Asfalt pe A8, între Moțca și Ungheni, la final de 2027!
Dimensiune font:
* studiul de fezabilitate pentru tronsonul Moțca - Lețcani - Ungheni ar putea fi aprobat în august! * specialiștii susțin că este „soluția corectă” în situația actuală, pentru ca proiectul privind construcția tronsonului Moțca - Lețcani - Ungheni să intre în faza necesară pentru stoparea întârzierile acumulate până acum * se estimeză că primul strat de asfalt va fi turnat pe acest tronson cel mai devreme la finalul anului 2027 sau cel mai târziu la începutul anului 2028
Studiul de Fezabilitate pentru lucrările de execuție a tronsonul Moțca-Lețcani-Ungheni, cel mai întârziat lot din cadrul Autostrăzii A8 (Autostrada Unirii, ar putea fi aprobat de Ministerul Transporturilor (MT) până la finalul lunii august, urmând ca etapa de proiectare și execuție a lucrărilor să facă obiectul unui nou contract care va reveni în sarcina Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR). „După discuțiile pe care le-am avut zilele acestea cu specialiștii din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), cei ai Ministerului Transportulurilor (MT) și proiectant, sunt convins că decizia în legătură cu tronsonul Moțca - Lețcani - Ungheni a fost deja luată, chiar dacă mai sunt unele detalii care trebuie clarificate. Astfel, în opinia mea, Studiul de Fezabilitate (SF), care va cuprinde și Acordul de Mediu (AM), se va închide până la finalul lunii august, după care CNAIR va solicita închiderea contractului, fără Proiectare, urmând ca partea de Proiectare să fie extrasă din contractul inițial și să facă obiectul unui nou contract de Proiectare + Execuție”, a declarat Cătălin Urtoi, membru în Consiliul de Administrație (CA) al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Urtoi consideră că aceasta este „soluția corectă” în situația actuală, pentru ca proiectul privind construcția tronsonului Moțca - Lețcani - Ungheni să intre în faza necesară pentru stoparea întârzierile acumulate până acum. „De recuperat nu mai avem ce recupera, dar este o soluție de compromis pentru care felicit conducerea CNAIR și echipa tehnică dacă vor lua această decizie. Cred că aceasta este singura soluție care poate da o perspectivă serioasă de realizare a acestui proiect, în următorii 3-4 ani”, a mai spus Cătălin Urtoi.
Acesta a adăugat că imediat după această decizie și aprobarea prin Hotărâre de Guvern (HG) a indicatorilor tehnico-economici, proiectul va fi preluat de către Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), care va lansa licitația de proiectare și execuție a lucrărilor, urmând ca primul asfalt turnat pe acest tronson să aibă loc cel mai devreme la finalul anului 2027 sau cel mai târziu la începutul anului 2028.
În lungime totală de 93,27 kilometri, lucrările pe segmentul Moțca-Lețcani-Ungheni sunt estimate la circa un miliard de euro. Tronsonul are prevăzute mai multe noduri de legătură, respectiv două noduri la Moțca - Pașcani plus un nod pe A7 (Autostrada Moldovei) și câte un nod la Târgu Frumos, Podu Iloaiei, Dumești – Lețcani, Rediu – Horlești, Vulturi – Sculeni și Golăiești. Edi MACRI
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau