„Noi facem un festival cu rădeni, oameni de profesii și vârste diferite, care au în comun dorința de mai bine și pasiunea lecturii”

interviu-IS

Dimensiune font:

| 19-09-2024 19:20

 * dialog cu Monica Coțofan, prof. de Limba română la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” și coordonatorul de proiect al Festivalului de lectură „Dealul cu povești”

Lectura este ca o superputere ascunsă, un fel de Harry Potter pentru minte – doar că în loc de baghetă magică, avem paginile unei cărți care ne duc oriunde vrem. Fie că ești într-un sat mic din România, cum ar fi Horlești, sau într-un oraș mare, cărțile au o abilitate extraordinară de a te teleporta într-o mie de locuri, fără să părăsești canapeaua. Dar ce are lectura atât de special pentru copii și adolescenți? Hai să descoperim împreună, cu un pic de umor și un strop de seriozitate, de ce cărțile sunt cea mai bună investiție pentru creier și inimă.

Cărțile sunt bilete gratuite către orice univers! Să fim sinceri – viața reală poate deveni plictisitoare. Școală, teme, aceeași rutină zilnică. Dar lectura? Este ca și cum ai avea o poartă secretă în camera ta care te duce pe Lună, în adâncul oceanului sau într-o școală de vrăjitori. Cărțile stimulează imaginația copiilor și adolescenților mai bine decât orice joc video. Cititul creează o lume interioară vibrantă și plină de culori, ajutând la dezvoltarea creativității. Și cine nu ar vrea să fie creativ? Este ca și cum ai avea o pereche de ochelari prin care vezi lumea cu mult mai mult farmec.

Cititul îți îmbogățește vocabularul. Și nu doar pentru a impresiona prietenii cu cuvinte de zece litere sau pentru a deveni campion la Scrabble (deși și asta sună destul de cool). E despre a ști să te exprimi mai bine, să înțelegi nuanțele limbajului și să devii mai empatic. Cu cât un copil sau adolescent citește mai mult, cu atât va avea la dispoziție un arsenal mai bogat de cuvinte, un fel de „superpower” pentru minte. Imaginează-ți că vocabularul tău este ca o cutie de vopsele – cu cât ai mai multe culori, cu atât poți picta peisaje mai complexe și mai frumoase!

Lectura e sala de fitness pentru minte. Dacă vrei să ai mușchi, te duci la sală. Dacă vrei să ai mintea ascuțită ca un brici, citești! Creierul este un mușchi care are nevoie de exercițiu constant. Fiecare pagină parcursă îți pune neuronii în mișcare, ajutându-i să se conecteze mai bine și mai rapid. În plus, lectura te învață să gândești critic, să pui întrebări și să cauți răspunsuri. Și nu vorbim doar despre întrebări de genul „ce se întâmplă în continuare?”. Vorbim despre mari întrebări de viață, care te vor face să devii mai înțelept, chiar dacă nu știi exact când a început tot acest proces de „înțelepțire”.

Empatia e superputerea ascunsă în fiecare pagină. Când citești, trăiești viețile altor oameni, simți ceea ce simt ei, vezi lumea prin ochii lor. Asta dezvoltă empatia, una dintre cele mai prețioase calități umane. Cititorii tineri devin mai conștienți de emoțiile și experiențele celorlalți, învățând să fie mai atenți și mai generoși. Empatia este secretul unei societăți mai bune, și ce modalitate mai plăcută de a o cultiva decât prin intermediul unei cărți bune?

Lectura te face cool și asta nu e o glumă! În era tehnologiei, poate părea că „cool” este să stai cu nasul în ecranul telefonului. Dar adevăratul „cool” vine din cunoaștere. Adolescenții care citesc au o perspectivă unică asupra vieții, au povești interesante de împărtășit și pot purta conversații despre orice subiect, de la marile întrebări filozofice la cele mai recente descoperiri științifice. Și să fim serioși – ce poate fi mai cool decât să fii bine informat și capabil să jonglezi cu idei la fel de ușor cum arunci o minge în aer?

Despre toate aceste lucruri și despre lectură am stat de vorbă cu Monica Coțofan, prof. de Limba română la Colegiul „Vasile Alecsandri” și coordonatorul de proiect al Festivalului de lectură „Dealul cu povești”.

- Cum a luat naștere ideea organizării Festivalului „Dealul cu Povești” de la Horlești? Ce v-a inspirat să inițiați acest eveniment?

- Aș răspunde, în spirit junimist, că începuturile se pierd în negura timpului, dar ele trebuie căutate doar în negurile primăverii anului 2023, când am propus președintelui Asociației Rediu lui Tătar, Marius Chelcu, și colegilor din Clubul de lectură din Rediu să facem ceva pentru a stimula interesul copiilor pentru carte. Nu știu dacă îmi imaginam atunci ce entuziasm voi găsi și ce energii vom descătușa împreună, dar din această discuție s-a născut proiectul, a crescut și a devenit un eveniment cu adevărat important pentru comunitatea noastră. Pentru că cel mai bun loc era dealul din apropierea casei mele, căci locuiesc în Horlești, și pentru că doream ca poveștile să îi aducă pe copii până la noi, Dealul cu povești a devenit titlul potrivit și cred că e chiar o poveste.

 - Care este scopul principal al festivalului și cum considerați că acesta contribuie la promovarea lecturii în rândul comunității locale și a copiilor?

- Scopul festivalului este de a promova cartea, de a stimula interesul pentru lectură, dar și de a reconecta copiii cu natura, cu lumea reală din jurul lor, astfel încât să devină oameni frumoși și integri. Nu generăm nicio schimbare peste noapte, există, fără îndoială, o rezistență la schimbare, și în comunitatea noastră, ca în oricare alta. Sunt sigură că, în timp, copiii, tinerii vor vedea că există bucurie și în jurul cărților, că oamenii care citesc sunt mai fericiți și poate vor încerca. E important să li se arate și o altă lume decât aceea în care trăiesc zi de zi. Noi asta încercă să facem - să le arătăm căi posibile.

- Ce rol au elevii în organizarea și desfășurarea festivalului? Participă activ la evenimentele de lectură sau în organizarea logistică?

- Calitatea mea de profesor, dar și faptul că alți colegi, profesori la școli din Iași, au venit lângă noi a însemnat un mesaj de încredere și pentru elevii noștri. Adolescenții sunt mereu gata să ajute și încă de anul trecut contribuțiile lor au fost esențiale. Lor le datorăm ideea de logo al festivalului, harta Dealului cu povești, revista precedentă, câteva materiale de promovare, multe dintre fotografii și tot ei ne ajută efectiv la susținerea atelierelor. Am avut voluntari elevi de la Colegiul „Costache Negruzzi”, Colegiul „Mihai Eminescu”, Colegiul Național, Liceul de Informatică și Colegiul Național „Vasile Alecsandri”, dar și studenți de la Universitatea „Al. I. Cuza”.

- Cum ați observat că impactează acest festival evoluția interesului pentru lectură în rândul elevilor? Ați observat schimbări în atitudinea lor față de citit?

- Categoric, pe Dealul cu povești vin, mai ales, copii care citesc, dar întotdeauna putem citi mai mult și mai profund. Faptul că mulți dintre copiii care au participat la ediția precedentă au revenit acum e, cred, dovada că ceva a contat.

- Cum ați ales activitățile din cadrul festivalului?

- Pe unele le-am ales noi, altele ne-au ales pe noi, în sensul că, îndată ce am început promovarea, am primit oferte de a susține ateliere, de la instituții, organizații, profesori, convinși că ceea ce facem e serios și eficient. Am încercat să fie activități diverse și pentru vârste diferite, să promoveze textul literar, jurnalistic, științific, în limba română sau engleză, să valorificăm lectura de imagine, dar și scrierea creativă, jocul de rol, dezbaterea, abilitățile manuale și creativitatea.

- Ce rol joacă comunitatea locală în desfășurarea evenimentului?

- Comunitatea locală este esențială (și prin comunitate mă refer nu la administrație, ci la oamenii locului), noi facem un festival cu rădeni, oameni de profesii și vârste diferite, care au în comun dorința de mai bine și pasiunea lecturii. Nu știu dacă aș spune vorbe mari afirmând că grupul acesta de oameni inimoși, care m-au onorat să mă desemneze coordonator, înfăptuiește un adevărat miracol, miracolul de a da unitate, sens și repect de sine unei comunități modeste, dar în continuă schimbare. De anul trecut am avut sprijinul Primăriei, anul acesta am primit și un mic, dar valoros ajutor financiar de la Consiliul Local și un altul, mai consistent, de la Consiliul Județean. Resursa autentică a Festivalului rămân însă oamenii, aceia care au făcut, au crezut și s-au bucurat pentru reușită.

- Care sunt cele mai mari provocări pe care le-ați întâmpinat în organizarea acestui eveniment?

- Cred că o mare provocare a fost în mod constant aceea de a-i convinge pe cei care cred că în spatele fiecărui gest public e un interes personal nemărturisit că intenția noastră este doar aceea de a aduce un beneficiu comunității în mijlocul căreia trăim. Cel mai greu e să îi faci pe oameni să privească deschis și să creadă în Bine. Și, evident, o provocare a fost ploaia, care ne-a pus la încercare. Dar am învins-o cu soarele pe care l-am adus în suflete.

- Aveți activități dedicate copiilor sau tinerilor pentru a-i încuraja să citească mai mult?

- Asociația Rediu lui Tătar a avut inițiativa instalării unor puncte de lectură, de unde oricine poate împrumuta o carte, am încercat un club de lectură pentru copii, idei avem și, în timp, cu sprijinul comunității, le vom implementa.

- Cum a evoluat festivalul de la prima ediție și care sunt planurile de viitor pentru acesta?

- Ca Făt-ftumos din poveste! Și, da, avem de gând să îl ajutăm să devină și mai mare, și mai frumos, și mai iubit.

- Ce impact a avut festivalul asupra interesului pentru lectură în rândul comunității din Horlești?

- Grupul organizatorilor se întâlnește periodic într-un Club de lectură, iar numărul membrilor e în creștere. Numărul celor care beneficiază de diseminarea informațiilor despre cărțile citite e tot mai mare. În timp, sperăm că tot mai mulți locuitori vor găsi curajul de a veni să petreacă o seară de lectură lângă noi.

- Care credeți că este importanța lecturii în dezvoltarea personală și socială a tinerilor din mediul rural?

- E o condiție a progresului. În satele de azi nu există librării, biblioteci, cititul nu intră între preocupările tinerilor, care, deși au potențial, rămân prizonierii unor prejudecăți și victimele, în fond, ale unei educații eșuate. Cititul nu ne face doar mai educați, ci și mai fericiți, mai siguri, mai încrezători și mai buni. Iar noi sperăm în această devenire luminoasă a comunității noastre.

A consemnat Maura ANGHEL

 

 

Festivalul de literatură pentru copii „Dealul cu poveşti” este un eveniment anual, care are loc în luna septembrie, în prima sâmbătă de după începerea şcolii. Organizator principal este Asociaţia Rediu lui Tătar, iar manager de proiect este Monica Coţofan, profesor de Limba și literatura română la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Iași.

 

„Dealul cu povești” şi-a invitat săptămâna trecută participanții la o nouă aventură literară, dar sâmbătă a fost mai mult decât atât. Chiar dacă în lumea de azi scrisul pe hârtie pare să devină o raritate, organizatorii celei de-a doua ediții a festivalului de lectură pentru copii continuă să creadă în puterea cărților. Că este aşa, ce dovadă poate fi mai bună dacă nici chiar ploaia și soarele luptându-se cu norii nu au putut opri magia evenimentului, aflat la a doua ediţie! În cele 14 ateliere creative, în după-amiaza de 14 septembrie, micii şi mai marii cititori din Iași și Zona Metropolitană s-au reunit într-o atmosferă plină de zâmbete și voie bună.

 

 Lectura este profesorul invizibil care te învață totul fără să-ți dai seama. Ai observat vreodată că în timp ce citești o poveste captivantă, fără să vrei, înveți o mulțime de lucruri noi? O carte bună nu doar îți distrează mintea, dar îți oferă lecții de viață, informații despre culturi noi, istorie, știință și emoții. Cititul îți formează o curiozitate sănătoasă și, în același timp, o deschidere către lume. Practic, îți transformă mintea într-o enciclopedie cu tot felul de cunoștințe fascinante, pe care nici nu știai că vrei să le afli!

Cititul e călătoria perfectă fără bagaje. Nu ai nevoie de pașaport, de bilete sau de valize pentru a merge într-o călătorie fabuloasă atunci când citești. Fiecare carte este un bilet gratuit către o nouă aventură, iar asta nu costă nimic. E un fel de vacanță pentru minte, o evadare din cotidian, fără stresul ambalării bagajelor sau a întârzierilor de avion. Copiii și adolescenții au nevoie de aceste evadări, pentru a-și da voie să viseze la o lume mai mare decât cea imediată, pentru a descoperi că orice este posibil.

 

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
Primăria Comunei Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CUI 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com, organizează în data de 31.01.2025, licitație în vederea vânzării terenului intravilan în suprafață de 26.770 mp, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, zona Dedeman 1. Informaţii generale privind concedentul, în special denumirea, codul fiscal, adresa, numărul de telefon, telefax şi/sau adresa de e-mail a persoanei de contact etc: UAT Comuna Valea Lupului, jud. Iași, cu sediul în Com. Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, CIF 16384625, tel 0232/272590, e-mail primaria_valealupului@yahoo.com 2. Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică, în special descrierea și identificarea bunului care urmează să fie vândut: teren intravilan în suprafață de 26.770 mp, situată în Sat Uricani, Comuna Miroslava, județul Iași, zona Dedeman, nr. cadastral 100107, CF nr. 100107, teren proprietate privată a Comunei Valea Lupului 3. Informații privind documentația de atribuire: se regăsesc în caietul de sarcini 3.1 Modalitatea sau modalitățile prin care persoanele interesate pot intra în posesia unui exemplar al documentației de atribuire: la cerere, de la sediul autorității sau de pe site-ul autorității wwww.comuna-valealupului.ro 3.2 Denumirea și datele de contact ale serviciului/compartimentului din cadrul vânzătorului, de la care pot obține un exemplar din documentația de atribuire: de la Registratura primăriei, Aleea Irisului nr. 8, sat Valea Lupului, Comuna Valea Lupului, județul Iași sau de pe site-ul autorității: www.comuna-valealupului.ro 3.3 Costul și condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: se obține gratuit, atât de la sediul autorității, cât și de pe site-ul autorității 3.4 Data-limită pentru solicitarea clarificărilor: 23.01.2025, orele 16.00 4. Informații privind ofertele: se regasesc în caietul de sarcini 4.1 Data-limită de depunere a ofertelor: 31.01.2025, orele 09.00 4.2 Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Valea Lupului, Aleea Irisului nr. 8, Județul Iași 4.3 Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: un singur exemplar original 5. Data și locul la care se va desfașura ședința publică de deschidere a ofertelor: 31.01.2025, orele 11.00, Primăria Comunei Valea Lupului - Sala de consiliu, Aleea Irisului nr. 8, Comuna Valea Lupului, Județul Iași 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon și/sau adresa de e-mail ale instanței competente în soluționarea litigiilor apărute și termenele pentru sesizarea instanței: Tribunalul Iași, Strada Elena Doamna nr. 1A, telefon: 0232.260.600, 0232.248.000, 0332.403.666, Fax: 0332.435.700, e-mail: tr-iasi-reg@just.ro
ANUNȚ DE PARTICIPARE LA LICITAȚIE PUBLICĂ privind închirierea prin licitație publică a două spații ce aparțin domeniului public al Comunei Tămășeni, Jud. Neamt. 1.Informații generale privind autoritatea contractantă in special denumirea,codul de identificare fiscală, adresa,numărul de telefon,fax și/sau adresa de e-mail,persoană de contact:Comuna Tămășeni, strad Unirii, nr.157 județul Neamț, telefon: 0233749494, fax: 0233749333 e –mail: primariatamaseni@yahoo.com.Informații generale privind obiectul procedurii de licitație publică,in special descrierea bunurilor care urmează să fie concesionate:Spațiu în suprafață de 118,53 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț. Închirierea se va realiza conform HCL nr.66/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. Spațiu în suprafață de 117,45 mp ce aparține domeniului public al Comunei Tămășeni, situat pe Str. Unirii, nr. 373, la etajul 1 al Dispensarului Uman din satul Adjudeni, com. Tămășeni, Jud. Neamț.Închirierea se va realiza conform HCL nr.67/16.12.2024 si OUG nr. 57/2019. 2.Informații privind documentația de atribuire : se regăsesc in caietul de sarcini. 2.1.Modalitatea sau modalitațile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar din documentația de atribuire:la sediul Comunei Tămășeni sau în baza unei solicitari scrise sau in format electronic adresate către Primăria comunei Tămășeni.2.2.Denumirea si datele de contact ale compartimentului de la care se pot obține un exemplar din documentația de atribuire: Primăria comunei Tămășeni, Compartiment administrare domeniul public și privat, fond funciar, cadastru și resurse umane.2.3.Costul si condițiile de plată pentru obținerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ: 10,00 lei poate fi achitat in numerar la casieria unitații.2.4.Data–limită de pentru solicitarea clarificărilor 08.01.2025 ora 12:00.3.Informații privind ofertele:3.1.Data-limită de depunere a ofertelor : 15.01.2025 ora 10:00.3.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț, la registratură.3.3.Numărul de exemplare în care trebuie depusă oferta: 2 exemplare. 4.Data si locul la care se va desfașura sedința publică de deschidere a ofertelor: 16.01.2025 ora 10:00, Primăria comunei Tămășeni, strada Unirii, nr.157, județul Neamț.6.Denumirea, adresa, numărul de telefon și /sau adresa de e-mail ale instanței competente in soluționarea litigiilor apărute si termenele pentru sesizarea instanței : Judecătoria Roman, Piata Roman Voda nr. 1 cod postal 611022 telefon 0233 743858 fax 0233 742583 , e-mail : jud – roman@just.ro. 7.Data transmiterii anunțului de licitație către instituțiile abilitate in vederea publicării: 17.12.2024. Primar, Lucaci Stefan
O femeie din Iaşi s-a retras la mănăstire, după o 'iubire' ratată cu un soldat american, care era de fapt un marocan. I-a trimis bărbatului 7.000 de dolari
10/01/2025 19:03

O femeie din Iaşi s-a dus la mănăstire după ce a fost păcălită de un marocan din Italia să ii trimită bani ca să obţină aur in valoare de un milion de dolari. Pentru asta, moldoveanca a făcut impru ...

Ștefan cel Mare, evocare deosebită la 550 de ani de la Bătălia de la Podul Înalt, în Vaslui
10/01/2025 16:46

Muzeul Judeţean "Ştefan cel Mare" Vaslui a organizat, vineri, la Ansamblul Monumental "Podul Inalt" Băcăoani, o activitate culturală dedicată implinirii a 550 de ani de la bătălia caştigată de voievod ...

„Ne-am obișnuit să trăim foarte bine, cu un randament foarte scăzut, iar sectorul public a devenit un devorator al economiei”
10/01/2025 12:21

* consideră primarul municipiului Iasi, Mihai Chirica  - Domnule primar, inceput de an linistit, la Iasi, sau e doar o aparentă? Mă refer la temperaturile ridicate, care, provoacă cheltuieli mai putin ...

Primăria reintroduce o taxă specială
10/01/2025 10:34

* banii stranşi urmează a fi utilizaţi doar la refacerea adăposturilor de protecţie civilă * „În Iaşi sunt peste 160 de adăposturi, parte din ele funcţionale, mai ales cele care aparţin do ...

Casele de amanet, luate cu asalt
10/01/2025 08:46

Perioada sărbătorilor de iarnă a trecut, iar foarte multe persoane constată acum că au cheltuit mai mult decat isi permiteau de Crăciun si de Revelion. Astfel, unii dintre locuitorii Iasului au inceput s ...

„Mulți dintre noi nu suntem conștienți de capacitatea de a depăși obstacole nici măcar la vârsta adultă”
10/01/2025 08:32

* sustine Georgiana Zaharia, coach si initiatorul unui program de dezvoltare personală dedicat adolescentilor Dezvoltarea personală in adolescentă joacă un rol esential in formarea identitătii si a carac ...

Infecțiile respiratorii colapsează spitalele
10/01/2025 07:48

Conform celui mai recent raport al Directiei de Sănătate Publică (DSP) Iasi, in săptămana 30 decembrie 2024 – 5 ianuarie 2025 a fost inregistrată o reducere destul de modestă a numărului total de ...

800 lei pentru o partidă de sex, într-un ungher de la autogară!
09/01/2025 23:59

 Ieşeanul Marian I. a avut parte de o partidă de sex mai costisitoare decat şi-a putut inchipui vreodată. În toamna anului trecut, in prima zi a lunii octombrie, mult după miezul nopţii, in jur ...

Evadatul de la Costuleni scapă de puşcărie
09/01/2025 23:59

Despre Ionuţ Ciprian Ionaşcu din Costuleni se poate spune, pe bună dreptate, că este hoţ de meserie. Am mai scris despre el in urmă cu trei ani, atunci cand fusese trimis in judecată pentru săvarşirea ...

Tâlharii s-au ascuns în tomberonul cu gunoi
09/01/2025 23:59

 Gigi P., Silviu P. şi Petronel G. sunt elevi in ani terminali, la licee industriale. Provin din familii modeste, unde mereu sunt probleme cu banii, aşa că şi modul lor de a se distra e pe măsură. Cu ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei