Peste 50 de directori generali administrativi ai universităților din țară, reuniți la Iași pentru dezbateri la o ședință de lucru organizată de Politehnica ieșeană

logo-tuiasi-online

Dimensiune font:

| 27-05-2022 17:12

 Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași (TUIASI) organizează în perioada 27 - 29 mai, în premieră pentru centrul universitar din capitala Moldovei, întâlnirea Adunării Generale a Asociației Naționale a Directorilor Generali Administrativi din Universitățile Publice (ANDGAUP) din România. Directorii generali din peste 50 de universități din toată țara sunt prezenți în aceste zile la Iași, alături de echipele lor, cât și patru directori ai structurilor din Ministerul Educației responsabili cu investițiile, domeniile financiare și economice, cât și cu patrimoniul.

Vineri, de la ora 09.30, a avut loc deschiderea lucrărilor într-o ceremonie care a avut loc în centrul orașului, în complexul Palas. Cuvântul de deschidere l-a avut directorul general administrativ al Politehnicii ieșene, dr. ing. Sorin Iacoban, care le-a mulțumit celor prezenți pentru că au reușit să vină la întâlnirea organizată de TUIASI și să discute cele mai importante subiecte legate de funcționarea universităților din România.

„Vă mulțumesc din suflet că sunteți astăzi prezenți aici și că ați făcut eforturi pentru a ne putea vedea cu toții și să împărtășim în aceste zile din experiența noastră, din probleme cu care ne-am întâlnit. Îi mulțumesc pe această cale domnului rector, prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval, care ne-a sprijinit foarte mult în organizarea acestui eveniment. Mulțumesc și echipei cu care am lucrat pentru organizare, cât și directorilor universităților din Iași care au fost alături de mine - sper să ne întâlnim cât mai des, mai ales că înțeleg că în ultimii doi ani nu s-au făcut astfel de întâlniri”, a declarat dr. ing. Sorin Iacoban.

Rectorul TUIASI, prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval, le-a vorbit celor peste 90 de invitați prezenți în sală despre nevoia de cooperare dintre componenta didactică și cea administrativă într-o universitate. Rectorul a punctat că experiența ultimilor șase ani i-a arătat că sunt formate două „tabere” în instituțiile de învățământ superior și că trebuie să fie țelul comun al tuturor ca ele să fie eliminate.

„Atunci când formezi o echipă care există și va exista și după ce tu nu vei mai fi nu trebuie să pleci de la idei preconcepute. Am susținut mereu activitatea administrației universității noastre, iar sprijinul meu a fost rezultatul încrederii și aprecierii pe care o am față de oamenii de acolo. De aceea îmi permit să vă lansez unele teme de reflecție; în primul rând să nu lăsați să se creeze artificial o delimitare între cadrele didactice și personalul din administrație. Barca este una singură și toți suntem în ea. Apoi, echipa este cea care contează și ne ajută să depășim dificultățile – trebuie să deveniți consilierii rectorului, prorectorilor și cadrelor didactice, să le arătați unde greșesc în luarea unor decizii sau în stabilirea unor strategii”, a declarat prof. univ. dr. ing. Dan Cașcaval.

Cuvântul a fost luat apoi de către ing. Mihai Corocăescu, președintele ANDGAUP și directorul general administrativ al Universității Politehnica București. Acesta a punctat că în anii de pandemie, când impresia unor persoane a fost că în universități nu s-a lucrat, au fost ani de suprasolicitare pentru componenta administrativă. Aceștia au lucrat zi de zi pentru a asigura activitatea în universități și au rezolvat probleme care au depășit, de multe ori, situațiile cu care s-au întâlnit până la momentul respectiv.

„A fost o muncă de echipă în ultimii doi ani și cred că ne-am descurcat cu brio. Am trecut acest test și chiar am avut un moment propice să ne facem treaba, cât și multe lucruri pe care în timpul anului universitar poate nu reușeam să le facem. Pentru noi trebuie să existe o preocupare pentru o bună colaborare cu conducerea academică și avem exemplul universităților în care, atunci când a fost încredere între echipa administrativă și conducerea universității, lucrurile au evoluat pozitiv”, a punctat ing. Mihai Corocăescu.

Lucrările adunării directorilor generali administrativ se vor concentra în prima zi, pe 27 mai, pe principalele probleme cu care se confruntă universitățile din România, fiind un panel separat în care vor dezbate directorii economici ai instituțiilor de învățământ superior. Discuțiile vor continua și pe parcursul zilei de mâine, 28 mai, fiind implicați inclusiv directori din structurile importante ale ministerelor de resort și ale structurilor acestora care sunt implicate în relația cu universitățile.

Întâlnirea ANDGAUP, organizată de către Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași (TUIASI), vine la aproximativ o lună de când TUIASI a organizat o nouă reuniune a Consiliului Național al Rectorilor.

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Două adolescente au făcut sex cu 10 ciobani, apoi au cerut ajutor prin 112
21/11/2024 19:52

      Politistii Sectiei 4 Politie Rurală Podu Turcului, sub coordonarea Parchetului de pe langă Judecătoria Podu Turcului, au documentat activitatea infractională a 10 bărbati, cu vars ...

Au început înscrierile la Concursul Cangurașul matematician
21/11/2024 10:48

Asociatia Institutul pentru Dezvoltarea Evaluării in Educatie (IDEE) are plăcerea de a anunta deschiderea inscrierilor pentru cea de-a XX-a editie a Concursului Cangurasul matematician. Destinat elevilor cla ...

În Republica Moldova, elevii nu vor mai putea utiliza telefoanele mobile în timpul lecțiilor
20/11/2024 15:36

În Republica Moldova, elevii nu vor mai putea utiliza telefoanele mobile in timpul lectiilor. Restrictia va fi aplicată după ce Guvernul a aprobat miercuri un proiect de lege ce prevede modificări la C ...

Elevii și studenții români care învață peste hotare  vor beneficia de asigurare medicală gratuită atunci când vor reveni acasă
17/11/2024 15:45

Toţi tinerii romani care studiază in străinătate vor beneficia de asigurare medicală gratuită atunci cand revin acasă, potrivit unui proiect de lege trimis la promulgare după votul din Parlament. Docum ...

Cardurile pentru tichetele de 500 de lei acordate preşcolarilor şi elevilor dezavantajaţi vor începe să fie încărcate luni. La ce pot fi folosite acestea
16/11/2024 18:53

 Cardurile pentru tichetele sociale in valoare de 500 de lei acordate preşcolarilor şi elevilor dezavantajaţi vor incepe să fie incărcate luni, anunţă Ministerul Proiectelor Europene. Tichetele pot ...

211 de inginerie la Iași: istoria Universității Tehnice și iubirea pentru lectură, temele centrale ale ceremoniei de deschidere a „Zilelor TUIASI 2024”
15/11/2024 11:29

  Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iasi (TUIASI) a sărbătorit miercuri, 13 noiembrie 2024, 211 ani de la momentul in care invătatul Gheorghe Asachi a organizat, la Iasi, primele ...

Academia Română, mai bogată cu  24 milioane de lei
14/11/2024 19:15

Guvernul a suplimentat, joi, bugetul Academiei Romane cu 23,899 milioane lei, credite bugetare, din fondul de rezervă bugetară a Guvernului pe anul 2024, pentru proiectele gestionate de instituţie in domeniu ...

Când va avea loc simularea examenelor de Evaluare Națională și Bacalaureat
13/11/2024 13:25

 Simularea examenelor de Evaluare Natională si Bacalaureat, sesiunea 2025, organizată de Inspectoratul Scolar Judetean (ISJ) Iasi, se va desfăsura in perioada 11-13 decembrie 2024. La această simulare ...

Decizie CCR: Elevii de la școlile private au dreptul la burse de performanță plătite de Ministerul Educației
08/11/2024 18:52

 Curtea Consitutională a decis, joi, că legea care prevede că pot beneficia de bursă de performanţă doar elevii inscrişi la scolile de stat este neconstitutională. Ministerul Educatiei a anuntat c ...

Uniforma, prevăzută în regulament, dar nu pentru toți elevii
01/11/2024 14:32

  Prin comparatie, in Iasi, multe scoli au incercat să introducă uniforme obligatorii, insă aplicarea acestor reguli variază de la o scoală la alta. În orice caz, regulamentul nu este la fe ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei