Schimbări majore în traficul din municipiul Iași. Planurile prevăd mutarea unor linii de tramvai și un pasaj subteran

000000  ULTIMA-ORA

Dimensiune font:

| 22-03-2025 14:08

 Cu două pasaje în așteptarea lucrărilor de consolidare, Primăria susține că se apucă de alte trei pasaje și de mutarea liniilor de tramvai de pe tot atâtea străzi din centrul orașului. 

 

 

Reluarea proiectării a trei pasaje din tot atâtea intersecții importante din oraș vine anul acesta la pachet cu o redesenare a traficului pe câteva dintre cele mai aglomerate străzi ale Iașului. Proiectul de buget pe anul în curs include câteva milioane de lei pentru pasarelele Socola și Alexandru cel Bun, dar lucrările nu au început la niciunul dintre ele. La primul pasaj trebuie amenajată mai întâi ruta alternativă la nivel cu calea ferată. Proiectul de buget prevede 300 de mii de lei pentru elaborarea documentației tehnico-economice în acest sens.

 

Pe hârtie, traficul rutier se mută în subteran. În realitate, e blocat în intersecții

În schimb, primăria ieșeană propune un pachet lărgit de pasaje noi în oraș, care de data asta vin la pachet cu strămutarea unei linii de tramvai de pe străzile Palat și Anastasie Panu pe Sf. Lazăr. Investiția începe la intersecția bulevardelor Socola și Nicolae Iorga. Pentru pasajul subteran de aici sunt propuse în buget 250 de mii de lei pentru proiectare, respectiv 320 de mii cu tot cu taxe și avize. Tot atât este dispusă primăria să dea pentru proiectarea pasajului de la intersecția străzilor Palat și Anastasie Panu și pe cel la fel de vechi de la Agronomie. Perechea de pasaje unidirecționale, cu câte o bandă, din Podu-Roș va costa la fel.   După incidentul de anul trecut, când strada s-a surpat sub linia de tramvai la intersecția străzii Palat cu bulevardele Mangeron și Regele Ferdinand, a devenit urgentă modernizarea căii de rulare între Podu-Roș și strada Anastasie Panu. Proiectarea intervenției a fost încredințată vara trecută firmei Pod Proiect, iar acum documentația este gata. Dar și cerințele sunt diferite.

  •  

Primul sens unic pe o arteră importantă din Iași

Inițial, s-a pornit de la ideea că liniile de tramvai trebuie să fie mutate lângă bordură, dat fiind că s-ar adapta stațiile de autobuz existente în fața Sălii Polivalente. În 2010, când era director tehnic, actualul primar propunea scoaterea cu totul a liniei de tramvai de pe străzile Palat și Anastasie Panu. Acum, ideea e alta: o linie de tramvai să fie mutată pe strada Sf. Lazăr, care să aibă sens unic pe toată lungimea ei, dinspre Podu-Roș spre capătul din Anastasie Panu, iar cea care coboară din centru spre Podu-Roș să rămână pe strada Palat – care și ea va avea sens unic în aceeași direcție. Liniile vor fi plasate lângă bordură (bandă unică și pentru autobuze), astfel că pe ambele străzi ar rămâne trei benzi pentru circulația autovehiculelor.

Dacă intersecția din Podu-Roș are deja trei benzi, mai rămâne de adaptat intersecția Panu/Palat. Dar aici este prevăzută construirea unui pasaj subteran, care ar permite extinderea esplanadei/ Pieței Palatului spre Pietonal. Cum toate aceste investiții sunt abia în stadiul de proiectare, este greu de spus când se va reamenaja în întregime zona Kilometrului 0 al orașului.

  •  

Un proiect fără orizont clar

Primarul Mihai Chirica nu a răspuns solicitării reporterului   pentru mai multe amănunte. Istoricul ezitărilor administrației locale în dezvoltarea infrastructurii de transport și a mobilității urbane duce mai degrabă la ideea unor intervenții minime. Astfel, pasajele din intersecțiile Cotnari și Podu-Roș ar putea fi construite până la sfârșitul deceniului, însă reconfigurarea străzilor Palat și Sf. Lazăr are șanse să se facă mai repede – mai ales că linia de tramvai de la intersecția acestora este în continuare „șubredă”. Intervențiile la terasament și la șinele pe care vatmanii conduc excesiv de încet sunt făcute la minimul necesar, în așteptarea reconstruirii lor de la zero.

  •  

Pe de altă parte, rămâne de stabilit clar dacă linia de tramvai spre Podu-Roș va fi mutată lângă trotuar încă de la intersecția străzilor Elena Doamna și Anastasie Panu. Configurația finală va trebui să obțină inclusiv girul membrilor Comisiei de circulație, dar timp mai este doar până în iunie, când expiră termenul de solicitare a fondurilor europene.

Avem tramvaie noi și multe linii modernizate. Se circulă mai repede?

În municipiu, de aproape 20 de ani se desfășoară cu intermitențe șantiere de refacere a liniilor de tramvai. O campanie costisitoare – dar în mare parte pe fonduri europene – începută pe vremea primarului Gheorghe Nichita, modernizarea liniilor e deja învechită într-o oarecare măsură. Prima cale de rulare refăcută, pe șoseaua Moara de Foc și pe strada Canta, a necesitat deja în câte rânduri lucrări de reparații, în vreme ce segmentul Piața Unirii-Filarmonică este sub restricție de viteză de 10 km/h. Singura porțiune pe care se circulă cu viteză rămâne banda unică din CUG-Nicolina-Podu-Roș, unde tramvaiele și autobuzele sunt încetinite de semafoarele adaptate strict traficului rutier de pe celelalte benzi.

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
20 de incendii au fost de sărbătorile pascale, la Iași
24/04/2025 15:51

Sărbătorile pascale s-au incheiat pentru pompierii ieseni cu un bilant impresionant, dar deloc plăcut. În perioada 17–22 aprilie, echipajele Inspectoratului pentru Situatii de Urgentă „Mih ...

Mihai Chirica - Peste 50 de proiecte de hotărâre se află pe masa consilierilor locali! Ședința ordinară este programată pe data de 28 aprilie 2025
24/04/2025 10:57

La finalul lunii aprilie 2025, peste 50 de proiecte de hotărare vor fi dezbătute si supuse votului de consilierii locali Sedinta ordinară va avea loc la Palatul Roznovanu, pe data de 28 aprilie 2025, incepa ...

Aproape 2 miliarde de euro pentru autostrada care ocolește Iașiul și ajunge la granița cu Republica Moldova. Când va fi gata
23/04/2025 14:42

 Ultimele trei sectoare din Autostrada „Unirii” A8 au fost scoase la licitatie, cu o valoare estimată de 9 miliarde de lei, circa 1,8 miliarde de euro. Pe cei 33 de kilometri vor fi construite ...

În programul de vară al Aeroportului Iași au fost introduse 7 curse charter
23/04/2025 13:11

 Sapte zboruri charter au fost introduse in programul de vară al Aeroportului Iasi, conform unui anunt al regiei autonome. Pachetele de servicii complete (cazare si bilete de avion) pot fi achiz ...

CLASAMENT/  Poli câștigă categoric derby-ul moldav. Iași – Botoșani 3-0
20/04/2025 19:26

 Victorie categorică a iesenilor.   Scor final 3-0.   Minutul 87 – Sut Bodisteanu, respins de Fernandez Minutul 83 – cartonas galben: Ongenda  Minutul 81 – schimb ...

Incendiu în județul Iași! Pompierii intervin
20/04/2025 17:53

 În urmă cu putin timp un incendiu a izbucnit la o casă. Din primele informatii   aceasta se află in localitatea Comarna.   UPDATE „În urma incendiului au ars div ...

Incendiu în Târgul Frumos! Focul a izbucnit la o casă
20/04/2025 13:26

 În această dimineată un nou incendiu a izbucnit in judetul Iasi. Din primele informatii obtinute de reporterii BZI, focul a izbucnit la o casă din Targul Frumos. La fata locului s-au deplasat ma ...

Incident controversat în Podu Iloaiei: O femeie de 45 de ani a căzut accidental într-un cuțit
19/04/2025 21:04

 O femei de 45 de ani a indicat o cădere accidentală intr-un cutit. Cu toate acestea, lucrurile au luat o turnură neasteptată odată cu sosirea echipajului medical de la Serviciul de Ambulant ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei