„Cunoașterea istoriei poate fi o sursă de inspirație pentru un viitor mai bun”

Dimensiune font:

| 14-01-2025 08:02

 * dialog cu prof. Silviana Loghin, directorul Școlii Gimnaziale „Ionel Teodoreanu” Iași

 Într-o lume în care tehnologia și inteligența artificială par să redefinească regulile jocului, istoria rămâne un pilon al identității și al înțelegerii de sine. Pentru a aduce câteva lămuriri, am stat de vorbă cu dna Silviana Loghin, profesor de istorie și directoarea Școlii Gimnaziale „Ionel Teodoreanu” din Iași, un cadru didactic pasionat de trecut și dedicat misiunii de a insufla copiilor respectul pentru tradiții. Cu o viziune clară asupra rolului educației în formarea generațiilor viitoare, prof. Silviana Loghin ne-a vorbit despre cum putem folosi lecțiile trecutului pentru a naviga cu sens și responsabilitate într-un viitor dominat de tehnologie.

- Cum ați descoperit pasiunea pentru istorie? A fost un moment anume sau o influență din copilărie care v-a ghidat spre această disciplină?

- În clasele gimnaziale, istoria era una dintre disciplinele mele preferate, la care învățam constant și cu plăcere, dar profesorul meu din gimnaziu, un cadru didactic profesionist, respectat dar și exigent, nu nota elevii cu zece. În clasa a VI-a mi-am propus și am reușit să obțin prima notă de zece din clasa mea, la o lecție despre religia islamică. Au urmat apoi și alte note de zece și admiterea, în clasa a IX-a, la profilul Filologie-Istorie de la, pe atunci, Liceul „Mihai Eminescu” din Iași. Cariera de profesor de istorie o datorez doamnei Olga Diaconu, un profesionist și un om excepțional, căreia îi voi purta mereu recunoștință și vie amintire.

- Ce impact considerați că are predarea istoriei asupra copiilor din ziua de astăzi, în contextul unei lumi în continuă schimbare? Cum îi ajută să se raporteze la prezent și viitor?

- Predarea istoriei a căpătat valențe diferite în zilele noastre, generează emoții, controverse, interpretări diferite din partea cercetătorilor, unele adevăruri istorice nu mai sunt considerate absolute, recunoscându-se caracterul subiectiv al cunoașterii istorice.  Ca elevii să vadă istoria ca pe un subiect deschis dezbaterii și argumentării se impune acordarea atenției cuvenite obiectivelor precise ale învățării, asemănărilor și deosebirilor între evenimente și procese istorice, schimbare și continuitate,  relațiilor de cauzalitate, analizei critice și interpretării surselor istorice, activităților de învățare bazate și pe munca independentă și timp pentru cercetarea/aprofundarea unei probleme istorice.

Atât datorită specificului noilor tehnologii, cât şi datorită centrării activităţilor didactice pe dezvoltarea de competenţe pentru secolul XXI – comunicare, civism, cooperare, a învăţa să înveţi, utilizarea noilor tehnologii etc., pun un accent din ce în ce mai mare pe învăţarea bazată pe proiect şi pe învăţarea prin colaborare. Elevii noștrii îşi doresc să fie valorizaţi, să se afirme, să socializeze, să colaboreze, să descopere, să experimenteze. Uneori îşi doresc să schimbe lucruri pe care adulţii nu le văd ca fiind depăşite, neproductive. Orele de istorie pot fi oportunități  de a identifica şi de a găsi soluţii inedite, creative la problemele cu care se confruntă societatea, prilej pentru elevi, de „cunoaștere, prin analiză și comparare, a trecutuluil pentru înțelegerea prezentului și proiecții asupra viitorului”.

- Ca profesor de istorie, cum reușiți să transformați lecțiile din trecut în povești captivante pentru elevi, astfel încât să simtă relevanța lor în lumea de azii?

- Am în vedere, în  proiectarea demersului didactic, alegerea metodelor, mijloacelor didactice şi a conţinuturilor necesare pentru a obţine rezultatele învăţării. Recomand utilizarea unor metode de învăţare activă, care solicită elevilor să interacţioneze, să comunice în permanenţă, să-şi asume sarcini şi responsabilităţi individuale în cadrul unei echipe, să reflecteze critic la premise şi soluţii, să propună demersuri prospective, să-şi asume diversitatea şi multiperspectivitatea în toate formele lor de expresie, utilizarea demersurilor de istorie orală, cu accent pe înţelegerea limitelor observaţiei personale, precum şi cele ale relaţiei dintre memoria istorică a oamenilor şi istorie. Copiii sunt spontani, direcţi, creativi, imparţiali, îşi pot argumenta şi justifica pertinent alegerile, sunt rezistenţi şi responsabili atunci când au de îndeplinit sarcini, lucrează eficient în echipă, sunt flexibili şi competitivi. Cred că valorizarea tuturor acestor calităţi, plus gradul mare de conectare la realitate (din sfera lor de interes) merită atenţia cadrului didactic deoarece, de la vârste mici, se formează comportamente civice, proactive, se dezvoltă competenţe sociale, tehnice, organizaţionale care cresc şansele de reuşită în carieră, pe termen lung.  Apoi  insist, la orele mele de istorie,  pe folosirea/valorificarea noilor tehnologii ale informaţiei şi comunicării, a facilităţilor virtuale,  aplicaţiilor online, captând atenția și interesul  elevilor.

- Care a fost cea mai mare satisfacție pe care ați trăit-o la catedră, ca profesor de istorie? Există o amintire care v-a marcat în mod deosebit?

- Meseria mi-a oferit multe satisfacții, de la mulțumirea elevilor, manifestată spontan și direct, față de ora de istorie, la elevi care au urmat Facultatea de Istorie și/sau au reușit cariere de succes în domeniul educațional, juridic, medical,  de la elevi care au reușit să obțină cele mai mari note la disciplina istorie, la elevi cu rezultate la olimpiadă și concursuri  școlare. Am multe amintiri frumoase, care mi-au marcat cariera de profesor și m-au determinat să nu am niciodată regrete că mi-am ales-o.

- Există momente de tristețe sau dificultăți în cariera dumneavoastră de profesor? Cum reușiți să le depășiți și să rămâneți motivat?

- Ca în orice profesie sunt și bucurii și momente de dezamăgire, și reușite dar și eșecuri. Mă străduiesc să văd partea bună a lucrurilor, să învăț din nereușite, să văd unde am greșit, ce pot îndrepta și am învățat că nu totul depinde de mine și întotdeauna trebuie să ai un plan, sau chiar mai multe, de rezervă. Am înțeles de-a lungul timpului că în fiecare elev există potențial ce trebuie descoperit și valorizat, să-i încurajăm. să le facilităm învățarea  și am un proverb japonez pe care mi-l invoc atunci când dau de obstacole: „dacă cazi de șapte ori, ridică-te de opt”.

- Ce înseamnă pentru dumneavoastră să fiți directorul Școlii Gimnaziale „Ionel Teodoreanu” Iași? Cum reușiți să îmbinați această responsabilitate cu activitatea de predare?

- Mi-am asumat funcția de director în condițiile în care școala se proiectează ca o organizaţie deschisă, tot mai complexă, în care rolurile şi responsabilităţile directorului se multiplică permanent   și este necesar să alinieze interesele şcolii la interesele elevilor şi ale cadrelor didactice, să motiveze, să comunice, să răspundă afectiv, să elimine rezistenţele la schimbare, să stabilească un dialog real la nivelul comunităţii, să asigure calitatea şi eficienţa activităţii la nivelul unităţii şcolare.  Eficiența este efectul, rezultatul final al activităţii directorului, o reflectare a profesionalismului acestuia, atunci nu putem decât să atribuim eficienţa organizaţiei şcolare gradului de profesionalism al managerului şcolar. În asigurarea eficienţei şcolii activitatea unui manager trebuie jalonată de timp (echilibrul între timpul de predare/activităților profesiei de cadru didactic și timpul îndeplinirii/asumării responsabilităților funcției de director, este obligatoriu), rezultate, cooperare în echipă, utilizarea strategiilor, decizii, priorităţi.

- Cum comparați lumea în care v-ați format ca profesor cu cea în care educați astăzi? Ce schimbări majore observați în sistemul educațional și în relația dintre elevi și profesori?

- Formarea mea inițială s-a realizat, în cea mai mare parte, înainte de 1989 dar sigur că, contextele politice, sociale, culturale, educaționale sunt clar diferite. Perioada de până în 1989 a fost marcată de un sistem de învăţământ centralist, etatist, de trasee educaționale predictibile,  de conținuturi ale învățării dominate de clișee ideologice, de reduse/limitate momente de manifestare a creativității, afirmare a personalității elevului/studentului, de o anumită  distanțare, rigoare, uneori rigiditate, dar cu siguranță și respect în relația elev-profesor.

Şcoala românească parcurge după 1989, din punct de vedere structural şi funcţional, traseul reformei educaţionale, determinând organizația școlară să dobândească atributele unei organizaţii veritabile. Sistemul educațional actual este bazat pe un curriculum naţional centrat pe competenţe, pe monitorizarea şi optimizarea permanentă şi conştientă a actului didactic, care facilitează învăţarea elevilor în contexte variate şi eficientizează procesul de predare – învăţare – evaluare, pe baza noilor orientări şi experienţe centrate  pe valorile democraţiei, nediscriminării, diversităţii, implicării active în viața comunităţii, utilizării  noilor tehnologii. Relația elev-profesorul se definește, cred, astăzi, prin sensibilizarea celui din urmă în legătură cu nevoia/necesitatea de cunoaştere a elevilor, prin reflecție asupra factorilor care contribuie la reuşita şcolară și pregătirea lor pentru flexibilitate pe piaţa muncii, dialog permanent, pozitivism, empatie, încredere, un adevărat parteneriat cu câștig pentru ambele părți.

- În calitate de director și profesor, cum încercați să inspirați atât elevii cât și colegii profesori, să vadă educația ca pe un fundament al unei societăți mai bune?

- „Educația este cea mai puternică armă pe care o poți folosi pentru a schimba lumea”, spunea Nelson Mandela. Este unul din citatele după care îmi definesc activitatea.

Sistemul educațional actual se confruntă cu numeroase provocări. Este rolul și misiunea noastră (de cadre didactice) să-l facem accesibil, echitabil și de calitate, să creem oportunităţi/facilităţi de învățare la care copiii să aibă acces pentru a face față schimbărilor rapide și pentru a construi un viitor durabil. Ne-am definit misiunea și viziunea școlii ca „şcoală  pentru toţi”,   oferind elevilor şansa să înveţe în funcţie de interesele, aptitudinile, necesităţile proprii, prin responsabilizarea elevilor, pregătirea lor pentru adaptare şi afirmare, respectând valorile unei societăţi democratice. Profesorii joacă un rol crucial în educația elevilor. Motivarea lor pentru o formare corespunzătoare și constantă  va îmbunătăți calitatea predării și va contribui la crearea unui mediu de învățare pozitiv.

- Dacă ar fi să lăsați o moștenire spirituală sau profesională elevilor și colegilor dvs., care ar fi aceasta? Ce valori doriți să dăinuie?

- Elevilor mei le amintesc constant despre respect, bunătate, adevăr, acceptarea diferențelor, dorința/strădania  de a performa și  de a fi cât mai buni în profesia/domeniul pe care și-l vor alege (indiferent care ar fi!). Deși provocările, neajunsurile sunt inevitabile pentru noi,  cadrele didactce, insist întotdeauna că profesionalismul, corectitudinea, responsabilitatea, flexibilitatea  ne definesc  meseria noastră.

- Privind spre viitor, ce speranțe și temeri aveți pentru educație, pentru viitoarele generații și pentru rolul pe care istoria îl poate juca în pregătirea lor pentru provocările ce vor veni?

- Prefer să nu am temeri ci să privesc cu încredere și speranță în viitor. Am încredere în capacitatea viitoarelor generații de a înțelege că educația este parte integrantă a oricărui efort de dezvoltare, de schimbare, formare a personalității, valorilor și abilităților sociale. Sistemul educațional din țara noastră nu este cel mai performant, are neajunsuri și probleme, dar asta nu înseamnă că nu formează oameni de valoare, de elită, care să dorească și chiar să poată schimba viitorul.

A consemnat Maura ANGHEL

 

„Studiind istoria învațăm cum au fost construite societățile, sistemele, ideologiile, guvernele, culturile și tehnologiile din trecut, cum au funcționat și cum s-au schimbat. Cunoașterea istoriei  ne ajută să înțelegem mai bine peisajul politic și social din prezent,  societatea în care trăim, și poate fi o sursă de inspirație pentru un viitor mai bun, oferindu-ne exemple de reziliență, curaj, responsabilitate și solidaritate în fața provocărilor” – prof. Silviana Loghin, directorul Școlii Gimnaziale „Ionel Teodoreanu” Iași

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Un urs a pus pe jar locuitorii din comuna Bicaz Chei
18/04/2025 19:35

Inspectoratul pentru Situatii de Urgentă (ISU) Neamt a emis, vineri după-amiază, un mesaj RO-Alert privind prezenta unui urs langă o cabană din localitatea Bicaz Chei. 'În jurul orei 15:55, a fost s ...

FOTO -- Daruri în Vinerea Mare, când tăcerea capătă glas
18/04/2025 12:45

 Bătranetea are o formă a tăcerii pe care o invătăm greu. Este o cameră cu ferestre putine, prin care lumina intră doar atunci cand cineva isi aminteste de tine. La Unitatea medico-socială de la Po ...

De ce nu e bine să muncești în Vinerea Mare
18/04/2025 08:32

* supersitiile spun că orice treabă vei face in Vinerea Patimilor nu va iesi bine si vei avea parte de un an lipsit de oportunităti * prin urmare, nu este recomandat să speli, să cosi, să gătesti sau să ...

DE 28 Iași – Târgu Frumos supravegheat din elicopter! Ce amendă primești dacă depășești pe partea dreaptă
18/04/2025 08:21

* in cadrul actiunilor de survolare si supraveghere a traficului rutier, derulate in aceste zile, aproximativ 35 de conducători auto au fost surprinsi in timp ce efectuau depăsiri neregulamentare ale altor au ...

Iașul a luat potul cel mare la Olimpiada Națională de Fizică
18/04/2025 08:14

* elevii ieseni au obtinut, la Olimpiada Natională de Fizică din acest an, 22 distinctii! Olimpiada Natională de Fizică s-a desfăsurat in acest an scolar la Slobozia, judetul Ialomita, in perioada 10-15 a ...

Câțiva ieșeni primesc bani pe viață de la stat pentru rezultatele sportive
18/04/2025 08:00

Iasul a avut mereu sportivi care au performat in multe domenii, aducand medalii olimpice, mondiale sau europene pentru Romania. 14 dintre acestia primesc din partea statului, ca recunoastere a prestigiului adus ...

Vinerea Mare – o tăcere care strigă în noi
18/04/2025 06:49

Există o zi in an cand linistea are altă greutate. O zi care nu vine ca o sărbătoare, ci ca o aducere-aminte. Nu te indeamnă să te bucuri, ci să te opresti. Să taci. Să vezi. Să simti. Vinerea Mare, z ...

Poliţiştii i-au prins pe tinerii care au înscenat un accident mortal în Vaslui. Viceprimar:
18/04/2025 05:10

Şase adolescenţi din Vaslui s-au ales cu dosar penal după o farsă macabră. Au inscenat un accident sangeros pe o şosea. Au stropit cu vopsea roşie asfaltul şi un manechin din paie, imbrăcat cu haine b� ...

Antrenorul de la Botoșani, Leo Grozavu, ia Iașul peste picior înaintea meciului de duminică
17/04/2025 23:02

Antrenorul FC Botosani, Leo Grozavu, a ironizat astăzi pe ACSM Politehnica Iasi in conferinta de presă dinaintea meciului de duminică, din Copou, din etapa a V-a a play-out-ului Ligii I de fotbal.   & ...

Micii ieșeni, în topul lumii la aritmetică mentală! Campioni internaționali la Bruges, Belgia
17/04/2025 20:33

Cu mintile lor agere si un antrenament temeinic in spate, micii matematicieni din Iasi au strălucit la prima editie a Olimpiadei Internationale de Aritmetică Mentală AMAkids CUP 2025, desfăsurată pe 14 apr ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei