Palas Campus Iași – hub regional de inovație. 13 companii și 5.000 de specialiști programează de aici pentru întreaga lume

Palas Campus Iasi 01
Palas Campus Iasi 02

Dimensiune font:

| 11-04-2023 09:36

 13 companii multinaționale, unele cu primul lor birou din regiunea de nord-est, 5.000 de ingineri în IT & automotive, 54.000 de mp de birouri clasa A, 6.000 de spații dedicate restaurantelor și serviciilor, facilități pentru conectivitate și mobilitate alternativă. Vorbim despre Palas Campus, cea mai mare clădire de birouri din România, care a transformat o zonă centrală nedezvoltată într-un hub creativ și de inovație. Primii angajați și-au stabilit deja noul birou în proiectul din Sfântul Andrei, inaugurarea oficială a clădirii fiind la finalul lunii aprilie. Totul în urma unei infuzii de capital de 120 de milioane de euro în continuarea demersurilor companiei IULIUS de regenerare urbană a zonei centrale, una dintre cele mai mari investiții realizate în ultimul deceniu în Iași.

 

În iulie 2020 se dădea startul lucrărilor la Palas Campus. Nici trei ani mai târziu, cea mai mare clădire de birouri din România și, totodată, cea mai amplă investiție demarată în pandemie își începe activitatea prin intermediul celor 13 multinaționale care și-au deschis sedii aici. Peste 275 companii naționale și internaționale au fost implicate în realizarea acestui proiect, cu o suprafață construită de peste 86.000 mp, al cărui scop a fost regenerarea zonei Sfântul Andrei, areal central subdezvoltat, într-un magnet pe harta office națională.

 

Construcție cu amprenta a peste 3.100 de persoane

 

Atâția arhitecți, ingineri, peisagiști, muncitori din varii domenii au lucrat pentru realizarea Palas Campus în mod direct. Prin mâinile lor au trecut sute de documente, cărți tehnice și specificații, dar și cantități impresionante de materiale. S-au săpat peste 123.000 mc de pământ pentru a realiza fundația, echivalentul a 6.200 camioane, pentru care s-au confecționat aproape 10.000 mp de pereți mulați și s-au folosit 8.000 mc de beton în pereții mulați și 751 de tone de armătură. Practic, suficient material cât să ridici structura a două  blocuri cu 10 etaje.

 

Pentru cele șase corpuri de clădire au fost necesare cofraje de aproape 150.000 mp, 53.000 mc de beton, 7.700 de tone de armături și 318 tone de confecții metalice. S-au aplicat vopseluri, tencuieli și glet peste 130.000 mp, iar fațada clădirii s-a realizat cu 3.500 de panouri de sticlă special concepută pentru a asigura confort termic și un aport major de lumină naturală, pentru o durată îndelungată din zi.

 

· Fibra optică montată în întreaga clădire, necesară telecomunicațiilor atât de importante pentru specificul activității chiriașilor, ajunge la o lungime de 13 km, echivalentul distanței dintre Bucium și Copou. Iar toată tubulatura și țevile montate ajung la peste 68 km, adică aproximativ distanța de la Iași la Vaslui.

Hub ieșean de inovație, conexiuni internaționale

 

Așadar, un șantier furnicar, cu un ritm amețitor, lucrări dificile, tehnologii premieră, cantități majore de materiale, în urma căruia s-a ridicat cea mai mare clădire de birouri din România. Primii angajați au venit deja în birourile din Palas Campus și avem convingerea că experiența lor este la cel mai înalt nivel. Avem 13 companii multinaționale prezente în clădire, cu sedii amenajate în consens cu cerințele și exigențele pentru spațiile lor office din marile centre de business din Europa. Accentul este pus pe confort, interactivitate, inovație, natură și libertate, elemente care le guvernează viața personală și profesională, cu atât mai mult în ultimii ani. Peste 5.000 de angajați vor utiliza spațiile de birouri Palas Campus, un proiect ce le oferă dotările și facilitățile pentru a ne îndeplini misiunea – happy at work, happy at home”, a spus Ionuț Pavel, Office Buildings Manager Palas Iași.

 

· Deplasarea în clădire se va face cu 22 de lifturi

 

Spațiile office dispun de zona de retail, care include restaurante și cafenele, servicii medicale, fitness și beauty, supermarket și alte facilități. Clădirea este deservită și de două niveluri de parcare subterană, cu o capacitate de 625 de locuri.

 

Clădire verde – din parcare până pe acoperiș

 

Palas Campus este proiectul care a atras primul credit verde acordat de International Finance Corporation, membră a grupului Băncii Mondiale, unei companii din România. Demers care presupune certificarea EDGE (Excellence in Design for Greater Efficiencies) a aceleiași instituții și garanția atingerii unor parametri de economisire a resurselor și eficiență în operare. Adițional, Palas Campus este și într-un al doilea proces de certificare verde - LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) al US Green Building Council, cu parametri extinși până la impactul în comunitate, sustenabilitatea în proiectare, construcție și operare, ceea ce-l face singurul proiect în proces de dublă certificare din faza de construcție.

 

Elemente green care susțin sustenabilitatea Palas Campus:

 

· peste 4.500 mp de spaţii verzi

· peste 200 de arbori plantaţi (carpen, prun roșu, platan, arborele de gumă, arborele de fier Persan, arborele lui Iuda)

· 7.000 de arbuști (liliac, călin, magnolie, trandafiri, hortensii, margarete galbene etc.)

· terase verzi amenajate cu gazon și arbori – etajul 4

· piste de ciclism de aproape 650 de metri

· circa 500 de spații pentru biciclete și șase vestiare dotate cu dușuri

· 16 staţii de încărcare pentru automobile electrice

· peste 1.200 de panouri fotovoltaice

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Anunțuri audio, în timp real, în toate stațiile de așteptare ale CTP Iaşi
22/11/2024 14:36

Anunturi audio, in timp real, in toate statiile de asteptare ale CTP Iaşi Compania de Transport Public Iasi a implementat 120 de sisteme audio moderne in toate statiile de transport public din oras, destinat ...

IAŞUL, INIMA ROMÂNIEI SUVERANE!
20/11/2024 10:43

 IAŞUL, INIMA ROMÂNIEI SUVERANE!  Ieseni, dacă v-ati săturat de promisiuni desarte si politicieni care se tin doar de scaun, este timpul să luati atitudine! Candidaţii Partidului S.O.S. Ro ...

Ei sunt noii consilieri locali ai municipiului Iași! Primarul Mihai Chirica va trebui să colaboreze cu 21 de bărbați și 6 femei în următorii 4 ani
01/11/2024 14:07

  Ei sunt noii consilieri locali ai municipiului Iasi! Primarul Mihai Chirica va trebui să colaboreze cu 21 de bărbati si 6 femei in următorii 4 ani  

Schema detaliată a înșelătoriilor cu terenuri. Nume grele în dosarul procurorilor
30/10/2024 18:22

 Procurorii au cerut ieri arestarea şefului grupului Cătălin Gheorghiţă Sandu, a avocatului Alexandru Tudor Bernic şi a notarului Răzvan Ionuţ Costin, dar judecătorii i-au plasat sub control judic ...

O companie din Iași va opera primele trenuri Intercity private pe rețeaua feroviară din România
21/10/2024 15:15

O companie din Iasi va opera primele trenuri Intercity private pe reteaua feroviară din Romania O companie din Iasi va opera primele trenuri Intercity private pe reteaua feroviară din Romania. Începan ...

AMENAJAREA PISCICOLĂ SCHITU-DUCA
03/07/2024 07:54

 Amenajarea piscicolă Schitu Duca este in administrarea R.N.P. - Romsilva, Directia Silvică Iaşi, Ocolul Silvic Lunca Cetătuii.        La Schitu Duca este singura am ...

Veselie și optimism până la următorul Crăciun.
08/12/2023 12:00

Sambătă, regal muzical de colinde, la Palas, oferit de Filarmonica „Moldova” Iaşi  În decembrie, ansamblul Palas ne propune să marcăm sărbătorile de iarnă in mod clasic, cu emoti ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei