reprezentanţii autorităţii de concurenţă.

Pe piaţa echipamentelor radio, ANCOM a efectuat 836 de controale, în urma cărora au fost aplicate 133 de avertismente şi 46 de amenzi contravenţionale în valoare totală de 241.000 de lei. Cea mai mare amendă, de 20.000 de lei, a fost aplicată pentru lipsa marcajului CE de pe echipamente.

În ceea ce priveşte compatibilitatea electromagnetică, cea mai mare amendă în valoare de 20.000 de lei a fost aplicată pentru echipamente neconforme din punct de vedere al compatibilităţii electromagnetice.

 

ANCOM a efectuat în anul 2019 un număr de 820 de acţiuni de control, fiind aplicate 325 de avertismente şi 24 de amenzi contravenţionale, în cuantum de 141.500 de lei, iar cea mai frecvent constatată a fost nerespectarea obligaţiilor impuse prin regimul de autorizare generală. Din totalul controalelor, 284 de controale au vizat Compania Naţională Poşta Română (CNPR) în calitatea sa de furnizor de serviciu universal, în urma acestora fiind aplicate 192 de avertismente, precum şi 6 amenzi în cuantum total de 55.000 de lei.

"Cea mai mare amendă aplicată pe piaţa serviciilor poştale, în cuantum de 30.000 de lei, a fost aplicată Companiei Naţionale Poşta Română, pentru nerespectarea condiţiilor minime de calitate pentru trimiterile de corespondenţă internă din sfera serviciului universal", arată ANCOM.

În cazul celorlalţi furnizori de servicii poştale, principalele nereguli au constat în furnizarea serviciilor poştale nenotificate, nerespectarea modalităţilor de predare a trimiterilor poştale către destinatari, lipsa sau nerespectarea conţinutului avizului poştal, nerespectarea termenului de păstrare a trimiterilor poştale după avizarea destinatarilor, nerespectarea timpilor de livrare stabiliţi în cazul serviciilor poştale expres sau modificarea tarifelor calculate şi încasate la momentul acceptării trimiterilor poştale. 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Cutremur în România! Ce magnitudine a avut seismul
18/04/2025 19:37

Un cutremur cu magnitudinea de 4.1 s-a produs in Romania, astăzi, 18 aprilie 2025, in Vinerea Mare, in jurul orei 18:43. Institutul National pentru Fizica Pămantului anuntă că seismul a avut loc in Vrancea ...

Fostul viceprimar de Caracal a luat bani și ca profesor aproape tot mandatul, deși nu a călcat la clasă. Sora sa îi semna condica
18/04/2025 12:38

  Marina Samiee, presedinta Organizatiei de Femei a PSD Caracal si consiliera personală a primarului Ion Doldurea, a fost condamnată la 1 an si 6 luni inchisoare, cu amanarea aplicării pedepsei, pent ...

BREAKING| SUA amenință că se retrag de la negocierile de pace dintre Rusia și Ucraina: Este o chestiune de zile
18/04/2025 11:14

Statele Unite vor inceta să mai incerce să intermedieze un acord de pace intre Rusia si Ucraina in cateva zile, cu exceptia cazului in care există semne clare că o intelegere poate fi incheiată, a declarat ...

ALERTĂ| Meteorologii ANM au emis Cod Galben de furtuni și vijelii puternice cu grindină/ Harta județelor vizate
18/04/2025 10:30

  Meteorologii ANM anunţă că, pană sambătă dimineaţă, se vor semnala ploi, cu descărcări electrice şi, izolat, grindină şi vijelii, in Banat, Crişana, Maramureş, Transilvania, Olt ...

Rusia avertizează asupra consecințelor desfășurării trupelor MILITARE europene în Ucraina
18/04/2025 05:04

Vicepresedintele Consiliului de Securitate al Rusiei, Dmitri Medvedev, a avertizat asupra consecintelor catastrofale ale unei eventuale desfăsurări ale trupelor europene in Ucraina, in contextul discutiilor d ...

Sediul firmei care deţine licenţa România TV, sechestrat de Parchetul European într-un dosar de corupţie
17/04/2025 20:42

 Parchetul European a instituit sechestru pe clădirea din Ploieşti care găzduieşte sediul social al RTV HD SRL, compania care deţine licenţa de emisie a postului Romania TV.  Publicitate & ...

Au fost prelungite alertele de vreme rea. Zonele în care sunt anunțate ploi și vijelii HARTĂ
17/04/2025 14:00

 Meteorologii au prelungit joi, 17 aprilie, alertele Cod galben de vreme rea. De asemenea, a fost emisă si o informare de instabilitate atmosferică pentru toată tara. Informarea este in vigoare pană v ...

Ce nu se mănâncă în Joia și Vinerea Mare. Tradiții de respectat în Săptămâna Patimilor
17/04/2025 10:45

Anumite obiceiuri ne arată ce anume nu se mănancă in Joia si Vinerea Mare, două zile foarte importante pentru crestini. Săptămana Patimilor este o perioadă destul de aspră care incheie Postul Mare, unul ...

Rareș Ion, copilul minune de la „Next Star”, distrus de droguri. Mesajul sfâșietor al unei tinere de pe TikTok
17/04/2025 06:37

Rares Ion, un tanăr care se lupta cu dependenta de droguri a fost găsit mort in locuinta sa, posibil din cauza unei supradoze. O tanără de pe TikTok, care creează continut despre efectele negative ale drog ...

Retailerul din Ucraina, care vinde produse la 1 leu, se extinde în țara noastră. A deschis două noi magazine
17/04/2025 06:36

Reteaua din Ucraina, care comercializează lucruri la 1 leu, in continuă expansiune in tara noastră. A inaugurat incă două noi magazine. Un important lant de magazine are vesti mari pentru clientii din Rom ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei