Ce urmează după ce mai multe categorii de angajați s-au trezit cu salariile tăiate. „Un efect de domino în economie”

000000   05500

Dimensiune font:

| 22-03-2025 21:59

 Din decembrie până în ianuarie, salariul mediu net în mai multe domenii, inclusiv în IT, a scăzut considerabil. O explicație o reprezintă eliminarea facilităților fiscale. Astfel, salariile IT-iștilor au fost impozitate integral cu 10%.

Și în agricultură, industria alimentară și construcții au fost eliminate facilitățile fiscale.

 

Sorina Faier, specialist în resurse umane, a explicat într-un interviu pentru Ziare.com care sunt efectele în perioada următoare.

„Eliminarea facilităților fiscale a generat un efect de domino în economie, afectând atât angajații, cât și angajatorii. În timp ce unii consideră că această măsură va aduce mai multe venituri la bugetul de stat, trebuie să atragem atenția și asupra riscurilor, precum creșterea șomajului și reducerea atractivității economice a României. Rămâne de văzut cum vor reacționa companiile în lunile următoare și dacă Guvernul va lua măsuri pentru a contracara efectele negative asupra pieței muncii.

Pentru angajați, perioada următoare va fi una de adaptare, iar negocierile salariale vor deveni un aspect esențial în relația cu angajatorii. Singura certitudine este că schimbările fiscale din 2025 vor continua să aibă un impact semnificativ asupra economiei românești”, a declarat Sorina Faier.

La începutul anului 2025, eliminarea facilităților fiscale pentru anumite sectoare economice a generat un val de incertitudine în rândul angajatorilor și angajaților din România.

„Până la această modificare, domenii precum IT-ul, construcțiile, agricultura și industria alimentară beneficiau de scutiri fiscale semnificative, menite să stimuleze creșterea economică și să sprijine angajarea forței de muncă. Însă, odată cu eliminarea acestor facilități, impactul s-a resimțit rapid în salariile nete și în deciziile de recrutare ale firmelor.  Potrivit estimărilor, aproape 1 milion de români sunt afectați direct de aceste modificări. În sectorul IT, unde angajații beneficiau de scutirea de impozit pe venit, salariul mediu net a scăzut cu aproximativ 700 de lei. În construcții, veniturile nete au înregistrat o scădere de 13%, de la 5.179 lei la 4.487 lei. Aceste reduceri sunt semnificative, mai ales într-un context economic deja marcat de inflație și creșterea costului vieții.

Din perspectiva angajatorilor, presiunea este dublă. Pe de o parte, aceștia se confruntă cu cereri din partea angajaților de a menține veniturile la același nivel prin majorări salariale. Pe de altă parte, multe companii se tem că această măsură le va afecta competitivitatea și capacitatea de a atrage și reține forță de muncă specializată”, mai spune specialistul în resurse umane.

Și nici nu se prevăd creșteri de salarii în perioada următoare.

Un sondaj realizat de PwC România arată că doar 1 din 10 angajatori intenționează să crească salariile brute pentru a compensa pierderile suferite de angajați. În schimb, 43% dintre angajatori au decis să mențină salariul brut neschimbat, iar 30% încă nu au luat o decizie în acest sens. 

„Această incertitudine poate avea efecte negative pe termen lung, în special în ceea ce privește migrarea specialiștilor din aceste domenii către alte țări sau către joburi mai bine plătite.

În plus, eliminarea facilităților fiscale ar putea duce la o scădere a angajărilor în sectoarele afectate, unele companii fiind nevoite să își reducă personalul sau să își relocheze activitățile. În construcții, de exemplu, există deja temeri că proiectele vor deveni mai costisitoare, ceea ce ar putea încetini dezvoltarea infrastructurii și a pieței imobiliare”, mai spune Sorina Faier.

 

Câştigul salarial mediu net în ianuarie 2025 a scăzut cu 5,6%

 

Scăderile sunt cauzate de schimbările fiscale, spun specialiștii.

Câştigul salarial mediu net a fost 5.328 lei, în ianuarie 2025, în scădere cu 317 lei (-5,6%) faţă de luna decembrie 2024, arată datele publicate de Institutul Naţional de Statistică.

”În luna ianuarie 2025, câştigul salarial mediu brut a fost 8.910 lei, cu 341 lei (-3,7%) mai mic decât în luna decembrie 2024. Câştigul salarial mediu net a fost 5.328 lei, în scădere cu 317 lei (-5,6%) faţă de luna decembrie 2024”, arată datele INS. Valorile cele mai mari ale câştigului salarial mediu net s-au înregistrat în activităţile de servicii în tehnologia informaţiei, inclusiv activităţi de servicii informatice, (11.437 lei) şi în fabricarea produselor de cocserie şi a produselor obţinute din prelucrarea ţiţeiului (10.877 lei), iar cele mai mici în fabricarea articolelor de îmbrăcăminte (3.292 lei) şi în hoteluri şi restaurante (3.321 lei).

Ianuarie 2025 comparativ cu ianuarie 2024

Comparativ cu luna ianuarie a anului precedent, câştigul salarial mediu net a crescut cu 9,7%.

Indicele câştigului salarial real1 a fost 104,5% în luna ianuarie 2025 faţă de luna ianuarie 2024. Indicele câştigului salarial real a fost 93,5% în luna ianuarie 2025 faţă de luna decembrie 2024.

Faţă de luna octombrie 1990, indicele câştigului salarial real a fost 250,4%, cu 17,3 puncte procentuale mai mic decât cel înregistrat în luna decembrie 2024.

În cursul anului se înregistrează fluctuaţii ale câştigului salarial determinate, în principal, de acordarea premiilor anuale şi a primelor de sărbători, în special în lunile luate ca bază de comparaţie (decembrie, martie/aprilie). Acestea influenţează creşterile sau scăderile în funcţie de perioada în care sunt acordate, conducând, în cele din urmă, la estomparea fluctuaţiilor câştigului salarial lunar la nivelul întregului an. 

Evoluţia câştigului salarial real depinde, atât de fluctuaţiile câştigului salarial mediu net, cât şi de rata inflaţiei.

Ianuarie 2025 comparativ cu decembrie 2024

În luna ianuarie 2025, în majoritatea activităţilor din sectorul economic, nivelul câştigului salarial mediu net a scăzut comparativ cu luna decembrie 2024, ca urmare a acordării în lunile precedente de prime ocazionale (prime trimestriale, anuale, pentru sărbătorile de iarnă, pentru performanţe deosebite sau al 13-lea salariu), drepturi în natură şi ajutoare băneşti, sume din profitul net şi din alte fonduri (inclusiv bilete de valoare).

De asemenea, scăderile câştigului salarial mediu net din luna ianuarie au fost determinate de aplicarea prevederilor legale prin care s-au eliminat facilităţile fiscale acordate anterior în anumite activităţi economice, de nerealizările de producţie ori încasările mai mici (în funcţie de contracte/proiecte), cât şi de angajările de personal cu câştiguri salariale mai mici faţă de medie, din unele activităţi economice. 

Cele mai semnificative scăderi ale câştigului salarial mediu net la nivel de secţiuni/diviziuni CAEN Rev.2 s-au înregistrat după cum urmează: între 16,5% şi 21,5% în intermedieri financiare (cu excepţia activităţilor de asigurări şi ale fondurilor de pensii), tipărirea şi reproducerea pe suporturi a înregistrărilor, tranzacţii imobiliare, extracţia petrolului brut şi a gazelor naturale, fabricarea substanţelor şi a produselor chimice; între 11,5% şi 15,5% în fabricarea calculatoarelor şi a produselor electronice şi optice, alte activităţi extractive, fabricarea produselor farmaceutice de bază şi a preparatelor farmaceutice, producţia şi furnizarea de energie electrică şi termică, gaze, apă caldă şi aer condiţionat, fabricarea produselor din tutun, fabricarea altor mijloace de transport, construcţii, transporturi pe apă, industria construcţiilor metalice şi a produselor din metal (exclusiv maşini, utilaje şi instalaţii); între 7,5% şi 11,0% în activităţi profesionale, ştiinţifice şi tehnice, fabricarea altor produse din minerale nemetalice, cercetare-dezvoltare, depozitare şi activităţi auxiliare pentru transport, activităţi de asigurări, reasigurări şi ale fondurilor de pensii (cu excepţia celor din sistemul public de asigurări sociale), captarea, tratarea şi distribuţia apei, activităţi de servicii anexe extracţiei, comerţ cu ridicata şi cu amănuntul (inclusiv repararea autovehiculelor şi motocicletelor), repararea, întreţinerea şi instalarea maşinilor şi echipamentelor, fabricarea autovehiculelor de transport rutier, a remorcilor şi semiremorcilor, colectarea şi epurarea apelor uzate. 

Creşterile câştigului salarial mediu net faţă de luna precedentă s-au datorat aplicării prevederilor legale, acordării de prime ocazionale (prime anuale sau pentru performanţe deosebite), drepturi în natură şi ajutoare băneşti, sume din profitul net şi din alte fonduri (inclusiv bilete de valoare), precum şi realizărilor de producţie ori încasărilor mai mari (în funcţie de contracte/proiecte).

Cele mai semnificative creşteri ale câştigului salarial mediu net la nivel de secţiuni/diviziuni CAEN Rev.2 s-au înregistrat după cum urmează: cu 15% în activităţi auxiliare pentru intermedieri financiare, activităţi de asigurare şi fonduri de pensii; între 1% şi 6,5% în transporturi aeriene, fabricarea articolelor de îmbrăcăminte, fabricarea de mobilă, extracţia cărbunelui superior şi inferior, fabricarea de maşini, utilaje şi echipamente n.c.a.

În sectorul bugetar, câştigul salarial mediu net a înregistrat uşoare creşteri comparativ cu luna precedentă în sănătate şi asistenţă socială (+1,5), respectiv în învăţământ (+0,6%). În administraţia publică, câştigul salarial mediu net a scăzut uşor comparativ cu luna precedentă (-0,8%).

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!”  Numele beneficiarului: ARTEHNIS STRUCTURAL DESIGN SRL
18/04/2025 09:17

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!”  Numele beneficiarului: ARTEHNIS STRUCTURAL DESIGN SRL

Prosumatorii din România sunt îndemnați să oprească invertoarele panourilor fotovoltaice dacă pleacă de acasă, de Paște
18/04/2025 05:08

Asociaţia Prosumatorilor şi a Comunităţilor de Energie din Romania (APCE) indeamnă prosumatorii din Romania care pleacă de acasă, de Paşte, să oprească invertoarele prin siguranţa dedicată acestui e ...

O fabrică din România a fost premiată pentru produsele scoase pe piață! Compania deține 21 de brevete internaționale
17/04/2025 15:55

O fabrică din Romania a fost premiată pentru produsele scoase pe piată! Este vorba despre fabrica de biscuiti ETi din Craiova. Compania a primit prestigiosul premiu „TPM Excellence Award Level 1” ...

S.C. DUO EXPERT S.R.L. anunță începerea implementării proiectului cu titlul ADOPTAREA TEHNOLOGIILOR DIGITALE ÎN CADRUL SOCIETĂȚII DUO EXPERT S.R.L
17/04/2025 14:09

Comunicat de presă „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!“ S.C. DUO EXPERT S.R.L. anuntă inceperea implementării proiectului cu titlul ADOPTAREA TEHNOLOGIILOR DIGITALE &Ic ...

Românii ar mai putea avea încă o zi liberă. Este vorba despre 4 februarie, Ziua Mondială de Luptă Împotriva Cancerului
17/04/2025 10:52

Parlamentarii S.O.S. Romania au depus la Parlament un proiect de lege prin care propun ca Ziua Mondială de Luptă Împotriva Cancerului - 4 februarie - să fie inclusă in lista sărbătorilor legale nelu ...

„PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” ”Digitalizarea MEDCONTAB EXPERT SRL”
17/04/2025 09:12

 „PNRR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” ”Digitalizarea MEDCONTAB EXPERT SRL”

SC EMS-ELECTRA SRL, având CUI 24256465, anunță demararea implementării proiectului ”Digitalizarea EMS-ELECTRA SRL pentru creșterea eficienței proceselor de business”
17/04/2025 09:09

 SC EMS-ELECTRA SRL, avand CUI 24256465, anuntă demararea implementării proiectului ”Digitalizarea EMS-ELECTRA SRL pentru cresterea eficientei proceselor de business”

COMUNICAT DE PRESĂ „PNNR: Fonduri pentru România modernă și reformată!”  Anunț privind începerea implementării proiectului cu titlul ,,DIGITALIZAREA ACTIVITATII ANIMAR EXPERTVET SRL PRIN  ACHIZITIA DE ECHIPAMENTE SI SOFTURI”
17/04/2025 09:00

COMUNICAT DE PRESĂ „PNNR: Fonduri pentru Romania modernă si reformată!” Anunt privind inceperea implementării proiectului cu titlul ,,DIGITALIZAREA ACTIVITATII ANIMAR EXPERTVET SRL PRIN ACHIZI ...

România e din nou țara cu cea mai mare inflație din UE
17/04/2025 06:34

Rata anuală a inflatiei in Uniunea Europeană a continuat să scadă in luna martie, pană la 2,5%, de la un nivel de 2,7% in februarie, insă Romania a redevenit tara cu cea mai ridicată inflatie, cu un avan ...

Industriaș român: Vom fi mai săraci cu 50%
17/04/2025 06:31

Stefan Vuza, proprietarul Chimcomplex, cel mai mare grup industrial romanesc din domeniul chimiei si petrochimiei, prevede un viitor sumbru pentru industria romanească, in următorii trei ani. Preturile mari ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei