„Hârțogăraia”, o nouă etapă Autostrada Unirii A8 trece de la CNAIR la CNIR!
Dimensiune font:
* „Toate termenele prezentate respectă până la urmă Legea 291/2018, unde se arată foarte clar că termenul final pentru realizarea acestui proiect este 31 decembrie 2030, răspuns dat recent chiar de ministrul Transporturilor, care a spus clar că avem o lege, iar aceasta trebuie respectată”, a declarat Cătălin Urtoi, membru în Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR)
La sediul Ministerului Transporturilor va fi semnat joi, 27 iunie, protocolul de predare – primire a proiectelor de secțiuni de autostradă din cadrul Autostrăzii A8 (Autostrada Unirii) de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) către nou înființata Companie Națională de Investiții Rutiere (CNIR).
Documentul va stabili astfel rolul fiecăreia dintre cele două companii în realizarea secțiunilor de autostradă, inclusiv în ceea ce privește tronsonul Moțca – Lețcani – Ungheni, cel mai întârziat din A8. „Pe data de 27 iunie vom afla din protocolul semnat de către cele două companii în baza Ordinului de Ministru care este strategia de predare - primire între cele două companii și vom putea trage astfel o concluzie și mai clară cu privire la evoluția acestui proiect. În contextul actual, cele două companii (CNAIR și CNIR – n.r.) sunt obligate să finalizeze împreună acest proiect. Toate termenele prezentate respectă până la urmă Legea nr. 291/2018 (Legea Autostrăzii Unirii A8 – n.r.) cu modificările ulterioare, unde se arată foarte clar că termenul final pentru realizarea acestui proiect este 31 decembrie 2030, răspuns dat recent chiar de ministrul Transporturilor, care a spus clar că avem o lege, iar aceasta trebuie respectată”, a declarat Cătălin Urtoi, membru în Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Potrivit reprezentanților Ministerului Transporturilor, tronsonul Moțca – Leţcani – Ungheni al Autostrăzii A8 ar urma să fie finalizat la sfârşitul anului 2027 sau începutul anului 2028. O primă etapă în ceea ce privește viitorul acestui tronson se va derula în zilele de 11 și 12 iulie, la Iași, când sunt programate dezbaterile publice privind Acordul de Mediu, după care la finalul lunii august sau începutul lunii septembrie urmează să fie aprobat Studiul de Fezabilitate (SF). „Acest tronson urmează să fie preluat de către CNIR în baza Ordinului de Ministru nr. 872/27.03.2024, dar să vedem ce vor decide cele două companii ca strategie cu privire la închiderea contractului doar cu SF și preluarea de către CNIR pentru lansarea licitației de Proiectare + Execuție”, a precizat Cătălin Urtoi.
În ceea ce privește tronsonul Moțca – Leghin, acesta se află, în acest moment, în faza de proiectare, urmând ca la finalul lunii august firma câștigătoare a licitației, UMB, să intre pe teren pentru începerea efectivă a lucrărilor. Edi MACRI
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau