Dezastru la simularea Evaluării Naționale, în județ - Opt din zece elevi au luat note sub 5 la Matematică!
Dimensiune font:
La simularea Evaluării Naţionale organizată în luna decembrie de Inspectoratul Şcolar Județean Iași, 80,3% dintre elevii de clasa a VIII-a din mediul rural au luat note sub 5 la Matematică, iar 54% dintre ei au primit note sub 5 la Limba şi literatura română. S-au obținut doar 37 de note de 10 - 25 la Matematică şi 11 la Română.
La simularea examenului de Evaluare Naţională organizată de Inspectoratul Şcolar Iaşi au fost înscrişi 7657 de elevi din clasa a VIII-a în 166 de unităţi şcolare cu personalitate juridică din judeţul Iaşi.
La nivelul întregului judeţ, 64.87% dintre elevi au obţinut note peste 5 la disciplina Limba şi literatura română, în timp ce 35,13% s-au situat sub nota 5.
Rezultatul este semnificativ peste cel înregistrat la Matematică, unde doar 42,01% dintre elevi au trecut pragul minim, de 5.
Astfel, la Română, elevii din mediul urban au obţinut performanţe semnificativ mai bune, 82,55% dintre aceştia obţinând note mai mari de 5, iar 17,45% au luat sub 5. Pe de altă parte, doar 45.98% dintre elevii din rural au note egale sau mai mari decât 5, un procent de 54,02% neatingând pragul minim al acestei note.
Diferenţa semnificativă dintre mediul urban şi rural – de 36,57% în favoarea mediului urban – reflectă decalajul în nivelul general de pregătire al elevilor.
La simularea Evaluării Naţionale, 11 elevi au obţinut nota maximă la Limba şi literatura română, dintre care 7 elevi provin din mediul urban.
Astfel, câte un elev de la Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Iaşi, Colegiul Naţional „Costache Negruzzi” Iaşi, Şcoala Gimnazială „Ion Creangă” Iaşi, Liceul Teoretic „Miron Costin” Paşcani, şi trei elevi de la Colegiul Naţional au fost notați cu 10.
Sunt și 4 zeciști din mediul rural - Şcoala Gimnazială Leţcani, Liceul Teoretic „Lascăr Rosetti” Răducaneni şi Liceul „Profesor Mihai Dumitriu” Valea Lupului.
La simularea Evaluării Naționale din decembrie 2024, la Matematică, nivelul notelor de peste 5 este de 42,01%, în timp ce 57,99% dintre elevi au note sub pragul minim, de 5.
Aceste rezultate indică dificultăţi semnificative în ceea ce priveşte inţelegerea şi aplicarea conceptelor de matematică, sugerând că mai mult de jumătate dintre elevi nu au atins nivelul minim de competenţe necesar.
Elevii din mediul urban au înregistrat rezultate semnificativ mai bune comparativ cu media judeţului: 62,85% dintre ei au note de peste 5, în timp ce 37,15% au avut note sub pragul minim.
Pe de altă parte, doar 19.69% dintre elevii din mediul rural au obţinut note de peste 5, în timp ce o proporţie covârşitoare, de 80.31%, a rămas sub pragul minim.
„Acest contrast subliniază un decalaj semnificativ intre rural şi urban în ceea ce priveşte performanţele şcolare la matematică. Diferenţele între cele două medii sunt evidente: ponderea elevilor cu note de peste 5 în urban este de peste trei ori mai mare decât în rural. Aceste date arată că elevii din mediul rural întâmpină dificultăţi mai mari, în special la matematică, unde peste 80% dintre aceştia nu au reuşit să atingă pragul minim”, au transmis cei de la ISJ Iași.
În ceea ce priveşte notele de 10, la simularea organizată de Inspectoratul Şcolar în decembrie au fost 26 de elevi care au obţinut punctajul maxim.
Dintre ei, doar unul este din mediul rural, de la Şcoala Profesională Lespezi. Restul de 25 sunt din mediul urban (Colegiul Naţional „Emil Racoviţă” – 10 elevi, Colegiul Naţional „Costache Negruzzi” – 4 elevi, Colegiul Naţional – 4 elevi, Liceul Teoretic „Paradis” Rediu – 2 elevi, Colegiul Naţional „Mihai Eminescu”, Liceul Teoretic de Informatică „Grigore Moisil”, Iaşi, Şcoala Gimnazială „Bogdan Petriceicu Haşdeu”, Şcoala Gimnazială „Petru Rareş” din Hârlău, Şcoala Gimnazială „Ştefan Bârsănescu”, Iaşi – câte 1 elev).
„Rezultatele obţinute reprezintă un reper pentru măsurile remediale din perioada următoare, concretizate în programe diferenţiate pentru disciplinele unde se înregistrează performanţe slabe, în special matematica, precum şi în monitorizarea progresului elevilor şi implementarea unor strategii de predare inovative, adaptate nevoilor lor specifice”, spun cei de la Inspectoratul Şcolar. Carmen DEACONU, Laura RADU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau