4 avantaje ale sistemului de muncă hibrid care schimbă piața muncii în 2023

angajași-care-lucrează-la-birou-imagine-freepick (2)

Dimensiune font:

| 22-04-2023 10:10

Piața muncii este într-o continuă schimbare, iar cele mai evidente modificări se resimt la sistemul de muncă. Programul de muncă hibrid devine normă pentru toate companiile, pentru că vine în avantajul angajaților de a fi mai motivați și implicați în atingerea obiectivelor. Descoperă în acest articol 4 avantaje ale sistemului de muncă hibrid care schimbă modul de lucru.

1. Flexibilitatea

Flexibilitatea înseamnă un mod mai inteligent de a munci. Conform unui studiu realizat de Genesis Property, compania fondată de antreprenorul Liviu Tudor, peste 4 din 10 români sunt de părere că un sistem de muncă hibrid, cu 3 sau 4 zile de muncă pe săptămână la birou, va domina în anul 2023. Mai mult de un sfert din respondenții aceluiași studiu mizează pe un sistem de o zi sau maxim două la birou. Acest tip de program oferă flexibilitatea de a lucra sau nu de acasă, în funcție de nevoile fiecărui angajat în parte. Cu timpul, beneficiile se vor simți pentru sănătatea întregului business, pentru că odată ce angajații lucrează după un program benefic pentru ei, munca devine mai productivă.Flexibilitatea încurajează angajații să își formeze și un echilibru între viața personală și cea profesională, dar și de a avea grijă de sănătatea lor mintală.

2. Interacțiunea în echipă

Comunicarea internă este benefică pentru angajații unei companii, atât pentru cunoașterea colegilor, dar și pentru rezolvarea sarcinilor mai ușor. Conform aceluiași studiu, principalul beneficiu al prezenței fizice la birou este interacțiunea între colegi, iar 90% dintre respondenții studiului sunt de părere că facilitățile de la birou eficientizează comunicarea internă. Același procent afirmă că existența unor spații verzi și de relaxare sunt benefice pentru integrarea mai facilă în colectiv, dar și la consolidarea echipelor. Spațiile de relaxare din jurul biroului pot fi și un bun mod de a crea o balanță echilibrată între viața personală și cea profesională. Mai mult, 8 din 10 persoane care au participat la studiul anterior, sunt de părere că ar economisi mai mult timp dacă ar avea locuri speciale de odihnă. Programul de muncă hibrid face posibile toate acestea, pentru că le oferă angajaților oportunitatea atât de a-și gândi programul și posibilitate să lucreze acasă, cât și să ia parte la comunicarea internă, la birou.

3. Productivitatea

Productivitatea este un termen subiectiv, însă cu resursele necesare, poate fi percepută similar de fiecare angajat. Spre exemplu, tot un studiu Genesis Property arată că 53,4% dintre angajații români consideră că interacțiunea între colegi în afara programului de muncă crește coeziunea echipei și, cel mai important, productivitatea pe termen lung. Existența facilităților la birou și un mediu de muncă adaptat cerințelor moderne sunt factori importanți pentru creșterea productivității angajaților. Asta pentru că munca nu mai este privită cum era înainte, printr-un program fix și un birou clasic. Pentru rezultate satisfăcătoare, companiile trebuie să investească în construirea unor spații prietenoase cu mediul înconjurător, de la mobilier până la construcția clădirilor, care să crească, de altfel, productivitatea angajaților. În rândul tinerilor la început de drum, pentru formarea unui program benefic pentru ei și companie, este importantă comunicarea internă și un spațiu proiectat și gândit modern.

4. Posibilitatea de a echilibra viața personală de cea profesională

Modul de lucru „work from home” este benefic pentru mulți dintre angajați, însă poate veni și cu dezavantaje în ceea ce privește delimitarea spațiului personal de cel de muncă. Astfel, acasă poate fi greu să te deconectezi de la job, odată ce ai încheiat programul. Pentru a ajunge la un echilibru, ai nevoie de eforturi în plus și parcă tot nu este suficient. În schimb, cu un program de muncă hibrid, ajungi mai ușor la o stabilitate între viața de acasă și cea de la locul de muncă. Oportunitatea de a lucra două zile de la birou și restul de acasă, este benefică atât pentru sănătatea mintală, cât și pentru productivitate. Flexibilitatea, interacțiunea între echipe, productivitatea și posibiltatea de a avea o balanță echilibrată între viața profesională și cea personală, sunt avantajele sistemului de muncă hibrid. Această formă de muncă va domina în anul 2023 și în următorii, cu beneficii resimțite atât pentru angajați, cât și pentru companii.


Sursa foto: Freepick.com

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

05:29

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Sindromul impostorului.Umbra succesului care apasă pe umerii multora
23/11/2024 15:06

Într-o sală de conferinte elegantă dintr-un hotel central, Claudia priveste zambind inspre cei peste o sută de oameni care o ascultă fascinati. Este specialistă in tehnologie, invitată să sustin ...

Slugărnicia - Umbra docilității și a interesului personal
23/11/2024 14:04

Într-un colt de cafenea linistit, un angajat povesteste cu jumătate de zambet si o doză de frustrare ascunsă despre colegul care, cu o elegantă calculată, face reverente invizibile sefului de fiecare ...

Procrastinarea sau arta subtilă de a amâna viața
22/11/2024 12:39

Într-o dimineată linistită de marti, Andrei priveste absent ecranul laptopului său. Deadline-ul pentru un raport important este doar la cateva ore distantă, dar browserul său este deschis la un video ...

 Umbrele motivației pierdute. Când visele devin fragmente
22/11/2024 12:19

Într-un apartament mic, intr-un colt al orasului, Andreea isi priveste cana de cafea goală. Nu stie cand a răcit. Poate e de dimineată. Poate de ieri. În jurul ei, lucrurile par inghetate in timp ...

Persoanele care dețin termometre cu mercur riscă închisoarea
21/11/2024 19:16

 Dacă detii un termometru cu mercur, risti să te confrunti cu dosar penal. Conform articolului 359 din Codul Penal, simpla detinere a unui astfel de termometru constituie infractiune. Persoanele surprins ...

Hygge la bloc. Apartamente transformate în oaze de confort urban
21/11/2024 16:12

Într-un timp in care totul se miscă rapid, ideea de a crea un spatiu care incetineste ritmul vietii a castigat popularitate inclusiv printre ieseni. Blocurile standard de apartamente, candva criticate pe ...

Economia dietelor nesănătoase. Costurile ascunse ale alimentației procesate și fast-food
21/11/2024 15:56

Un hamburger suculent sau o portie de cartofi prăjiti, cumpărate in cateva minute si consumate pe fugă, par solutii rapide pentru mesele zilnice. Dar ce se ascunde dincolo de ambalajele colorate si sloganuri ...

Cuptorul de pizza de grădină: ce modele sunt cele mai populare și cum să-l folosești
21/11/2024 14:59

 Un cuptor de pizza de grădină este visul oricărui iubitor de preparate italiene autentice. Dacă iti place să organizezi seri in aer liber cu prietenii sau familia, gătitul in grădină poate deveni ...

Cum ne influențează culorile percepția și comportamentul?
21/11/2024 12:11

Cum ne influentează culorile perceptia si comportamentul? Culorile au un impact profund asupra perceptiei si psihicului uman. Fiecare culoare evocă emotii specifice si poate chiar să influenteze semnifica ...

Sărbătorile de iarnă cu alți ochi. Povești din copilărie privite cu ochii adultului
21/11/2024 10:45

Sărbătorile de iarnă cu alti ochi. Povesti din copilărie privite cu ochii adultului Tin minte si acum cat asteptam să vină iarna. În niciun caz pentru dorinta de a simti frigul, ci cel mai mult pen ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei