Comunicat de presă Iași, 11 mai 2023 - Iașul, reprezentat la pavilionul României la Bienala de Arhitectură de la Veneția prin concursul internațional de arhitectură organizat de IULIUS

Dimensiune font:

| 11-05-2023 15:27

Demersul companiei IULIUS de a reuni patru dintre cele mai mari birouri de arhitectură din lume - Foster+Partners, MVRDV, UNStudio și Zaha Hadid Architects - într-un concurs de specialitate în urma căruia să rezulte cea mai bună soluție urbanistică pentru o nouă dezvoltare în zona centrală a Iașului este prezentat drept model de bune practici la nivel internațional. Orașul Iași, prin concursul în sine și soluția câștigătoare, este parte din pavilionul României de la Bienala de la Veneția, unul dintre cele mai prestigioase evenimente culturale internaționale dedicate manifestărilor artistice din domeniile arte vizuale, arhitectură, muzică, teatru, dans, cinematografie.

 

La cea de-a 18-a ediție a Expoziției Internaționale de Arhitectură - la Biennale di Venezia, România va fi reprezentată de proiectul „AICI, ACUM, ACOLO", câștigător al concursului public organizat cu acest scop de Ministerul Culturii, Ministerul Afacerilor Externe, Institutul Cultural Român și Uniunea Arhitecților din România. Un concept curatoriat și coordonat de arh. Emil Ivănescu și Simina Filat, pavilionul României include proiecte ce prezintă diferite practici de arhitectură și design în sensul regenerării, reconsiderării și revalorizării contextului, toate având impact social. Exemplele expuse reprezintă un mod nou de educare prin cercetare, inovare și activare socială, văzute ca soluții pentru viitor, iar concursul internațional de arhitectură organizat anul trecut de compania IULIUS – Un Iași pentru viitor – și soluția rezultată în urma acestuia – „Bridging Time, Bridging Communities" -, semnată de prestigiosul birou olandez de arhitectură UNStudio, sunt reprezentative în această direcție.

 

„Cred că este pentru prima dată când un proiect reprezentativ aduce Iașul ca parte din pavilionul României de la Bienala de Arhitectură de la Veneția. Se întâmplă astfel pentru că în acest oraș, anul trecut, am văzut un demers de inserție urbanistică la un calibru înalt, realizat sub forma unui concurs internațional cu nume etalon în arhitectura mondială. Este un proiect care răspunde conceptului  propus de noi - Aici.Acum.Acolo -, fiind un model de revitalizare integrată, cu o conștiință a sustenabiliății și a onestității față de resursele și contextul existent, dar și față de memorie și istorie. Cred că astfel de demersuri setează o nouă direcție pentru dezvoltarea urbană și arhitecturală, pe care o încurajez, pentru sinergia propusă, de la aspectele social-profesional-economice, până la restaurări, reabilitări sau intervenții noi de construcții sau spații publice", a spus Arh. Emil Ivănescu, curator al proiectului pavilionului României la Bienala de Arhitectură de la Veneția.

 

„Când am pornit pe acest drum, grupul IULIUS a promis să atragă unele dintre cele mai renumite case de arhitectură din lume într-un concurs ce viza un sit de o complexitate și valoare istorică importante. Am privit această provocare asumată cu entuziasmul viselor mari, dar și cu simțul responsabilității la care ne obligă înțelegerea faptului că este un proiect al comunității. Prezentarea demersurilor IULIUS de regenerare urbană în cadrul pavilionului României de la Bienala de Arhitectură de la Veneția reprezintă materializarea dorinței noastre de a rămâne implicați în dezvoltarea Iașului, realizând, totodată, un model de bune practici de intervenție arhitectural-urbanistică în sit protejat, ca dialog între public și privat. Ne propunem să continuăm să lucrăm la proiecte care să transmită curajos ambițiile orașului și încrederea lui în viitor", a declarat Raluca Munteanu, Director de Dezvoltare IULIUS.

 

Iașul este o prezență în cadrul unuia dintre cele mai importante evenimente internaționale dedicate artelor vizuale și arhitecturii, locul în care se dezvoltă noile concepte privind strategiile urbane și care conferă un nivel ridicat de notorietate. Orașul din estul țării este reprezentat prin concursul internațional de arhitectură organizat de compania IULIUS cu scopul de a realiza o nouă dezvoltare în zona centrală, care să se armonizeze contextului urbanistic marcat de elemente culturale, istorice și de patrimoniu, dar care, în același timp, să reflecte o viziune contemporană a arhitecturii, capabilă să dăinuie în timp. Un demers amplu și dificil, care a reprezentat o premieră privind abordarea dezvoltării urbane de către sectorul privat. În primul rând, pentru că situl este unul cu provocări multiple și dintre cele mai complexe, urbanistice, topografice, tehnice, ecologice, ce țin de patrimoniul construit, de valorificare a descoperirilor arheologice și de criteriile impuse de arhitecți și specialiști. Iar pentru o cât mai bună vizualizare a contextului și înțelegere a integrării noii dezvoltări, compania a realizat două machete, la scară diferită, ale centrului istoric. Una dintre acestea, în care este inserată soluția câștigătoare, este, de asemenea, expusă în cadrul Expoziției Internaționale de Arhitectură - la Biennale di Venezia.

 

Apoi, pentru că, pentru prima dată, studiouri care au creat printre cele mai ambițioase repere arhitecturale din marile orașe ale lumii, precum sediul Apple - Apple Park California (Foster+Partners), clădirea cu funcțiuni mixte - Markthal Rotterdam (MVRDV), ansamblul mixed-use Four Frankfurt (UNStudio) și National Museum of XXI Century Arts din Roma (Zaha Hadid Architects) au lucrat pentru România, în Iași, într-o competiție de specialitate.

 

Nu în ultimul rând, demersul reprezintă un mod de colaborare participativ, întrucât tema concursului a fost formulată inclusiv din modul în care ieșenii văd dezvoltarea orașului, relevat în urma unei consultări online, la care au răspuns peste 2.000 de persoane, iar soluțiile au fost prezentate și expuse în cadrul unor evenimente de arhitectură accesibile publicului larg.

 

Ediția din 2023 a Bienalei de Arhitectură de la Veneția se va desfășura în perioada 20 mai – 26 noiembrie. Ulterior, proiectele vor fi integrate într-o expoziție itinerantă în marile orașe din România.

 

Video concurs internațional de arhitectură cu invitați, desfășurat în 2022, de compania IULIUS – Un Iași pentru viitor: https://youtu.be/L-47ap8JOSg.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:55

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Cum le-a tăiat Trump salariile angajaților unei firme din Iași. Contracte cu Porsche și Mercedes
29/03/2025 20:00

 Angajatii Centrului de Cercetare-Dezvoltare (R&D) Preh din Iasi, aproximativ 180 de persoane, vor lucra doar patru zile pe săptămană, cel putin pană in a doua jumătate a anului, ca parte a unei m ...

ânăr din Iași, arestat pentru trafic de minori / O fată de 16 ani, exploatată sexual
27/03/2025 19:54

 Un tanăr in varstă de 21 de ani a fost arestat preventiv pentru trafic de minori, după ce poliţiştii Brigăzii de Combatere a Criminalităţii Organizate Iaşi şi procurorii Direcţiei de Investigar ...

MIHAI CHIRICA-27 03 2025 Ședința Consiliului Local Iași/  VIDEO
27/03/2025 18:14

  Lista proiectelor de hotărare supuse la vot  

Schimbări uriașe la PALAS Dispare parcarea de la Palatul Culturii
26/03/2025 12:23

 Dispare parcarea de la Palatul Culturii, peretele PALAS Mall dinspre Palatul Culturii este spart si multe spatii comerciale dispar si ele, acolo vor fi doar spatii verzi plus o zonă cu vestigii arheologi ...

Ședința ordinară a Consiliului Județean Iași din 26 martie 2025/VIDEO
26/03/2025 11:44

 DISPOZIŢIA nr. 155    privind convocarea Consiliului Judetean Iasi in sedintă ordinară, in data de 26 martie 2025, incepand cu ora 10:00, la sala de sedinte a Consiliului Judetean Iasi din C ...

Două minore au născut la Iași. Una dintre ele nu și-a făcut niciun control medical în timpul sarcinii
24/03/2025 15:03

  În ultima săptămană, la maternitatea „Cuza Vodă” din Iasi au născut două minore, una de 16 ani si cealaltă de 17. Dintre ele, doar cea de 17 ani si-a monitorizat sarcina, in tim ...

Schimbări majore în traficul din municipiul Iași. Planurile prevăd mutarea unor linii de tramvai și un pasaj subteran
22/03/2025 14:08

 Cu două pasaje in asteptarea lucrărilor de consolidare, Primăria sustine că se apucă de alte trei pasaje si de mutarea liniilor de tramvai de pe tot atatea străzi din centrul orasului.  &nbs ...

Deputatul PSD Bogdan Cojocaru: „Sala Polivalentă din Iași, pe lista de priorități a Guvernului Ciolacu”
20/03/2025 18:42

 Guvernul a aprobat astăzi, 20 martie 2025, un act normativ care stabileste criteriile de prioritizare pentru proiectele gestionate de Compania Natională de Investitii. Printre cele sase investitii semni ...

SCHIȚE Detalii în despre viitorul stadion de pe Șes Bahlui
20/03/2025 12:15

 Proiectantul contractat de Primăria Iasi a finalizat Planul Urbanistic Zonal (PUZ) aferent construirii unui nou stadion in zona Ses Bahlui, in vecinătatea Mall Moldova. Din documentatia analiz ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei