Iaşul va deveni, în acest an, un imens şantier!

Dimensiune font:

| 03-01-2020 00:00

În anul în care abia am păşit am putea avea zeci de şantiere noi în municipiul Iaşi, de la modernizarea şinei de rulare a tramvaielor la pasaje supraterane, însă doar dacă municipalitatea ieşeană va dispune de finanţare pentru toate proiectele gândite încă din anii trecuţi


De la începutul anului 2019 Primăria Municipiului Iaşi a reuşit rambursări ale fondurilor utilizate în cadrul proiectelor cu finanţare europeană în sumă de aproximativ 23,5 milioane de lei. „Este vorba despre rambursările pentru patru dintre proiectele municipalităţii. Reabilitarea infrastructurii de tramvai în municipiul Iaşi a avut două cereri de rambursare în sumă totală de 11,22 milioane de lei, iar Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iaşi – Reorganizarea circulaţiei pe bulevardul Tudor Vladimirescu o rambursare de 10,82 milioane de lei. De asemenea, Centrul Internaţional de Artă Contemporană: Reabilitarea, consolidarea şi refuncţionalizarea clădirii fostei Băi Comunale (Baia Turcească) beneficiază de o rambursare de 448.000 de lei, iar Reabilitarea şi valorificarea potenţialului turistic şi cultural al Ansamblului Mănăstirii Frumoasa din Municipiul Iaşi de 1,01 milioane de lei”, spun oficialii Primăriei Iaşi.

Pentru primele două proiecte menţionate, „Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iaşi” şi „Reabilitarea infrastructurii de tramvai în Municipiul Iaşi – Reorganizarea circulaţiei pe bulevardul Tudor Vladimirescu”, finanţarea a fost obţinută prin intermediul Programului Operaţional Regional – Axa Prioritară 4 „Sprijinirea dezvoltării urbane durabile”. Sumele menţionate vizează cereri de plată, fondurile fiind destinate achitării avansului pentru tramvaiele şi materialele incluse în cele două proiecte. Celelalte două proiecte, „Centrul Internaţional de Artă Contemporană: Reabilitarea, consolidarea şi refuncţionalizarea clădirii fostei Băi Comunale (Baia Turcească)” şi „Reabilitarea şi valorificarea potenţialului turistic şi cultural al Ansamblului Mănăstirii Frumoasa din Municipiul Iaşi”, prin intermediul Programului Operaţional Regional – Axa Prioritară 5 „Îmbunătăţirea mediului urban şi conservarea, protecţia şi valorificarea durabilă a patrimoniului cultural”. Pentru cele două proiecte, municipalitatea a achitat iniţial facturile emise, urmând ca fondurile primite să fie utilizate pentru plata următoarelor cereri de rambursare.

În total, Primăria a aplicat pentru proiecte valorând 200 de milioane de euro. Pe Axa 4.1 sunt în valorificare pe finanţare europeană circa 143 de milioane de euro, prin două ramuri: una în care municipalitatea aplică direct, împreună cu Ministerul Dezvoltării Regionale, prin intermediul ADRNE, iar cealaltă ramură în care municipalitatea şi Ministerul Dezvoltării Regionale, fără ADRNE, pentru achiziţia de mijloace de transport, tramvaie şi autobuze electrice. În total, valoarea proiectelor aferente Axei 4 este de circa 155 de milioane de euro. Pe Axa 5 sunt 15,9 milioane de euro care vizează proiectele Mănăstirea Frumoasa, Palatul Braunstein, Baia Turcească şi Muzeul de Istorie Naturală.

Pe Axa 3, Proiectul „Reabilitarea, modernizarea, extinderea, eficientizarea reţelei de iluminat public în Municipiul Iaşi” a fost declarat eligibil pentru accesarea de fonduri europene. Valoarea totală a proiectului se ridică la 21.868.648,10 lei – circa 4,6 milioane euro, inclusiv TVA.

În ceea ce priveşte Axa 7.1, Municipiul Iaşi, în calitate de beneficiar, implementează contractul de proiectare şi execuţie lucrări pentru obiectivul: Reabilitarea reţelei de termoficare primare (de transport), respectiv contractul de proiectare şi execuţie lucrări pentru obiectivul: Reabilitarea reţelei de termoficare secundare (de distribuţie) în cadrul proiectului: „Reabilitarea sistemului de termoficare în municipiul Iaşi, în vederea conformării cu standardele de mediu privind emisiile poluante în atmosferă şi pentru creşterea eficienţei energetice în alimentarea cu căldură urbană” – etapa a II-a, cofinanţat în proporţie de 85% din fonduri europene, 13% din fonduri de la Bugetul de stat şi 2% din fonduri de la Bugetul local. Valoarea proiectului este 86.689.943,46 lei (circa 18,1 milioane euro).

 

„Nu putem renunţa la proiectul Dancu. Este o zonă unde locuiesc 10.000-12.000 de oameni care privesc reabilitarea tronsonului Doi Băieţi - Dancu nu ca pe un moft, ci ca o necesitate vitală. Nu putem renunţa la construirea de grădiniţe, nu putem renunţa la construcţia centrului social din zona Cicoarei. De aceea am cerut celor de la ADRNE să ne reprezinte în încecarea de a convinge Guvernul să susţină supracontractarea de 17 procente pentru întreaga zonă de Nord Est”.

 

Schimbarea şinei pe tronsonul Iaşi – Dancu se va realiza

Însă cele mai aşteptate proiecte vizează reabilitarea liniilor de tramvai pe traseul Iaşi - Dancu, reabilitarea şi modernizarea liniilor de tramvai în zonele Cinci Drumuri - Baş Ceauş, Bucşinescu - Calea Chişinăului, Podu Roş – Ţesătura (în curs de execuţie), Tepro - Ţuţora şi Podu Sf. Ioan – Dancu, cu atât mai mult cu cât în proiecte este inclusă achiziţia de mijloace de transport ecologice. Problema, însă, constă în faptul că la finele lui 2019, Guvernul a impus Primăriei Iaşi să nu depăşească suma de 225 miloane lei, în condiţiile în care municiaplitatea a depus deja proiecte valorând 332 milioane lei. În atare situaţia, Primăria intenţionează să apeleze la împrumuturi pentru proiectele care nu vor fi finanţate prin Ministerul Dezvoltării. „După trei ani în care tot facem proiecte şi consumăm timp şi bani suntem anunţaţi să nu depăşim 100% din suma alocată. Mai exact, Iaşul beneficiază de 225 milioane lei, în condiţiile în care noi am depus proiecte valorând 332 milioane lei, suntem singurul municipiul care ne-am apropiat de 150% şi acum ni se cere să revenim la 100%. Fac precizarea că noi nu putem renunţa la proiectul Dancu. Este o zonă unde locuiesc 10.000-12.000 de oameni care privesc reabilitarea tronsonului Doi Băieţi - Dancu nu ca pe un moft, ci ca o necesitate vitală. Nu putem renunţa la construirea de grădiniţe, nu putem renunţa la construcţia centrului social din zona Cicoarei. De aceea am cerut celor de la ADRNE să ne reprezinte în încercarea de a convinge Guvernul să susţină supracontractarea de 17 procente pentru întreaga zonă de Nord Est”, a spus Chirica. Primarul Iaşului ia în calcul varianta în care Primăria ar putea apale la împrumuturi dacă Ministerul Dezvoltării nu va da curs solicitărilor primarilor din Moldova. „Deja s-a luat legătura cu Banca de Investiţii. Aşteptăm decizia Ministerului Dezvoltării, dacă nu luăm împrumuturi”, a mai spus edilul-şef al Iaşului.

Trei pasaje, două în Podu Roş şi un al treilea în zona Granit

În 2020 ar putea începe realizarea pasajelor supraterane care vor descongestiona marile intersecţii. Este vorba de cele din Podu Roş, situate Şoseaua Naţională - Bd. Socola, respectiv Splai Bahlui Stâng - Bd. D. Mangeron, dar şi un al treilea, situat între şoseaua Bucium, strada Trei Fântâni şi bulevardul Virgil Săhleanu. De altfel, realizarea pasajelor din Podu Roş au intrat în linia dreaptă, purtându-se discuţii cu cei de la Apele Române. „Au fost discuţii tehnice privitoare la modul de realizare a pasajelor. La fel, au fost foarte meticuloşi în a discuta toate alementele pentru că pasajele sunt deasupra Bahluiului”, spune viceprimarul Radu Botez. Şi această etapă a fost depăşită, acum intrându-se în faza pregătirii documentaţiei în vederea lansării licitaţiei vizând proiectarea.

 

„Apariţia de noi zone rezidenţiale pe dealul Bucium şi în comunele limitrofe oraşului şi care au acces în Municipiul Iaşi doar prin şoseaua Bucium a dus la o creştere a numărului de autoturisme care circulă din acestă zonă către centrul oraşului şi invers, generând în timp o supraaglomerare a traficului. Având în vedere aceste considerente, este imperios necesară crearea unei noi artere de circulaţie care să facă legătura între zona Bucium şi oraş, ducând la descongestionarea traficului”.

 

Construcţia pasajelor face parte din proiectul intitulat „Fluidizarea traficului din intersecţia Podu Roş cu Splai Bahlui Mal Drept şi Bulevardul Profesor Dimitrie Mangeron. Investiţia are la bază dorinţa edililor de a evita producerea de accidente cauzate de numărul mare de autoturisme care tranzitează intersecţia Podu Roş, dar şi supraaglomerarea sensului giratoriu din Podu Roş şi a întregii intersecţii ca urmare a apariţiei de noi zone rezidenţiale către capăt CUG, Ciurea, Lunca Cetăţuii sau Dealul Galata. Practic, cele două pasaje vor prelua câte o bandă de circulaţie de pe cele două Splaiuri (direcţia Podul de Piatră - bd. Tudor Vladimirescu pe axul Splaiului Bahlui Mal Drept şi direcţia bd. Mangeron - Podul de Piatră pe axul Splaiului Bahlui Mal Stâng), se vor reuni deasupra albiei Bahluiului în zona podului de peste râu, apoi vor reveni pe cele două maluri ale acestuia. Pasajele nu vor avea trotuare, dar vor avea prevăzute piste pentru biciclete şi suprafeţe de refugiu, asigurând fluenţa circulaţiei auto, cât şi posibilitatea de depăşire a autovehiculelor aflate în staţionare ca urmare a unei avarii.

Cele două pasaje vor avea o lungime de 551,6 metri (Pasaj Mal Drept), respectiv 546,6 metri (Pasaj Mal Stâng). Lăţimea fiecărui pasaj va fi de 7 metri (cu o singură bandă carosabilă).  Realizarea investiţiei s-ar situa între 18 şi 24 de luni. „Pasajele sunt cumva în formă de X, braţele lor lipindu-se traseelor actuale la o anumită distanţă de pod, fără a afecta circulaţia de-a lungul Bahluiului în timpul construcţiiilor”, mai spune viceprimarul.

Tot municipalitatea intenţionează să realizeze o nouă legătură a zonei Bucium cu restul oraşului. Este vorba de construirea unui pasaj, subteran sau suprateran, proiectul urmând să includă şi noi artere de circulaţie.

În acest sens, Primăria Municipiului Iaşi a lansat o licitaţie de achiziţie de servicii de elaborare a unui studiu de fezabilitate pentru proiectul amintit. Valoarea estimată a achiziţiei, care are ca termen de depunere a ofertelor data de 15 ianuarie 2020, este de 50.000 lei, cu TVA, durata contractului fiind de 90 zile de la data semnării contractului de prestări servicii pentru elaborarea studiului de fezabilitate. Criteriul de atribuire a licitaţiei va fi preţul cel mai scăzut. „Apariţia de noi zone rezidenţiale pe dealul Bucium şi în comunele limitrofe oraşului şi care au acces în Municipiul Iaşi doar prin şoseaua Bucium a dus la o creştere a numărului de autoturisme care circulă din acestă zonă către centrul oraşului şi invers, generând în timp o supraaglomerare a traficului. Având în vedere aceste considerente, este imperios necesară crearea unei noi artere de circulaţie care să facă legătura între zona Bucium şi oraş, ducând la descongestionarea traficului. Prin acest studiu de fezabilitate se doreşte analizarea posibilităţii de construire a unei noi artere de circulaţie care să facă legătura între zona Bucium şi oraş, inclusiv printr-un pasaj suprateran/subteran care să facă legătura între şoseaua Bucium, strada Trei Fântâni şi bulevardul Virgil Săhleanu. Proiectantul va trebui să propună şi să studieze şi alte soluţii în vederea creării unei artere de circulaţie care să facă legătura între zona Bucium şi oraş”, se arată în documentaţia proiectului.

Conform documentului citat, artera de circulaţie propusă de municipalitate şi care va face obiectul studiului de fezabilitate este amplasată pe raza Municipiului Iaşi, în zona Bucium şi face legătura între şoseaua Bucium şi bulevardul Virgil Săhleanu. Noua arteră va intersecta şoseaua Bucium în zona societăţii Crescento Print (eventual printr-un pasaj suprateran), apoi va urmări cursul râului Vămăşoaia până la intersecţia cu strada Trei Fantâni. Legătura dintre strada Trei Fantâni şi bulevardul Virgil Săhleanu se va face printr-un pasaj subteran care va ieşi în aleea betonată din faţa societăţii Imamus Laser SRL şi va continua până în bulevardul Virgil Săhleanu. Pasajul subteran ar putea avea o lungime aproximativă de 230 metri. Tronsonul arterei de circulaţie ce urmează a fi studiat se întinde pe o lungime de aproximativ 1,4 kilometri.

 

Reprezentanţii firmei turce Bozankaya au semnat cu Primăria Iaşi contractul vizând achiziţia a 16 vagoane pentru suma de 35.680.320 euro. Fiecare din cele 16 tramvaie care vor ajunge la Iaşi va avea o lungime minimă de 26 de metri şi o capacitate de transport totală de minim 230 de locuri.

 

Primul tramvai nou ar putea veni în decembrie 2020

Anul acesta va marca apariţia primelor tramvaie noi. Reprezentanţii firmei turce Bozankaya au semnat contractul cu Primăria Iaşi, înţelegerea vizând achiziţia a 16 vagoane pentru suma de 35.680.320 euro. Fiecare din cele 16 tramvaie care vor ajunge la Iaşi va avea o lungime minimă de 26 de metri şi o capacitate de transport totală de minim 230 de locuri, respectiv 8 persoane/mp, din care 30 pe scaune fixe, nerabatabile, din care minim cinci accesibile low floor plus vatmanul. Scaunele pentru călători vor fi singulare şi nu de tip banchetă, realizate din material armat cu fibră de sticlă sau mase plastice cu tratament antistatic, vopsea înglobată, proprietăţi antigrafitti, antivandalism, cu tapiţeria rezistentă la uzură şi murdărie. Toate mijloacele de transport în comun sunt formate din module unite între ele prin burdufuri etanşe, au minim minim trei uşi duble de serviciu, comandate şi acţionate electric, cu o lăţime de minim 1.000 de milimetri. Fiecare tramvai va avea un loc marcat corespunzător pentru cărucior de copii şi un loc rezervat căruciorului rulant pentru persoanele cu dizabilităţi locomotorii, numărul minim de locuri pentru persoanele cu dizabilităţi, persoanelor cu mobilitate redusă, bătrânilor, invalizilor sau femeilor însărcinate fiind de patru. Primul vehicul este aşteptat la Iaşi în luna decembrie 2020.

 

Municipalitatea ieşeană a finalizat licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare pentru un nou pachet de străzi importante: strada Viticultori, strada I. I. Mironescu, strada Luca Arbore, strada Roşcani, strada Ţicăul de Jos, strada Timpului, strada Şt. O. Iosif şi str. Dochia, acestora alăturându-li-se şi supralărgirea bulevardului Tudor Vladimirescu.

 

Nouă străzi intră în  reabilitare anul acesta. O alta va fi lărgită

Nu lipsesc nici investiţiile de mai mici dimensiuni. Astfel, municipalitatea ieşeană a finalizat licitaţia pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare pentru un nou pachet de străzi importante: strada Viticultori, strada I. I. Mironescu, strada Luca Arbore, strada Roşcani, strada Ţicăul de Jos, strada Timpului, strada Şt. O. Iosif şi str. Dochia, acestora alăturându-li-se şi supralărgirea bulevardului Tudor Vladimirescu.

Procedura de achiziţie publică a atras ofertele a patru firme sau asocieri, iar după finalizarea evaluărilor tehnică şi financiară, câştigătoare a procedurii de achiziţie publică a fost desemnată asocierea SC Alpenside SRL - SC Concret Drum SRL, cu care primarul Mihai Chirica a semnat şi contractul, contra unei sume de 17.488.376,04 lei, fără TVA (20.811.167,49 lei, cu TVA).

Modernizarea acestor artere de circulaţie face parte din obiectivul mai amplu al reabilitării infrastructurii rutiere în cartierele Copou, Canta, Moara de Vânt, Tudor Vladimirescu şi Ţicău. Contractul presupune realizarea de lucrări pe o lungime totală de străzi de 6.982 de metri, cu o durată de execuţie care variază între opt şi 14 luni.

De asemenea, municipalitatea intenţionează să modernizeze stradela Sofia Nădejde. Procesul va include supralărgirea arterei rutiere la patru benzi de circulaţie pe tronsonul pod Cicoarei - strada Cicoarei. „Modernizarea stradelei Sofia Nădejde contribuie la îmbunătăţirea circulaţiei în zonă şi, împreună cu podul nou realizat, constituie o nouă rută între zonele rezidenţiale şi cartierele centrale. Necesitatea implementării proiectului este rezultatul identificării unor probleme care în momentul de faţă conduc la utilizarea străzii în condiţii foarte rele din cauza degradărilor pronunţate pe toată suprafaţa drumului, precum şi cedarea fundaţiei pe aproximativ 20% din suprafaţa străzii”, spun reprezentanţii Primăriei. Valoarea totală a obiectivului de investiţie este de 3.327.941,29 lei, cu TVA, durata sa de realizare fiind estimată la 12 luni. Strada, care are o lungime de 318 metri, va suferi următoarele îmbunătăţiri: realizarea structurii rutiere, modernizarea sistemului de colectare şi evacuare a apelor de suprafaţă, modernizarea trotuarelor, amenajarea intersecţiilor cu străzile laterale, executarea canalelor tehnice pentru reţele de telecomunicaţii şi realizarea şi montarea de marcaje rutiere.

Stadion modern şi sala polivalentă nouă

Chiar dacă lucrările nu vor începe anul acesta, 2020 ar putea marca startul construirii unui stadion municipal modern. Noul stadion, cu o capacitate de 15.000-20.000 de locuri, care va beneficia de toate dotările cerute de normele FRF și UEFA, este deja în faza de proiectare, iar la jumătatea acestui an am putea afla unde va fi construit: pe terenul proprietate publică de 140 de hectare din Moara de Vânt (zonă liberă de sarcini) și actualul teren pe care se află Stadionul „Emil Alexandrescu”.

Municipiul Iaşi va avea şi o sală polivalentă nouă. Investiţia va avea o capacitate de aproximativ 10.000 de locuri, la care se adaugă spaţii de parcare, accese şi spaţii cu specific comercial şi alte funcţiuni. Pentru acest obiectiv, municipalitatea a propus trei posibile amplasamente: terenul din Moara de Vânt (zonă liberă de sarcini), un teren aflat în concesiunea Veolia Energie Iaşi SA în perimetrul Centralei de Energie Termică (CET) şi altul în cartierul Tudor Vladimirescu, mai precis cel pe care se află garajul Companiei de Transport Public SA. Dan CONSTANTINESCU

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

05:47

FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, Judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza 4 licitatii publice cu strigare, in vederea valorificarii urmatoarelor active aflate in patrimoniul debitoarei, astfel: in datele de 27.03.2025, 03.04.2025, 10.04.2025 si 17.04.2025, de la orele: Ora 12:00: Cladire 2 Camere -Volanschi- Pret pornire: 1.595,94 Lei; Ora 13:00: Proprietate imobiliara „Ferma Coroiesti” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 77.090,64 Lei; Ora 14:00: Proprietate imobiliara- „Ferma Docaneasa” si bunuri mobile ce o deservesc, valorificate „in bloc”- Pret pornire: 117.805,79 Lei. Orele anuntate pentru fiecare Activ se respecta pentru fiecare zi in care se vor organiza licitatii. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Activele pot fi vizionate prin programare prealabila dupa achizitionarea caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor, la pretul de 3.570 Lei (TVA inclus) pentru fiecare Activ in parte, mai putin pentru Activul-„Cladire 2 Camere -Volanschi” pentru care Caietul de sarcini are pretul de 595 (TVA inclus) si ulterior, semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Caietul de sarcini poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five- advisory.ro. Licitatia va avea loc la sediul Five Administration S.P.R.L. din Bucuresti, Str. Romulus nr. 23, sector 2 sau prin corespondenta / videoconferinta, dupa cum va decide Administratorul judiciar de la caz la caz. Documentatia de participare la licitatie va fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five- advisory.ro, pana cel tarziu cu o zi inainte de data fiecarei licitatii, ora 16:00. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice nu vor fi luate in considerare. Informatii suplimentare privind activele si pentru vizionarea activelor pot fi obtinute la nr. 0744.950.751 sau e-mail: office@agro- complex.ro.
1. Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Dimitrie Cantemir, cu sediul in comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui, telefon/fax 0235/485.389, e-mail: primaria.dtcm@yahoo.com, cod fiscal 3394295. 2. Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: -suprafata totala de 107,31 ha, teren extravilan, pasune comunala, apartinand domeniului privat al Comunei Dimitrie Cantemir, situata in comuna Dimitrie Cantemir, judetul Vaslui, conform H.C.L. Comuna Dimitrie Cantemir nr. 15/14.03.2025 si temeiul legal O.U.G. nr. 57/03.07.2019, astfel: -Lot.1 -sat Gusitei, 3,00ha, Tarla 109, Parcela 1335; -Lot 2 -sat Hurdugi, 15,00 ha, Tarla 70, Parcela 887; -Lot 3 -sat Hurdugi, 9,00 ha, Tarla 60, Parcela 786; -Lot 4 -sat Hurdugi, 2,00 ha, Tarla 74, Parcela.889; -Lot 5 -sat Hurdugi, 6,00 ha, Tarla 74, Parcela.889; -Lot 6 -sat Plotonesti 7,00 ha, Tarla 60, Parcela 786; -Lot 7 -sat Hurdugi, 11,00 ha, Tarla 74, Parcela 889; -Lot 8 -sat Hurdugi, 10,00 ha, Tarla 74, Parcela 887; -Lot 9 -sat Hurdugi, 6,00 ha, Tarla 54, Parcela 755; -Lot 10 -sat Hurdugi, 3,00 ha, Tarla 54, Parcela 755; -Lot 11 -sat Hurdugi, 11,11 ha, Tarla 30, Parcela 442; -Lot 12 -sat Hurdugi, 15,00 ha, Tarla 85, Parcela 1057; -Lot 13 -sat Plotonesti, 2,05 ha, Tarla 64, Parcela 840; -Lot 14 -sat Plotonesti, 2,15 ha, Tarla 64, Parcela 839; -Lot 15 -sat Plotonesti, 2,50 ha, Tarla 64, Parcela 840; -Lot 16 -sat Plotonesti, 2,50 ha, Tarla 64, Parcela 840. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitarea scrisa, de la sediul Comunei Dimitrie Cantemir. 3.2. Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 20Lei/exemplar, care se achita in numerar la Casieria institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 03.04.2025, ora 16.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 11.04.2025, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Registratura Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 14.04.2025, ora 13.00, la sediul Comunei Dimitrie Cantemir, comuna Dimitrie Cantemir, sat Hurdugi, Str. Principala nr. 1, judetul Vaslui. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon /fax 0235/311.582, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 20.03.2025.
Rutiera din Iași a scos la stradă 7 radare!
21/03/2025 15:05

* Politia foloseste acum sistemul cu trepiede si carduri speciale, care permit transmiterea imaginilor la Directia Generală de Trafic * prin urmare, amenzile sunt expediate prin postă, fără a mai fi nevoie ...

Probleme uriașe pe Autostrada A8!
21/03/2025 15:04

* CNIR tergiversează lucrările, cu actiuni „ascunse in spatele birocratiei administrative” * „Termenul de realizare a proiectului e impins artificial”, sustin asociatiile civice care m ...

UMF a atras studenți din 85 de state ale lumii!
21/03/2025 15:04

* cei mai multi studenti internationali provin din Franta (1.107), Maroc (344), Republica Moldova (263), Israel (218), Grecia (206) si Tunisia (164) * interesul tinerilor din străinătate pentru a studia la UM ...

Surpriză la Guvern! Ciolacu pune Sala Polivalentă din Iași într-o listă cu 6 investiții prioritare
21/03/2025 15:03

  * printre cele sase investitii semnificative, a căror valoare intră in competenta de aprobare a Guvernului, se află si Sala Polivalentă din Iasi, cu o valoare estimată de aproximativ 100 de milioan ...

Ce sloturi să încerci la BetMen?
21/03/2025 14:25

Ce sloturi să incerci la BetMen? BetMen Casino iti oferă o selectie impresionantă de sloturi, potrivite pentru toate tipurile de jucători. Fie că preferi sloturile moderne cu mecanici avansate sau cele cl ...

Accident grav la Botoșani. Un șofer de camion a ajuns la spital
21/03/2025 12:30

Un bărbat in varstă de 55 de ani a avut nevoie de ingrijiri medicale in urma unui accident rutier produs, vineri, in localitatea Vorona, au anunţat reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţ ...

FOTO - Casa Berthelot va fi pusă la dispoziția cercetătorilor, pentru elaborarea unei Enciclopedii a Iașului
21/03/2025 12:19

  Casa Berthelot, simbol al istoriei Iasului, a fost restaurată complet. Conform municipalitătii, clădirea-monument va găzdui o sectiune dedicată generalului Henri Mathias Berthelot, marcand colabor ...

Trafic intens în Iași. Nervi și blocaje în orașul cu 180.000 de mașini
21/03/2025 11:42

Cu peste 180.000 de autoturisme inmatriculate, Iasiul intampină dificultăti tot mai mari din cauza cresterii traficului rutier, mai ales in perioada anului scolar si universitar. Orasul este afectat constant ...

Directorul Spitalului Județean Suceava a demisionat
21/03/2025 11:24

Managerul Spitalului Clinic Judetean de Urgentă "Sfantul Ioan cel Nou" Suceava, medicul Alexandru Calancea, si-a anuntat, vineri, demisia din functie. El sustine că a inaintat Consiliului Judetean ...

15.000 de ieșeni primesc pensii mai mari de 1.000 de euro! Cea mai mare pensie din țară, încasată la Iași
21/03/2025 10:33

* cei mai multi dintre pensionarii ieseni incasează intre 2.000 si 5.000 de lei lunar (79.269 persoane), urmati de beneficiarii indemnizatiei sociale (1.281 lei), in număr de 33.836 persoane * alti 364 de ies ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei