TOATE ASPECTELE pensionarii incepand cu 1 septembrie 2024 – Noua lege a pensiilor. Ghid practic!

Dimensiune font:

| 21-03-2025 12:48

 

TOATE ASPECTELE pensionarii incepand cu 1 septembrie 2024 –
Noua lege a pensiilor. Ghid practic! 

Stimate angajator,

La 1 septembrie 2024 a intrat in vigoare Legea nr. 360/2023, noua lege a pensiilor, care inlocuieste complet Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice.
Asistam practic la o schimbare radicala a reglementarilor in acest domeniu sensibil – pensionarea – si, asa cum era de asteptat, neclaritatile nu au intarziat sa apara, mai ales ca, dupa cum vei vedea, modificarile nu sunt deloc putine.


Iata de ce ti-am pregatit ghid practic Noua lege a pensiilor, care trateaza intr-o maniera completa si 100% profesionista absolut toate aspectele pensionarii!

  • ce tipuri de pensie exista
  • care sunt modalitatile si conditiile de pensionare
  • ce acte trebuie sa contina dosarul de pensionare
  • cum se calculeaza cuantumul pensiei
  • cum inceteaza contractul individual de munca
  • posibilitati de continuare a raporturilor de munca
  • modalitati de cumulare a pensiei cu alte venituri etc. 

Foarte important!
Ghidul se adreseaza in egala masura si angajatilor care urmeaza sa se pensioneze si care vor sa stie fara niciun dubiu care este procedura exacta si care le sunt drepturile!

Principalele 9 modificari aduse de Legea 360/2023:

1. Recalcularea pensiilor prin includerea veniturilor nepermanente
Pensiile vor fi recalculate din oficiu luandu-se in considerare si veniturile cu caracter nepermanent asupra carora s-a calculat contributie la sistemul de pensii. In cazul in care nu exista la dosarul de pensii adeverinte pentru aceste venituri, pensionarii au la dispozitie un termen de 6 luni sa solicite fostilor angajatori eliberarea acestor adeverinte si sa le depuna la Casa de pensii.

2. Cumularea pensiei cu salariul
Continuarea activitatii in baza aceluiasi contract individual de munca dupa implinirea varstei de pensionare determina imposibilitatea ca o persoana sa beneficieze in acelasi timp si de pensie. Aceasta modificare se aplica de la 1 ianuarie 2024.

Angajatorii au obligatia sa elibereze un nou tip de adeverinta tuturor salariatilor ale caror contracte individuale de munca inceteaza pentru indeplinirea conditiilor la limita de varsta. Afla din ghidul practic cum se intocmeste aceasta adeverinta!

3. Reducerea varstei standard de pensionare pentru femeile care au crescut copii
Femeile care au realizat stagiul complet de cotizare contributiv si care au nascut si crescut copii pana la varsta de 16 ani beneficiaza de reducerea varstei standard de pensionare in functie de numarul de copii crescuti. 


4. Stagiul minim de cotizare
Stagiul minim de cotizare se constituie doar din perioadele in care s-a platit contributia de asigurari sociale. Perioadele asimilate nu intra in stagiul minim de cotizare.

5. Stagii de cotizare asimilate
Perioada de masterat si doctorat va fi luata in calcul la stabilirea pensiei pentru limita de varsta. Perioada in care o persoana a beneficiat de pensie de invaliditate nu va mai constitui stagiu asimilat la acordarea pensiei pentru limita de varsta.

6. Pensia anticipata fara penalizare va disparea
Pensia anticipata se va acorda doar cu diminuare. Pensiile anticipate, stabilite conform Legii 263/2010 vor deveni pensii anticipate, fara procent de diminuare. Pensiile anticipate partiale, stabilite conform Legii 263/2010, vor deveni pensii anticipate, cu mentinerea procentului de diminuare.

7. Pensia pentru limita de varsta cu reducerea varstei standard de pensionare
Persoanele care au depasit stagiul complet de cotizare contributiv cu cel putin 5 ani pot solicita pensie pentru limita de varsta cu cel mult 5 ani inaintea implinirii varstei standard de pensionare.

8. Acordarea unui punctaj suplimentar pentru stabilitate
Pentru stagiul de cotizare contributiv realizat peste 25 de ani contributivi se acorda un numar de puncte de stabilitate astfel:
a) 0,50 puncte pentru fiecare an realizat peste 25 de ani;
b) 0,75 puncte pentru fiecare an realizat peste 30 de ani;
c) 1 punct pentru fiecare an realizat peste 35 ani.

9. Modul de calcul al pensiilor
Cuantumul pensiei se determina prin inmultirea numarului total de puncte realizat de asigurat cu valoarea punctului de referinta. Valoarea punctului de referinta este de 81 de lei. Numarul total de puncte este suma punctelor de contributie, punctelor de stabilitate si punctelor pentru perioade asimilate si necontributive.

Ghidul contine proceduri actualizate legate de pensionare si studii de caz!
El acopera absolut toate situatiile care pot aparea! 


Afla exact ce presupune pensionarea
incepand cu data de 1 septembrie 2024!

 Iata mai jos sumarul complet:

I. Reglementare legala

II. Asigurarea obligatorie in sistemul de pensii

III. Asigurarea facultativa in sistemul de pensii pe baza de contract de asigurare sociala
1. Contractul de asigurare sociala
2. Venitul lunar asigurat
3. Modele de documente editabile:
Model de contract de asigurare sociala pentru perioade retroactive 
Model de  contract de asigurare sociala pentru perioade viitoare
Varstele standard de pensionare, stagiile complete si stagiile minime de cotizare contributive

IV. Categorii de pensii 
1. Pensia pentru limita de varsta
2. Pensia anticipata
3. Pensia de invaliditate
4. Pensia de urmas
Lista cuprinzand personalul navigant din aviatia civila ale carui locuri de munca se incadreaza in conditii speciale
Lista cuprinzand locurile de munca incadrate in conditii speciale, in care se desfasoara urmatoarele activitati

V. Calculul pensiilor

VI. Recalcularea pensiilor

VII. Stabilirea si plata pensiilor

1. Dosarul de pensionare
2. Data de la care se acorda pensiile
3. Decizia de pensie
4. Revizuirea pensiei
5. Plata pensiilor
6. Incetarea platii pensiei
7. Suspendarea platii pensiei
8. Reluarea platii pensiei

VIII.  Alte prestatii de asigurari sociale

IX. Incetarea contractului individual de munca la pensionare

X. Cumulul pensiei cu alte venituri


Parcurgand acest ghid, obtii raspunsuri si la probleme frecvente intalnite in practica si ale caror solutii necesita atat o cunoastere excelenta a legislatiei, cat si o bogata experienta in domeniu. 

Managerii HR intreaba,
ghidul ofera raspunsurile!

  • Intrebare:  „O persoana a contribuit timp de 8 ani la sistemul de pensii si are studii universitare cu licenta de 4 ani. Indeplineste conditia stagiului minim de cotizare? Va putea sa beneficieze de pensie pentru limita de varsta?”
  • Intrebare:  „Care sunt conditiile pentru acordarea pensiei anticipate?”
  • Intrebare:  „Cum se reduce varsta de pensionare in cazul femeilor care au mai mult de 3 copii?”
  • Intrebare:  „O pensionara presteaza activitate in baza unui contract individual, cotizand la sistemul de pensii. Cum trebuie sa procedeze pentru recalcularea pensiei?”
  • Intrebare: „Cum se completeaza adeverintele care atesta munca prestata in grupele I si II de munca? La ce trebuie sa fie atenta persoana care intocmeste adeverinta?”
  • Intrebare: „Cum se reduce varsta de pensionare in cazul activitatii prestate in conditii deosebite sau in conditii speciale?”
  • Intrebare: „Cum va inceta contractul individual de munca in cazul pensionarii cu reducerea varstei de pensionare? Ce trebuie sa faca angajatorul daca salariatul nu-i prezinta decizia de pensie?”
  • Intrebare: „Ce perioade asimilate se iau in considerare la stabilirea stagiului complet de cotizare?”
  • Intrebare: „Ce se intampla cu pensiile anticipate fara diminuare stabilite anterior datei de 1 septembrie?”
  • Intrebare: „Cum trebuie procedat in cazul salariatilor care indeplinesc conditiile de pensionare pentru ca ei sa mai poate desfasura activitate la acelasi angajator, dar sa beneficieze si de pensie?”
Toate aceste intrebari si multe-multe altele isi gasesc raspunsurile 100% profesioniste in lucrarea pe stick „Noua lege a pensiilor. Ghid practic”.

 

Raspunsuri imbatabile pentru
orice problema legata de pensionare!

Nu uita, pensionarea este cea de-a treia etapa-cheie a relatiilor de munca, alaturi de angajare si concediere. Daca nu este gestionata corect, ea iti poate crea mari probleme, atat cu angajatii proprii, cat si cu inspectorii ITM sau cu functionarii de la Casa de Pensii.

Pensionarea ascunde multe neclaritati si subtilitati, dar cu ajutorul ghidului pe care ti-l oferim le vei gestiona impecabil.

Acest ghid nu are concurenta! Nu mai exista pe piata un alt produs care sa trateze sub o forma unitara si completa problematica pensionarii. Lucrarea pe stick Noua lege a pensiilor iti ofera intr-un singur loc, sintetizat, tot ce trebuie sa stii despre modalitatile si conditiile de pensionare. Profita chiar acum de aceasta oferta!

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:39

FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
A început eliberarea cărților electronice de identitate. Ce date vor fi înscrise pe documente
20/03/2025 18:57

 Toate serviciile de evidenţă a persoanei din judeţul Cluj au inceput joi, 20 martie, eliberarea de cărţi electronice de identitate. Proiectul-pilot inceput la Cluj-Napoca va fi extins şi in restul � ...

Un oraș din România, în topul destinațiilor de călătorie în 2025! Turiștii rămân fără cuvinte când ajung aici
19/03/2025 19:38

Un oras din Romania se in topul destinatiilor de călătorie in 2025! Este vorba despre Piatra-Neamt, orasul de la poalele muntilor, care se află pe lista scurtă a „oraselor care inspiră.” Piatra ...

BREAKING | Administrația Prezidențială a publicat costurile zborurilor lui Iohannis. Zeci de milioane de euro în 10 ani
18/03/2025 22:09

 Administraţia Prezidenţială a desecretizat, marţi seară, costurile pentru zborurile efectuate de preşedintele Klaus Iohannis, incepand cu anul 2015.  Administraţia Prezidenţială a transm ...

Când se va încălzi vremea? Meteorologii anunță temperaturi care vor ajunge în jurul valorii de 18 grade
17/03/2025 20:24

Meteorologii anuntă cand revine primăvara. Vremea va fi deosebit de rece in majoritatea regiunilor, la debutul acestei săptămani, insă din weekend va incepe să se incălzească, iar temperaturile vor ajun ...

Câte păsări și animale au voie să crească românii în curte! Cine nu respectă legea riscă sancțiuni drastice
17/03/2025 19:46

Putini stiu cate păsări si animale au voie să crească romanii in curte! Noile măsuri impuse au starnit controverse printre cetăteni. Există cateva reguli clare pentru cei care cresc păsări si animale i ...

Peste 1 300 de angajaţi de la Vocea Americii au fost plasaţi în concediu administrativ / USAGM a încetat subvenţiile acordate pentru Radio Europa Liberă şi Radio Asia Liberă
16/03/2025 13:11

 Peste 1 300 de angajaţi de la Vocea Americii au fost plasaţi in concediu administrativ, sambătă, iar finanţarea pentru două servicii de ştiri americane care transmit către regimuri autoritare a fo ...

Comportamentul românilor la mall-uri: petrec 3 ore și jumătate în medie și cheltuiesc în medie 370 de lei la o vizită
16/03/2025 13:06

 Comportamentul romanilor privind vizitele la mall-uri in 2025 a suferit schimbări semnificative fată de anul trecut, potrivit celui mai recent sondaj realizat de Reveal Marketing Research pe un esantion ...

Şofer de autobuz din Iaşi, atacat cu pumnul de un călător recalcitrant / Înainte de incindent agresa un bătrân şi bea în mijlocul de transport / Şoferul, transportat la spital – VIDEO
15/03/2025 20:43

 Şoferul unui autobuz din Iaşi a fost atacat cu pumnul de un călător recalcitrant. Înainte de incindent, bărbatul agresa un bătran şi bea in mijlocul de transport. Compania de transport şi Ia ...

Starbucks, condamnată să plătească 50 de milioane de dolari pentru o cafea prea fierbinte
15/03/2025 15:33

  Starbucks  Un juriu din California a obligat vineri Starbucks să plătească daune de 50 de milioane de dolari unui sofer care a suferit arsuri grave din cauza unui capac de băuturi fierbint ...

Crin Antonescu are sute de mii de euro în bănci din România, Belgia și Liechtenstein
14/03/2025 13:48

 Crin Antonescu, candidatul desemnat de coalitia PSD-PNL-UDMR pentru alegerile prezidentiale din mai, si-a publicat recent declaratia de avere pe site-ul Biroului Electoral Central, dezvăluind detalii fin ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei