Există speranţe ca în doi ani vor începe lucrările la Autostrada A8
Dimensiune font:
* fiind vorba de o investiţie de aproximativ 8,9 miliarde de euro, se ia în calcul şi varianta parteneriatului public-privat, pentru a acoperi o parte dintre cheltuieli * „La sfârşitul acestui an, pe zona de munte vom putea avea un stadiu final al studiului de fezabilitate, o concluzie finală a valorii şi a traseului, inclusiv acordul de mediu”, ne-a spus Cătălin Urtoi, consilierul onorific al ministrului Transporturilor
Noul an vine cu veşti bune în ceea ce priveşte construirea Autostrăzii A8, cea care ar trebui să lege Ungheni de Târgu Mureş. După ani de zile în care fosta guvernare a promis că realizează studii de fezabilitate şi că în 2020 va fi gata primul tronson de drum, reprezentanţii din Ministerul Transporturilor au anunţat că lucrările vor începe abia peste aproximativ doi ani de zile şi că deja sunt bani pentru asta. „Normal că sunt bani. Eu nu ştiu de unde a ieşit zvonul că nu sunt bani. Avem bani să finalizăm studiul de fezabilitate în noiembrie, anul acesta, pentru tronsonul Târgu Neamţ – Târgu Mureş. Sunt toţi banii alocaţi. Sunt bani pentru podul de la Ungheni, pentru a se ridica pe SICAP caietul de sarcini, şi sunt bani prin acel amendament adus de deputatul Petru Movilă, aproximativ două milioane de euro, pentru tronsonul care, acum, din păcate, nu se poate face nimic până nu va fi acea hotărâre de Guvern care a decis în cadrul Ministerului Transporturilor. Acum, se lucrează la documentul final şi la avizările din cadrul Ministerului care trebuie să ajungă pe masa primului ministru. În maxim două săptămâni, în şedinţa de Guvern se va lua decizia de a se emite Hotărâre de Guvern pentru anularea parteneriatului public-privat pentru A8”, a declarat Cătălin Urtoi, consilierul onorific al ministrului Transporturilor.
Acesta a declarat că proiectul se flă în acelaşi stadiu de acum patru ani. „Din 2016, când, după ce au luat puterea au zis că în 2020, tronsonul Iaşi-Târgu Neamţ va fi gata. Noi în 2020 trebuia să fim cu lucrările avansate. Iată că suntem în 2020 şi ne batem să putem să punem pe direcţia cu autostrada, să putem să trecem abia la caiete de sarcini pentru studii de fezabilitate şi proiectare. Nu execuţie. Atât s-a putut face, de fapt, nu s-a făcut nimic. Ce pot să vă spun în momentul de faţă cât voi fi aici şase luni de zile, cu colegul meu Adrian Covăsneanu, pentru că el chiar dacă e după şase luni, noi vom colabora”, a mai spus Urtoi.
Fiind vorba de o investiţie de aproximativ 8,9 miliarde de euro, se ia în calcul şi parteneriatul public-privat pentru a acoperi o parte dintre cheltuieli. „În următoarele trei luni se va clarifica situaţia parteneriatului public-privat, în sensul că se va da această Hotărâre de Guvern şi va trece din nou la Ministerul Transportului acest tronson mult discutat, de la Târgu Neamţ la Iaşi şi de la Iaşi la Ungheni. Sunt în pregătire şi aşteaptă această decizie finală a primului ministru. Noi acum lucrăm la nişte documente pentru avizarea viitoarei hotărâri de Guvern. Problema rămâne doar decizia politică care în momentul de faţă este pozitivă”, a mai spus Cătălin Urtoi.
Până acum au existat şi anumite impedimente puse de către Agenţia de Mediu. „Ne mai luptăm pentru acordul de Mediu. Din noiembrie 2020, aşa cum sunt în momentul de faţă, mă refer ca decizie politică, se poate trece la analiză şi se face caietul de sarcini pentru licitaţia de proiectare şi execuţie pe zona de munte. La sfârşitul acestui an, pe zona de munte vom putea avea un stadiu final al studiului de fezabilitate, o concluzie finală a valorii şi a traseului, inclusiv acordul de mediu”, a conchis Urtoi. Ruxandra CAŞU
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau