Transferul unui imobil pe numele altcuiva! Ce prevede legea

Dimensiune font:

| 08-04-2025 14:26

Transferul unui imobil pe numele altcuiva este un procedeu legislativ complex, iar proprietarii trebuie să țină cont de mai multe etape. Fie că este vorba despre vânzare, donație, întreținere sau alte modalități, fiecare tip de transfer are caracteristici proprii. Iată ce prevede legea în 2025.


Transferul unui imobil pe numele altcuiva!
Transferul unui imobil sau „trecerea casei pe altcineva”, presupune mutarea dreptului și a titlului de proprietate asupra unui bun imobil de la o persoană la alta, printr-o procedură legală strictă. Una dintre cele mai întâlnite metode prin care se transferă un imobil este vânzarea-cumpărarea. Vânzarea presupune ca o persoană, numită vânzător, să cedeze dreptul de proprietate asupra unui bun imobil unui alt individ, cumpărătorul, în schimbul unei sume de bani. Prețul trebuie să fie clar definit, iar contractul de vânzare-cumpărare trebuie să fie autentificat de un notar public.

 

Încă un tip de transfer al dreptului de proprietate asupra unui imobil este prin intermediul unui contract de întreținere. Potrivit Codului Civil, în acest tip de acord, o persoană, denumită întreținător, se obligă să asigure întreținerea unei alte persoane, beneficiarul, pe o perioadă determinată sau pe întreaga sa viață. Aceste contracte trebuie să fie autentificate de un notar public și să fie înscrise în cartea funciară.

Transferul unei locuințe pe numele altcuiva se poate realiza și printr-un testament. Conform legii, o persoană poate dispune ca, la decesul său, un anumit imobil să fie transferat altor persoane, numite legatari. Testamentul trebuie să fie realizat după prevederile legale, iar legatarul va dobândi dreptul de proprietate doar după deschiderea moștenirii și finalizarea procedurii de dezbatere succesorală.


Ce obligație are cumpărătorul sau noul proprietar
Fiecare tip de transfer al dreptului de proprietate asupra unui imobil are mai multe implicații fiscale. În cazul vânzării unui imobil, vânzătorul trebuie să plătească un impozit pe venitul obținut din tranzacție. Cumpărătorul suportă, de regulă, costurile notariale și taxa de intabulare. În cazul unui contract de donație, nu se plătește un preț în bani, dar pot exista alte taxe legate de procesul de transfer. Pe lângă taxele de transfer, trebuie luate în considerare și obligațiile privind impozitul pe proprietate, care se plătește anual de către noul proprietar.

O altă lege recentă îi vizează pe cei care vor să înființeze o firmă cu sediul social într-un apartament dintr-un bloc de locuințe. Conform legii în vigoare, cei care vor să desfășoare o activitate economică la un apartament dintr-un bloc trebuie să obțină acordul vecinilor. Dacă la sediu nu se desfășoară o activitate economică, acordul nu este obligatoriu.

Potrivit art. 40 alin. (1) din Legea nr. 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor, schimbarea destinației locuințelor în spațiu destinat activităților economice necesită avizul scris al comitetului executiv și acordul scris al proprietarilor direct afectați pe plan orizontal și vertical. Dacă o persoană decide să desfășoare o activitate economică la sediul firmei situat într-un apartament, sunt necesare următoarele: acordul vecinilor pentru schimbarea destinației locuinței, avizul scris al comitetului executiv, acordul scris al proprietarilor direct afectați, convenția care declară activitatea desfășurată și numărul de persoane implicate.

În ceea ce privește transferul unui imobil către o altă persoană, vânzătorul sau donatorul trebuie să respecte mai mulți pași legali în 2025. 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Documentul care trebuie depus de către toți pensionarii în luna aprilie! Ce beneficiu vor avea
18/04/2025 18:06

Putini seniori stiu care este documentul care trebuie depus de către toti pensionarii in luna aprilie! Pensionarii trebuie să se adreseze Caselor Teritoriale de Pensii si să depună documentele necesare, pan ...

Pana la ce varsta o femeie ar trebui sa aiba un barbat
18/04/2025 05:01

In societatea noastră, uniunea dintre o femeie si un bărbat este acceptată. Dar se poate intampla adesea ca o femeie să trăiască singură. Unele femei doresc să o facă singure, iar altele nu o fac inten ...

Amplă acţiune de anihilare a unei organizaţii criminale de contrabandă cu maşini avariate periculoase aduse din SUA în Europa/ Zece suspecţi arestaţi şi 18 audiaţi/ Prejudiciu de peste 31 de milioane euro/ Aproape 20 de ţări implicate, inclusiv Român
17/04/2025 16:15

 Europol a sprijinit o ampă acţiune condusă de Parchetul European (EPPO) la Berlin (Germania) şi Vilnius (Lituania), pentru anihilarea unei organizaţii criminale de contrabandă cu maşini grav avaria ...

Tradiții în Joia Patimilor
17/04/2025 13:47

Joia Mare, cunoscută si sub numele de Joia Patimilor, este una dintre cele mai incărcate spiritual si traditional zile din Săptămana Mare, perioada care precede sărbătoarea Pastelui. În această zi ...

Ce să nu faci niciodată când ajungi acasă de pe stradă. Obiceiul pe care multe persoane îl au și care poate deveni periculos
17/04/2025 10:39

În momentul in care ajungi acasă, asigură-te că eviti să faci acest lucru. Desi vorbim despre un obicei banal la prima vedere, specialistii trag un semnal de alarmă si vorbesc despre efectele pe care ...

O femeie a încasat pensie de handicap timp de 16 ani. Momentul care a dat-o de gol
16/04/2025 19:41

O femeie din Andaluzia, Spania, a reusit să păcălească autoritătile timp de aproape două decenii, pretinzand că nu mai poate vorbi in urma unui incident traumatic. Timp de 16 ani, aceasta a incasat o pen ...

Beneficiile incredibile ale voluntariatului: de ce să îi faci loc în programul tău
16/04/2025 16:05

Beneficiile incredibile ale voluntariatului: de ce să ii faci loc in programul tău O activitate care merită un loc special in programul oricui, voluntariatul este mai mult decat o mană de ajutor intinsă c ...

 5 sfaturi pentru a găsi proprietatea potrivită nevoilor tale în Dubai
16/04/2025 14:59

 5 sfaturi pentru a găsi proprietatea potrivită nevoilor tale in Dubai Piata imobiliară din Dubai oferă o varietate impresionantă de optiuni, de la apartamente moderne aflate la etajele superioare ...

Protejează-ți portbagajul cu tăvițe rezistente: ce tipuri sunt cele mai eficiente?
16/04/2025 14:48

Protejează-ti portbagajul cu tăvite rezistente: ce tipuri sunt cele mai eficiente?  Portbagajul este o zonă expusă la diferite solicitări, de aceea, pentru a-l mentine in stare optimă, alegerea unei ...

Echipamentul esențial pentru orice practicant de arte marțiale
16/04/2025 14:42

 Echipamentul esential pentru orice practicant de arte martiale  Indiferent de specificul artei martiale practicate, familiarizarea cu echipamentul te ajută să te integrezi in atmosfera sălii de a ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei