Minciună la rafturile Kaufland sau greșeala voită a producătorilor locali? Reprezentanții retailerului german se apără după ultimele acuzații
Dimensiune font:
În ultima perioadă, mai mulți producători locali s-au plâns de faptul că marile magazine nu le acceptă produsele sau au fost scoase de la raft. Acest subiect a fost dezbătut la nivelul Comisiei de abuzuri , dar și la nivelul Comisiei Economice din Senatul României.
Reprezentant al Kaufland, Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs a explicat și care sunt problemele pe care le au marii retailer în privința acestor produse. Potrivit acestuia, sunt mai mulți facturi la mijloc, cum ar fi ambalajele nepotrivite, lipsă de gramaje sau un termen de expirare prea scurt.
Cu câți producători locali lucrează Kaufland
Valer Hancaș spune că din cei 3.200 de furnizori, 2.500 sunt firme din România
„Think global, act local” este un principiu fundamental pentru Kaufland la nivel de grup internațional. În fiecare țară în care operăm, prioritizăm parteneriatele cu producătorii autohtoni și specificul local al produselor, atunci când construim sortimentul. Iar acest fapt se datorează strategiei Kaufland de a oferi clienților branduri locale, pe care le îndrăgesc, calitate și prospețime absolută. Și vrem să creștem odată cu economia locală, având mereu o dezvoltare și viziune pe termen lung.
În România, compania a dezvoltat parteneriate solide cu peste 2.500 de furnizori locali, din totalul de 3.200. Și doar în decursul anului financiar 2023, valoarea achizițiilor făcute de Kaufland de la partenerii locali a depășit 2,83 miliarde euro, reprezentând aproximativ 80% din cheltuielile totale cu furnizorii. Acești bani s-au reîntors în economia națională, susținând dezvoltarea micilor afaceri locale, au generat locuri de muncă în comunitățile locale din toată țara.
Cum are loc procesul de listare la raft
Reprezentantul Kaufland spune că anumite branduri sunt abordate de către retailer, în timp ce altele deschid dialogul.
Există branduri pe care le abordăm noi, însă, de cele mai multe ori, furnizorii sunt cei care deschid dialogul, după ce s-au asigurat că îndeplinesc condițiile de livrare obligatorii, cum ar fi utilizarea codurilor EAN, ambalarea și livrarea produselor în baxuri și navete pentru expunerea la raft etc.
După ce aceste condiții sunt îndeplinite, producătorul trimite către noi o ofertă completă, la adresa office@kaufland.ro, împreună cu o serie de mostre, la sediul central. Echipa de achiziții analizează oferta și revine cu feedback către furnizor. Este important de menționat că fiecare etapă necesită timp pentru analiză, însă întotdeauna oferim feedback, indiferent de rezultat.
Dacă se aprobă listarea, furnizorul trebuie să furnizeze documentele necesare, precum și orice certificate sau atestări relevante, în funcție de tipul de produs. După finalizarea procedurilor administrative, furnizorul este listat în sistemul Kaufland și poate începe livrările, fie direct la magazin, fie la depozit, în funcție de categoria de produse.
Cum ajung produsele pe raft
Reprezentantul Kaufland spune că fiecare contract este rezultatul unor negocieri, după s-a convenit de ambele părți asupra termenilor.
,,Fiecare contract, indiferent de mărimea furnizorului sau de cifra de afaceri, este rezultatul unei negocieri bilaterale între furnizor și retailer. Contractul este semnat doar după ce ambele părți convin asupra termenilor
Este abordarea pe care o avem cu oricare dintre furnizorii noștri, de la branduri cunoscute pe tot globul, la micii producători regionali, listați într-un singur magazin. Dacă sunt în portofoliul nostru, categoric au un rol important, pe care noi îl cunoaștem și îl respectăm. Niciun brand nu ajunge întâmplător pe rafturile Kaufland.”
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau