Minciună la rafturile Kaufland sau greșeala voită a producătorilor locali? Reprezentanții retailerului german se apără după ultimele acuzații

9

Dimensiune font:

| 10-06-2024 12:21

În ultima perioadă, mai mulți producători locali s-au plâns de faptul că marile magazine nu le acceptă produsele sau au fost scoase de la raft. Acest subiect a fost dezbătut la nivelul Comisiei de abuzuri , dar și la nivelul Comisiei Economice din Senatul României.

Reprezentant al Kaufland, Valer Hancaș, Director Comunicare și Corporate Affairs a explicat și care sunt problemele pe care le au marii retailer în privința acestor produse. Potrivit acestuia, sunt mai mulți facturi la mijloc, cum ar fi ambalajele nepotrivite, lipsă de gramaje sau un termen de expirare prea scurt.

Cu câți producători locali lucrează Kaufland

Valer Hancaș spune că din cei 3.200 de furnizori, 2.500 sunt firme din România

„Think global, act local” este un principiu fundamental pentru Kaufland la nivel de grup internațional. În fiecare țară în care operăm, prioritizăm parteneriatele cu producătorii autohtoni și specificul local al produselor, atunci când construim sortimentul. Iar acest fapt se datorează strategiei Kaufland de a oferi clienților branduri locale, pe care le îndrăgesc, calitate și prospețime absolută. Și vrem să creștem odată cu economia locală, având mereu o dezvoltare și viziune pe termen lung.

În România, compania a dezvoltat parteneriate solide cu peste 2.500 de furnizori locali, din totalul de 3.200. Și doar în decursul anului financiar 2023, valoarea achizițiilor făcute de Kaufland de la partenerii locali a depășit 2,83 miliarde euro, reprezentând aproximativ 80% din cheltuielile totale cu furnizorii. Acești bani s-au reîntors în economia națională, susținând dezvoltarea micilor afaceri locale, au generat locuri de muncă în comunitățile locale din toată țara.

Cum are loc procesul de listare la raft

Reprezentantul Kaufland spune că anumite branduri sunt abordate de către retailer, în timp ce altele deschid dialogul.

Există branduri pe care le abordăm noi, însă, de cele mai multe ori, furnizorii sunt cei care deschid dialogul, după ce s-au asigurat că îndeplinesc condițiile de livrare obligatorii, cum ar fi utilizarea codurilor EAN, ambalarea și livrarea produselor în baxuri și navete pentru expunerea la raft etc.

După ce aceste condiții sunt îndeplinite, producătorul trimite către noi o ofertă completă, la adresa office@kaufland.ro, împreună cu o serie de mostre, la sediul central. Echipa de achiziții analizează oferta și revine cu feedback către furnizor. Este important de menționat că fiecare etapă necesită timp pentru analiză, însă întotdeauna oferim feedback, indiferent de rezultat.

Dacă se aprobă listarea, furnizorul trebuie să furnizeze documentele necesare, precum și orice certificate sau atestări relevante, în funcție de tipul de produs. După finalizarea procedurilor administrative, furnizorul este listat în sistemul Kaufland și poate începe livrările, fie direct la magazin, fie la depozit, în funcție de categoria de produse.

Cum ajung produsele pe raft

Reprezentantul Kaufland spune că fiecare contract este rezultatul unor negocieri, după s-a convenit de ambele părți asupra termenilor.

,,Fiecare contract, indiferent de mărimea furnizorului sau de cifra de afaceri, este rezultatul unei negocieri bilaterale între furnizor și retailer. Contractul este semnat doar după ce ambele părți convin asupra termenilor

Este abordarea pe care o avem cu oricare dintre furnizorii noștri, de la branduri cunoscute pe tot globul, la micii producători regionali, listați într-un singur magazin. Dacă sunt în portofoliul nostru, categoric au un rol important, pe care noi îl cunoaștem și îl respectăm. Niciun brand nu ajunge întâmplător pe rafturile Kaufland.”

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 235 mp, teren curti constructii, situat in intravilan sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, str. Principala nr. 30, comuna Grumazesti, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 09.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 1, judetul Neamt, telefon 0233.786.059, fax 0233.786.364, e-mail: primariagrumazestineamt@yahoo.com, cod fiscal 2614198. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie inchiriat: Teren identificat cu sola 31, parcela 712 al comunei Grumazesti, in suprafata de 152 mp, teren curti constructii, situat in sat Topolita, comuna Grumazesti, F.N., judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Grumazesti, conform H.C.L. Grumazesti nr. 63/30.05.2024 si O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin cerere scrisa, transmisa prin mijloace electronice sau depusa in format fizic inregistrata la Comuna Grumazesti -Registratura. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul institutiei de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Gratuit. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 19.06.2024, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 28.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Grumazesti -Registratura, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 01.07.2024, ora 11.00, Comuna Grumazesti, sat Grumazesti, comuna Grumazesti, Str. Principala nr. 30, judetul Neamt, cod postal 617235. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra-Neamt, Bd. Decebal nr. 5, judetul Neamt, cod postal 610012, telefon 0233.212.717, fax 0233.232.363, e-mail: tr-neamt@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 06.06.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Orasul Negresti, cu sediul in orasul Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/457.679, e-mail: inforpnegresti@gmail.com, cod fiscal 13407333. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: Teren intravilan in suprafata de 35 mp, situat in orasul Negresti, Str. Decebal nr. 5, ce apartine domeniului public al Orasului Negresti, judetul Vaslui, identificat prin Cartea Funciara Nr. 73695 Negresti, Nr. Cadastral 73695, conform H.C.L. Orasul Negresti nr. 49/28.05.2024 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019 privind Codul Administrativ, pentru realizarea unei constructii provizorii in vederea desfasurarii de activitati conexe serviciilor medicale referitoare la sanatatea umana. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei, Serviciul Juridic. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Serviciul Juridic, din cadrul Orasului Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 50 Lei/exemplar, se achita cu numerar la Casieria Serviciului Impozite si Taxe Locale din cadrul Orasului Negresti. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 12.06.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 20.06.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Registratura, Orasul Negresti, Negresti, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: se depune intr-un singur exemplar, in doua plicuri sigilate, unul exterior si unul interior. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.06.2024, ora 11.00, Orasul Negresti, Negresti, Sala Mare, parter, Str. N. Balcescu nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 29.05.2024.
Ucraina va plăti taxe vamale pentru ouăle exportate în UE
19/06/2024 19:14

Comisia Europeană va introduce tarife vamale pentru ouăle importate din Ucraina in următoarele două săptămani, după ce pragul anual convenit anterior pentru aceste importuri a fost atins, a anunţat Exec ...

Circulaţia trenurilor va avea loc în condiţii speciale din cauza caniculei
19/06/2024 17:58

Circulaţia trenurilor se va desfăşura in condiţii speciale, cu reducerea vitezei, in anumite intervale orare, pentru un trafic feroviar in condiţii de siguranţă, temperaturile de la nivelul şinelor dep ...

Rstricţii de circulaţie din cauza caniculei
19/06/2024 17:52

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a instituit restricţii de circulaţie care se vor aplica miercuri, in intervalul orar 10:00 - 20:00, pentru autovehiculele cu masa totală ...

Economiștii de top confirmă afirmațiile premierului Ciolacu: economia este mai bine decât citim în ziare sau vedem la televizor
19/06/2024 15:54

Viziunea pentru Romania a Guvernului condus de Marcel Ciolacu, care constă in modelul economic bazat pe investitii si patriotism economic, ca si măsurile de plafonare a preturilor la alimente si energie imple ...

”PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată”  ”Apel de proiecte gestionat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației finanțat din fonduri europene prin Planul Național de Redresare și Reziliență al României
19/06/2024 15:22

 ”PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată”   ”Apel de proiecte gestionat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice si Administratiei finantat din fonduri euro ...

Anunț de presă privind începerea implementării proiectului intitulat „Smart Lab for the Future!” la Colegiul Tehnic
19/06/2024 15:16

Anunt de presă privind inceperea implementării proiectului intitulat „Smart Lab for the Future!” la Colegiul Tehnic "Mihai Băcescu" Fălticeni din Municipiul Fălticeni, judetul Ias ...

România înregistrează scăderi semnificative în reciclarea sticlei şi a metalelor
19/06/2024 11:54

Romania inregistrează scăderi semnificative in reciclarea sticlei şi a metalelor, iar la general rata de reciclare a deşeurilor de ambalaje este de doar 38,31%, relevă o analiză de specialitate, publicat ...

ANUNȚ LANSARE PROIECT “ACHIZIȚIE DE ECHIPAMENTE ȘI UTILAJE LA TRIO ADADEP PROD SRL”
19/06/2024 11:45

 ANUNT LANSARE PROIECT “ACHIZITIE DE ECHIPAMENTE SI UTILAJE LA TRIO ADADEP PROD SRL”

Achiziția de active pentru activitatea de producție a societății DORI COST SERVICE SRL
19/06/2024 11:05

 COMUNICAT DE PRESĂ Data: 04.06.2024 Achizitia de active pentru activitatea de productie a societătii DORI COST SERVICE SRL

BNR anunță dezastrul pentru companiile din România: Profiturile se prăbușesc, dividendele se plătesc din rezerve
18/06/2024 22:58

Companiile nu numai că nu s-au capitalizat in ultimii patru ani, dar au şi scos din rezervele făcute anterior, ponderea dividendelor in total profituri in cazul economiei reale fiind de 107%, a afirmat, mar ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei