4 pași de care să ții cont pentru reinventarea strategiei de business când angajații sunt nemulțumiți
Dimensiune font:
Schimbările sociale din ultima perioadă au avut un impact semnificativ asupra modului în care angajații muncesc și privesc munca. Vorbim despre angajații moderni care au așteptări tot mai mari de la companii, pe lângă clasicele beneficii acordate. Și când așteptările nu devin realitate, adesea angajații pot deveni nemulțumiți de companie, iar acest lucru se poate resimți la nivelul întregului business.
Pentru a evita acest scenariu, ca angajator, trebuie să reinventezi strategia de business, în vederea mulțumirii angajaților. Acest lucru poate porni de la următorii pași:
Schimbă politica de comunicare
Comunicarea deschisă rămâne cheia relațiilor durabile cu angajații. Sustenabilitatea unui business al viitorului nu se mai bazează pe ideea de profit, ci pe relația pe care angajații o au cu munca și cu mediul propriu-zis de muncă. Odată ce angajații sunt mulțumiți, crește și gradul de implicare, iar rezultatele de business devin satisfăcătoare.
Începe schimbarea politicii de comunicare prin sondaje de opinie, analizând modul în care angajații privesc munca și felul în care sunt tratați la birou. Altfel spus, pune angajații pe primul loc, acordă o și mai mare atenție comportamentului lor și întreabă-i ce anume și-ar dori să schimbe la locul de muncă.
Sondajele de opinie pot fi cerute anonim, pentru a avea o privire de ansamblu obiectivă a feedback-ului primit și a nevoilor care trebuie ascultate. De asemenea, concentrează-te pe conceptul de people centricity, prin deschiderea către idei inovatoare și cu viziune pentru nevoile angajaților.
Surprinde angajații cu beneficii și regândește experiența de muncă
Vechile beneficii nu mai sunt un motor de măsurare a bunăstării angajaților, ci din contră. Aceștia se așteaptă la mai multe oportunități oferite de către companii, pentru a crește motivația și implicarea. Experiența de muncă în sine este un alt mod de a-i face pe angajați mulțumiți, prin câștigarea echilibrului dintre viața personală și cea profesională.
Oferă un program de muncă flexibil și încurajează angajații să se odihnească
Programul flexibil și munca remote nu vor mai fi beneficii, ci vor deveni normă pentru munca viitorului. Companiile sunt nevoite să adopte un program benefic pentru angajați, oferindu-le șansa să atingă echilibrul dintre viața profesională și personală.
Birourile satelit sau spațiile de co-working sunt alte elemente prin care angajatorii pot susține mulțumirea angajaților, în special atunci când sunt la birou. Un sondaj realizat de către Genesis Property, compania deținută de Liviu Tudor, arată că peste 90% dintre angajați simt că existența unor facilități, care să îi stimuleze să facă activități în aer liber pe lângă clădirile de birou, ar avea un impact pozitiv atât pe plan personal, dar și pentru închegarea echipelor. Este un motiv în plus pentru a stabili un program de muncă cu pauze reale, luate alături de colegi în spații special amenajate.
Investește în programe pentru dezvoltarea profesională și personală
Când angajații nu sunt mulțumiți de locul de muncă, și compania va avea de suferit. Astfel, trebuie să existe o grijă constantă de a măsura nivelul de satisfacție și implicare. Programele pentru dezvoltarea profesională sunt un plus pentru a-i încuraja pe angajați să fie în linie cu obiectivele companiei și proactivitate în proiecte.
Și programele pentru dezvoltarea personală contribuie la un mai bun randament la locul de muncă. Atunci când angajaților le este oferită oportunitatea de a se dezvolta personal, aceștia vor fi mulțumiți de felul în care sunt văzuți și tratați.
Mulțumirea angajaților creează echipe închegate și o companie sănătoasă. Atunci când sunt nemulțumiți, consecințele se vor vedea în rezultatele companiei. Sfaturile de mai sus sunt câteva exemple prin care companiile pot să își mulțumească angajații.
Sursa foto: Shutterstock.com
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau