Adaptabilitatea, atributul cheie al unui manager de succes
Dimensiune font:
În noul context economic creat de pandemie, se vorbeşte din ce în ce mai des de adaptabilitate ca atribut esenţial al unui manager de succes. Abilitatea de a te adapta la schimbările din mediul de afaceri și la metodele de lucru este ceea ce diferenţiază, în acest climat imprevizibil, un profesionist de prim rang. Adaptabilitatea, în aceste circumstanţe, înseamnă să rămâi deschis și flexibil, dar şi să fii capabil să iei decizii îndrăzneţe, care să asigure competitivitatea organizaţiei. Iată câteva aspecte pe care ar trebui să le ai în vedere pentru a face faţă cu brio responsabilităţilor tale de manager.
Accent pe echipă şi siguranţa angajaţilor
Cea mai importantă resursă a oricărei companii este cea umană, de aceea un bun manager trebuie să deţină şi să îşi dezvolte în permanenţă abilităţile legate de comunicare şi de gestionare a echipei. În prezent, fie numai şi acest aspect poate constitui o provocare. Criza sanitară şi-a lăsat amprenta nu numai asupra mediului de afaceri, ci şi, individual, asupra fiecărei persoane. Fiecare dintre membrii unei echipe are povestea sa personală şi a resimţit diferit impactul acestei situaţii, de aceea este esenţial să se simtă susţinuţi în mod eficient şi să perceapă mediul profesional ca pe unul sigur. După o perioadă în care mulţi angajaţi au lucrat de acasă şi în care au resimţit lipsa unei colaborări fizice cu alţi colegi, este important să se întoarcă într-un mediu de lucru sigur, care să le ofere o protecție sporită la amenințările de tip patogen. O soluţie care vizează creșterea gradului de imunitate a clădirilor de birouri este IMMUNE Building Standard, o certificare open-source, ce conține peste 130 de măsuri sanitare, tehnice și operaționale, menite să îmbunătățească protecția sanitară a spațiilor de birouri, atât în prezent, cât și în viitor. Acest standard propune tehnologii și instrumente inovatoare care au ca scop buna gestionare, pe termen lung, a potențialelor amenințări de tip patogen, protejarea clădirilor de birouri și susținerea excelenței în mediul de business.
Atitudine proactivă
Un bun manager înțelege că, deși un obiectiv și o viziune sunt esenţiale, calea care îi duce pe el şi echipa sa acolo trebuie să fie flexibilă. Un manager de succes care este adaptabil va avea mai multe planuri în vedere pentru atingerea obiectivelor sale. În loc să se blocheze pe o singură soluție pentru a rezolva o problemă, un lider adaptabil are un plan de urgență, atunci când planul A nu funcționează. Planificarea şi anticiparea permit răspunsuri adecvate la solicitările momentului, chiar și atunci când noile direcții nu sunt aliniate perfect, pe termen scurt, cu obiectivele generale ale companiei.
Analizează felul în care gândeşti
Abilitățile metacognitive reprezintă capacitatea noastră de a reflecta la modul în care gândim în anumite situaţii și sunt cruciale pentru dezvoltarea profesională. Obţinerea de feedback și analiza propriilor tale raţionamente care duc la un anumit tip de decizie sunt elemente cheie, care permit unui manager să extragă lecții esențiale din experiențele sale. Cu toate acestea, trebuie menţionat faptul că nu toate aceste analize sunt favorabile dezvoltării şi că ele pot fi de natură adaptativă (utilă) sau dezadaptativă (inutilă). Analiza adaptivă accelerează dezvoltarea leadershipului, deoarece este caracterizată de deschidere, atitudine pozitivă și o perspectivă orientată spre obiective.
Gândire strategică şi creativă
Adaptabilitatea, în cazul unui manager, poate însemna, de asemenea, dezvoltarea gândirii creative și a capacităţii de a gândi strategic. Într-un mediu de business caracterizat de volatilitate, gândirea creativă te poate ajuta să găseşti soluţii neconvenţionale, dar eficiente, care să corespundă, fie şi temporar, obiectivelor companiei în care lucrezi. O gândire strategică te va pune în situaţia de a fi capabil să observi și să analizezi modul în care ai putea aborda rezolvarea unei noi probleme sau de a face ajustări sau îmbunătățiri ale modului în care abordezi, în general, rezolvarea problemelor la locul de muncă.
Adaptabilitatea, chiar şi pentru cei mai conservatori dintre noi, este o atitudine şi o mentalitate care prin practică și concentrare poate fi dezvoltată ţinând cont de aspecte precum cele enumerate mai sus, esenţiale pentru un manager de succes într-o perioadă plină de provocări.
Sursă foto: Unsplash.com
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau