Femeile antreprenor militează pentru sustenabilitatea competitivă și sprijină IMM-urile

Dimensiune font:

| 04-09-2024 19:54

În fața provocărilor economice și climatice ale următorului deceniu, Organizația Femeilor Antreprenor (OFA) propune o serie de măsuri concrete menite să sprijine IMM-urile din România în adoptarea unui model de „sustenabilitate competitivă”.

Aceste măsuri, centrate pe creșterea eficienței energetice și pe tranziția către practici de afaceri mai responsabile din punct de vedere ecologic, reprezintă o oportunitate unică pentru IMM-uri de a-și reduce costurile, de a stimula inovația și de a se adapta mai bine la cerințele unei piețe în continuă schimbare.


Organizația Femeilor Antreprenor (OFA) a înaintat o serie de propuneri concrete către Ministerul Energiei, vizând îmbunătățirea Strategiei Energetice a României 2025-2035 cu perspectiva anului 2050.

Aceste propuneri, centrate pe creșterea eficienței energetice în sectorul IMM-urilor, au potențialul de a reduce costurile operaționale, de a stimula inovația și de a contribui semnificativ la atingerea obiectivelor de sustenabilitate ale României.

Propunerile OFA:

Una dintre propunerile-cheie ale OFA este Programul „EcoVoucher”, care prevede acordarea de vouchere pentru audituri energetice și implementarea măsurilor de eficiență energetică. Acest program este conceput pentru a oferi IMM-urilor un sprijin financiar direct, adaptat nevoilor specifice ale fiecărei afaceri, permițându-le astfel să adopte rapid soluții energetice eficiente și să își îmbunătățească competitivitatea pe piață.
O altă inițiativă majoră propusă de OFA este Fondul de Garanție „GarantEnergy”. Acest fond ar oferi garanții pentru împrumuturile contractate de IMM-uri pentru proiectele de eficiență energetică, reducând astfel riscurile financiare și facilitând accesul acestora la finanțare. Fondul ar stimula băncile să ofere condiții de creditare mai avantajoase, contribuind la creșterea investițiilor în tehnologii verzi.
De asemenea, OFA propune Programul de granturi „QuickStart Verde”, destinat IMM-urilor care doresc să implementeze rapid măsuri simple, dar eficiente, cum ar fi îmbunătățirea izolației clădirilor sau înlocuirea iluminatului tradițional cu LED-uri. Aceste măsuri imediate au un impact considerabil asupra consumului de energie și asupra reducerii costurilor operaționale.
În plus, Programul „InovaEco” vizează stimularea adopției de tehnologii inovatoare în rândul IMM-urilor. Prin acordarea de granturi pentru proiectele cu un mare potențial de economisire a energiei și de reducere a emisiilor de CO2, acest program sprijină IMM-urile să investească în soluții energetice de ultimă generație și să contribuie la tranziția României către o economie verde.
Programul „EcoParteneriat”, bazat pe parteneriate cu companii de servicii energetice (ESCo), oferă IMM-urilor posibilitatea de a implementa măsuri de eficiență energetică fără investiții inițiale. Costurile sunt acoperite din economiile de energie generate, asigurând astfel un model de succes în adoptarea tehnologiilor eficiente fără presiuni financiare asupra întreprinderilor.
Programul „ProMESI” vizează înlocuirea echipamentelor de producție vechi și ineficiente cu soluții moderne și sustenabile. Programul va combina granturi și credite avantajoase pentru a facilita tranziția IMM-urilor către tehnologii de producție avansate, contribuind astfel la reducerea consumului de energie și la îmbunătățirea performanței de mediu. 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Nebunie în lume, de teama crizei lui Trump: Un produs urcă la prețul cel mai mare din istorie
16/04/2025 18:56

 După preluarea celui de-al doilea mandat de la Casa Albă pe 20 ianuarie 2025, Donald Trump ne-a ”bombardat” cu numai putin de 124 de ordine executive, escaladand războiul comercial cu China ...

Suntem sinteza gusturilor din trei mari imperii! Gastronomia ne definește la fel de mult ca arta și cultura!
16/04/2025 16:42

 Fetească ori Băbească ("E curată, romanească"), horincă ("de familie, de traditie"), zacuscă ("cu hribi, cu vinete sau cu fasole, de ce nu?") sau mancărică de praz s ...

ANUNT PROCEDURA COMPETITIVA TITLUL PROIECTULUI „CENTRUL DE INGRIJIRI PALIATIVE
16/04/2025 16:08

 ANUNT PROCEDURA COMPETITIVA TITLUL PROIECTULUI „CENTRUL DE INGRIJIRI PALIATIVE "SFANTA CUVIOASA PARASCHEVA"  

Liberty Galați repornește singurul furnal din țară cu un sprijin guvernamental de 70 de milioane de euro. Producția e sub semnul întrebării
15/04/2025 20:36

 Combinatul Liberty Galati incearcă să repornească, cu un credit de capital de lucru, singurul furnal operational din tară. Acesta este inactiv de aproape un an. Activitatea siderurgică este insă est ...

O nouă fraudă pe Revolut. Cum sunt păcăliți românii în privat pe rețelele sociale
15/04/2025 18:32

O nouă metodă de fraudă face ravagii in randul utilizatorilor Revolut, avertizează specialistii in securitate cibernetică. Infractorii s-au infiltrat in grupurile de social media dedicate acestei platfo ...

SOPNYSPEDITION: Insolvenţă cu peste 100 de creditori la firma deţinută de Georgel Victor ONEA; pierderi de 3,2 milioane lei la finalul lunii februarie 2025… iar „activele nete au o valoare negativă în cuantum de 7.453.153 lei”
15/04/2025 14:22

 Pe data de 19 martie 2025, la Tribunalul Arad a admis cererea debitoarei SOPNYSPEDITION SRL Arad (CUI/CIF: 33605165) şi a dispus deschiderea procedurii generale de insolvenţă, iar i ...

PNRR: Împădurirea trupurilor de pajiște permanentă, pășunea Botușul Mare, proprietate a Municipiului Câmpulung Moldovenesc situate pe raza UAT Cârlibaba, județul Suceava
15/04/2025 09:00

 PNRR: Împădurirea trupurilor de pajiste permanentă, păsunea Botusul Mare, proprietate a Municipiului Campulung Moldovenesc situate pe raza UAT Carlibaba, judetul Suceava

Trump schimbă regulile jocului economic: S-a dat startul goanei după aur în România. Niveluri istorice, atinse în timp record
14/04/2025 15:58

 Cantitatea de aur achiziţionată de romani a crescut in primul trimestru al acestui an cu aproximativ 65% faţă de T1 2024, in luna aprilie preţul aurului fluctuand cu peste 6% intr-un interv ...

Bancnotele care dispar din circulație. Nu vor mai fi disponibile din aprilie. Anunț pentru toți românii
14/04/2025 15:44

   De ce sunt necesare bancnote noi? BCE si băncile centrale nationale (BCN) din Eurosistem sunt responsabile de integritatea bancnotelor euro. Astfel, acestea au elaborat o a doua serie de b ...

 Revoluție în industria jucăriilor
14/04/2025 13:59

Industria jucăriilor din spatiul comunitar se confruntă cu o schimbare profundă, odată cu adoptarea unui nou regulament de către Parlamentul European. Documentul interzice utilizarea substantelor toxice ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei