Manager eficient tot timpul? Top sfaturi pentru a reuși!
Dimensiune font:
Description: Citește și află ce trebuie să faci pentru a te bucura de succes atunci când ești manager și să ai parte de eficiență maximă. Sfaturi și ponturi utile!
Abilitățile necesare unui manager de succes!
Prezența unui manager de top în fruntea unei companii reprezintă garanția succesului afacerii respective. Pe lângă abilitățile de decizie la nivel de marketing, rolul informațional și cel de leadership, un manager de top reușește să reducă costurile afacerii, stabilește obiectivele companiei și dispune măsurile necesare îndeplinirii acestora și oferă stabilitate pe termen lung afacerii. Însă, asemenea unei oferte cu rotiri gratuite la inregistrare de calitate, un manager care să fie eficient tot timpul este greu de găsit.
Cum își poate crește un manager procentul de eficacitate?
Managerii eficienți reușesc să obțină cele mai bune rezultate posibile chiar și în condițiile în care resursele afacerii sunt limitate. Pentru a reuși acest lucru, managerul trebuie să aibă capacitatea de a se adapta situațiilor care apar pe parcursul existenței unei afaceri. Eficacitatea unui manager este condiționată de mai multe elemente, printre care se numără:
- Abilitatea de a interacționa cu oamenii din echipă și capacitatea de a adaptare la stilul fiecărui membru al echipei.
- Aptitudinea de împărțire a obiectivelor mari în mai multe obiective mici și abilitatea de a delega executarea sarcinilor de îndeplinire a acestora membrilor echipei.
- Implicarea membrilor echipei sau departamentului în identificarea punctelor forte și a celor slabe la nivel de grup
- Identificarea celor mai bune canale și modalități de comunicare la nivel interpersonal.
- Abilitatea de a se dovedi de încredere în orice situație și de a reprezenta un reper în cadrul echipei.
- Solicitarea și oferirea de feedback în permanență de la și către membrii echipei
- Ajustarea relațiilor de muncă la nivel de ton și frecvență.
- Încurajarea muncii în echipă și a schimbului de opinii între membrii acesteia.
- Îndeplinirea rolului de mentor pentru membrii echipei și susținerea acestora în atingerea obiectivelor de dezvoltare personală.
- Rezolvarea în mod proactiv a eventualelor conflicte în conformitate cu protocoalele stabilite la nivel intern.
- Prioritizarea sarcinilor în funcție de urgență acestora și oferirea de suport pentru membrii echipei în momentul în care aceștia nu reușesc să îndeplinească obiectivele prin forțele proprii.
Relația cu membrii echipei joacă un rol esențial în asigurarea succesului, iar acest lucru înseamnă o comunicare permanentă cu aceștia. În discuțiile cu membrii echipei este indicat ca managerul să îi înștiințeze pe aceștia despre modul în care munca depusă de ei are impact asupra afacerii.
Relația cu membrii echipei joacă un rol esențial în asigurarea succesului, iar acest lucru înseamnă o comunicare permanentă cu aceștia. În discuțiile cu membrii echipei este indicat ca managerul să îi înștiințeze pe aceștia despre modul în care munca depusă de ei are impact asupra afacerii.
Ce înseamnă un manager de succes?
Managerul de succes este persoana care reușește să crească productivitatea unei afaceri în același timp cu creșterea nivelului de satisfacție al angajaților. Productivitatea muncii crește cu 12% atunci când angajații își conștientizează apartenența la companie și încep să se identifice cu aceasta. Pentru a deveni un manager de succes este nevoie de:
● Abilități de comunicare;
● Mediu de lucru motivant;
● Leadership;
● Muncă în echipă;
● Stabilitate emoțională;
● Asertivitate;
● Încredere;
● Deschidere către nou;
● Optimism;
● Empatie;
● Abilitatea de rezolvare a conflictelor;
● Responsabilitate.
Capacitatea de a planifica, de a aplica planul stabilit și de a-l comunica în mod eficient membrilor echipei, precum și aptitudinea de a reprezenta tot timpul un factor de referință pentru echipă contribuie decisiv la obținerea eficientiei pe termen lung pentru un manager.
Managerul este lider, dar și un jucător de echipă?
În calitate de factor de decizie, managerul poartă întreaga răspundere în ceea ce privește rezultatele obținute de echipă. Cu toate acestea, înainte de a fi liderul echipei, acesta trebuie să fie și un jucător de echipă. Managerul este conducătorul echipei, dar și un exemplu de referință pentru membrii echipei. Calitatea de a fi un jucător de echipa înseamnă avantaje certe pentru afacere pe termen mediu și lung:
● Munca de echipă încurajează creativitatea și exprimarea membrilor respectivei echipe.
● Nivelul de satisfacție al angajaților este pozitiv.
● Procesul de învățare este accelerat.
● Interacțiunea dintre membrii echipei se îmbunătățește.
● Crește nivelul de productivitate și profitul afacerii.
● Relațiile dintre membrii echipei se consolidează.
● Crește coeziunea echipei facilitându-se atingerea obiectivelor mult mai rapid.
● Nivelul responsabilității evoluează pe o pantă ascendentă.
Pentru a deveni un bun jucător de echipă, păstrându-ți în același timp și rolul de lider al acesteia trebuie să dispui de capacitatea de a-ți exprima părerile. Atât timp cât ești activ și implicat în ceea ce face echipa și îți verbalizezi acțiunile, membrii echipei vor observa faptul că ești interesat de ceea ce se întâmplă echipei, nu doar la nivel individual.
Nu ezita niciodată atunci când vine vorba despre acțiuni în afara sarcinilor prevăzute în fișa postului de manager, dar care sunt utile echipei pentru buna funcționare sau îndeplinirea obiectivelor stabilite. A fi un jucător de echipă înseamnă implicare maximă tot timpul, nu doar atunci când este vorba despre propriile atribuții.
Protejează-ți echipa și împarte cu ceilalți succesul, asumându-ți eșecurile! Dovedește-le celor din echipă că reprezinți o persoană de încredere, ascultă-le părerile și oferă-le sprijin atunci când au nevoie de ajutor. Un manager de top nu doar că știe să vorbească, dar știe și să asculte și, mai ales, să se implice în tot ceea ce înseamnă echipă!
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau