România a ajuns abia a şasea piaţă pentru Dacia!
Dimensiune font:
* vânzările Dacia au crescut anul trecut cu 4,8% faţă de 2011, la 359.822 autovehicule, din care puţin peste 6% au fost comercializate pe piaţa locală, unde compania se menţine totuşi lider * cele mai mari pieţe de desfacere au rămas Franţa (23,4%) şi Germania (13%)
Pe pieţele externe, Dacia a înregistrat în cursul anului 2012 o creştere cu 8% a vânzărilor, cu 337.674 unităţi comercializate în 43 de ţări, principalele performere fiind pieţele din zona Euromed (nordul Africii şi bazinul mediteranean), cu o creştere de 26,6%. Vânzările în Europa Occidentală s-au menţinut la un nivel comparabil cu cel din anul precedent în contextul în care piaţa regională a scăzut cu 8,6%. În total, în perimetrul Europei Occidentale, au fost vândute anul trecut peste 230.000 de vehicule marca Dacia.
Franţa a dominat, şi în 2012, topul vânzărilor Dacia pe ţări, cu 84.522 unităţi comercializate, urmată de Germania, cu 46.590 unităţi şi de Algeria, cu 41.710 vehicule. Topul vânzărilor externe este continuat de Turcia - 28.964 autovehicule, Italia - 26.832 şi Spania - 17.847.
Lider pe piaţa autohtonă
Dacia rămâne liderul pieţei auto din România, deşi vânzările pe piaţa locală se plasează abia pe poziţia a şasea în topul internaţional, cu 22.148 unităţi vândute „Situaţia pieţei auto din România, profund afectată de incertitudini şi de contextul economic dificil, rămâne un motiv de preocupare. Anul trecut a fost consemnată o nouă scădere a pieţei totale de vehicule noi, care se situează astfel la cote care nu au mai fost înregistrate de la începutul acestui secol, în timp ce piaţa vehiculelor de ocazie importate a crescut cu peste 75%. Restricţiile de pe piaţa creditelor au afectat cu precădere persoanele fizice. Ponderea acestei categorii de clienţi în totalul vânzărilor de vehicule noi de pe piaţa românească a scăzut astfel cu peste 50% în 2012. Este de menţionat faptul că persoanele fizice constituie în mod tradiţional o parte foarte importantă din clienţii Dacia”, se menţionează într-un comunicat al companiei.
În acest context, Dacia a reuşit să-şi menţină poziţia de lider de piaţă, cu peste 26% din totalul vânzărilor de vehicule noi din România. Din cele 22.148 vehicule Dacia comercializate în cursul anului trecut pe piaţa locală, 20.050 sunt autoturisme, iar restul de 2.098 de unităţi sunt vehicule utilitare.
An crucial
„În acelaşi timp, 2012 a reprezentat un an crucial pentru evoluţia gamei Dacia, fiind punctat de lansarea a 6 modele noi. Aceasta a permis mărcii Dacia să-şi reînnoiască oferta de produse, prin introducerea noilor modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway. În plus, au fost abordate în premieră noi segmente de piaţă, cum ar fi cel al vehiculelor de familie şi al vehiculelor combi, cu modelele Lodgy, Dokker şi Dokker Van. Odată cu valul de lansări din 2012, Dacia dispune în prezent de cea mai tânără gamă din Europa, cel mai vechi model al gamei fiind Duster, lansat în primul semestru al anului 2010”, se mai arată în comunicat.
În clasamentul intern pe modele, Logan berlină rămâne cel mai bine vândut vehicul de pe piaţă, cu 9.208 unităţi comercializate, urmat de Duster, cu 5.447 de unităţi, şi de Logan MCV, cu 1.940 de unităţi.
De asemenea, producătorul auto menţionează demarajul bun al noilor modele Logan, Sandero şi Sandero Stepway, precum şi rezultatele promiţătoare ale modelului Dokker.
359.822
AUTOVEHICULE
a vândut Dacia în 2012, însă doar 6% dintre ele au rămas în România.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau