Probleme uriașe pe Autostrada A8!
Dimensiune font:
* CNIR tergiversează lucrările, cu acțiuni „ascunse în spatele birocrației administrative” * „Termenul de realizare a proiectului e împins artificial”, susțin asociațiile civice care monitorizează proiectul
Joi, 20 martie, a fost semnat Contractul pentru proiectarea și execuția lotului de autostradă Ditrău-Grințies, cel mai lung și mai complex lot de pe A8.
Asociația HaiCăSePoate- care monitorizează lucrările la infrastructura rutieră din această zonă a țării - susține însă că primul contract semnat de Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), de la înființarea acesteia, noi companii, ar avea... ceva probleme de fond. „Degeaba avem contract semnat cu UMB dacă exproprierile nu sunt efectuate încă și nu se poate pune la dispoziția constructorului terenul aferent construirii autostrăzii pentru a putea începe amenajarea drumurilor tehnologice în vederea realizării studiilor geotehnice suplimentare, realizarea defrișărilor necesare, etc. Fără aceste operațiuni, constructorul nu va putea realiza proiectul tehnic și obține autorizația de construire și chiar dacă s-ar emite ordin de începere, constructorul va fi îndreptățit pe deplin la extensii contractuale până când are acces legal la acel teren”, au transmis membrii Asociației HaiCăSePoate.
Mai mult, vineri, 21 martie, la nivelul companiei CNIR s-a pus în dezbatere publică, dezbatere ce se va încheia pe 25 aprilie 2025, un model de caiet de sarcini în vederea licitației și contractării ulterioare a unor servicii de Întocmire documentații cadastrale, rapoarte de evaluare și asigurare servicii juridice de asistență și reprezentare în vederea dobândirii prin expropriere/transfer a imobilelor necesare proiectării și execuției obiectivului de investiție „Autostrada Târgu Mureș - Târgu Neamț Secțiunea II: Miercurea Nirajului — Leghin km 22+000 — km 181+195”.
„Asta înseamnă că mai avem de așteptat până se va ajunge la semnarea contractului și ulterior realizarea exproprierii ca să se poată preda amplasamentul către constructor. Nu estimăm astfel de timpi, dar clar sunt de ordinul mai multor luni. Totuși, ne întrebăm de ce din august 2024 și până acum aceste demersuri nu au fost derulate... Repezintă asta o noua frână pentru tergiversarea lucrărilor, ascunsă în spatele birocrației administrative? Același lucru este valabil și pentru tronsonul Moțca – Lețcani, unde sunt licitații în derulare și unde expeoprierile nu sunt realizate, punând în pericol termenul de finalizare a construcțiilor chiar și în 2029! Dacă mai coroborăm aceste informații și cu faptul că de luni, adica de 5 zile, dacă o considerăm și pe cea de azi, directorul general nu reușește să găseasca cerneala pentru semnătura digitală (sîc) ca să semneze notele revizuite pentru tronsonul Lețcani - Ungheni, putem trage lejer concluzia că termenul de realizare a proiectului e împins artificial, azi existând doar festivism!”, mai precizează cei de la Asociația HaiCăSePoate. Daniel BACIU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau