„Trântorii” din Consiliile de Administrație controlate de Primărie

1scandal

Dimensiune font:

| 12-06-2022 15:59

Un consilier local dă de pământ cu membrii CA din societăţile Primăriei * social-democratul Mihai Liviu Gavril susţine că respectivele Consilii de Administraţie sunt ocupate, în marea majoritate, de nişte „trântori” care nu fac nimic, ci doar încasează * sunt societăţi unde membrii CA ridică lunar peste 3.000 de lei net pentru două ore de şedinţă * la aceşti bani se adaugă o componentă variabilă calculată „în funcţie de gradul de realizare al indicatorilor cheie de performanţă”  * atenţie, însă, componenta variabilă se revizuieşte anual

 

 

„Trântori”, „inerţie”, „rentă viageră”. Sunt cuvintele folosite de consilierul local Mihai Liviu Gavril (PSD), cu referire la persoanele care compun Consiliile de Administraţie ale societăţilor din subordinea Primăriei sau la activitatea acestor foruri. Remuneraţi regeşte şi aceasta doar pentru câteva ore petrecute luna la şedinţele CA-urilor, cei incriminaţi au ajuns să bifeze chiar şi trei mandate în respectivele consilii, ceea ce, „in extenso”, ar echivala cu o „rentă viageră”. Care, atenţie, s-ar adăuga veniturilor deja substanţiale pe care unii dintre membrii CA-urilor le obţin la locurile lor de muncă. „Consiliile de Administraţie  sunt ocupate în majoritatea lor  de nişte trântori, care nu fac nimic, ci doar încasează. Am cerut acum două şedinţe în Consiliul Local Iaşi ca din Consiliile de Administraţie să nu mai facă parte directori ai altor societăţi. Am scos în evidenţă faptul că unele persoane sunt membri CA în două societăţi şi că unii membri CA au o vechime de 3 mandate, indemnizaţia încasată fiind o veritabilă rentă viageră, spune consilierul social-democrat.  

Acesta face şi un scurt istoric al modalităţilor prin care s-a ajuns ca unele persoane să/şi rotunjească veniturile, şi aşa substabţiale. „În 2020, ca urmare a intrării în pandemie, am propus în Consiliul Local plafonarea componentei fixe a indemnizaţiei la valoarea din decembrie 2019. A trecut amendamentul. Din păcate a mai venit imediat un amendament al altui coleg  care a propus modificarea modului de calcul al indicatorilor, astfel încât, componenta variabilă a devenit foarte uşor de încasat. Cred că ar fi fost şi de bun simţ şi sanatos ca valoarea componentei fixe în CA-uri să rămână la valoarea din decembrie 2019, aşa cum s-a votat în 2020, însă mărirea cuantumului componentei fixe a indemnizaţiilor a fost o eroare pe care mi-o asum şi eu”, spune Gavril.

Iau într-o oră de şedinţă cât alţii într-o lună

Sumele la care face referire consilierul local ar face invidios orice ieşean.

Indemnizațiile membrilor Consiliilor de Administrație ai societăţilor din subordinea Primăriei variază între aproape 1.300 lei net/lună (în cazul SC EcoPiața SA) și 4.000 lei net/lună (în cazul SC Servicii Publice SA), media fiind de circa 3.100 lei net/lună. Aceasta într-un oraş unde venitul mediu net este de 3.600 lei, cifră influenţată de câştigurile celor din zona IT. Altfel spus, o remuneraţie de 3.100 lei pentru două ore de şedinţă pe lună este peste puterea de percepţie a unui operator de la Antibiotice, care pentru opt ore de program pe zi nu ridică mai mult de 2.500 lei. Sau peste cea a unei infirmiere din spital, care, cu tot cu gărzi, nu trece de 3.000 de lei lunar sau, dacă vreţi, a unui vatman, care cu tot cu sporuri şi „duble” abia ajunge la 3.500 de lei. Adăugând aici şi componenta variabilă acordată în funcţie de performanţe, adică alte 4 până la 12 indemnizaţii, suma încasată lunar practic se dublează. Primăria spune că totul este legal, argumentând că, cel puţin pe perioada pandemiei, când majoritatea societăţilor au fost afectate în plan finaciar, componenta variabilă nu s-a mai încasat.  „În conformitate cu prevederile O.U.G. 109/2011, remunerația membrilor Consiliului de Administrație are și o componentă variabilă, care se stabilește pe baza unor indicatori de performanță financiari și nefinanciari negociați și aprobați de Adunarea Generală a Acționarilor și se acordă anual în funcție de gradul de realizare a acestora în anul anterior. Această componentă variabilă constă dintr-o cotă de participare la profitul net al societății sau o altă formă de remunerare pe baza indicatorilor de performanță. Componenta variabilă a indemnizației membrilor Consiliului de Administrație și directorilor se acordă doar în măsura în care sunt îndepliniți indicatorii de performanță. Cu alte cuvinte, directorii și membrii Consiliilor de Administrație ale societăților comerciale în care Consiliul Local Iași este unic acționar pot primi doar indemnizația fixă sau mai mult, respectiv și componenta variabilă, în funcție de contract și de rezultatele activității. De exemplu, în ceea ce privește directorii și membrii Consiliului de Administrație de la SC Compania de Transport Public SA, componenta variabilă aferentă anului 2020 este 0 (zero), întrucât activitatea operatorului de transport, deci și indicatorii de performanță au fost afectate dramatic de restricțiile impuse de pandemia de COVID-19. Este de menționat că și celelalte societăți comerciale municipale au avut de suferit, în diverse grade, de pandemie”, au explicat reprezentanţii Primăriei.

Cinci reguli de bun-simţ

Mult pentru unii, normal pentru alţii, indemnizaţiile membrilor CA ar trebui cumva puse între anumite limite. Tot Mihai Liviu Gavril oferă ceea ce el numeşte soluţie de bun simţ. „Fără directori de societate/companii în CA-urile altor companii. Membri CA să nu poata fi cooptaţi decât într-un singur CA. Membrii CA să nu poată lega mai mult de 2 mandate, indiferent dacă sunt consecutive sau nu. Indemnizaţia (componenta fixă) să nu depăşească valoarea indemnizaţiei unui consilier local adica 1095 lei. Componenta variabilă să nu se încaseze dacă respectiva companie este pe pierderi. Asta este viziunea mea şi viziunea corectă pentru trântorii din CA-uri care, prin inerţia lor, reprezintă ruşinea Iaşului”, mai spune acesta. Lucian STATE

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Incendiu la Volovăț. Șase echipaje de pompieri s-au luptat cu flăcările care au cuprins o casă
24/11/2024 18:47

Şapte echipaje de pompieri au intervenit, duminică după-amiază, pentru stingerea unui incendiu la o casă din localitatea Volovăţ, au anunţat reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă ...

Expoziție în aer liber la Muzeul Unirii -  „Iași, oraș minunat”
24/11/2024 17:08

      Complexul Muzeal National „Moldova” Iasi propune publicului expozitia in aer liber „Iasi, oras minunat” semnată de artistul fotograf Ozolin Dusa si organizată i ...

 Trotinetele electrice din Iași, între viteză, haos și revoluția mobilității urbane
24/11/2024 16:52

Trotinetele electrice au invadat străzile din Iasi cu o viteză ametitoare. În ultimii doi ani, mijloacele de transport usor si ecologic s-au transformat dintr-un trend urbanist inovator intr-un adevăra ...

Rugăciunea și tehnologia, între sacru și digital
24/11/2024 13:56

* intr-un univers dominat de algoritmi si notificări, unde smartphone-urile sunt extensii ale existentei noastre, rugăciunea isi găseste un nou loc * cei care altădată căutau linistea unei biserici sau in ...

Cei mai buni clarinetiști din lume vin la Iași
24/11/2024 13:39

Timp de o săptămană, Iasul va deveni centrul unei importante competittii - Concursul International de Clarinet, ajuns la editia a VII-a, care va reuni instrumentişti clarinetisti din intreaga lume. Competit ...

Endometrioza, boala invizibilă care schimbă vieți
24/11/2024 13:37

* in Romania, una din 10 femei sufera de endometrioză, iar 50% dintre femeile diagnosticate răman infertile * desi este o afectiune foarte răspandită, nu este foarte cunoscută, iar două din trei ...

Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei