SCHIȚE Detalii în despre viitorul stadion de pe Șes Bahlui

Dimensiune font:

| 20-03-2025 12:15

 Proiectantul contractat de Primăria Iași a finalizat Planul Urbanistic Zonal (PUZ) aferent construirii unui nou stadion în zona Șes Bahlui, în vecinătatea Mall Moldova. Din documentația analizată de APIX.ro rezultă că stadionul va fi edificat pe latura sudică a parcelei de 45 hectare pe care Primăria Iași o are în proprietate. 

În PUZ se precizează că stadionul va fi integrat într-o zonă urbană nouă, „cu acces facil la principalele artere de circulație și transport public”, fiind subliniat faptul că trebuie create noi infrastructuri de acces, atât pentru vehicule, cât și pentru pietoni. „În plus, va exista o legătură directă cu zonele de retail și de divertisment, ceea ce va spori atractivitatea zonei pentru vizitatori și va stimula dezvoltarea economică locală”, potrivit documentației urbanistice.

 

acces stadion municipal iasi
Pentru a fi asigurat un acces facil, Primăria ar trebui să prelungească bulevardul Dacia, în condițiile în care vor fi necesare expropieri: așa cum este propusă de proiectant, prelungirea tranzitează proprietăți private. De asemenea, trebuie construită varianta Sud a centurii de trafic ușor (Uricani – Cicoarei)

Ce tip de construcții vor fi edificate în jurul stadionului

„Din punct de vedere al organizării incintei, se va avea în vedere construirea unor imobile cu funcțiunea de stadion, amenajarea de spații verzi, circulații auto, transport public și pietonale, parcaje precum și funcțiuni complementare cum ar fi servicii publice, spații comerciale, birouri, hoteluri și locuințe colective”, se arată în proiectul de PUZ. 

acces stadion municipal iasi
Accesul la stadion dinspre Metro poate fi făcut pe centură, în condițiile în care va fi amenajată varianta Uricani – Cicoarei. Planul urbanistic va fi dezbătut pe 28 martie la sediul Primăriei Iași

 

Zona nu dispune de utilitățile necesare deservirii imobilelor ce fac obiectul prezentului proiect. Acestea vor fi extinse pe amplasament prin grija beneficiarului, se mai arată în proiect. În schimb, amplasamentul este tranzitat de linii de înaltă tensiune și conductă de gaze, rețele care trebuie deviate. Extinderile de rețele se vor face dinspre Mall Moldova. 

plansa urbanistica stadion iasi
Cu galben este conducta de gaze, iar cu albastru sunt linii de înalte tensiune

„Se constată faptul ca amplasamentul propus pentru amenajarea Stadionului Municipal poate fi supus inundațiilor locale ce pot fi provocate de revărsarea apelor mari tranzitate prin albia minoră a râului Bahlui la debitul cu probabilitatea de depășire de 1%”, se precizează în PUZ, cu recomandarea de a fi realizată „o analiză aprofundată a inundabilității” prin întocmirea unui studiu hidrologic.

O treime din teren va fi ocupată cu spații verzi

Potrivit bilanțului teritorial, 30% din parcela alocată stadionului va fi ocupată cu spații verzi (136.519 mp). „Toate spaţiile libere dintre construcţii vor fi înierbate sau se vor amenaja grădini de fațadă, iar în zona spaţiului de protecţie a drumurilor se vor planta arbori, ce vor constitui perdeaua de protecţie a acestora”, este recomandarea proiectantului. În același timp, construcțiile propuse pe amplasament vor avea o suprafață de 273.039 mp, în timp ce circulațiile (auto, parcaje, trotuare, alei etc.) vor ocupa 45.506 mp.

  •  

„Terenul studiat nu prezintă o pantă semnificativă, diferența de nivel fiind de 2 m între latura stradală a parcelei (sud) și latura posterioară (nord), conform ridicării topografice, distanța dintre cele 2 laturi variind între 566 m și 1,1 km”, conform documentației urbanistice.

drum mall moldova uricani
Investitorul de la Mall Moldova este pe punctul de a primi autorizația pentru amenajarea unui nou drum între complex și centura proiectată Uricani – Cicoarei. Acest drum se află pe latura estică a amplasamentului stadionului

În prima etapă a proiectului sunt prevăzute următoarele tipuri de lucrări: modernizarea și extinderea drumurilor existente (inclusiv circulația pietonală), realizarea sistematizării terenurilor și extinderea rețelelor edilitare. Valoarea estimată pentru construirea noului stadion trece pragul de 100 milioane euro, iar Primăria Iași are asigurat doar un sfert din finanțarea necesară.

 

terenuri primaria iasi ses bahlui
Acestea sunt terenurile care au intrat recent în proprietatea Primăriei în urma unei dispute teritoriale cu Miroslava. Municipalitatea încă nu a anunțat o strategie coerentă de dezvoltare a zonei cu toate că potențialul este unul semnificativ. Din parcela albastră, Primăria deține doar 10 ha
randare stadion ses bahlui iasi
Randare a noului stadion propus în zona Șes Bahlui
Sursa APIX

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Deputatul PSD Bogdan Cojocaru: „Sala Polivalentă din Iași, pe lista de priorități a Guvernului Ciolacu”
20/03/2025 18:42

 Guvernul a aprobat astăzi, 20 martie 2025, un act normativ care stabileste criteriile de prioritizare pentru proiectele gestionate de Compania Natională de Investitii. Printre cele sase investitii semni ...

Liderii schimbării: Iașiul, printre cele mai active județe la returnarea ambalajelor SGR
18/03/2025 09:00

 An de an, pe 18 martie, sărbătorim Ziua Mondială a Reciclării – un prilej pentru a ne aminti cat de important este să avem grijă de mediul inconjurător si să apreciem eforturile celor care d ...

Salubris scumpește gunoiul! Iată cât vor plăti ieșenii și când intră în vigoare majorarea
15/03/2025 11:58

Iesenii vor avea facturi mai mari după ce Salubris va creste preturile de colectare. Majorarea trebuie votată acum, de către consilierii locali din Iasi Salubris propune noi tarife pentru clientii săi, ast ...

ACSM Politehnica IASI  e foarte aproape de salvarea directă de la retrogradare
11/03/2025 14:43

 Dar iată clasamentul final al sezonului regulat.   La egalitate de puncte, criteriul de departajare a fost rezultatele directe.   Cum se porneste in play-off si play-out &nbs ...

Piața imobiliară din Iași și rolul agențiilor imobiliare în procesul de cumpărare
05/03/2025 10:34

 Alegerea unei locuinte este mai mult decat o simplă tranzactie financiară, este un pas semnificativ in viata ta. Indiferent dacă iti cauti primul apartament sau vrei să investesti intr-o proprietate, ...

Salubris va instala încă 25 de platforme pentru colectarea hainelor uzate
23/01/2025 12:54

Salubris va achizitiona in acest an incă 25 de platforme pentru colectarea hainelor uzate in folosul cetătenilor din municipiul Iasi Primele platforme de acest fel au fost aduse in noiembrie 2021, iar initia ...

Descoperiri unice făcute de arheologi pe șantierul viitorului spital din Iași. Enigme care aşteaptă să fie descifrate
20/12/2024 14:39

Descoperirile făcute in timpul cercetărilor arheologice preventive de pe amplasamentul viitorului Spital Regional de Urgenţe Iaşi sunt „unice” şi vor contribui la inţelegerea unei perioade mai ...

Ceață densă în județul Iași: Recomandări pentru siguranța rutieră
20/12/2024 10:32

Politia Rutieră Iasi avertizează soferii că mai multe drumuri din judet sunt afectate de ceată, reducand vizibilitatea in trafic. Conducătorii auto sunt sfătuiti să adapteze viteza la conditiile meteo ...

Încep exproprierile pentru construirea Podului peste Prut la Ungheni
19/12/2024 11:20

Guvernul a demarat procedurile de expropriere a imobilelor aflate pe coridorul destinat construirii Podului peste Prut la Ungheni. Această lucrare este parte a proiectului Autostrăzii Unirii – A8 Targ ...

Primăria Iași propune noi reguli pentru circulația pe benzile dedicate transportului public
19/12/2024 11:13

Primăria Iasi propune noi reguli pentru circulatia pe benzile dedicate transportului public. Primăria Iasi a intocmit un regulament care stabileste conditiile in care toate autovehiculele pot circula pe ben ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei