Aproximativ 2.500 de turişti din Grecia împiedicați să urce în feriboturi în ultimele 3 zile, din cauza lipsei documentelor / Ce acte sunt necesare

Dimensiune font:

| 19-07-2021 20:54

 Aproximativ 2.500 de turiști au primit interdicţie de a se urca la bordul feriboturilor către insulele greceşti doar în ultimele trei zile întrucât nu aveau documentaţia necesară, a anunţat luni ministrul transporturilor maritime Giannis Plakiotakis, citat de Ekathimerini.

Garda de Coastă elenă a fost însărcinată să verifice, începând din 13 iulie, dacă măsurile de siguranţă în contextul pandemiei de COVID sunt respectate în porturi, pe fondul îngrijorărilor legate de faptul că turişti care călătoresc către şi dinspre insule sunt cei care răspândesc infecţiile cu coronavirus.
 
Plakiotakis a recunoscut că înainte ca Garda de Coastă să preia verificările de la autorităţile portuare controalele erau "inadecvate", notează publicaţia elenă online, conform Agerpres. "Acesta este motivul pentru care Garda de Coastă a preluat verificările înainte de îmbarcare", a declarat el luni, pentru Open TV.

 

Carantină de noapte și muzică interzisă pe insula grecească Mykonos

 

 

Cunoscută drept insula petrecerilor pentru cei bogaţi, Mykonos este una dintre cele mai populare destinaţii turistice elene, reuşind să atragă peste 1 milion de vizitatori în sezonul de vară. Printre obişnuiţii insulei Mykonos se numără vedete de la Hollywood, modele şi sportivi celebri.
 
Din cauza unui "îngrijorător focar local", Ministerul pentru Protecţie Civilă a anunţat sâmbătă că interzice muzica pe insulă pe tot parcursul zilei şi că în perioada nopţii, între orele 01:00 şi 06:00, nu vor mai putea circula decât persoanele care se duc sau se întorc de la muncă sau persoanele care au urgenţe medicale.
 
Restricţiile se vor aplica până în 26 iulie.

 

În acelaşi timp, ministrul adjunct al protecţiei civile Nikos Hardalias a avertizat săptămâna trecută că guvernul mai are "un pas" până la impunerea restricţiilor în Santorini, Paros, Ios, precum şi în Rethymno şi Heraklion în Creta.

 

Documente necesare la intrarea în Grecia

 

Conform informațiilor actualizate de către autoritățile elene în 16 iulie, pentru a intra în Grecia cetățenii români trebuie să prezinte următoarele documente:
  • formularul de localizare a pasagerilor (PLF - Passenger Locator Form: https://travel.gov.gr/#/user/login) completat cu cel puțin 24 de ore anterior intrării pe teritoriul Greciei. Acest formular este obligatoriu pentru intrarea pe teritoriul Greciei, indiferent de calea de acces (aeriană, rutieră, maritimă). După completarea datelor din formular, călătorii vor primi un e-mail de confirmare. În ziua intrării în Grecia, călătorii vor primi, prin email, Formularul PLF cu un cod unic (QR), care trebuie prezentat autorităților elene.
  • unul dintre următoarele documente referitoare la COVID-19 (nu se aplică copiilor cu vârsta sub 12 ani):
  • rezultatul negativ al unui test PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV2, efectuat cu maximum 72 de ore anterior intrării pe teritoriul Greciei, sau rezultatul unui test rapid antigen negativ care să fi fost recoltat cu maximum 48 de ore anterior intrării în Grecia. Documentul care atestă rezultatul negativ poate fi emis sau tradus într-una din limbile greacă, engleză, spaniolă, italiană, germană, franceză sau rusă.
  • dovada vaccinării cu un vaccin autorizat pentru COVID-19, cu condiția să fi trecut cel puțin 14 zile de la a doua doză sau de la doza unică. Documentul cu dovada vaccinării poate fi emis sau tradus într-una din limbile greacă, engleză, spaniolă, italiană, germană, franceză sau rusă.
  • un document eliberat de un laborator autorizat sau un certificat medical care să ateste că persoana în cauză a fost diagnosticată cu COVID-19 într-un interval cuprins între 30 și 180 de zile anterior datei sosirii în Grecia. Documentul poate fi emis sau tradus într-una din limbile greacă, engleză, spaniolă, italiană, germană, franceză sau rusă.
  • certificatul european digital COVID-19, în format tipărit sau digital.
  • Autoritățile elene pot efectua teste rapide, algoritmic, la punctele de control a trecerii frontierei. Fiind vorba de o testare rapidă, călătorul așteaptă pe loc, la frontieră, rezultatul testului. În cazul unui rezultat pozitiv, călătorul va sta în carantină 10 zile, într-o locație stabilită de autoritățile elene.
Accesul pe cale rutieră:
 
Funcționează non-stop (24/24) următoarele puncte de trecere a frontierei, pentru toate categoriile de persoane:
  • Kulata – Promachonas, Svilengrad - Ormenio, Makaza (Bulgaria) – Nimfaea (Grecia),
  • Evzones (frontiera cu Macedonia de Nord), Niki (frontiera cu Macedonia de Nord),
  • Doirani (frontiera cu Macedonia de Nord), Kastanies (frontiera cu Turcia), Kipi (frontiera cu Turcia),
  • Kakavia (frontiera cu Albania), Kristallopigi (frontiera cu Albania),
  • Exohi (frontiera cu Bulgaria), Mavromati (frontiera cu Albania).
  • Începând din 13 iulie, a fost deschis circulației, în intervalul orar 8:00-20:00, punctul de trecere al frontierei Mertzianis, la frontiera cu Albania.
 
Accesul pe cale aeriană și maritimă se face prin toate aeroporturile internaționale, respectiv prin toate porturile, cu îndeplinirea acelorași formalități enunțate mai sus.
 

Măsuri pe plan intern - condiții pentru călătoria spre sau între insule

 
Informații cu privire la călătoria către/dinspre insulele grecești, precum și între insule, cu feribotul, nava sau avionul:
 
1. Pentru călătoriile de pe continent către insulele grecești și retur cu feribotul sau alt tip de navă de transport persoane, pasagerii trebuie să prezinte unul dintre următoarele documente referitoare la Covid-19, înaintea îmbarcării (același tip ca și pentru intrarea în Grecia):
  • un certificat de vaccinare Covid-19;
  • o dovadă a recuperării recente după boală (care să ateste că persoana în cauză a fost diagnosticată cu COVID-19 într-un interval cuprins între 30 și 180 de zile anterior datei sosirii în Grecia);
  • un test PCR negativ efectuat în termen de 72 de ore înaintea îmbarcării;
  • un test rapid negativ efectuat cu 48 de ore înainte de călătorie.
  • Regulile se aplică tuturor pasagerilor cu vârsta de peste 12 ani împliniți.
În afară de cele patru categorii de documente enunțate mai sus, pasagerilor cu vârste cuprinse între 12 și 17 ani li se permite să călătorească și cu prezentarea unui rezultat negativ al autotestului, efectuat în ultimele 24 de ore.
 
Copiii cu vârsta de până la 12 ani pot călători liber, fără a fi necesară prezentarea vreunui document pentru Covid-19.
 
Sunt exceptate de la această regulă persoanele care se deplasează în interes de serviciu/pentru activități zilnice. Acestea sunt supuse testării săptămânale (autotestării), conform normelor Ministerului elen al Muncii.
 
De asemenea, autoritățile elene solicită completarea și prezentarea unei declarații de sănătate, disponibilă la adresele https://sea.travel.gov.gr/#/ (varianta în limba engleză) și https://www.ynanp.gr (varianta în limba greacă).
 
Pasagerii trebuie să prezinte, totodată, documente de identificare (pașaport, carte de identitate sau alt act de identitate valabil), echipajului navei revenindu-i obligația de a verifica, înainte de îmbarcare, concordanța între datele de identitate ale persoanei și cele înscrise în documentele medicale prezentate.
 
Având în vedere aceste controale, pasagerii curselor de feribot sunt rugați să se prezinte la locul de îmbarcare cu o oră înainte de plecare.
 
2. Călătoriile inter-insulare pe cale maritimă
  • Între insulele aceleiași unități regionale: călătoria este posibilă cu prezentarea rezultatului negativ al unui autotest, efectuat fie săptămânal (persoanele care se deplasează regulat în interes de serviciu), fie în termen de maxim 24 de ore înainte de plecarea programată.
Excepții:
  • Muncitorii care călătoresc zilnic între diferite unități regionale (autotest)
  • Pasagerii care călătoresc pe rutele Perama-Paloukia-Salamina, Perama Megarida-Faneromeni-Salamina, Rio-Antirio, orice feribot care leagă continentul de insula Evia, precum și pe rutele Poros-Galatas/ Troizinia-Pounta-Elafonisi (jud. Lakonia), Trypiti-Ammouliani (jud. Halkidiki), aceștia putând călători și cu prezentarea rezultatului negativ al unui autotest.
 
3. Călătoriile către/dinspre insule pe cale aeriană (cursele interne) – pasagerii trebuie să prezinte unul dintre următoarele documente referitoare la Covid-19 înainte de îmbarcare (același tip ca și pentru intrarea în Grecia):
 
  • un certificat de vaccinare Covid-19;
  • o dovadă a recuperării recente după boală (care să ateste că persoana în cauză a fost diagnosticată cu COVID-19 într-un interval cuprins între 30 și 180 de zile anterior datei sosirii în Grecia);
  • un test PCR negativ efectuat în termen de 72 de ore înaintea plecării;
  • un test rapid negativ efectuat cu 48 de ore înainte de călătorie;
  • Minorii cu vârsta sub 12 ani pot călători fără restricții.

Condiții de acces în restaurante, cafenele, baruri sau muzee

 
Începând cu data de 16 iulie, autoritățile elene permit accesul persoanelor în spațiile închise - restaurante, cafenele, baruri sau muzee - în următoarele condiții:
  • Accesul în interiorul restaurantelor, cluburilor, barurilor, spațiilor de divertisment, teatrelor/cinematografelor este permis doar acelor persoane care prezintă fie dovada vaccinării complete, cu condiția să fi trecut minim 14 zile de la administrarea ultimei doze (sau a dozei unice, în cazul serului J&J), fie un certificat conform căruia au trecut prin boală, emis la 30 de zile după primul test pozitiv și valabil 180 de zile;
  • Accesul în incinta muzeelor și a spațiilor arheologice interioare este permis persoanelor care prezintă fie dovada vaccinării complete, cu condiția să fi trecut minim 14 zile de la administrarea ultimei doze (sau a dozei unice, în cazul serului J&J), fie un certificat conform căruia au trecut prin boală (emis la 30 de zile după primul test pozitiv și valabil 180 de zile), fie rezultatul negativ al unui test PCR sau test rapid.
  • Toate aceste spații pot funcționa, la interior, cu un grad de ocupare de maxim 85% din capacitatea declarată în autorizația de funcționare.
  • Persoanele cu vârsta de până la 18 ani pot intra în oricare din spațiile menționate mai sus cu prezentarea rezultatului negativ al unui autotest, însoțit de declarația aferentă, semnată de unul dintre părinți ori de către reprezentantul legal al minorului.
 
Potrivit actului normativ în vigoare, aceste măsuri se aplică tuturor persoanelor aflate pe teritoriul Greciei, începând cu data de 16 iulie 2021 (ora 06.00) și sunt în vigoare până la data de 26 iulie 2021 (ora 06.00), cu posibilitatea de prelungire.
 

Recomandările autorităților pentru turiștii care merg în Grecia

  • respectarea cu strictețe a condițiilor de intrare și pregătirea documentelor necesare, pentru a evita timpi suplimentari de așteptare la graniță;
  • evitarea deplasării în Grecia în cursul dimineții zilei de sâmbătă (în acest interval există fluxuri ridicate de turiști);
  • utilizarea tuturor punctelor de intrare în Grecia;
  • respectarea cu strictețe a măsurilor comunicate de autoritățile elene, inclusiv în cazul unei eventuale diagnosticări cu COVID-19 pe perioada vacanței;
În cazul în care au nevoie de asistență consulară, cetățenii români pot apela la Consulatul General al României la Salonic sau Ambasada României la Atena, inclusiv prin apelarea numărului de urgență, dacă situația în care se află are caracter de urgență. Datele de contact ale misiunilor României în Grecia – AICI (Sursa informațiilor: Ministerul Afacerilor Externe)
 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:07

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Se încălzește în cea mai mare parte a ţării. Regiunea unde vor fi 27 de grade
16/04/2025 12:36

 Meteorologii anuntă că miercuri, 16 aprilie, vremea va fi frumoasă in cea mai mare parte a tării. În nord există posibilitatea să picure trecător, iar vantul va sufla mai tare in vest si in t ...

Un medic de îngrijiri paliative din Germania, suspectat de uciderea a 15 pacienţi / Ar fi dat foc locuințelor unora dintre victime ca să-și ascundă crimele
16/04/2025 12:17

    Procuratura din Berlin a cerut miercuri trimiterea in judecată a unui medic de ingrijiri paliative, suspectat de uciderea a 15 pacienţi in capitala germană, relatează agentia de stiri AFP, ...

După vizita delegației SUA, Marcel Ciolacu anunță 2 giganți americani care vin să investească în România
16/04/2025 11:34

  Premierul Marcel Ciolacu a explicat că discutiile cu delegatia Congresului SUA, venită in vizită la Bucuresti, au decurs foarte bine si se consolidează relatia dintre cele 2 tări. Ca ...

 Scena cu Donald Trump din filmul „Singur acasă 2” ar putea fi ștearsă. Regizorul se teme că decizia ar putea duce la deportarea sa
16/04/2025 07:32

Chris Columbus, regizorul filmului „Singur acasă 2: Pierdut in New York”, spune că a ajuns să considere „un blestem” scena in care apare Donald Trump alături de Kevin (Macaulay Culkin) si vrea să o ...

Vizită neanunțată a șefului NATO, Mark Rutte, la Odesa: „Sprijinul pentru Ucraina este neclintit”
16/04/2025 07:30

Secretarul general al NATO, Mark Rutte, a făcut marti, 15 aprilie o vizită neanuntată in orasul Odesa, unde s-a intalnit cu presedintele Ucrainei, Volodimir Zelenski. Cu această ocazie, Rutte a reafirmat sp ...

ULTIMA ORĂ Un al cincilea suspect, arestat în cazul jafului tezaurului dacic din Olanda. Obiectele furate rămân de negăsit
15/04/2025 15:44

 Noi evolutii in ancheta asupra furtului de artă de la Muzeul Drents. Un al cincilea suspect a fost arestat, a transmis politia. Este vorba despre un bărbat de 36 de ani din Alkmaar. A fost arestat la el ...

CSM avizează negativ modificarea pensiilor de serviciu pentru magistrați: Comisia Europeană nu a solicitat acest lucru
15/04/2025 14:39

 Magistratii spun că unica cerintă a Comisiei Europene se leagă de conditiile de impozitare a pensiilor, nu de cresterea varstei de pensionari Varsta de pensionare crestea la 60 de ani pentru ...

România vrea să cumpere un teritoriu din Republica Moldova: „Un nod logistic de importanță strategică” t
15/04/2025 13:42

 Banca Europeană pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD) a lansat oficial licitatia internatională pentru vanzarea Portului International Liber Giurgiulesti, singurul port maritim al Republicii Moldova ...

Turcia a arestat 234 de suspecţi în cadrul unui amplu raid internaţional contra criminalităţii organizate implicate în traficul de droguri, spălare de bani și asasinate
15/04/2025 13:39

    Autorităţile turce au anunţat marţi arestarea a 234 de suspecţi in cinci ţări in cadrul unui amplu raid internaţional ce a vizat organizaţii implicate in traficul de droguri, informea ...

Toaletă defectă în zbor, mii de Boeinguri riscă reparații costisitoare
15/04/2025 13:25

Un incident aparent banal petrecut la bordul unui avion a declansat o reactie de amploare in industria aeronautică americană. Un pasager rămas blocat intr-o toaletă in timpul unui zbor a determinat Administ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei