4 beneficii altfel pentru angajații tăi: cum să faci investiții smart pentru afacerea ta

investitii-smart (1)

Dimensiune font:

| 20-05-2022 10:37

Piața forței de muncă a devenit un teren competitiv în ultima perioadă, întrucât se remarcă o evoluție a culturii organizaționale. Pe măsură ce companiile se adaptează noilor tendințe lansate pe piața muncii, balanța profesională tinde să se încline în favoarea angajaților. Reminiscențele efectelor pandemiei de Covid19 se resimt chiar și în prezent, chiar dacă au trecut doi ani de la debut. Concret, conceptul de muncă hibrid sau remote se situează pe un trend ascendent în așteptările angajaților, datorită faptului că majoritatea candidaților caută stabilitate din partea noului angajator, plus siguranță în fața unei amenințări de tip patogen. Asemenea unui rap battle, unde cei prezenți își scot în evidență aptitudinile muzicale, piața muncii are parte de o bătălie între talente. Conștienți de tributul major pe care îl pot aduce în cadrul unei companii, noile talente cer oferte salariale și pachete cu beneficii, pe măsura pregătirii și a experienței.

Nevoile angajaților controlează tonul schimbărilor, iar organizațiile încearcă să recruteze oameni specializați, prin intermediul unui sistem bazat pe recompense, bonusuri și recunoaștere a potențialului. Iată câte metode prin care un angajator poate investi inteligent în beneficiul companiei sale.

Spațiu de lucru sigur și stabil
Programul de lucru hibrid s-a transformat dintr-o simplă tendință, într-o manieră aplicată de angajatori în cadrul companiilor, cu scopul de a oferi angajaților siguranța de care aveau nevoie într-o perioadă instabilă. Relaxarea restricțiilor încurajează întoarcerea la programul obișnuit de muncă la birou, lucru susținut de un studiu realizat de Steelcase și publicat în Forbes, conform căruia 54% dintre americani se așteaptă să lucreze de acasă, cel puțin o zi pe săptămână sau mai puțin, iar un procent de numai 26% se așteaptă să lucreze de acasă, timp de două sau chiar trei zile pe săptămână.

Veștile ar trebui să-i bucure pe angajatori, întrucât relaționarea fizică la birou sporește productivitatea și randamentul echipei, iar studiul amintit întărește ideea că oamenii vor să încerce o revenire la normal. Pe de altă parte, angajații au nevoie de inovație, ceea ce înseamnă că fiecare companie ar putea să investească în segmentul de transformare a biroului într-un mediu care îndeplinește toate nevoile unei persoane. Creativitatea este susținută de relaxare. Așadar, un birou care încurajează ideea de mișcare în aer liber, practicarea unui sport în pauza de masă, poate atrage atenția mai multor pretendenți.

Prin amenajarea parcului de birouri West Gate Business District, fondatorul Genesis, Liviu Tudor a reușit să creeze un mediu de lucru sustenabil, compus din cinci clădiri de birouri înconjurate de spații verzi. În plus, cu scopul de a încuraja socializarea și interacțiunea fizică dintre angajați, în incinta complexului au fost amenajate numeroase surse auxiliare de divertisment și recreere, precum pista de alergare și rollerblanding sau piscină exterioară.

Pandemia a scos în evidență faptul că protecția sanitară este un aspect important în abordarea strategică a fiecărui antreprenor, iar în momentul în care sănătatea angajatului este pusă în primejdie, atunci randamentul și eficiența echipei de lucru scad vertiginos. Oamenii sunt viitorul pieței de muncă. Așadar, asigurarea unui cadru de lucru în care siguranța primează va adăuga o cărămidă la structura de încredere între companie și angajat. Spre exemplu, într-un act de câștigare a încrederii, echipa de experți condusă de antreprenorul Liviu Tudor a dezvoltat IMMUNE™ Building Standard, o certificare dedicată clădirilor, ce conține peste 135 de măsuri sanitare, de inginerie, arhitectură și operaționale. Un standard global care revoluționează viitorul clădirilor, IMMUNE™vine la ca un răspuns normal la provocarea adusă de contextul epidemiologic, astfel încât fiecare companie are la îndemână un set complex de măsuri pe care le poate aplica.

Flexibilitatea programului de lucru
După aproximativ doi ani, în care o mare parte dintre angajați și-au valorificat ideile de lucru în confortul canapelei din sufragerie, întoarcerea la un program fix la birou pare dificil de realizat. Perspectivele s-au schimbat în această perioadă, așa că joburile de tip remote sau hibrid au câștigat puncte importante în cazul angajaților, unii dintre ei fiind tentați de flexibilitatea extinsă pusă la dispoziție de calea freelancingului. Din acest motiv, companiile pot lua în considerare o serie de modificări importante ale programului, păstrând ideea de a relaționa fizic la locul de muncă. Tehnologia se află într-o continuă schimbare, lucru ce va ajuta antreprenorii să dezvolte noi strategii inovative, cu scopul de a îmbunătăți condițiile de lucru ale comunității. Cultivarea mai multor opțiuni dedicate angajaților va aduce beneficii ambelor părți.

Programe de wellbeing
Dacă s-ar face o radiografie a modului de lucru practicat în ultimul an, se poate observa că volumul mare de lucru, alături de lipsa de socializare și integrare fizică într-un colectiv, au dus la dezvoltarea stărilor de anxietate și depresie, agravate până la atingerea stadiului de burnout. Recunoscut de către Organizația Mondială a Sănătății (OMS) ca o afecțiune medicală, sindromul de burnout scoate în evidență importanța menținerii sănătății mentale. În cele din urmă, compania este responsabilă de faptul că un membru al comunității sale a ajuns într-un asemenea stadiu, întrucât a gestionat situația într-un mod necorespunzător. O cultură organizațională care se va preocupa de implementarea și dezvoltarea unor programe de wellbeing va câștiga încrederea echipei.

Dezvoltarea profesională
Cu siguranță, oamenii talentați au tendința să spere la o evoluție profesională. Angajații doresc să-și consolideze cunoștințele, cu scopul de a avansa în domeniul profesional, perfecționându-și abilitățile de lucru. Resursa principală din cadrul unei organizații este angajatul, ceea ce înseamnă că investiția companiei în dezvoltarea sa profesională va aduce beneficii ambelor tabere. Fie că este vorba despre training specializat pe un anumit subiect, fie angajatul necesită câteva sesiuni de coaching alături de un specialist din domeniu, echipa de lucru își va îmbunătăți performanțele.

Trăim într-o perioadă atipică, mai în ceea ce privește modul de lucru pe piața muncii. Tendințele se modifică rapid, în timp ce angajatul a devenit un pion puternic pe tabla de șah a muncii.

Sursă foto: Shutterstock

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Ion Neculce, cu sediul administrativ in sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, telefon 0232/710.880, email: office@primaria- ionneculce.ro, cod fiscal 4541050. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62719, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 2.539 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62720, Carte funciara 62720; -teren in suprafata de 1.374 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr.cadastral 62721, Carte funciara 62721; -teren in suprafata de 1.165 mp, situat in extravilanul satului Prigoreni, comuna Ion Neculce, nr. cadastral 62722, Carte funciara 62722; ce apartin domeniului privat al Comunei Ion Neculce, conform caietului de sarcini, O.U.G. nr. 57/03.07.2019 si H.C.L. al Comunei Ion Neculce nr. 94/17.10.2024. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, la sediul institutiei sau electronic, prin e-mail: office@primaria- ionneculce.ro. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: Gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 18.11.2024, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 26.11.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi, Registratura. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: un exemplar. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 27.11.2024, ora 09.30, Comuna Ion Neculce, sat Razboieni, F.N., judetul Iasi -etajul I -Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Iasi, Iasi, Str. Elena Doamna nr. 1A, judetul Iasi, telefon 0332/403.647, fax 0332/435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 01.11.2024.
CINCI intervenții de design interior care transformă instantaneu aspectul locuinței tale
20/11/2024 15:39

Fotografie de pe pexels.com   Transformarea locuintei tale nu este sortită să fie o sarcină coplesitoare sau costisitoare. Uneori, cateva interventii de design interior bine gandite pot face minuni ...

Oamenii de știință i-au învățat pe șobolani să conducă mașinuțe
20/11/2024 11:12

Oamenii de stiintă i-au invătat pe sobolani să conducă masinute Oamenii de stiintă care i-au invătat pe sobolani să conducă masinute au revenit cu si mai multe informatii despre cat de mult apreciază ...

Locul unde „plouă cu pește” în fiecare an
19/11/2024 14:15

Locul unde „plouă cu peste” in fiecare an   Unde plouă cu peşte in fiecare an? Este vorba despre orăselul Yoro din Honduras. În urma furtunilor puternice, părti din Yoro, Honduras ...

Misterul Camerei de Chihlimbar, numită a opta minune a lumii
18/11/2024 15:23

Misterul Camerei de Chihlimbar, numită a opta minune a lumii Frumoasa piatră semipreţioasă, chihlimbarul, este adesea asociată cu episodul ADN-ului de dinozaur, din filmul „Jurassic Park”. & ...

Unde să parchezi la Aeroportul Otopeni: alternative eficiente
18/11/2024 13:44

Poză de pe Pexels.com Călătoriile frecvente pot fi o provocare logistică, mai ales atunci cand vine vorba de parcarea la Aeroportul Otopeni. Multi călători se confruntă cu dilema alegerii unei parcări ...

Arta de a renunța. Calmul vine atunci când nu mai lupți cu totul
18/11/2024 08:56

Alergăm adesea după control, după certitudini, după un echilibru ce pare mereu la un pas distantă. Însă, in acele momente de liniste, cand totul pare să se oprească pentru o clipă, răzbate o i ...

Echilibrul trupului și al spiritului. Secretele celor trei dosha în medicina ayurvedică
17/11/2024 18:13

Într-un colt al lumii unde intelepciunea antică se imbină armonios cu observatia atentă asupra naturii, Ayurveda – sistemul traditional de medicină al Indiei – descifrează tainele sănăt ...

Alimentația ca elixir
17/11/2024 15:30

Frumusetea si sănătatea sunt strans legate de ceea ce punem in farfurie, iar nutritia devine un instrument esential in mentinerea pielii luminoase, a părului sănătos si a unei energii care radiază vitalit ...

Ritualuri zilnice pentru o stare de bine
17/11/2024 14:27

Există o magie aparte in gesturile mici, acele momente pe care le dedicăm exclusiv nouă. Fie că este vorba despre o baie aromată, cateva clipe de liniste alături de un jurnal sau o simplă respiratie cons ...

Secretele tinereții fără vârstă: În căutarea frumuseții de durată
15/11/2024 17:10

Într-o lume in care timpul lasă inevitabil urme asupra chipului nostru, visul tineretii fără varstă a devenit o prioritate pentru multe femei. Noile descoperiri din domeniul ingrijirii pielii si ter ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei