Asistență socială ieșeană, la un pas de faliment!

1orfani

Dimensiune font:

| 29-05-2020 15:09

* aproape s-au epuizat banii pentru asigurarea traiului celor din sistemul de protecție socială - copiii din centrele de plasament, plata asistenților maternali, asigurarea condițiilor de trai și îngrijire pentru persoanele cu handicap și căminele aflate în subordinea DGASPC

Cum, la început de an, Direcția Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Iași a primit de la bugetul de stat doar un sfert din necesarul asigurării activității, instituția a ajuns la fundul sacului.

Practic, DGASPC mai are bani pentru cel mult două luni, atât pentru plata salariilor, cât și a serviciilor.

Astfel, pentru cheltuieli de funcționare a serviciilor sociale au fost alocate doar 26,8 milioane lei, în loc de 183 milioane lei. Centrelor de asistență socială a persoanelor cu handicap le-au fost distribuite 10,5 milioane de lei (o sumă de trei ori mai mică) din necesarul de 48 de milioane. Căminul pentru persoane vârstnice a avut repartizate doar 33 mii lei, față de cele 621 mii lei solicitate (de 20 de ori mai puțin).

Pentru proiectele europene aflate în implementare (proiectul pentru recrutarea de asistenți maternali - Team up, proiectul Venus cu privire la protecția victimelor violenței domestice sau proiectul care prevede închiderea Centrului de Plasament Bogdănești) necesarul este de 12,7 milioane de lei, iar la capitolul dezvoltare, DGASPC are nevoie de 876 mii lei pentru realizarea unor documentații tehnice și dotări, studii de fezabilitate, etc, pentru proiecte realizate din bugetul local.

În vederea asigurării cofinanțării și plata cheltuielilor neeligibile la cele 5 proiecte cu fonduri europene care se află în evaluare la ADR Nord Est, DGASPC are un necesar de 896 mii lei și alte 200 mii lei pentru cele din Programul de Interes Național.

„Căutăm soluții, dar nu mai avem mari speranțe”

Pentru plata personalului este nevoie de o suplimentare cu 46,8 milioane de lei, iar pentru bunuri și servicii (încălzire, iluminat, materiale de curățenie, medicamente, apă, canal, etc) alocarea bugetară trebuie suplimentată cu 1,7 milioane de lei. „Situația în care ne aflăm este una foarte dificilă, spun asta pentru că salariile angajaților DGASPC mai pot fi plătite doar două luni. Nu vom mai avea bani pentru asigurarea traiului celor din sistemul de protecție socială și aici mă refer la copiii din centrele de plasament, la plata asistenților maternali, la asigurarea condițiilor de trai și îngrijire pentru persoanele cu handicap și căminele aflate în subordinea DGASPC etc. Banii alocați prin Legea Bugetului din acest an s-au terminat în primele luni, am suplimentat din fondurile Consiliului Județean, dar am fost nevoiți să luăm de la investiții. Chiar și așa, nu mai avem bani. Am făcut adrese, am cerut de la Guvern, am explicat situația, dar până acum, nimeni nu a dat niciun răspuns. Am fost lăsați să ne descurcăm, situația este de-a dreptul revoltătoare și îngrijorătoare. La alocarea sumelor inițiale de la bugetul central nu s-a ținut cont de adevăratele probleme ale județelor. Căutăm soluții pentru copiii și persoanele cu dizabilități, pentru asistenții maternali și pentru toate categoriile de salariați dar nu mai avem mari speranțe. Să nu uităm că pe timpul stării de urgență, angajații din sistem au fost izolați la locul de muncă pe perioade de 14 zile, nu le-a fost ușor nici lor nici familiilor lor, oamenii aceștia trebuie plătiți. Conform legii, bugetul DGASPC este asigurat în proporţie de 90% de autorităţile centrale, iar diferenţa de 10% reprezintă obligaţia Consiliului Judeţean, însă, din păcate, vedem că rolurile s-au inversat tacit”, a afirmat Maricel Popa, președintele Consiliului Județean.

Acum, în județul Iași, beneficiază de o măsură specială de protecție 3.117 copii și tineri (745 în plasament rezidențial în centre, 1.400 ocrotiți de 747 asistenți maternali profesioniști, 887 în plasament la rude sau alte familii.

Centrele de zi pentru copii asigură asistență pentru 304 minori. În ceea ce privește persoanele adulte, centrele rezidențiale pentru persoanele cu handicap găzduiesc 628 de beneficiari. Căminul pentru persoane vârstnice de la Mircești are 15 rezidenți, iar centrul de zi de la Galata asigură asistența pentru 20 de beneficiari. Daniel BACIU

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Rugăciunea și tehnologia, între sacru și digital
24/11/2024 13:56

* intr-un univers dominat de algoritmi si notificări, unde smartphone-urile sunt extensii ale existentei noastre, rugăciunea isi găseste un nou loc * cei care altădată căutau linistea unei biserici sau in ...

Cei mai buni clarinetiști din lume vin la Iași
24/11/2024 13:39

Timp de o săptămană, Iasul va deveni centrul unei importante competittii - Concursul International de Clarinet, ajuns la editia a VII-a, care va reuni instrumentişti clarinetisti din intreaga lume. Competit ...

Endometrioza, boala invizibilă care schimbă vieți
24/11/2024 13:37

* in Romania, una din 10 femei sufera de endometrioză, iar 50% dintre femeile diagnosticate răman infertile * desi este o afectiune foarte răspandită, nu este foarte cunoscută, iar două din trei ...

Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Primul avertisment al iernii, trecut cu bine!
22/11/2024 08:47

 Comandamentele de Iarnă au intrat in acţiune. Pe tot parcursul nopţii trecute s-a lucrat la deszăpezirea străzilor din Iaşi şi judeţ. Participanţii la trafic sunt sfătuiţi să circule cu pruden ...

Sănătatea mintală a copiilor, pusă tot mai mult în pericol
22/11/2024 08:44

* „Sunt foarte multe cazuri de ADHD, de autism, de anxietate in randul copiilor. Vorbim de depresie, de tentative suicidare. A crescut in ultimii ani numărul copiilor cu tentative suicidare… Să n ...

Apavital SA investește peste 74 milioane lei pentru reducerea pierderilor de apă
22/11/2024 07:51

  * operatorul iesean de apă-canal va externaliza, etapizat, saerviciile de proiectare si de executie a lucrărilor pentru 32 de proiecte finantate din surse proprii În perioada 2025-2029, Apa ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei