Consilierii locali s-au împotrivit din nou creșterii prețului la gigacalorie

Dimensiune font:

| 02-09-2024 07:55

Proiectul privind majorarea prețului gigacaloriei pentru populație a fost respins, vineri, pentru a doua oară la rând de plenul Consiliului Local, după ce propunerea înaintată de Executivul Primăriei nu întrunise numărul necesar de voturi nici la ședința din iulie a Legislativului local. La fel ca atunci, și acum, în favoarea propunerii înaintate de Executivul Primăriei au votat doar consilierii PNL și PMP, în timp ce aleșii locali de la PSD și USR împreună cu viceprimarul Răzvan Timofciuc s-au abținut de la vot.

Cu 13 voturi „pentru” și 13 „abțineri”, proiectul de hotărâre a fost respins, documentul urmând a fi supus din nou spre aprobare în ședința ordinară din luna septembrie a Consiliului Local.

Înainte de începerea ședinței, viceprimarul Răzvan Timofciuc a anunțat că nu va vota majorarea prețului gigacaloriei, considerând că această măsură va avea „consecințe dintre cele mai nefaste” atât asupra populației cât și a micilor întreprinzători și a mediului local de afaceri în general. „Nu voi susține în Consiliul Local creșterea prețului la gigacalorie: 45% pentru populație și 130% pentru agenții economici. Presiunea pe clienții din mediul privat este foarte mare și agenții economici mici vor fi mult prea tare afectați de această creștere”, a afirmat Răzvan Timofciuc.  

La rândul său, primarul Mihai Chirica i-a avertizat pe consilieri că în cazul în care proiectul de hotărâre va fi din nou respins la vot, municipalitatea ar putea întâmpina probleme în găsirea unui operator care să dorescă să preia în concesiune serviciul public de termoficare. Pe de altă parte, șeful municipalității a ținut să sublinieze că propunerea de majorare a prețului gigacaloriei vine din partea Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) și nu a Primăriei. „Am fost notificați de către ANRE că trebuie să facem majorarea de tarif la gigacaloria livrată populației și la ceilalți consumatori. Această ajustare a prețurilor este impusă de creșterea costurilor la toți indicatorii, fie că vorbim de salarii, materii prime sau alte input-uri care contribuie la formarea prețului gigacaloriei. Ieșenii trebuie să înțeleagă că sistemul de termoficare nu se poate opri. Din contra, potrivit unei Directive europene, toate marile orașe vor trebui să  aibă sistem centralizat de termoficare”, a declarat primarul Mihai Chirica.      

Opoziția a propus un „plan etapizat” de creștere a prețului gigacaloriei

Aleșii locali din partea Opoziție au susținut, însă, că majorarea prețului gigacaloriei la valorile propuse de conducerea Executivului Primăriei (45% pentru populație și 130% pentru agenții economici – n.r.) este mult „prea abruptă”, impactul asupra consumatorilor persoane fizice, în special, racordate la sistemul centralizat de termoficare fiind mult prea greu se suportat. „Cred că ieșenii care au instalate centrale proprii sau cei care apelează la alte variante pentru încălzire se simt oarecum discriminați de faptul că, fără acordul lor, sunt obligați să contribuie la susținerea subvenționării prețului la energie termică pentru consumatorii racordați la sistemul centralizat de termoficare, bani care vin din taxe și impozite, lucru care, în opinia mea, reprezintă o inechitate”, a declarat consilierul local Mugurel Laicu (PSD). „Nu pot să fiu de acord cu această majorare bruscă a prețului gigacaloriei. De aceea, propun, dacă este posibil, ca această creștere să fie făcută etapizat, pentru că altfel nu văd cum ar putea să treacă acest proiect de hotărâre. Cred că ar trebui întocmit un plan de creștere etapizată a prețului gigacaloriei, astfel încât populația și toți ceilalți consumatori racordați la sistemul centralizat de termoficare să poată fi pregătiți pentru o astfel de măsură”, a afirmat, la rândul său, consilierul Ionuț Anastasiei (USR).       

Municipalitatea va subvenționa prețul gigacaloriei furnizată populației

În ciuda respingerii de către plenul Consiliului Local a proiectului de hotărâre, primarul Mihai Chirica a anunțat că municipalitatea va continua să subvenționeze prețul gigacaloriei furnizată consumatorilor racordați la sistemul centralizat de termoficare. ”Vom merge la fel ca în anii precedenți, pentru că Primăria este în acest moment operatorul serviciului public de termoficare. Asta este partea norocoasă a lucrurilor. Gândiți-vă ce s-ar fi întâmplat în cazul unui operator privat care ar fi venit să ceară creșterea tarifelor iar Consiliul Local ar fi respins această solicitare. Ar fi intrat în faliment. De aceea, cred pe lângă ceea ce este scris în lege, Consiliul Local, respectiv membrii acestuia, trebuie să conștientizeze principiile economiei de piață, despre care nu poți să discuți doar așa în glumă.  Principiile economice sunt cele care țin economia în viață. Dacă le abandonezi, înseamnă că mergi pe principii economice care până la urmă duc la faliment”, a menționat edilul.

În acest moment, prețul gigacaloriei furnizată populațiie este de 254 lei fără TVA, urmând ca după majorare, valoarea acesteia să crească la 750 de lei (inclusiv TVA).

În ceea ce privește valoarea subvenției acordată de Primărie (diferența dintre prețul de producere, transport, distribuție și furnizare a energiei electrice și prețul plătit de către consumator), potrivit proiectului de hotărâre, aceasta urma să crească de la 139 lei fără TVA în prezent la 350 de lei (inclusiv TVA). În prezent, la sistemul centralizat de termoficare al municipiului Iași sunt racordate 21.269 de apartamente, 171 de agenți economici și 138 de instituții publice, din care 81 de instituții de învățământ cu 145 de clădiri aferente și 10 spitale cu 27 de clădiri aferente. Edi MACRI

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Accident provocat de un șofer de de 90 de ani: Mașina în care se afla s-a răsturnat
29/03/2025 21:44

Un bărbat de 90 de ani, aflat la volanul unei masini, a provocat un accident. Masina pe care o conducea s-a răsturnat pe o sosea din judetul Neamt. Bărbatul a ajuns la spital. Evenimentul rutier s-a produs ...

FC Botoșani învinge Farul Constanța și urcă pe locul 2 în grupa de play-out
29/03/2025 18:54

FC Botosani a invins Farul Constanta si a urcat pe locul 2 in clasament. Este vorba despre o partidă din a doua etapă a play-out-ului Superligii de fotbal. Partida s-a disputat sambătă, la Botosani. Partid ...

Iașul are buget! Chirica: „Speranţa mea este Stadionul Ferdinand I!”
29/03/2025 17:35

* „Vrem să ducem serviciile sociale cat mai aproape de cei care cu adevărat au nevoie de ele. De asemenea, vom incerca să ducem la bun sfarşit tot programul de investiţii inceput, dar să demarăm ş ...

Topul localităților în care ieșenii depășesc cel mai des vârsta de 85 de ani
29/03/2025 17:35

* clasamentul oferă cateva surprize uriase, in sensul că majoritatea unitătilor administrativ-teritoriale care compun Zona Metropolitană a judetului Iasi se regăsesc la coada clasamentului * topul este des ...

Doar 88 de ieșeni și-au înregistrat cazanele de țuică la Fisc
29/03/2025 17:33

* „În perioada 2022 - 2024 nu au fost intocmite decizii de impunere privind obligatiile fiscale declarate la solicitarea gospodăriilor individuale producătoare de tuică şi rachiuri din fructe, d ...

Tot mai multe ieșence solicită Poliției să le scape de soții furioși
29/03/2025 17:30

* anul trecut, la Iasi au fost emise 919 ordine de protectie, un adevărat record in materie, niciodată consemnat in capitala Moldovei, mai mult decat dublu fată de anul 2020! * profilul victimelor violentei ...

Un microbuz în care se aflau 12 copii, implicat într-un accident în județul Neamț
29/03/2025 14:16

Un microbuz in care se aflau soferul si 12 copii, dar si alte două autoturisme au fost implicate sambătă dimineata intr-un accident produs pe E 85 in judetul Neamt. Potrivit ISU Neamt, accidentul a avut loc ...

Povestea pubelelor. Deșeurile care trădează clasa socială, educația și viitorul Iașului
29/03/2025 11:31

La prima vedere, pubelele cartierelor iesene nu spun nimic. Sunt doar niste bidoane triste, pline, pe care le ocolesti cu nasul strans si pasii grăbiti. Dar dacă te opresti o clipă, dacă iti invingi repu ...

Pătrunjel cu pesticide, retras de la comercializare din patru magazine din Vaslui
29/03/2025 11:08

Un număr de 60 de bucăţi de legături de pătrunjel au fost retrase de la comercializare din patru magazine din Vaslui, Barlad şi Huşi, după ce s-a stabilit că produsele proveneau dintr-un lot infestat c ...

Concerte la Palat. Evenimente muzicale de excepție în luna aprilie
29/03/2025 10:49

Ateneul National din Iasi, alături de Palatul Culturii din Iasi, aduce o serie de concerte deosebite in luna aprilie. Astfel, patru recitaluri speciale vor fi sustinute in locatia emblematică a capitalei Mold ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei