Provocări resimțite de angajații care lucrează în sistem remote pentru o perioadă îndelungată

Munca remote - provocari

Dimensiune font:

| 26-06-2021 16:34

Munca de acasă are avantajele sale: nu mai pierzi timp în trafic, poți avea un program mai flexibil și nu ai un dress code pe care să îl respecți (mai puțin în momentele când participi la întâlniri online). Însă există și numeroase provocări pe care le poți resimți când lucrezi în sistem remote pentru o perioadă îndelungată: e mai greu să îți păstrezi motivația și să te concentrezi, te poți simți singur, pentru că nu mai lucrezi alături de o echipă, și devine dificil să găsești un echilibru între viața privată și cea profesională.

Din cauza pandemiei de coronavirus, milioane de oameni din întreaga lume au lucrat de acasă în ultimul an. Pentru a limita răspândirea virusului SARS-CoV-2, organizațiile au fost nevoite să se adapteze unui nou sistem de lucru: cel remote. În România, angajații nu erau obișnuiți cu munca de acasă. Ani la rând, țara noastră s-a clasat pe ultimele locuri în Uniunea Europeană în ceea ce privește numărul de persoane care muncesc de la distanţă. Însă ei au fost nevoiți să învețe să lucreze de acasă și să fie eficienți din confortul propriei locuințe. Această schimbare nu a fost, totuși, lipsită de provocări.

Principalele provocări ale muncii de acasă
Când lucrezi în același loc în care trăiești, poți deveni ușor dezorganizat. De aceea, când lucrezi de acasă și spațiul îți permite, este bine să îți creezi un loc destinat desfășurării activității profesionale. Astfel, vei putea separa puțin viața de serviciu de cea personală.

Pe de altă parte, deși programul poate fi mai flexibil când lucrezi de acasă, este indicat să respecți un program de muncă. Studiile realizate în ultimul an, atât la nivel european, cât și național, au arătat că angajații care și-au desfășurat activitatea de acasă au lucrat mai mult decât cei care au mers la birou. De aceea, în multe cazuri s-a optat pentru modelul de lucru hibrid, în condițiile în care organizațiile puteau implementa masuri sanitare complexe, pentru reîntoarcerea la birou în condiții de siguranță.

De asemenea, comunicarea poate avea de suferit când angajații vorbesc prin intermediul unui ecran. În unele domenii de activitate, lipsa interacțiunii cu colegii s-a resimțit din plin. Izolarea socială și lipsa sentimentului de apartenență la un colectiv se numără printre provocările resimțite de angajații care lucrează de acasă. În acest context, Organizația Mondială a Sănătății susține că, la nivel global, peste 300 de milioane de persoane suferă de depresie și de tulburări de sănătate mintală legate de muncă.

Sistemul de lucru hibrid, soluția viitorului
Cu toate că munca de acasă a reprezentat o soluție de compromis pentru companii și angajați în contextul pandemic, desfășurarea activității în sistem remote pentru o perioadă îndelungată poate genera provocări pentru angajați. Modelul de muncă hibrid este unul viabil pentru succesul organizației și pentru bunăstarea oamenilor. Acesta presupune ca echipa să lucreze parțial de la birou și parțial de la domiciliu. Odată ce revin la birouri, angajații au nevoie să se simtă protejați și să nu se streseze din cauza riscurilor sanitare. Amenajarea spațiului de lucru, astfel încât să se păstreze o distanță fizică optimă între angajați, precum și imunizarea locului în care își desfășoară activitatea le poate conferi acestora sentimentul de siguranță de care au nevoie pentru a veni fără teamă la serviciu. Drept urmare, este necesar ca angajatorii să monitorizeze și să ajusteze starea de sănătate a clădirii la un nivel sustenabil de performanță. O soluție în acest sens este IMMUNE Building Standard™, o certificare care conține peste 130 de măsuri sanitare, de inginerie, arhitecturale și operaționale menite să îmbunătățească reziliența spațiilor interioare în fața riscurilor pentru sănătate.

Angajații s-au adaptat muncii de acasă, însă nevoia de a interacționa cu colegii și de a merge la serviciu a rămas. De aceea, angajatorii ar trebui să ia măsurile cele mai bune pentru a facilita reîntoarcerea la birou în siguranță a angajaților.

Sursă foto: Vadym Pastukh/ Shutterstock

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua
ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:12

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Gura Vaii, cu sediul social in comuna Gura Vaii, satul Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau, cod postal 607220, telefon 0371/407.500, fax 0372/002.112, e-mail: primariaguravaii@yahoo.com, cod fiscal 4278108. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: - teren in suprafata de 316 mp, situat in intravilanul comunei Gura Vaii, satului Rotunda, nr. Cadastral 62185, CF 62185, apartinand domeniului privat al Comunei Gura Vaii, conform H.C.L. Comunei Gura Vaii nr. 09/22.01.2024, caietului de sarcini si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartimentul Achizitii Publice sau se poate consulta pe site-ul: www.uatcomuna guravaii.ro, sectiunea -Anunturi. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: de la Compartimentul Achizitii Publice, din cadrul Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 100 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau in contul de trezorerie RO17 TREZ 0625 006X XX00 0079, deschis la Trezoreria Onesti, cod fiscal: 4278108. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 27.03.2024, ora 12.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 04.04.2024, ora 14.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 05.04.2024, ora 09.00, Comuna Gura Vaii, comuna Gura Vaii, sat Gura Vaii, Str. Primariei nr. 2, judetul Bacau. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Judecatoria Onesti, cu sediul in municipiul Onesti, Str. Tineretului nr. 1, judetul Bacau, telefon 0234/311.913, fax 0234/326.170, e-mail: jud-onesti-reg@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 08.03.2024.
ANUNȚ DE LICITAȚIE. Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro, organizează în data de 29.03.2024, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 16.000,00 mp, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, zona Dedeman. 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail: primaria_valealupului@yahoo.com, patrimoniu@comuna-valealupului.ro 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 16.000 mp, situat în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 96128, CF nr. 96128, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: gratuit 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 20.03.2024, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 29.03.2024, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 29.03.2024, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro PRIMAR, Florin-Liviu DULGHERU
 Seară de comuniune și bucurie la cina de Iftar
28/03/2024 15:08

În lumina caldă a soarelui care incepea să coboare deasupra orizontului, comunitatea musulmană s-a adunat pentru a marca Ramadanul cu o cină de Iftar. Atmosfera era plină de anticipare si bucurie in ...

 Ceaiul, elixirul vieții între tradiție și inovație
28/03/2024 14:54

Într-o lume unde ritmul frenetic al vietii cotidiene ne solicită la fiecare pas, ceaiul reprezintă o invitatie la pauză, reflectie si reconectare cu sinele. Această băutură milenară, cu origini str ...

Pilates, o călătorie spre echilibrul perfect între minte și corp
28/03/2024 13:55

În lumea vastă a fitnessului si a bunăstării personale, metoda Pilates se distinge ca o abordare holistică, care vizează nu doar imbunătătirea conditiei fizice, ci si echilibrul si armonia dintre m ...

 Pilates, o călătorie spre echilibrul perfect între minte și corp
28/03/2024 13:50

În lumea vastă a fitnessului si a bunăstării personale, metoda Pilates se distinge ca o abordare holistică, care vizează nu doar imbunătătirea conditiei fizice, ci si echilibrul si armonia dintre m ...

O provocare de economisire de 30 de zile pe care ar trebui să o încercați în 2024
28/03/2024 11:05

MT: Reducerea cheltuielilor: O metodă de 30 de zile MD: Este usor să adopti obiceiuri frugale si să economisesti bani cu o abordare sistematică. Iată o tactică simplă de 30 de zile care vă poate aj ...

Cunoaşte-ţi drepturile de pasager şi cere-ţi despăgubiri pentru un zbor întârziat sau anulat!
28/03/2024 10:33

Cunoaşte-ţi drepturile de pasager şi cere-ţi despăgubiri pentru un zbor intarziat sau anulat!  Fiecare călătorie cu avionul implică o serie de factori care trebuie să fie indeplinite pentru ca ...

Cine achită nota la restaurant. Misterul, deslușit de specialiștii în bune maniere
28/03/2024 00:14

Cine trebuie să achite nota la o intalnire la restaurant? Aceasta este intrebarea pe care si-o pun, de foarte multe ori, atat persoanele de sex masculin, cat si cele de sex feminin. Consilierii in bune manier ...

Ziua Păsărilor
27/03/2024 14:30

Evenimente de observare a păsărilor vor fi organizate in mai multe oraşe din ţară, in perioada 30 martie – 7 aprilie, a informat, marţi, Societatea Ornitologică Romană. Pe data de 1 aprilie este ...

Cum transformă tehnologia viitorul fast-food-ului
27/03/2024 14:00

Automatul reprezintă o fereastră fascinantă spre viitorul industriei alimentare, imbinand traditia servirii rapide cu inovatia tehnologică. Conceput initial in secolul 19, automatul a evoluat de-a lungul ti ...

Vine căldura! Meteorologii anunță temperaturi de 25 de grade!
27/03/2024 13:42

Se incălzeste vremea, temperaturile ajung la 25 de grade. Vremea va fi in incălzire semnificativă, astfel că, in mare parte a intervalului, valorile termice se vor situa cu mult peste mediile climatolo ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei