Actorii ieșeni, invitați la Festivalul Național de Teatru de la București

Dimensiune font:

| 07-11-2022 11:26

Cea de-a 32-a ediție a Festivalului Național de Teatru (FNT) are loc în intervalul 5-13 noiembrie, la București. Una dintre cele mai importante platforme ale artelor teatrale din cursul anului, FNT reunește spectacole, expoziții, lansări de carte, ateliere, dezbateri, întâlniri.

Pe scena FNT vor fi jucate două spectacole ale Teatrului Național din Iași, producțiile selectate de juriu fiind Oameni singuratici” (11 noiembrie, Sala Studio, Teatrul Național „I.L. Caragiale) și „Antonin Artaud. Familia Cenci” (13 noiembrie, Sala Mare a TNB).          

 Spectacolul „Oameni singuratici”, adaptare după Gerhart Hauptmann, a avut premiera pe 15 mai, anul acesta, la Teatru³, și a fost realizat în coproducție cu FaPt - Fabrica de Artă și Producție Teatrală și Centrul Cultural German Iași/ Deutsches Kulturzentrum Iași, în cadrul proiectului „UnderAct - Program de rezidențe și mobilitate artistică”, finanțat de Primăria, prin Programul Anual de Finanțare Nerambursabilă destinat proiectelor culturale propuse de organizațiile nonguvernamentale. Regia și scenografia aparțin lui Florin Caracala, iar din distribuție fac parte Marian Stavarachi, Mălina Lazăr, Tatiana Ionesi, Daniel Busuioc, Răzvan Conțu, Andreea Boboc, Marian Chiculiță. Al doilea spectacol selectat este „Antonin Artaud. Familia Cenci” după Shelley și Stendhal, care a avut premiera anul acesta, pe 12 iunie, la Sala Mare. Este al cincilea proiect al regizorului Silviu Purcărete la Naționalul ieșean. Din distribuție fac parte Călin Chirilă, Doru Aftanasiu, Ionuț Cornilă, Haruna Condurache, Mălina Lazăr, Ada Lupu, Horia Veriveș, Petronela Grigorescu, Pușa Darie, Diana Roman, Radu Ghilaș, Andrei Sava, Diana Chirilă, Dumitru Năstrușnicu, Valentin Mocanu, Constantin Grigorescu, Fabian Toderică, George Gușuleac, Flavius Grușcă, Marian Stavarachi, Ionuț Cozma, Cosmin Puțanu, Robert Agape, Marian Chiculiță.

În structura ediției din acest an a festivalului, cele două spectacole au fost incluse în secțiunea Istorii fluide (Micro-istorii. Familii scindate), care cuprinde creații teatrale ce „revizitează relația cu trecutul și interoghează prezentul, recitesc istorii colective și de familie din perspective subiective, chestionează episoade controversate din istoria oficială”, după cum afirmă organizatorul.

Teatrul Luceafărul, prezențe în FNT

Al doilea teatru invitat este „Luceafărul”, care va fi prezent în program printr-un atelier de critică teatrală susținut de teatrologul Oltița Cîntec, directorul artistic al instituției, și un atelier de actorie susținut de artistul George Cocoș. Atelierul de critică teatrală se va concentra pe tema Receptarea critică și noile medii și este programat vineri, 11 noiembrie, ora 11. Oltița Cîntec va fi protagonista altor două evenimente. Marți, 8 noiembrie, de la ora 18.30, în sala Studio a Teatrului Odeon din București, va fi lansată a treia parte a Dicționarului Multimedia al Teatrului Românesc, un proiect lansat în 2020 de Asociația Română a Artelor Spectacolului (ARPAS). Teatrologul ieșean s-a implicat încă de la început în acest proiect de conservare teoretică a teatrului autohton, realizând fișele de dicționar pentru mai multe personalități de marcă. În această a treia rundă de completare a dicționarului am scris fișele pentru compozitorul Vasile Șirli, pentru criticul de teatru Sorina Bălănescu, actorul Petru Ciubotaru și am realizat o reconstituire a spectacolului Phaedra realizat de Silviu Purcărete. DMTR este un instrument mai mult decât necesar pentru toți cercetătorii, pentru toți cei care îndrăgesc arta teatrului, precizează Oltița Cîntec. Numele Teatrului Luceafărul mai este înscris în programul FNT și la secțiunea lansări de carte. Duminică, 13 noiembrie, ora 11, la Cărturești Lipscani va fi prezentat volumul colectiv bilingv coordonat de Oltița Cîntec, Sub vremuri. Teatru și conflict/Sign of the Times. Theatre and Conflict, editat de Festivalul Internațional de Teatru pentru Publicul Tânăr. Printre contributori se află nume consacrate ale analizei teatrale actuale Irina Wolf (Austria), Mirella Patureau (Franța), Iulia Popovici, Daniela Șilindean, Oana Stoica, Oana Cristea Grigorescu, Cristina Rusiecki, Mihaela Michailov, Oltița Cîntec.

George Cocoș este, începând cu 2014, actor al Teatrului Luceafărul din Iași, numele său figurând în spectacole realizate de Radu Nica, Oana Leahu, Ion Ciubotaru, Ana Crăciun Lambru, Bobi Pricop, Konrad Dworakovski etc. Din 2018, a scris mai multe texte pentru teatru, unele deja puse în scenă la Iași, Piatra Neamț, Sibiu.  Atelierul pe care îl va susține în FNT va fi bazat pe interacțiunea activă dintre participanți, urmărind capacitatea de dezvoltare a lucrului în echipă prin mijloace teatrale și va fi destinat în special adolescenților. Atelierul se va axa pe acele jocuri inspirate din lumea teatrului ce pot produce coeziuni in cadrul grupului, astfel încât rezultatul final să fie eficient și spectaculos, precizează George Cocoș.

Maura ANGHEL 

 

 

 

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
Paștele în stories. Ce înseamnă sărbătoarea pentru Generația Z
16/04/2025 15:55

Nu mai are gustul de altădată, dar nici nu e complet abandonată. Pentru Generatia Z, Pastele nu mai vine cu aceleasi rigori si asteptări ca pentru părinti sau bunici. Tinerii aleg, din mostenirea simbolic� ...

 Doi studenți la TUIASI au câștigat locul I la Raliul Harghitei!
16/04/2025 14:56

Singurul echipaj universitar din competitie, format din studenti ai Facultătii de Mecanică din cadrul Universitătii Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iasi, a obtinut locul I in Cupa Dacia, la Raliul ...

Tramvaiele și autobuzele CTP vor circula până la ora 2,30, de Înviere!
16/04/2025 14:56

* autobuzele si tramvaiele de pe toate traseele vor circula cu o frecventă de aproximativ 30 de minute Program special de Paste – Transport public prelungit in noaptea de Înviere Pentru a veni in ...

O treime dintre ieșeni, acționari la bursă, fără să știe!
16/04/2025 14:56

* in Iasi sunt 276.927 de detinători, o treime dintre acestia neavand nici un fel de vesti despre actiunile cu care i-au recompensat statul in anii ’90 * desi mare parte dintre milioanele de romani ...

Zeci de persoane dintr-o comună ieșeană au devenit „părinți profesioniști”
16/04/2025 14:55

* 57 de familii dintr-o comună cu doar 2.400 de locuitori ingrijesc peste 100 de copii aflati in dificultate * numărul asistentilor maternali este in scădere la Iasi, desi tot mai multi tineri s-au indreptat ...

Peste 12.000 de ieșeni și-au pierdut locul de muncă în acest început de an
16/04/2025 14:49

Criza economică pare să fi ajuns deja la Iasi, judecand doar după numărul contractelor de muncă inregistrate. Conform statisticilor oficiale din acest debut de an - situatie intocmită pe baza datelor exis ...

Taina ouălor roșii
16/04/2025 12:37

În satele din jurul Iasului, Joia Mare aduce o liniste diferită. Nu e linistea incremenită, ci una care fosneste usor printre lucruri pregătite cu grijă, intre rugăciuni rostite in gand si gesturi ve ...

Unde se află icoanele făcătoare de minuni ale Moldovei. Iașul are o icoană care a plâns cu adevărat!
16/04/2025 12:15

Cele mai cunoscute icoane făcătoare de minuni din zona Moldovei se află la Mănăstirea Neamt, cea a Maicii Domnului (avand pe o parte pe Maica Domnului Hodighidria, iar pe cealaltă pe S ...

Prețul cărnii de miel provoacă furia consumatorilor
16/04/2025 12:00

* „Dacă unii cer pe 1 kg de rosii - romanesti, spun ei, 70 lei/kg, 49 de lei pe 1 kg de carne de miel este ok”, e primul dintre comentariile la o postare a unui fermier care vinde carnea de miel cu ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei