FOTO - Tenorul Andrei Fermeșanu, noul director interimar al Operei Iași. Fostul manager și-a luat rămas bun pe Facebook

andrei
download

Dimensiune font:

| 28-01-2022 13:42

 Potrivit ordinului semnat de ministrul Culturii Lucian Romașcanu, noul director interimar al Operei Naționale Române din Iași este tenorul Andrei Fermeșanu.

Până pe 26 ianuarie, când a fost semnat ordinul, Andrei Fermeșanu a fost coordonatorul artistic al instituției de cultură.

El îl înlocuiește pe prof. univ. dr. Daniel Șandru, care a asigurat interimatul în ultimele 11 luni.

Echipa formată din cei doi a adus multe schimbăr la ONRI, toate stând sub semnul transparenței și al comunicării eficiente cu întreg personalul artistic, tehnic și administrativ, cât și cu artiștii colaboratori.

 

Fostul manager al Operei, Daniel Șandru, și-a luat rămas ban pe Facebook.

”E ultima zi a mandatului meu de manager interimar al ONRI. În urmă cu aproape 11 luni, când am făcut prima declarație publică în această calitate, am spus că mandatul meu, unul asumat politic, are drept scopuri principale echilibrul instituțional și revenirea la legalitate. Și am mai spus că, atunci când aceste obiective vor fi atinse, Opera va reveni artiștilor.
Într-o discuție foarte recentă pe care am avut-o cu dl Lucian Romașcanu, Ministrul Culturii, am specificat că, din punctul meu de vedere, scopurile pe care mi le-am asumat au fost atinse și că este momentul să mă retrag din poziția de manager, odată cu încheierea mandatului interimar de 30 de zile pe care a avut încrederea să mi-l acorde (fapt pentru care îi mulțumesc și aici!).
Mărturisesc faptul că au fost aproape 11 luni teribil de provocatoare, uneori cu momente dificile, dar și cu foarte multe satisfacții. Am cunoscut oameni minunați, din Opera ieșeană și din afara ei, am reușit să observ „fenomenologia” construcției și trăirilor artistice, am resimțit emoții aparte ca simplu spectator al dăruirii celor care mi-au oferit privilegiul de a le fi coleg.
Din punct de vedere administrativ, o spun fără înconjur: raportându-mă la situația instituțională din martie 2021 și la situația pandemică, sunt convins că am făcut performanță la Opera Națională Română din Iași. Am transparentizat actul decizional, am asigurat condiții pentru democratizarea instituțională, am instituit un traseu clar și legal al achizițiilor publice, am deschis instituția, la propriu, prin parteneriatele încheiate, am detensionat atmosfera existentă în plan uman, am obținut spațiu suplimentar pentru depozitarea decorurilor, am reușit să suplimentez veniturile instituției grație sponsorizărilor și colaborării cu Ateneul Național din Iași. Am configurat o nouă identitate vizuală (pentru secolul în care trăim) și am pus în centrul imaginii Operei Oamenii săi, convins fiind că managerul, oricine ar fi acesta, e un servant al publicului și al artiștilor. În aceeași direcție, am mizat pe recuperarea onestă a memoriei instituționale, realizând Galeria „Oamenii Operei” și primul album fotografic din istoria de 65 de ani a instituției. Nu mai puțin, am asigurat reintegrarea și plata drepturilor salariale restante ale artiștilor cu privire la care justiția a stabilit că s-au produs abuzuri, am transparentizat la maximum concursurile și am organizat, în premieră la Opera ieșeană, examene de promovare pentru 43 de artiști. Detalii despre toate acestea și încă altele se regăsesc, de altfel, în cele trei rapoarte de activitate publicate pe site-ul ONRI și înaintate către Ministerul Culturii.
Din perspectivă artistică sunt, de asemenea, încântat de reacțiile publicului și onorat să fi beneficiat de implicarea nemijlocită și neobosită a tenorului Andrei Fermeșanu, ca și de cea a tuturor colegilor, din Opera ieșeană și invitați ai acesteia. Am crescut numărul spectacolelor, am încurajat regizori tineri, am organizat o audiție internațională, cu peste 200 de participanți din 20 de țări, pentru corpul de balet și am realizat premiere pe care publicul le-a apreciat la superlativ. Ca atare am, și din acest punct de vedere, conștiința perfect împăcată.
În mod evident, nu am reușit să mulțumesc pe toată lumea, după cum am, la rându-mi, dezamăgirile mele. Acestea din urmă se vor regăsi, poate, cândva, în filele unui roman. Dar plec din acest mandat interimar convins că, în numai 11 luni, am demonstrat că se poate să faci mult bine și nici un rău intenționat.
Le mulțumesc domnilor miniștri Bogdan Gheorghiu și Lucian Romașcanu pentru încrederea acordată, îi asigur de gratitudinea mea pe toți partenerii instituționali și pe jurnaliștii interesați de evoluția Operei ieșene și îndrept recunoștința mea către colegii mei din PNL Iași, a căror susținere am resimțit-o în mod constant.
Față de public și artiștii care îl încântă nu pot decât să fac o adâncă reverență, iar Operei din Iași și noului său manager general le urez continuitate și la cât mai multe spectacole de succes!”

Maura ANGHEL

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Incendiu la Volovăț. Șase echipaje de pompieri s-au luptat cu flăcările care au cuprins o casă
24/11/2024 18:47

Şapte echipaje de pompieri au intervenit, duminică după-amiază, pentru stingerea unui incendiu la o casă din localitatea Volovăţ, au anunţat reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă ...

Expoziție în aer liber la Muzeul Unirii -  „Iași, oraș minunat”
24/11/2024 17:08

      Complexul Muzeal National „Moldova” Iasi propune publicului expozitia in aer liber „Iasi, oras minunat” semnată de artistul fotograf Ozolin Dusa si organizată i ...

 Trotinetele electrice din Iași, între viteză, haos și revoluția mobilității urbane
24/11/2024 16:52

Trotinetele electrice au invadat străzile din Iasi cu o viteză ametitoare. În ultimii doi ani, mijloacele de transport usor si ecologic s-au transformat dintr-un trend urbanist inovator intr-un adevăra ...

Rugăciunea și tehnologia, între sacru și digital
24/11/2024 13:56

* intr-un univers dominat de algoritmi si notificări, unde smartphone-urile sunt extensii ale existentei noastre, rugăciunea isi găseste un nou loc * cei care altădată căutau linistea unei biserici sau in ...

Cei mai buni clarinetiști din lume vin la Iași
24/11/2024 13:39

Timp de o săptămană, Iasul va deveni centrul unei importante competittii - Concursul International de Clarinet, ajuns la editia a VII-a, care va reuni instrumentişti clarinetisti din intreaga lume. Competit ...

Endometrioza, boala invizibilă care schimbă vieți
24/11/2024 13:37

* in Romania, una din 10 femei sufera de endometrioză, iar 50% dintre femeile diagnosticate răman infertile * desi este o afectiune foarte răspandită, nu este foarte cunoscută, iar două din trei ...

Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei