Autobuzele CTP au oprit în zona metropolitană
Dimensiune font:
Nu toţi călătorii au aflat că, într-o prima fază, sunt operaţionale jumătate din traseele stabilite iniţial, restul urmând a deveni funcţionale după 15 februarie * ieşenii mai au nemulţiumiri legate de staţii şi de locurile unde se pot cumpăra bilete
Începând cu data de duminică, transportului public ieșean a intrat într-o nouă etapă importantă prin introducerea, în premieră, a curselor de transport metropolitan, care fac legătura între municipiul Iaşi şi localităţile limitrofe.
Măsura a fost iniţiată la propunerea Asociației Metropolitane de Transport Public Iași (AMTPI) și al celor zece unități administrativ-teritoriale (UAT) din zona metropolitană Iaşi, respectiv Aroneanu, Bârnova, Ciurea, Holboca, Miroslava, Popricani, Rediu, Tomești, Țuțora, Valea Lupului.
Primele reacţii sunt împărţite. Unii ieşeni se bucură că au fost introduse aceste curse, la tarife şi condiţii incomparabil mai bune cu ceea ce ofereau privaţii, însă sunt destule reproşuri. „Poate se vor verifica şi POS-urile din mijloacele de transport mai des, căci sincer, uneori te cam saturi să plătești și să nu primești biletul...”, afirmă un călător. Altul face referire la faptul că nu sunt afişate graficele de transport, deşi ele există pe site-ul AMTPI. „Ați putea afișa niște hârtii de-asta în format A4, plastifiate - să nu intre umezeala - în stațiile de transport din oraș? Ar fi foarte utile pentru toți călătorii”, spune acesta. „Traseele 101 şi 102 pleacă la aceeași oră din Tg Cucu. Le-aţi putea decala măcar la 10 - 15 minute”, propune un alt ieşean.
Staţii actualizate
Sunt şi alte nemulţumiri, generate de faptul că încă nu se cunosc locaţiile de unde pot fi cumpărate biletele. Apoi, mulţi nu ştiu care sunt staţiile. „Multe staţii sunt stabilite cu ceva timp în urmă. Între timp, comunele s-au dezvoltat, prin urmare e nevoie de o altă planificare a rutelor”. În fine, mulţi ieşenii se întreabă de ce nu s-a respectat graficul iniţial, cu toate că li s-a transmis că este vorba de un transport public metropolitan etapizat cauzat de faptul că încă nu au fost aduse suficiente mijloace de transport astfel încât CTP Iaşi să poată opera pe toare rutele. „Pentru Bârnova nu s-a găsit nici o variantă pentru că sunt firme private care operează pe traseu şi probabil sunt deranjate”, crede un ieşean. Reamitim că traseeele pe care se circulă acum sunt 101: Tg Cucu – Şos. Moara de Vânt – Complex Roua – Dorobanţ, 104: Primăria Aroneanu–Rediu Aldei, 201: Casa Sindicatelor – Bârnova – sat Todirel, 202: Casa Sindicatelor – Păun, 301: Podu Roş – Tehnopolis – Dumbrava – Şanta, 401: Tătăraşi Sud – Rond Dancu – Primăria Holboca – Rusenii Vechi – Rusenii Noi, 501: Podu Roş – Sun City – Miroslava – Voroveşti, 503: Tehnopolis – Valea Adânca – Tehnopolis, 601: Târgu Cucu – Podu de Fier – Vânători – Popricani, 701: Rond Copou – Breazu – Horleşti, 702: Gară – Rond Păcurari – Primăria Rediu, 801: Rond Ţutora – Tomeşti – Goruni, 802: Rond Ţutora – Tomeşti – Chicerea, 803: Rond Ţutora – Tomeşti – Ţutora – Oprişeni. La acetsea se adaugă 23: Podu Roş – Tudor Neculai – Complex Sun City – Primăria Miroslava, 27: Tătăraşi Nord – Baza 3 – Poitiers – Blocuri Ciurea, 29: Podu Roş – Baza 3 – Tomeşti, 41: Piaţa Independenţei – Podu Roş – Blocuri Ciurea, 44: Dacia – Mircea cel Bătrân – Frumoasa – Blocuri Ciurea. Întrucât proiectul se află în faza incipentă de implementare, noile stații sunt în curs de amenajare de către primăriile localităților din zona metropolitană, iar automatele de bilete vor fi amplasate, prin intermediul CTP Iași, în zeci de puncte de pe traseele operate. Biletulş cu o călătorie, valabil 120 de minute doar pe raza UAT-urilor, până la punctul de debarcare din municipiul Iași este 5 lei, iar biletul cu o călătorie, valabil 180 de minute pe raza UAT-urilor și a municipiului Iași 7 lei. Lucian STATE
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau