Schimbări majore în traficul din municipiul Iași. Planurile prevăd mutarea unor linii de tramvai și un pasaj subteran

Dimensiune font:

| 22-03-2025 14:08

 Cu două pasaje în așteptarea lucrărilor de consolidare, Primăria susține că se apucă de alte trei pasaje și de mutarea liniilor de tramvai de pe tot atâtea străzi din centrul orașului. 

 

 

Reluarea proiectării a trei pasaje din tot atâtea intersecții importante din oraș vine anul acesta la pachet cu o redesenare a traficului pe câteva dintre cele mai aglomerate străzi ale Iașului. Proiectul de buget pe anul în curs include câteva milioane de lei pentru pasarelele Socola și Alexandru cel Bun, dar lucrările nu au început la niciunul dintre ele. La primul pasaj trebuie amenajată mai întâi ruta alternativă la nivel cu calea ferată. Proiectul de buget prevede 300 de mii de lei pentru elaborarea documentației tehnico-economice în acest sens.

 

Pe hârtie, traficul rutier se mută în subteran. În realitate, e blocat în intersecții

În schimb, primăria ieșeană propune un pachet lărgit de pasaje noi în oraș, care de data asta vin la pachet cu strămutarea unei linii de tramvai de pe străzile Palat și Anastasie Panu pe Sf. Lazăr. Investiția începe la intersecția bulevardelor Socola și Nicolae Iorga. Pentru pasajul subteran de aici sunt propuse în buget 250 de mii de lei pentru proiectare, respectiv 320 de mii cu tot cu taxe și avize. Tot atât este dispusă primăria să dea pentru proiectarea pasajului de la intersecția străzilor Palat și Anastasie Panu și pe cel la fel de vechi de la Agronomie. Perechea de pasaje unidirecționale, cu câte o bandă, din Podu-Roș va costa la fel.   După incidentul de anul trecut, când strada s-a surpat sub linia de tramvai la intersecția străzii Palat cu bulevardele Mangeron și Regele Ferdinand, a devenit urgentă modernizarea căii de rulare între Podu-Roș și strada Anastasie Panu. Proiectarea intervenției a fost încredințată vara trecută firmei Pod Proiect, iar acum documentația este gata. Dar și cerințele sunt diferite.

  •  

Primul sens unic pe o arteră importantă din Iași

Inițial, s-a pornit de la ideea că liniile de tramvai trebuie să fie mutate lângă bordură, dat fiind că s-ar adapta stațiile de autobuz existente în fața Sălii Polivalente. În 2010, când era director tehnic, actualul primar propunea scoaterea cu totul a liniei de tramvai de pe străzile Palat și Anastasie Panu. Acum, ideea e alta: o linie de tramvai să fie mutată pe strada Sf. Lazăr, care să aibă sens unic pe toată lungimea ei, dinspre Podu-Roș spre capătul din Anastasie Panu, iar cea care coboară din centru spre Podu-Roș să rămână pe strada Palat – care și ea va avea sens unic în aceeași direcție. Liniile vor fi plasate lângă bordură (bandă unică și pentru autobuze), astfel că pe ambele străzi ar rămâne trei benzi pentru circulația autovehiculelor.

Dacă intersecția din Podu-Roș are deja trei benzi, mai rămâne de adaptat intersecția Panu/Palat. Dar aici este prevăzută construirea unui pasaj subteran, care ar permite extinderea esplanadei/ Pieței Palatului spre Pietonal. Cum toate aceste investiții sunt abia în stadiul de proiectare, este greu de spus când se va reamenaja în întregime zona Kilometrului 0 al orașului.

  •  

Un proiect fără orizont clar

Primarul Mihai Chirica nu a răspuns solicitării reporterului   pentru mai multe amănunte. Istoricul ezitărilor administrației locale în dezvoltarea infrastructurii de transport și a mobilității urbane duce mai degrabă la ideea unor intervenții minime. Astfel, pasajele din intersecțiile Cotnari și Podu-Roș ar putea fi construite până la sfârșitul deceniului, însă reconfigurarea străzilor Palat și Sf. Lazăr are șanse să se facă mai repede – mai ales că linia de tramvai de la intersecția acestora este în continuare „șubredă”. Intervențiile la terasament și la șinele pe care vatmanii conduc excesiv de încet sunt făcute la minimul necesar, în așteptarea reconstruirii lor de la zero.

  •  

Pe de altă parte, rămâne de stabilit clar dacă linia de tramvai spre Podu-Roș va fi mutată lângă trotuar încă de la intersecția străzilor Elena Doamna și Anastasie Panu. Configurația finală va trebui să obțină inclusiv girul membrilor Comisiei de circulație, dar timp mai este doar până în iunie, când expiră termenul de solicitare a fondurilor europene.

Avem tramvaie noi și multe linii modernizate. Se circulă mai repede?

În municipiu, de aproape 20 de ani se desfășoară cu intermitențe șantiere de refacere a liniilor de tramvai. O campanie costisitoare – dar în mare parte pe fonduri europene – începută pe vremea primarului Gheorghe Nichita, modernizarea liniilor e deja învechită într-o oarecare măsură. Prima cale de rulare refăcută, pe șoseaua Moara de Foc și pe strada Canta, a necesitat deja în câte rânduri lucrări de reparații, în vreme ce segmentul Piața Unirii-Filarmonică este sub restricție de viteză de 10 km/h. Singura porțiune pe care se circulă cu viteză rămâne banda unică din CUG-Nicolina-Podu-Roș, unde tramvaiele și autobuzele sunt încetinite de semafoarele adaptate strict traficului rutier de pe celelalte benzi.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Deputatul PSD Bogdan Cojocaru: „Sala Polivalentă din Iași, pe lista de priorități a Guvernului Ciolacu”
20/03/2025 18:42

 Guvernul a aprobat astăzi, 20 martie 2025, un act normativ care stabileste criteriile de prioritizare pentru proiectele gestionate de Compania Natională de Investitii. Printre cele sase investitii semni ...

SCHIȚE Detalii în despre viitorul stadion de pe Șes Bahlui
20/03/2025 12:15

 Proiectantul contractat de Primăria Iasi a finalizat Planul Urbanistic Zonal (PUZ) aferent construirii unui nou stadion in zona Ses Bahlui, in vecinătatea Mall Moldova. Din documentatia analiz ...

Liderii schimbării: Iașiul, printre cele mai active județe la returnarea ambalajelor SGR
18/03/2025 09:00

 An de an, pe 18 martie, sărbătorim Ziua Mondială a Reciclării – un prilej pentru a ne aminti cat de important este să avem grijă de mediul inconjurător si să apreciem eforturile celor care d ...

Salubris scumpește gunoiul! Iată cât vor plăti ieșenii și când intră în vigoare majorarea
15/03/2025 11:58

Iesenii vor avea facturi mai mari după ce Salubris va creste preturile de colectare. Majorarea trebuie votată acum, de către consilierii locali din Iasi Salubris propune noi tarife pentru clientii săi, ast ...

ACSM Politehnica IASI  e foarte aproape de salvarea directă de la retrogradare
11/03/2025 14:43

 Dar iată clasamentul final al sezonului regulat.   La egalitate de puncte, criteriul de departajare a fost rezultatele directe.   Cum se porneste in play-off si play-out &nbs ...

Piața imobiliară din Iași și rolul agențiilor imobiliare în procesul de cumpărare
05/03/2025 10:34

 Alegerea unei locuinte este mai mult decat o simplă tranzactie financiară, este un pas semnificativ in viata ta. Indiferent dacă iti cauti primul apartament sau vrei să investesti intr-o proprietate, ...

Salubris va instala încă 25 de platforme pentru colectarea hainelor uzate
23/01/2025 12:54

Salubris va achizitiona in acest an incă 25 de platforme pentru colectarea hainelor uzate in folosul cetătenilor din municipiul Iasi Primele platforme de acest fel au fost aduse in noiembrie 2021, iar initia ...

Descoperiri unice făcute de arheologi pe șantierul viitorului spital din Iași. Enigme care aşteaptă să fie descifrate
20/12/2024 14:39

Descoperirile făcute in timpul cercetărilor arheologice preventive de pe amplasamentul viitorului Spital Regional de Urgenţe Iaşi sunt „unice” şi vor contribui la inţelegerea unei perioade mai ...

Ceață densă în județul Iași: Recomandări pentru siguranța rutieră
20/12/2024 10:32

Politia Rutieră Iasi avertizează soferii că mai multe drumuri din judet sunt afectate de ceată, reducand vizibilitatea in trafic. Conducătorii auto sunt sfătuiti să adapteze viteza la conditiile meteo ...

Încep exproprierile pentru construirea Podului peste Prut la Ungheni
19/12/2024 11:20

Guvernul a demarat procedurile de expropriere a imobilelor aflate pe coridorul destinat construirii Podului peste Prut la Ungheni. Această lucrare este parte a proiectului Autostrăzii Unirii – A8 Targ ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei