Drama refugiaților din Ucraina

Dimensiune font:

| 18-07-2022 21:07

 Eva și Zlata, surorile gemene care au fugit din Odesa, cu mama lor sunt doar câteva dintre sutele de familii care au venit la Iași. Aici, refugiatele au primit sprijin partea autorităților și a organizațiilor non-guvernamentale pentru a depăși acest moment critic. Având în vedere faptul că Salvați Copiii Iași a preluat mii de astfel de cazuri, conducerea organizației a decis să înființeze un centru de informare specializat, în care refugiații pot primi sprijin. 

„Am plecat la sfârșitul lui februarie, după care am stat câteva zile în Moldova. Eram foarte speriați și traumatizați de ceea ce se întâmpla acol, dincolo de experiența plecării de acasă. Când am ajuns în România am întâmpinat bariera lingvistică dar datorită voluntarilor și organizațiilor am reușit să o depășim. Ne-am acomodat foarte bine aici”, a spus una dintre refugiatele care a ajuns la Salvați Copiii Iași.
Echipa Salvați Copiii colaborează cu autoritățile locale, susținând financiar transportul persoanelor care intră pe teritoriul României prin punctele de frontieră aflate la granița cu Republica Moldova.
„Când a început războiul, ea și soțul ei și-au pierdut locurile de muncă și nu au mai reușit să acopere rata lunară. Au lăsat totul în urmă, iar de pe 11 mai locuiesc în Centrul de tranzit eGros Iași. Astăzi, familia este incCând a început războiul, ea și soțul ei și-au pierdut locurile de muncă și nu au mai reușit să acopere rata lunară. Au lăsat totul în urmă, iar de pe 11 mai locuiesc în Centrul de tranzit eGros Iași. Astăzi, familia este inclusă în programul de asistență umanitară al Salvați Copiii România”, au transmis reprezentanții Salvați Copiii Iași. 
Problemele au fost rezolvate parțial pentru ucrainenii ajunși în România. Refugiații spun că au nevoie de sprijin financiar pentru a putea supraviețui. 
„Noi am sperat să mergem mai repede acasă. Nu ne așteptam ca războiul să dureze atât de mult. Bugetele famiilor a scăzut foarte mult. Nu mai avem niciun ajutor financiar de acasă”, a mai spus ucraineanca. 
Acum, părinții încearcă să își integreze copiii la școlile din Iași pentru a nu pierde studiile.
„Este o necesitate de a munci și multă lume și-ar dori să meargă la serviciu. De asemenea, vrem să ne trimitem copiii la școală. Trebuie să se facă clase special pentru ei. Până acum, elevii au învățat prin diferite platforme on-line dar trebuie să se găsească soluții pentru a-i integra pe cei mici în școli. Mămicile se tem ca aceștia să nu piardă anul”, a mai spus refugiata. 
Organizația Salvați Copiii este prezentă la punctul de trecere a frontierei din Sculeni (Iași) și Tabăra de tranzit Huși (Vaslui), evaluând constant nevoile și oferind asistență umanitară.  Echipele de teren ale organizației asigură produse de primă necesitate (produse de îngrijire personală și articole de îmbrăcăminte), consiliere, comunicare în limba ucraineană, informare privind protecția temporară, colaborând cu reprezentanții autorităților prezente la frontieră (Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și Poliția de Frontieră).
Până în prezent, la Infopoint Vama Sculeni, angajații Salvați Copiii au oferit suport material și consiliere informaționalăpentru 4.919 persoane – 1.533 de copii și 3.386 de adulți, iar în Tabăra de tranzit Huși, județul Vaslui, 679 de persoane – 222 de copii și 457 de adulți – au beneficiat de aceste servicii. Până la momentul actual au fost sprijinite financiar 10 transporturi pentru 216 copii și 231 de adulți. Printre aceste persoane, s-a aflat și un grup de 9 copii și 3 adulți proveniți din sistemul de protecție a copilului din Ucraina, preluarea acestora fiind realizată în colaborare cu DGASPC Iași. Aceștia sunt în continuare cazați la Centrul de Servicii Sociale Bucium.
 „La patru luni de la începerea războiului la scară largă, constatăm o nevoie crescută de a sprijini persoanele care doresc să se stabilească pentru o perioadă mai lungă în România. Ele au nevoie în special de informații, îndrumare și consiliere pentru a accesa drepturile și serviciile disponibile pentru ei, cum ar fi accesarea sistemului de învățământ, a serviciilor medicale, a locurilor de muncă sau a serviciilor de consiliere emoțională”, a precizat Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România.
3.123 de copii și 5.723 de adulți au primit asistență umanitară complexă
Începând cu data de 9 mai, cei 52 de copii din Centrul de Servicii Sociale Bucium primesc zilnic sprijinul Salvați Copiii. În total,3.123 de copii și 5.723 de adulți au primit asistență umanitară complexă, prin echipele Organizației Salvați Copiii, la nivelul județelor Iași și Vaslui, de la începutul invaziei militare din Ucraina.
Cei 38 de copii cazați la Centrul de Servicii Sociale Bucium provin din sistemul de protecție a copilului din Ucraina- Instituția Municipală de Asistență Socială a Copiilor și Familiilor „Casa Bună” a Consiliului Regional Dnipropetrovsk, iar acum sunt înscriși la Școala Gimnazială „Veronica Micle”, Iași, în cadrul grupelor de preșcolari, ciclul primar și gimnazial. Activitatea face parte din programul de sprijin al Salvați Copiii, în parteneriat cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Iași și Centrul de Servicii Sociale Bucium. În cadrul acestui demers, se are în vedere susținerea copiilor în continuarea parcursului educațional prin intermediul activităţilor interculturale şi educative derulate în spiritul respectului faţă de diversitate, încrederii şi înţelegerii, a solidarităţii şi a toleranţei reciproce. Spații prietenoase se pregătesc, de asemenea, în Centrul Bucium,  pentru desfășurarea de activități educaționale. Ruxandra CAȘU
 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
SUBSCRISA Five Administration SPRL, in calitate de Administrator judiciar al debitoarei R-Agro Falciu SA -in reorganizare, organizeaza in perioada 16.04 -09.05.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobile aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: -Utilaje agricole lista nr. 1 -pret de pornire peste 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 16 -17.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 29 -30.04.2025, termen-limita inscriere: 28.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 07 -08.05.2025, termen-limita inscriere: 06.05.2025, ora 12:00. -Utilaje agricole lista nr. 2 -pret de pornire sub 9.000 Lei (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza licitatii: -Licitatia nr. 1 in perioada 17 -23.04.2025, termen-limita inscriere: 16.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 30.04 -02.05.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00; Licitatia nr. 3 in perioada 08 -09.05.2025, termen-limita inscriere: 07.05.2025, ora 12:00. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administratorul ui judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiilor nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administratoru lui judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confidentiali tate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 595 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire peste 9.000 Lei si de 119 Lei (TVA inclus) pentru bunurile care au pret de pornire sub 9.000 Lei si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenul-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie este cel mentionat mai sus, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five-advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la nr. 0762978187 sau e-mail: office@r-agro.ro si numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini.
Poliţist prins în flagrant când primea 4.000 euro mită, condamnat la închisoare
29/04/2025 11:48

Un politist din cadrul IPJ Dolj – Serviciul de Actiuni Speciale, a fost condamnat la o pedeapsă de 2 ani, 5 luni si 10 zile de inchisoare cu suspendare pentru comiterea a două infractiuni de trafic de influ ...

Cât câștigă grădinarii de Palatul Cotroceni, despre care Ilie Bolojan a spus că ”fac naveta pe un salariu mic”. Lista sporurilor oferite de Administrația Prezidențială
29/04/2025 11:43

Ilie Bolojan s-a arătat impresionat de performantele grădinarilor de la Palatul Cotroceni, despre care spune că fac naveta in fiecare zi si muncesc pe un salariu destul de mic. FANATIK a aflat cat castigă c ...

Reacțiile Ucrainei și Statelor Unite după ce Putin a anunţat încetarea focului între 8 şi 10 mai
29/04/2025 11:42

Preşedintele rus Vladimir Putin a declarat luni o incetare a focului de trei zile in războiul cu Ucraina, pentru a marca 80 de ani de la victoria Uniunii Sovietice şi a aliaţilor săi in cel de-al Doilea R� ...

Pe 7 mai va începe procesul de alegere a unui nou Papă
29/04/2025 09:30

Vaticanul a anunţat că procesul de alegere a unui nou Papă va incepe miercurea viitoare, pe 7 mai, zi in care a fost convocat Conclavul Cardinalilor. Ei s-au intalnit pentru prima oară după inmormantarea ...

Elevii învață ca niște roboți. Școala românească îi pregătește pentru examene, nu pentru viață
28/04/2025 14:01

  În Romania de astăzi, scoala nu mai modelează oameni, ci fabrică roboti de examene. Elevii sunt antrenati să memoreze mecanic pentru probele de la Evaluarea Natională si Bacalaureat, in ...

Rezultate foarte bune ale alergătorilor USV Iași,  la Semimaraton
28/04/2025 12:53

 Echipa Universitătii de Stiintele Vietii „Ion Ionescu de la Brad” din Iasi (USV) prezentă la Se-mimaratonul Iasi 2025 a reusit să obtină rezultate foarte bune la mai multe categorii propus ...

Cât te costă, de fapt, să aduci o mașină second hand din Germania în 2025: Lista completă de prețuri
27/04/2025 22:00

Achizitionarea unei masini second-hand din Germania rămane, si in 2025, una dintre cele mai populare optiuni pentru romani. Preturile mai accesibile si starea tehnică superioară a vehiculelor sunt principale ...

SUA anunță Linia Roșie: Ce va face Trump dacă nu va exista un acord de pace între Ucraina și Rusia
27/04/2025 20:43

Secretarul de stat al SUA, Marco Rubio, a afirmat că un acord de pace intre Rusia şi Ucraina trebuie să se intample in curand, şi că administraţia Trump va petrece săptămana viitoare incercand să stabi ...

Sindicatele din CFR Călători amenință cu greva generală. Compania nu a primit bugetul pe 2025
27/04/2025 20:23

Sindicatele din CFR Călători amenintă cu greva generală dacă bugetul companiei nu va fi adoptat de Guvern pană pe 16 mai. În lipsa acestuia, negocierea unui nou Contract Colectiv de Muncă pentru 20 ...

Vremea în minivacanța de 1 Mai. Elena Mateescu (ANM), prognoza meteo actualizată, inclusiv în București
27/04/2025 19:34

Elena Mateescu, directorul general al Administratiei Nationale de Meteorologie, a zis cum va fi vremea in minivacanta de 1 Mai. În ultimele zile, la nivelul intregii tări s-a resimtit o scădere a tempe ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei