Glovo disponibilizează aproape 40% dintre angajații fostului serviciu de livrări foodpanda România
Dimensiune font:
Unicornul spaniol Glovo disponibilizează aproape 40% dintre angajații fostului serviciu de livrări foodpanda România, pe care ibericii l-au preluat anul trecut, potrivit unor surse neoficiale, citate vineri de Sifted.eu, o publicație britanică axată pe startup-uri, susținută de Financial Times.
Disponibilizările de personal survin după ce anul trecut Glovo a cumpărat foodpanda România și a integrat-o în serviciul său de livrări. Mai exact, 89 de angajați ai foodpanda România, dintr-un total de 236, vor pleca din firmă, potrivit publicației britanice. Lucrătorii din zona de call center sunt afectați în principal.
Conform unor mărturii ale unor angajați disponibilizați, citate de Sifted.eu, decizia de disponibilizare le-a fost comunicată de teamleaderii Glovo prin apeluri video de jumătate de oră pe Zoom.
De asemenea, angajați care au vorbit cu jurnalistul Sifted.eu Tim Smith, din Barcelona, au relatat că oficialii Glovo le-ar fi promis că nu vor concedia pe nimeni, atunci când au preluat operațiunile foodpanda din România și alte piețe din regiune, pe motiv că unicornul spaniol ar fi vrut să construiască la București un hub regional pentru afacerile sale.
În replică, Glovo a transmis oficial pentru Sifted.eu că nu a făcut astfel de promisiuni și că mesajul transmis atunci angajaților foodpanda România „a fost centrat pe aprecierea muncii lor și pe faptul că Glovo intenționează să facă acest proces (de preluare a companiei) cât mai transparent posibil și cu un impact cât mai mic posibil asupra oamenilor”.
Rezultate Glovo în România
În 2018 startup-ul a pătruns și în România, fiind prezent prin firma locală Glovoappro SRL, din București.
Potrivit datelor oficiale de la Ministerul Finanțelor, în anul 2020, Glovoappro SRL, firma românească a unicornului spaniol, avea 47 de angajați și a făcut o cifră de afaceri de 167,6 milioane de lei, de 5 ori mai mare decât în 2019, ultimul an dinaintea pandemiei COVID. În schimb, compania a avut cheltuieli și mai mari, ieșind pe pierderi cu 12,7 milioane lei.
De partea cealaltă, foodpanda România a făcut venituri de 102,4 milioane de lei cu 163 de angajați, în anul 2020. Deși cifra de afaceri a crescut de 4 ori în primul an al pandemiei față de 2019, pierderile firmei românești Foodpanda RO SRL s-au adâncit la 62,1 milioane lei în anul 2020.
În ianuarie 2022, Glovo a anunțat oficial închiderea aplicației foodpanda în România, preluând întregul portofoliu de clienți pe aplicația principală a serviciului spaniol de livrări.
Cine a fondat Glovo
Glovo este un markeplace online care permite utilizatorilor să comande, să trimită și să primească diverse bunuri, cu ajutorul unei aplicații de mobil. Startup-ul a fost lansat de doi antreprenori, Oscar Pierre și Sacha Michaud, în anul 2015, la Barcelona și operează în Europa de Sud-Vest, Europa de Est și Africa Subsahariană.
În 2019, Glovo a anunțat că a ajuns la statutul de unicorn, cu o valoare de cel puțin 1 miliard de dolari, în urma unei investiții de capital de risc de 150 de milioane de dolari acordată de Mubadala, din Abu Dhabi (Emiratele Arabe Unite).
În prezent, valoarea startup-ului a crescut, ținând cont că în 7 ani de existență a obținut investiții de cel puțin 1,2 miliarde de dolari.
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau