Iluminatul la birou: cum susține sănătatea angajaților și cum poate fi îmbunătățit

birou-cu-angajati

Dimensiune font:

| 27-10-2021 16:30

Munca la birou presupune concentrare și petrecerea unui număr semnificativ de ore în fața ecranului computerului. Poate părea că iluminatul nu joacă un rol important dacă ochii sunt concentrați pe un ecran luminat, dar acest lucru este departe de adevăr. Organismul uman are nevoie de lumina potrivită pentru a funcționa cât mai bine și pentru a respecta pattern-ul de odihnă. De aceea, felul în care este ales iluminatul în spațiul de lucru nu încurajează doar productivitatea, ci influențează și starea de sănătate generală a angajaților. Iată mai multe detalii despre aceste aspecte:
Un somn mai bun
Orele petrecute la muncă au efecte considerabile asupra stării generale și a psihicului angajaților. Acest lucru se reflectă, mai apoi, în calitatea somnului și a vieții. În prima parte a zilei, biroul trebuie să se bucure de cât mai multă lumină naturală, iar mai apoi de lumină artificială albă, rece. Cu ajutorul unor becuri LED, întregul spațiu de lucru poate fi optimizat pentru a încuraja productivitatea colectivului pe timpul programului de muncă. Lumina albă ajută la o mai bună concentrare și susține eforturile angajaților de a finaliza proiectele din fiecare zi. Însă mai apoi, spre seară, în special iarna când seara se lasă în timpul programului de lucru, lumina trebuie să se transforme din rece în caldă, pentru a nu dezechilibra programul de somn al angajaților. Este recomandat ca intensitatea și temperatura luminii să poată fi modificate cu ajutorul unui întrerupător cu variator.
Înlocuirea luminii naturale
Prezentul implică multă muncă în spații închise precum birourile. Cei mai mulți oameni petrec minimum opt ore la muncă și prea puțin timp în aer liber. Iluminatul din spațiile de lucru devine, așadar, înlocuitorul luminii naturale și trebuie să copieze cât mai fidel senzația pe care oamenii o au în aer liber. Desigur, lumina naturală și spațiile de birouri cu geamuri cât mai mari, gândite pentru nevoile angajaților, sunt cea mai bună soluție. Dar când acest lucru nu este posibil, mai ales odată cu apusul soarelui, angajatorii sunt responsabili să găsească soluții cât mai potrivite, atât în ceea ce privește corpurile de iluminat alese, cât și amplasarea acestora. Fiecare zonă a spațiului de lucru trebuie iluminată fără a obstrucționa ecranul computerului sau al laptopului, dar să nu deranjeze nici vederea angajaților.
Corectarea iluminatului
Există elemente de iluminat care vin în ajutorul instalației principale de corpuri amplasate pe tavan. Acestea aduc corectări luminii în spațiul de lucru, pentru a crea echilibrul necesar. Iluminatul care corectează este un mediator între lumina naturală care pătrunde prin geamuri și iluminatul principal de pe tavan. Acesta poate fi folosit de către angajați pentru a nu pune presiune pe ochi sau pentru a se chinui să distingă informațiile de pe ecranul computerului. În special în domenii precum designul grafic sau arhitectură, angajații au nevoie de o imagine cât mai clară, iar iluminatul poate influența major metodele și rezultatele.

Iluminatul din birou poate fi corectat cu ajutorul unor lămpi instalate pe mesele de birou, dar acestea trebuie să ofere o lumină în aceeași culoare și temperatură precum corpurile principale de iluminat. Se recomandă becurile led a căror lumină poate fi modificată pe parcursul zilei.

Iluminatul de la birou joacă un rol important în viața angajaților. Cu cât petrec mai mult timp la muncă, aceștia au nevoie de un spațiu cât mai confortabil, care se pliază cu ușurință nevoilor lor.

Sursa foto: pexels.com

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Un magnat din India propune ca săptămâna de lucru să aibă 90 de ore
15/01/2025 15:42

Un miliardar al lumii vrea o schimbare majoră pe piata muncii si a lansat un apel către companii si angajati. Omul de afaceri a propus extinderea programului de lucru, măsură care ar avea efectele asteptate ...

Tulburările de alimentație ale adolscenților sunt determinate genetic
15/01/2025 15:09

Incidenta tulburărilor de alimentatie intre adolescenti a crescut ingrijorător, iar consecintele lor nu sunt doar fizice, ci si profunde la nivel psihologic. Cu rate de mortalitate ridicate si impact major ...

4 sfaturi pentru alegerea rochiei elegante perfecte
15/01/2025 14:59

4 sfaturi pentru alegerea rochiei elegante perfecte Cand te gandesti la un eveniment special, primul lucru care iti vine in minte este, fără indoială, rochia perfectă. Însă, alegerea unei rochii ...

16 ianuarie, Ziua statului degeaba. O sărbătoare a răgazului mondial
15/01/2025 14:48

  Într-o lume care ne impinge mereu să fim mai rapizi, mai eficienti si mai ocupati, 16 ianuarie s-a transformat intr-o oază de calm: Ziua statului degeaba. Cei care au initiat această sărbăt ...

Ghid pentru economisire: cum sa gasesti cele mai bune oferte la anvelopele de iarna
15/01/2025 14:37

Ghid pentru economisire: cum sa gasesti cele mai bune oferte la anvelopele de iarna Cumpărarea anvelopelor de iarnă poate reprezenta un efort financiar semnificativ pentru soferi. Cauti si tu solutii avantaj ...

Autoutilitare în rate. Soluția ideală pentru antreprenorii din România
15/01/2025 14:01

 Achizitionarea unei autoutilitare pentru afacerea ta poate reprezenta o provocare financiară, insă există solutii care iti permit să investesti fără a afecta semnificativ bugetul initial. Una dintre ...

Cum îți ghidezi clienții de la interes pentru produs la achiziție!
15/01/2025 13:36

Cum iti ghidezi clientii de la interes pentru produs la achizitie! Atragerea clientilor, mentinerea interesului acestora pentru produse sau servicii si transformarea acestuia in decizia de a cumpăra sunt obie ...

Locuitoriidin Valea Lupului  protestează după majorarea taxelor locale! Reacția primarului
15/01/2025 12:33

  Locuitorii din Valea Lupului au exprimat nemultumiri fată de majorarea taxelor locale, incluzand impozitele pe locuinte, masini si taxa de salubritate Cetătenii au reclamat cresteri semnificative ale ...

Industria modei în fața schimbărilor climatice: Cum noile reglementări privind afirmațiile de mediu pot schimba regulile jocului
15/01/2025 10:40

Industria modei in fata schimbărilor climatice: Cum noile reglementări privind afirmatiile de mediu pot schimba regulile jocului  Industria modei, una dintre cele mai influente si profitabile ramuri eco ...

Iluzia perfectă. Veganismul poate fi o capcană pentru sănătate
14/01/2025 14:26

Veganismul a devenit mai mult decat o simplă alegere alimentară; este un manifest al generatiilor moderne care caută un stil de viată mai sănătos, mai etic si mai prietenos cu mediul. Sustinut de celebrit ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei