Creşe, grădiniţe, sală de sport şi... târguri de antichităţi!

Dimensiune font:

| 04-01-2020 00:00

În continuare, Primăria aşteaptă propunerile ieşenilor vizând construcţia bugetului local pe anul în curs, în acest sens urmând a fi distribuite câteva mii de chestionare prin intermediul centrelor de cartier şi a Centrului de Informare pentru Cetăţeni * consultarea publică va mai presupune realizarea unei pagini pe reţeaua de socializare unde se vor putea face publice idei şi proiecte ale cetăţenilor, idei care să fie văzute şi completate de toată comunitatea, dar şi dezbaterile în format clasic în centrele de cartier şi sediul Primăriei


Municipalitatea ieşeană a demarat încă de la finalul anului trecut consultarea publică în vederea elaborării bugetului local pe 2020. Deşi calendarul construcţiei bugetului Iaşului depinde, în mare măsură, de viteza cu care se vor mişca guvernanţii, deja se conturează câteva linii directoare -  modernizarea infrastructurii, fluidizarea traficului, investiţii în învăţământ şi sănătate, protecţia mediului, organizarea  de evenimente - dacă e să ţinem cont doar de primele propuneri formulate de ieşenii care au avut şansa de a intra în contact cu edilii oraşului. „Ne pregătim să distribuim chestionarele către cetăţeni, lucru care va contribui la evidenţierea tuturor problemelor pe care aceştia le au şi le consideră prioritare a fi rezolvate în 2020. Consultării prin intermediul chestionarelor li se vor adăuga şi celelalte etape de dezbatere publică pe care le vom aborda prin întâlniri directe, tematice, la Primăria Municipiului Iaşi. Însă, deja au apărut propuneri, pe diverse domenii: infrastructură, sănătate, educaţie, sport şi alte domenii de interes. De exemplu, mulţi ieşeni sunt interesaţi de organizarea unor târguri de antichităţi, cumva pe modelul pieţelor de weeek-end. Le vom face. Alţii au reiterat necesitatea ca Iaşul să dispună de un stadion modernizat şi o sală de sport nouă. Cel mai probabil, sala o vom construi înaintea stadionului, pentru simplul fapt că cea vechea nu mai corespunde nevoilor actuale în timp ce stadionul din Copou încă este funcţional. Proiectantul a propus ca şi amplasament, zona Moara de Vânt, în proximitatea viitorului Spital Regional de Urgenţă, un spaţiu mult mai ofertant  decât celelalte amplasamente de care dispune Primăria Iaşi. Alte propuneri au vizat construirea de creşe şi grădiniţe noi, pe care noi le-am inclus de altfel în bugetul pe 2019 şi o vom face şi anul acesta. Însă vreau să-i asigur pe toţi cetăţenii că indiferent de propunerile pe care le vom primi în cele şase centre ale noastre, nu va rămâne niciun domeniu de interes  neacoperit”, a spus primarul Mihai Chirica.

Cum vede primarul dezvoltarea oraşului

Edilul-şef a trecut în revistă şi alte domenii unde se impune continuarea investiţiilor. „Îmi doresc un oraş în care să îţi placă să trăieşti, să îţi creşti şi educi copii şi să îmbătrâneşti aici. Un oraş în care să îţi placă să îţi petreci concediul sau să vii în vacanţă. Sunt multe de făcut, printre care reducerea poluării, un transport public modern şi predictibil, continuarea dezvoltării de zone verzi, siguranţa publică crescută şi servicii medicale de cel mai înalt nivel. Iar lucrul care mă bucură este că avem acest potenţial de a le realiza. De asemenea, Iaşul - oraş turistic continuă să fie o preocupare pe care trebuie să o regăsiţi concret şi în buget. Şi vom face ceea ce ne permite legea pentru încurajarea dezvoltării economice a oraşului. De la afacerile mici, de familie, până la atragerea de mari investitori”, spune primarul Iaşului.

Însă independent de voinţa cetăţenilor, exprimată prin vocea autorităţilor locale, este nevoie de o implicare reală a statului, în condiţiile în care fostul Guvern a şters Iaşul de pe lista oraşelor unde trebuie realizate investiţii de anvergură. „Actualul Guvern are de recuperat multe din ceea ce am putea numi sincopele ultimilor 30 de ani. Să ne gândim, nici până acum, noi Iaşul, nu avem proiectul şoselei de centură. Le-a trebuit un an de zile să îl lanseze. L-au lansat, l-au oprit iar acum nici nu mai ştim ce este cu el. O să vedem imediat după ce se apucă de treabă noul Guvern anul acesta. Să vedem ce se întâmplă cu celelalte proiecte de infrastructură mare pentru Moldova, autostrada şi Spitalul Regional de Urgenţe. Aş dori să subliniez importanţa şoselei de centură, care alături de alte măsuri locale, va contribui atât la fluidizarea traficului cât şi la  reducerea poluării (aerului, zgomot, etc.). Îmi exprim şi îngrijorarea cu privire la ceea ce aş putea numi blând încetinirea dezvoltării aeroportului care pare a pierde teren în faţa competitorilor din Moldova şi nu numai”, mai afirmă Mihai Chirica.

Investiţiile începute vor fi duse la bun sfârşit

Ceea ce se ştie cu siguranţă în acest moment constă în faptul că anul acesta vor fi prinse în buget sumele necesare finalizării unor proiecte deja începute. Este vorba de reabilitarea clădirilor şi monumentelor istorice (Palatul Braustein, Muzeul de Istorie Naturală, Baia Turceceasca - Centru de Artă Contemporană, Casa Berthelot, monumentul eroilor din cimitirul Eternitatea, monumentul eroilor din Galata, Mănăstirea Frumoasa), de reabilitarea liniilor de tramvai din zona industrială, bulevardul Ţuţora, strada Pădurii-Tătăraţi , bulevardul Tudor Vladimirescu şi Aurel Vlaicu – Dancu şi de blocurile din Grădinari (patru tronsoane însumând 76 de apartamente). Acestora li se adaugă cele 25 de parcuri rămase de reabilitat dintr-un pachet iniţial de 93 de amplasamente, modernizarea a 14 terenuri de sport la şcoli, dintre care la 5 terenuri construcţiile au demarat deja şi de lucrările deja începute la Spitalul Parhon şi Spitalul de Recuperare.

S-a ţinut cont de toate propunerile

Anul trecut, bugetul Iaşului a fost construit după mai multe dezbateri publice şi a peste 5.000 de propuneri venite de la cetăţeni. Aproape două treimi din sugestii au vizat infrastructura rutieră, mai precis, necesitatea modernizării mai multor artere rutiere, lucru care, de altfel, s-a şi întâmplat. Totodată, în urma unor sesizări emise în cadrul dezbaterilor din 2019, executivul Primăriei a dus la bun sfârşit lucrările de refacere a trotuarelor din mai multe zone, montarea de bănci, înfiinţarea de noi spaţii de joacă, măsuri vizând   îmbunătăţirea salubrizării oraşului şi a siguranţei publice. O altă prioritate a cetăţenilor a constituit-o transportul public şi astfel au continuat lucrările vizând infrastructura şi modernizarea transportului electric, aici fiind inclusă achiziţia de autobuze electrice şi tramvaie noi. Tudor DAMASCHIN

 

* * *

„Vreau să anunţ ieşenii că vom aloca şi în acest an fonduri pentru proiectele desemnate de cetăţeni, despre care va trebui să decidem împreună care este ordinea de prioritate, dar m-aş bucura ca fiecare cartier să-şi rezolve o problemă pe care ei, locuitorii zonei, o consideră prioritară. Vorbim de bugetarea participativă”primarul Mihai Chirica

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L.,  vinde prin licitatie publica bunurile: cladire 2 camere -Volanschi; „Ferma Coroiesti” ; „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce le deservesc. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
Comuna Timisesti, judetul Neamt  vinde prin licitatie publica terenuri: 2.340 mp. intravilanul  satului Dumbrava. 1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, cu sediul in sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt, telefon 0233/787.050, fax 0233/787.050, e-mail: timisesti@ nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: Teren in suprafata totala de 2.340 mp, avand carte funciara 52140 si numar cadastral 52140, identificat astfel: teren situat in intravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 512 mp si teren situat in extravilanul satului Dumbrava, comuna Timisesti, Str. Fdt. Garii nr. 1, in suprafata de 1.828 mp, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 12/11.03.2025 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 07.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 15.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Neamtului nr. 83, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 16.04.2025, ora 11.00, la sediul Caminului Cultural Timisesti, comuna Timisesti, sat Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de Contencios Administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233/219.493, fax 0233/210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.03.2025.
Tradiții de Buna Vestire. Ziua când aflăm cum va fi vremea de Paște
24/03/2025 13:56

Buna Vestire (25 martie) este una dintre cele patru mari sărbători inchinate Maicii Domnului şi este marcată cu exact nouă luni inainte de Crăciun, momentul naşterii lui Isus. I se mai spune şi Blagov ...

Tramvaiul, mutat pe strada Sfântul Lazăr
24/03/2025 11:44

Municipalitatea a pus pe hartie un proiect urias destinat nu doar imbunătătirii traficului in oras, ci si transformării „zonei zero” a capitalei Moldovei intr-un urias pietonal, in viitorul aprop ...

Expoziție la Palatul Culturii --  „Istoria în emisiuni monetare ale Băncii Naționale a Moldovei”
24/03/2025 11:18

  Complexul Muzeal National „Moldova” Iasi, in parteneriat cu Consiliul Raional Ialoveni – Sectia Cultură, Serviciul Vamal al Republicii Moldova, Consiliul Judetean Iasi, Ansamblul Arti ...

DocuArt la Cinema Ateneu. Filme documentare de artă
24/03/2025 11:14

Cinema Ateneu devine noua destinatie pentru pasionatii de artă si cinematografie prin lansarea programului DocuArt – o initiativă inedită ce aduce pe marele ecran documentare de artă de calitate. &Ici ...

Vin noi autobuze electrice și tramvaie! ­­­­70% transport electric la Iași, până la finalul anului
24/03/2025 10:54

În ultimii ani, alături de Primăria Municipiului Iasi, Compania de Transport Public a transformat radical transportul din oras. A fost modernizată infrastructura, a crescut siguranta călătoriilor si, ...

Peste 65 de preparate înscrise la concursul de produse tradiționale,  organizat la USV Iași
24/03/2025 10:52

Universitatea de Stiintele Vietii „Ion Ionescu de la Brad” din Iasi (USV), Facultatea de Ingineria Resurselor Animale si Alimentare (FIRAA), in parteneriat Asociatia Specialistilor in Resurse Animal ...

Iașul, blocat pe Autostrada Unirii - A8!
24/03/2025 10:43

* „Pe 26 Aprilie 2025 va incepe executia podului de la Ungheni, la profil de patru benzi. Spitalul Regional de Urgentă, cea mai mare unitate spitalicească din regiunea Moldovei, este in executie si urme ...

Un polițist local a descoperit în talcioc un comerciant de artefacte dacice!
24/03/2025 10:42

O femeie a fost prinsă, duminică dimineată, in timp ce vindea vestigii arheologice din perioada dacică in talciocul din Iasi. Se presupune că artefactele fac parte din zona in care a fost găsit tezaurul d ...

O nouă provocare pentru elevii ieșeni. PISA 2025, testul care zguduie școala românească
24/03/2025 10:15

Evaluarea internatională PISA 2025, organizată de Organizatia pentru Cooperare si Dezvoltare Economică (OCDE), bate la usă si aduce sub reflectoare un esantion semnificativ de 10.000 de elevi romani de 15 a ...

O maşină s-a răsturnat sub un pod la Milișăuți, în Suceava. Cum i-au găsit pompierii pe şofer şi cei doi pasageri
24/03/2025 10:01

Trei persoane au fost implicate intr-un accident rutier petrecut in orasul Milisăuti, judeţul Suceava. Maşina in care se aflau cei trei s-a răsturnat sub un pod. La faţa locului au sosit imediat pompieri ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei