ONG – Apelul 7: Acţiuni de advocacy pentru incluziunea socială a grupurilor vulnerabile, Runda 2

Dimensiune font:

| 03-05-2021 09:05

ONG – Apelul 7: Acţiuni de advocacy pentru incluziunea socială a grupurilor vulnerabile, Runda 2

Regal Group Fonduri Norvegiene, autor Sofroni Mălin consultanta fonduri norvegiene

 

Suntem firma de consultanță pentru proiecte europene din Iasi pe care te poți baza. Oferim informații detaliate și sprijin pentru obținerea și implementarea de proiecte cu fonduri nerambursabile pentru organizații neguvernamentale.

Termenul limită pentru depunerea proiectelor pentru Apelul 7: Acțiuni de advocacy pentru incluziunea socială a grupurilor vulnerabile: 20 aprilie 2021, ora 16.

Buget total: 2.400.000 euro.

Finanțator: Mecanismul Financiar SEE 2014-2021

Operator de program: Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile

Granturi medii şi mari

Beneficiari eligibili:

· Organizații neguvernamentale

· Fundații pentru tineret de la nivel județean și ale municipiului București, precum și Fundația Națională pentru Tineret

Obiectivul acestui Apel este să susțină acțiuni de advocacy la nivel local/național pentru justiția socială și incluziunea grupurilor vulnerabile și să crească capacitatea grupurilor vulnerabile.

Cine pot fi Partenerii de Proiect?

Parteneriatul nu este obligatoriu, dar este încurajat, în special pentru colaboratori din Statele Donatoare.

Următoarele entități legal constituite sunt eligibile pentru a fi parteneri:

· Organizații neguvernamentale;

· Entități publice (cum ar fi autoritățile publice locale și centrale, instituții/agenții publice, servicii guvernamentale de concentrate la nivel local, unități administrative teritoriale, universități etc.);

· Entități private (comerciale sau non-comerciale), înființate ca personae juridice fie în: România, State Donatoare (Norvegia, Islanda, Liechtenstein), State Beneficiare (Bulgaria, Croaţia, Cipru, Republica Cehă, Estonia, Grecia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, Portugalia, Slovacia şi Slovenia) şi/sau țări din afara Spațiului Economic European care au o graniță comună cu România (Moldova, Ucraina şi Serbia);

· Orice organizație internațională, organism sau agenție a acesteia.

Doar următoarele entități sunt eligibile să primească finanțare ca Parteneri de Proiect în cadrul Programului:

· ONG-uri care îndeplinesc cerințele de eligibilitate stabilite pentru Solicitanți în secțiunea 4.2.2 și care nu se află în situațiile specificate la secțiunea 4.3.2 a) – e) și nici nu se numără printre Solicitanții neeligibili menționați în secțiunea 4.3.1 c) – h) Criterii de excludere pentru Solicitanți;

· Organizații internaționale, organism sau agenții ale acestora (organizații internaționale interguvernamentale sau organizații internaționale neguvernamentale);

· Entităţi publice.

Este posibil ca alte tipuri de parteneri să nu aibă acces la finanţare, dar pot contribui la activitățile și/sau la cofinanțarea necesară pentru proiect.

Proiecte eligibile

Prin acest Apel vor fi susţinute ONG-urile să: 

–  desfăşoare acţiuni de advocacy la nivel local/ naţional pentru justiţie, social şi incluziunea grupurilor vulnerabile

–  activeze şi să crească capacitatea grupurilor vulnerabile de participare la dezvoltarea comunităţii, de a se implica în procesele locale de luare a deciziilor, de a-şi susţine nevoile, de a deveni active în combaterea excluziunii sociale

–  aibă o puternică abordare participativă: mobilizarea şi implicarea grupurilor vulnerabile în toate stadiile de proiect (identificarea problemei, acţiuni de diseminare a informaţiei, consultarea în problemele comunităţii, prioritizarea lor, identificarea de soluţii, luarea deciziilor în ce priveşte acţiunile ce trebuie întreprinse şi implementarea lor prin utilizarea resurselor umane şi materiale ale comunităţii)

–  aibă o abordare multi-stakeholder: ONG-urile vor asigura conexiunea între toţi actorii (ONG-uri, membrii comunităţii, autorităţi, instituţii publce, mass media, sectorul privat etc.) şi grupuri vulnerabile pentru a spori incluziunea socială

–  realizeze o bună utilizare a resurselor locale existente în comunitatea vizată (umane, financiare, materiale, etc.) pentru creşterea incluziunii sociale a grupurilor vulnerabile

– crească accesul grupurilor vulnerabile la educaţie, servicii medicale, locuire, ocupare, servicii sociale etc., dar şi să crească calitatea serviciilor

– dezvolte modele integrate/noi de servicii pentru a răspunde nevoilor grupurilor vulnerabile

Tipuri de activități eligibile

>Acţiuni de advocacy pentru incluziunea socială a grupurilor vulnerabile: îmbunătăţirea legislaţiei, aplicarea legii şi a practicilor instituţionale, îmbunătăţirea/ dezvoltarea de servicii pentru grupuri vulnerabile, etc.

> Creşterea accesului grupurilor vulnerabile la servicii noi sau îmbunătăţite (educaţie, sănătate, ocupare, locuire, serviciisociale etc.).  Aceasta poate include:

– servicii medicale îmbunătăţite, oferite cu echipamente noi

– servicii de consiliere/ asistenţă juridică

–  servicii de îngrijire de zi

–  servicii de reintegrare a foştilor deţinuţi

– educaţie informală

– adăposturi pentru femei

– creşterea participării economice a grupurilor vulnerabile

– promovarea şi implementarea strategiilor/ iniţiativelor de auto-ajutorare (self-help) şi creştere a capacităţii pentru combaterea excluziunii sociale

> Mobilizarea grupurilor vulnerabile în acţiuni de advocacy pentru nevoile lor şi acţiuni între egali vulnerabili. Aceasta poate include:

– Creşterea accesului la informaţii relevante (despre drepturi, oportunităţi de angajare, etc.)

– Schimbarea atitudinilor şi practicilor grupurilor vulnerabile pentru a fi mai proactive şi pentru a-şi cere drepturile

– Transfer trehnici de advocacy

> Sprijinirea participării grupurilor vulnerabile în procese (publice) de consultare

>  Litigii privind justiţia, social şi incluziunea grupurilor vulnerabile (consiliere, asistenţă juridică, etc.)

Dezvoltarea unor modele noi sau îmbunătăţirea celor deja existente

Aceasta poate include:

– Soluţii inovatoare în abordarea excluziunii şi in justiţiei sociale

– Abordarea bazată pe cerere în intervenţiile la nivel comunitar

– Modele de implicare a grupurilor vulnerabile în rezolvarea problemelor locale

– Elaborarea de planuri de acţiune locală care să răspundă nevoilor celor mai dezavantajaţi membri ai comunităţii

– Noi modele consultative pentru împuternicirea şi implicarea grupurilor vulnerabile

Creare de reţele/ Networking cu alte ONG-uri locale sau stakeholderi pentru a lucra împreună şi a aborda instituţiile de decizie pentru rezolvarea problemelor locale

>  Acţiuni de advocacy pe lângă antreprenori şi angajatori locali pentru incluziunea economică a persoanelor vulnerabile

Întocmirea de hărţi şi promovarea bunelor practice şi a lecţiilor învăţate în combaterea sărăciei, favorizarea justiţiei sociale, generarea de oportunităţi pentru grupuri vulnerabile din zone insufficient deservite, etc.

> Activităţi de dezvoltare organizaţională

–  Dezvoltarea de proceduri transparente şi responsabile de guvernanţă organizaţională, cum ar fi procese participative pentru planificare strategică, elaborarea documentelor de reglementare internă; înființarea/ dezvoltarea unui organism independent de conducere; sisteme de prevenire a conflictelor de interese; reglementări/ metodologii/ instrumente pentru consultarea beneficiarilor și a stakeholderilor;

– Dezvoltarea unor procedure eficiente de management, cum ar fi reguli financiare; sistem de management al informaţiei și documentelor care este utilizat si stematic; politici și practice pentru dezvoltarea resurselor umane;

– Comunicarea în mod regulat către publicul larg a informațiilor despre activitățile și rezultatele organizației, prin organizarea de evenimente, publicarea și distribuirea rapoartelor anuale și a altor publicații specifice, prezență media şi păstrarea unei pagini web funcțională şi actualizată;

–  Dezvoltarea şi diversificarea surselor de finanţare prin campanii, strategii, acţiuni de strângere de fonduri;

– Dezvoltarea de competențe în rândul angajaților/ voluntarilor în domenii cheie care contribuie la dezvoltarea organizației, la atingerea obiectivelor strategice ale acesteia şi care sunt complementare celor susţinute sau legate de activităţile directe ale proiectului;

– Formare și coaching prin transfer de experiență din partea altor organizații/ experți;

– Campanii de conştientizare privind rolul organizaţiilor neguvernamentale.

Te încadrezi? Suntem aici dacă ai nevoie de consultanță pentru a scrie cel mai bun  proiect pentru organizația și comunitatea ta!

 Consultanta, fonduri norvegiene, Regal Group

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:01

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Pensie s-au dublat în 5 ani. Cu cât s-a scumpit mâncarea, factura la energie și medicamentele?
05/04/2025 20:02

 Punctul de pensie a cunoscut o crestere foarte bună. Problema este că punctul de pensie a crescut de la o valoare mică.   Punctul de pensie era in 2020 doar 1.261 de lei. În 2021, a urcat ...

Paște 2025: Cât va costa carnea de miel pentru masa de Sărbători?
04/04/2025 15:43

În preajma Sărbătorilor Pascale din 2025, intrebarea „cat va costa carnea de miel?” revine in atentia romanilor, in special in contextul noilor provocări din sectorul agricol. Aparitia pest ...

Algerienii vor să cumpere oi DOAR din România
04/04/2025 15:31

Algeria intentionează să acopere exclusiv din Romania necesarul de ovine din acest an, a anuntat, vineri, Autoritatea Natională Sanitară Veterinară si pentru Siguranta Alimentelor (ANSVSA), in contextul vi ...

Economistul Radu Georgescu: Dacă aș explica la TV că Donald Trump are dreptate cu Taxele Vamale, probabil as fi linșat pe rețelele sociale / România are al 10-lea cel mai mare deficit comercial de pe planeta Pământ
04/04/2025 14:54

Economistul Radu Georgescu, consultant la CFO Network, spune că presedintele american, Donald Trump, are dreptate să introducă taxe vamale pentru produsele care vin in alte tări. Economistul a explicat c� ...

4 aprilie este ziua animalelor fără stăpân
04/04/2025 13:56

4 aprilie este ziua animalelor fără stăpan şi este sărbătorită cu veşti bune de la Autoritatea Naţională Sanitar-Veterinară, care anunţă că numărul cainilor adoptaţi din adăposturi a atins un r ...

Bomba lui Năstase: Ce face România dacă UE impune taxe pentru avioanele cumpărate din SUA?
04/04/2025 10:43

”Donald Trump a hotărit „să arunce in aer” sistemul comercial mondial, declansind un război comercial la scară internatională. El a generat si generează haos in plan global, introducind un asa-zis p ...

Ce se întâmplă cu banii pe care îi ai în bancă dacă începe războiul? Ce sume mai poți recupera?
04/04/2025 10:24

Ce se intamplă cu banii pe care ii ai in bancă dacă incepe războiul? Ce sume mai poti recupera in această situatie? Expertii dau cateva sugestii care ar trebui luate in seamă. Sunt tot mai multe temeri c ...

Comunicat de presă „PNRR: Fonduri pentru Romania moderna si reformata!
04/04/2025 09:15

 Comunicat de presă „PNRR: Fonduri pentru Romania moderna si reformata!" SCOALA GIMNAZIALĂ „TIBERIU CRUDU” TUDORA

Taxa pe stâlp: 75% din venituri vor fi generate de companiile de stat
03/04/2025 15:18

Noua formă a taxei pe constructii speciale, cunoscută in spatiul public sub denumirea de "taxa pe stalp", va aduce venituri suplimentare de peste 1 miliard de lei la bugetul de stat in 2025, potri ...

Pericol la granița cun Ungaria. Febra aftoasă pune autoritățile pe jar
03/04/2025 09:59

Autorităţile pregătesc măsuri mai stricte la graniţă, după ce in Ungaria au fost confirmate incă două focare de febră aftoasă. Ministrul agriculturii, Florin Barbu, a anunţat că va avea mai multe ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei