Provocări resimțite de angajații care lucrează în sistem remote pentru o perioadă îndelungată

Munca remote - provocari

Dimensiune font:

| 26-06-2021 16:34

Munca de acasă are avantajele sale: nu mai pierzi timp în trafic, poți avea un program mai flexibil și nu ai un dress code pe care să îl respecți (mai puțin în momentele când participi la întâlniri online). Însă există și numeroase provocări pe care le poți resimți când lucrezi în sistem remote pentru o perioadă îndelungată: e mai greu să îți păstrezi motivația și să te concentrezi, te poți simți singur, pentru că nu mai lucrezi alături de o echipă, și devine dificil să găsești un echilibru între viața privată și cea profesională.

Din cauza pandemiei de coronavirus, milioane de oameni din întreaga lume au lucrat de acasă în ultimul an. Pentru a limita răspândirea virusului SARS-CoV-2, organizațiile au fost nevoite să se adapteze unui nou sistem de lucru: cel remote. În România, angajații nu erau obișnuiți cu munca de acasă. Ani la rând, țara noastră s-a clasat pe ultimele locuri în Uniunea Europeană în ceea ce privește numărul de persoane care muncesc de la distanţă. Însă ei au fost nevoiți să învețe să lucreze de acasă și să fie eficienți din confortul propriei locuințe. Această schimbare nu a fost, totuși, lipsită de provocări.

Principalele provocări ale muncii de acasă
Când lucrezi în același loc în care trăiești, poți deveni ușor dezorganizat. De aceea, când lucrezi de acasă și spațiul îți permite, este bine să îți creezi un loc destinat desfășurării activității profesionale. Astfel, vei putea separa puțin viața de serviciu de cea personală.

Pe de altă parte, deși programul poate fi mai flexibil când lucrezi de acasă, este indicat să respecți un program de muncă. Studiile realizate în ultimul an, atât la nivel european, cât și național, au arătat că angajații care și-au desfășurat activitatea de acasă au lucrat mai mult decât cei care au mers la birou. De aceea, în multe cazuri s-a optat pentru modelul de lucru hibrid, în condițiile în care organizațiile puteau implementa masuri sanitare complexe, pentru reîntoarcerea la birou în condiții de siguranță.

De asemenea, comunicarea poate avea de suferit când angajații vorbesc prin intermediul unui ecran. În unele domenii de activitate, lipsa interacțiunii cu colegii s-a resimțit din plin. Izolarea socială și lipsa sentimentului de apartenență la un colectiv se numără printre provocările resimțite de angajații care lucrează de acasă. În acest context, Organizația Mondială a Sănătății susține că, la nivel global, peste 300 de milioane de persoane suferă de depresie și de tulburări de sănătate mintală legate de muncă.

Sistemul de lucru hibrid, soluția viitorului
Cu toate că munca de acasă a reprezentat o soluție de compromis pentru companii și angajați în contextul pandemic, desfășurarea activității în sistem remote pentru o perioadă îndelungată poate genera provocări pentru angajați. Modelul de muncă hibrid este unul viabil pentru succesul organizației și pentru bunăstarea oamenilor. Acesta presupune ca echipa să lucreze parțial de la birou și parțial de la domiciliu. Odată ce revin la birouri, angajații au nevoie să se simtă protejați și să nu se streseze din cauza riscurilor sanitare. Amenajarea spațiului de lucru, astfel încât să se păstreze o distanță fizică optimă între angajați, precum și imunizarea locului în care își desfășoară activitatea le poate conferi acestora sentimentul de siguranță de care au nevoie pentru a veni fără teamă la serviciu. Drept urmare, este necesar ca angajatorii să monitorizeze și să ajusteze starea de sănătate a clădirii la un nivel sustenabil de performanță. O soluție în acest sens este IMMUNE Building Standard™, o certificare care conține peste 130 de măsuri sanitare, de inginerie, arhitecturale și operaționale menite să îmbunătățească reziliența spațiilor interioare în fața riscurilor pentru sănătate.

Angajații s-au adaptat muncii de acasă, însă nevoia de a interacționa cu colegii și de a merge la serviciu a rămas. De aceea, angajatorii ar trebui să ia măsurile cele mai bune pentru a facilita reîntoarcerea la birou în siguranță a angajaților.

Sursă foto: Vadym Pastukh/ Shutterstock

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
Un magnat din India propune ca săptămâna de lucru să aibă 90 de ore
15/01/2025 15:42

Un miliardar al lumii vrea o schimbare majoră pe piata muncii si a lansat un apel către companii si angajati. Omul de afaceri a propus extinderea programului de lucru, măsură care ar avea efectele asteptate ...

Tulburările de alimentație ale adolscenților sunt determinate genetic
15/01/2025 15:09

Incidenta tulburărilor de alimentatie intre adolescenti a crescut ingrijorător, iar consecintele lor nu sunt doar fizice, ci si profunde la nivel psihologic. Cu rate de mortalitate ridicate si impact major ...

4 sfaturi pentru alegerea rochiei elegante perfecte
15/01/2025 14:59

4 sfaturi pentru alegerea rochiei elegante perfecte Cand te gandesti la un eveniment special, primul lucru care iti vine in minte este, fără indoială, rochia perfectă. Însă, alegerea unei rochii ...

16 ianuarie, Ziua statului degeaba. O sărbătoare a răgazului mondial
15/01/2025 14:48

  Într-o lume care ne impinge mereu să fim mai rapizi, mai eficienti si mai ocupati, 16 ianuarie s-a transformat intr-o oază de calm: Ziua statului degeaba. Cei care au initiat această sărbăt ...

Ghid pentru economisire: cum sa gasesti cele mai bune oferte la anvelopele de iarna
15/01/2025 14:37

Ghid pentru economisire: cum sa gasesti cele mai bune oferte la anvelopele de iarna Cumpărarea anvelopelor de iarnă poate reprezenta un efort financiar semnificativ pentru soferi. Cauti si tu solutii avantaj ...

Autoutilitare în rate. Soluția ideală pentru antreprenorii din România
15/01/2025 14:01

 Achizitionarea unei autoutilitare pentru afacerea ta poate reprezenta o provocare financiară, insă există solutii care iti permit să investesti fără a afecta semnificativ bugetul initial. Una dintre ...

Cum îți ghidezi clienții de la interes pentru produs la achiziție!
15/01/2025 13:36

Cum iti ghidezi clientii de la interes pentru produs la achizitie! Atragerea clientilor, mentinerea interesului acestora pentru produse sau servicii si transformarea acestuia in decizia de a cumpăra sunt obie ...

Locuitoriidin Valea Lupului  protestează după majorarea taxelor locale! Reacția primarului
15/01/2025 12:33

  Locuitorii din Valea Lupului au exprimat nemultumiri fată de majorarea taxelor locale, incluzand impozitele pe locuinte, masini si taxa de salubritate Cetătenii au reclamat cresteri semnificative ale ...

Industria modei în fața schimbărilor climatice: Cum noile reglementări privind afirmațiile de mediu pot schimba regulile jocului
15/01/2025 10:40

Industria modei in fata schimbărilor climatice: Cum noile reglementări privind afirmatiile de mediu pot schimba regulile jocului  Industria modei, una dintre cele mai influente si profitabile ramuri eco ...

Iluzia perfectă. Veganismul poate fi o capcană pentru sănătate
14/01/2025 14:26

Veganismul a devenit mai mult decat o simplă alegere alimentară; este un manifest al generatiilor moderne care caută un stil de viată mai sănătos, mai etic si mai prietenos cu mediul. Sustinut de celebrit ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei