Cele mai căutate produse de post din Iași

post-IS

Dimensiune font:

| 22-03-2025 10:51

 * în fiecare an, în perioada Postului Paștelui, ieșenii își schimbă obiceiurile alimentare și își îndreaptă atenția către produse vegetale, fie că le cumpără din piețe, fie că aleg variantele procesate din supermarketuri * cererea pentru alimente de post crește semnificativ, iar preferințele cumpărătorilor se diversifică, de la legume și fructe proaspete, până la alternative moderne, cum ar fi laptele vegetal sau deserturile fără ingrediente de origine animală

În piețele din Iași, tarabele sunt pline de legume proaspete, iar cele mai căutate sunt cartofii, morcovii, ceapa și usturoiul, ingrediente de bază pentru mâncărurile tradiționale. Prețurile sunt accesibile pentru fiecare buzunar – cartofii nu trec de 5 lri/kilogramul, morcovii la fel, iar ceapa rămâme în același palier. Și verdețurile de sezon sunt atractive, în ciuda prețurilor oarecum piperate. Spanacul, leurda și loboda se vând cu 4-5 lei/legătura, fiind folosite atât în salate, cât și în ciorbe. De asemenea, fasolea uscată, lintea și ciupercile sunt printre preferințele celor care caută surse consistente de proteine vegetale. „Eu am rămas la rețetele clasice, cu fasole, linte și cartofi. Copiii mei sunt mai moderni, caută meniuri exotice. Sunt bune, dar sunt mai scumpe”, ne-a spus Maria Stratulat, o pensionară din cartierul Tătărași.

 Fructele sunt o altă categorie de produse care se vând foarte bine în această perioadă. La maximum 7-8 lei/kg, merele ele rămân cele mai accesibile opțiuni pentru gustări sănătoase, iar bananele sunt preferate de cei care au nevoie de o sursă rapidă de energie. Citricele, în special portocalele și lămâile, sunt ceva mai scumpe, în jur de 10 lei/kg și sunt cumpărate nu doar pentru consumul direct, ci și pentru prepararea unor sucuri naturale sau deserturi de post. Tot mai mulți ieșeni aleg și fructele exotice, cum ar fi avocado, mango sau curmalele, deși acestea sunt mai costisitoare.

  Postul din supermarket

 În magazinele mari, produsele de post au devenit din ce în ce mai variate, oferind alternative rapide pentru cei care nu au timp să gătească. Pateurile vegetale, fie că sunt pe bază de ciuperci, soia sau nuci, se află în topul preferințelor, urmate de mezelurile vegetale. Laptele vegetal, disponibil în variante din soia, migdale sau orez, câștigă teren, mai ales în rândul celor care își încep ziua cu un mic dejun fără lactate. Chiar dacă este scumpă, cu prețuri variind în jur de 30-40 lei/k, brânza vegetală, făcută din caju sau migdale, este o noutate tot mai prezentă pe rafturi, iar deserturile de post, de la biscuiți fără unt la prăjituri din fructe uscate, sunt din ce în ce mai apreciate.

În ceea ce privește produsele de panificație, pâinea integrală, lipiile și mălaiul sunt la mare căutare, fiind alimente de bază pentru mesele de post. Orezul și bulgurul sunt folosite în diverse rețete, de la pilafuri la salate consistente. În plus, consumul de semințe și nuci a crescut, mulți ieșeni alegându-le ca gustări sănătoase, bogate în grăsimi bune și proteine.

O tendință evidentă în acest an este interesul crescut pentru produsele bio și naturale. Tot mai mulți cumpărători caută alimente fără aditivi, preferând să cumpere de la producători locali. Deși produsele procesate sunt la îndemână, mulți ieșeni încep să acorde o atenție sporită calității ingredientelor, alegând variante cât mai naturale pentru un post echilibrat și sănătos.

Astfel, fie că își umplu coșurile cu legume și fructe din piețe, fie că aleg produse moderne din magazine, ieșenii au din ce în ce mai multe opțiuni pentru a respecta postul. Tradiția rămâne importantă, iar diversitatea ofertelor permite fiecăruia să găsească variante potrivite pentru un meniu echilibrat, gustos și sănătos.

Maura ANGHEL

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Orasul Harlau clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str. Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Comuna Racaciuni, judetul Bacau, clarifica regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
DE 28 Iași – Târgu Frumos - Ce amendă primești dacă depășești pe partea dreaptă
25/04/2025 04:01

* in cadrul actiunilor de survolare si supraveghere a traficului rutier, derulate in aceste zile, aproximativ 35 de conducători auto au fost surprinsi in timp ce efectuau depăsiri neregulamentare ale altor au ...

În spitalele ieșene mor zilnic câte 15 pacienți!
25/04/2025 04:00

* anul trecut, cele mai multe decese s-au inregistrat la Spitalul Clinic Judetean de Urgentă „Sf. Spiridon” – 1.273, la Spitalul Clinic de Urgentă „Prof. Dr. Nicolae Oblu” &ndash ...

O treime dintre ieșeni, acționari la bursă, fără să știe!
25/04/2025 03:50

* in Iasi sunt 276.927 de detinători, o treime dintre acestia neavand nici un fel de vesti despre actiunile cu care i-au recompensat statul in anii ’90 * desi mare parte dintre milioanele de romani ...

Peste 12.000 de ieșeni și-au pierdut locul de muncă în acest început de an
25/04/2025 03:00

Criza economică pare să fi ajuns deja la Iasi, judecand doar după numărul contractelor de muncă inregistrate. Conform statisticilor oficiale din acest debut de an - situatie intocmită pe baza datelor exis ...

Lansare de carte, la BCU: „Reședințe boierești și monumente din Iași”, un ghid sentimental al Iașului
25/04/2025 00:53

 * autorul volumului, istoricul Narcis Dorin Ion, mărturiseste in prefata lucrării apărute la Editura Vremea din Bucuresti că, „muntean fiind, dar indrăgostit din tinerete de Iasi, incerc si eu, ...

Iaşul, în centrul luptei europene împotriva cancerului
24/04/2025 20:56

* IRO Iaşi găzduieşte o intalnire strategică in cadrul proiectului CCI4EU * evenimentul se desfăşoară in cadrul unui efort european concertat de aliniere a infrastructurii oncologice din Romania la stand ...

Piața imobiliară - Iașul, lider național la perspectiva de dezvoltare
24/04/2025 20:54

* „Iasul este pe locul 1 la posibilitatea dezvoltare pe următorii 5-10 ani… În 2018-2019 cumpărai cu aproximativ 900 de euro metrul pătrat, iar acum o medie pentru orasul Iasi este de 1.65 ...

Festivalul „Podul de Flori”, la Ungheni
24/04/2025 20:53

Sambătă, 26 aprilie, cu incepere de la ora 12, Piata Independentei din Ungheni devine scena unui eveniment de referintă pentru relatia dintre Romania si Republica Moldova – Festivalul „Podul de F ...

Luna Sculptorilor Români se încheie cu un eveniment de finissage
24/04/2025 20:52

Editia a V-a a Lunii Sculptorilor Romani se incheie cu un eveniment de finissage, care va avea loc vineri, 25 aprilie, la Centrul International de Artă Contemporană din Iasi (Baia Turcească). Cu acest prilej ...

Captură impresionantă de droguri, la Iași!
24/04/2025 20:45

La data de 22 martie 2025, politistii Brigăzii de Combatere a Criminalitătii Organizate Iasi - Serviciul Antidrog,  impreună cu procurorii Directiei de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Orga ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei