Ieşenii au decis soarta celor 291 milioane de euro din bugetul local

Dimensiune font:

| 14-02-2020 00:00

Printre solicitările ieşenilor, care au fost preluate de municipalitate, se numără iniţierea unui program de izolare termică a blocurilor, reparaţia conductelor de canalizare, rezolvarea problemelor de la asociaţiile de proprietari, demararea unui plan de colectare apelor de suprafaţă în zona Cicoarei * la capitolul infrastructură rutieră, ieşenii au solicitat includerea în programul de modernizare a străzilor Prof. I. Simionescu, Prof. Petru Cujbă, Ion Roată, Păcureţi, Movila Păcureţi, Rediu, stradela Păcureţi, Fântânilor, Camil Ressu, Ciric, fundac Olari, fundac Ursulea şi străzile din jurul cimitirului Buna Vestire


Bugetul general consolidat al municipiului Iaşi în acest an va fi de 1.388.772.010 lei (circa 291,14 milioane de euro), din care 1.133.112.200 lei bugetul local (237,54620 de milioane de euro), iar 361.190.620 lei (circa 75,72 milioane de euro) bugetul centralizat al instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii (spitalele „Sf. Spiridon”, „Dr. C. I. Parhon” şi de Recuperare, unităţile de învăţământ preuniversitar de stat – 71, Direcţia Locală de Evidenţă a Persoanelor, Poliţia Locală, Direcţia Creşe, Direcţia de Asistenţă Socială, Muzeul Municipal, Ateneul Naţional, Casa de Cultură a Municipiului Iaşi şi Editura Junimea).

Bugetul de dezvoltare atinge valoarea de 568.697.930 lei, iar secţiunea de funcţionare are o valoare 564.414.270 lei. În cadrul veniturilor la bugetul local, 334.349.670 lei (circa 70,1 milioane de euro) vor fi asigurate din fonduri de la Uniunea Europeană. Aceasta înseamnă că finanţările nerambursabile sunt estimate în acest an la 30,52% din bugetul local

Peste 10.000 de propuneri

Pentru al cincilea an consecutiv, proiectul bugetului local al Municipiului Iaşi a fost dezbătut în şedinţe publice la care ieşenii au participat în număr foarte mare pentru a-şi expune problemele, sugestiile şi proiectele. Cele şase întâlniri pe care primarul Mihai Chirica, împreună cu reprezentanţii direcţiilor şi societăţilor comerciale municipale, le-au avut cu cetăţenii s-au desfăşurat în perioada 6 - 12 februarie 2020 la Palatul Roznovanu (două consultări), Liceul Teoretic „Miron Costin” din cartierul Alexandru cel Bun, Ateneul Naţional din Tătăraşi, Şcoala Gimnazială „Ion Creangă” din Păcurari şi Liceul Teoretic „Dimitrie Cantemir” din zona Podu Roş – Cantemir.

Pe de altă parte, la Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni şi la cele cinci centre de cartier au fost înregistrate, în total, 6.090 propuneri, din care: infrastructură - 1.586 (lărgire, reabilitare bulevarde, străzi principale – 223, asfaltare, reabilitare străzi din cartiere – 716, amenajare, reabilitare trotuare, străzi, alei – 499, realizare treceri supra- şi subterane – 148), transport public – 633 (modernizare cale rulare tramvai – 199, achiziţionare mijloace de transport noi şi modernizarea celor existente – 200, diverse – 234), fluidizarea traficului – 266, locuri de parcare – 519, locuinţe (construire locuinţe, expertizare şi consolidare imobile, reabilitare termică, seismică şi expertizare blocuri) – 174, salubritate şi mobilier urban – 401, spaţii verzi şi locuri de joacă – 602, ordine şi siguranţă publică – 262, diverse investiţii - 1.221 (sănătate – 233, mediu – 148, educaţie, cultură, culte – 408, social – 193, sport – 206, turism – 33), reţele edilitare – 192, altele – 232. Alte 1.809 propuneri au fost primit prin intermediul chestionarelor completate online, acestea acoperind aceeaşi problematică precum cele clasice. „Am parcurs un moment important din viaţa oraşului prin dezbaterea publică a bugetului local pe anul 2020. Sloganul acestei dezbateri a fost Transparenţă totală!. Am dorit ca toţi cetăţenii municipiului Iaşi să cunoască felul în care sunt cheltuiţi banii publici, să poată spune care sunt problemele lor, care le sunt ideile şi proiectele. După şase şedinţe publice putem spune că am reuşit să organizăm o dezbatere pragmatică pe problemele reale ale ieşenilor. Le mulţumesc tuturor ieşenilor care au participat la şedinţe, precum şi celor care ne-au transmis propunerile lor atât prin intermediul chestionarelor, cât şi online”, a declarat primarul Mihai Chirica.

Ce au solicitat ieşenii

În cadrul dezbaterii publice organizate miercuri, 12 februarie, la Palatul Roznovanu, primarul Mihai Chirica a făcut o scurtă analiză a proiectelor municipalităţii care beneficiază de finanţare europeană şi a trecut în revistă propunerile strânse de la cetăţeni în dezbaterile precedente, propuneri care vor fi incluse în bugetul pe anul în curs sau, după caz, şi în bugetele viitoare.

Astfel, printre solicitările ieşenilor care au fost preluate de municipalitate se numără: iniţierea unui program de izolare termică a blocurilor, reparaţia conductelor de canalizare dintre străzile Stejar şi Ion Creangă, rezolvarea problemelor de la asociaţiile de proprietari de la blocurile B3-B8 din cartierul Green Park, crearea unui acces în spatele zonei Flux, finalizarea pavării zonei Oancea, continuarea iluminatului public pe strada Trei Fântâni, montarea / schimbarea trotuarelor de la blocul 570 de pe strada Toma Cozma, inventarierea proprietăţilor din zonele Ţicău, Valea Adâncă, Păcureţi şi Crucea Roşie (pentru a rezolva problema locatarilor care locuiesc pe străzile aferente), montarea unui gard de protecţie şi reabilitarea faţadei Şcolii Gimnaziale „Elena Cuza”. demararea unui plan de colectare apelor de suprafaţă în zona Cicoarei, mutarea camerelor de audiere din Secţia I de Poliţie, asfaltarea aleilor dintre blocurile DD1 - DD9 din zona Bicaz - Dacia.

La capitolul infrastructură rutieră, ieşenii au solicitat includerea în programul de modernizare a străzilor Prof. I. Simionescu, Prof. Petru Cujbă, Ion Roată, Păcureţi, Movila Păcureţi, Rediu, stradela Păcureţi, Fântânilor, Camil Ressu, Ciric, fundac Olari, fundac Ursulea şi străzile din jurul cimitirului Buna Vestire. Pe strada Luca Arbore, pentru care s-a solicitat intervenţia municipalităţii, au fost demarate deja lucrările de modernizare, în cadrul unui contract care include şi străzile Viticultori, I. I. Mironescu, Roşcani, Ţicăul de Jos, Timpului, Şt. O. Iosif şi Dochia, precum şi supralărgirea bulevardului Tudor Vladimirescu. Tudor DAMASCHIN

 

* * *

La momentul actual, valoarea totală a proiectelor cu finanţare europeană nerambursabilă semnate de către sau al căror beneficiar este Municipiul Iaşi  se ridică la 157,8 milioane de euro

Urmareste-ne si pe canalul nostru de WhatsApp

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
BANCUL ZILEI

06:07

FIVE Administration S.P.R.L, vinde prin licitatii publice utilaje agricole, al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. FIVE Administration S.P.R.L., in calitate de Administrator judiciar al debitoarei Agrocomplex Barlad S.A. -in reorganizare cu sediul in Barlad, str. Tecuciului nr. 7, judetul Vaslui, inregistrata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. J37/231/1991, avand CUI: RO2808054, organizeaza in perioada 27.03.2025 -30.04.2025 inclusiv, orele 09:00 -19:00, licitatii publice cu strigare in vederea valorificarii urmatoarelor active mobiliare aflate in patrimoniul debitoarei, dupa cum urmeaza: 1. Utilaje agricole conform lista nr. 1 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in perioada 27.03 -01.04.2025, termen-limita inscriere: 26.03.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in perioada 08.04 -11.04.2025, termen-limita inscriere: 07.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 3 in perioada 17.04 -22.04.2025, termen-limita inscriere: 15.04.2025, ora 16:00. 2. Utilaje agricole conform lista nr. 2 (bunurile se vand individual), pentru care se vor organiza: -Licitatia nr. 1 in data de 02.04.2025, termen-limita inscriere: 01.04.2025, ora 12:00; -Licitatia nr. 2 in data de 14.04.2025, termen-limita inscriere: 11.04.2025, ora 16:00; -Licitatia nr. 3 in data de 23.04.2025, termen-limita inscriere: 22.04.2025, ora 12:00. Doar pentru Pachet Bunuri Mobile Nr. 4 -Licitatia nr. 4 in data de 30.04.2025, termen-limita inscriere: 29.04.2025, ora 12:00. Licitatiile nr. 2, nr. 3, respectiv 4 se vor organiza doar pentru bunurile care nu s-au vandut la licitatiile anterioare. Bunurile supuse valorificarii, datele si orele fiecarei licitatii, precum si pretul de pornire la fiecare licitatie se regasesc in listele de bunuri pentru fiecare Pachet si pot fi solicitate Administrator ului judiciar, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Preturile de pornire ale licitatiei nu includ TVA, acesta se va adauga dupa caz conform prevederilor legale. Persoanele interesate au obligatia de vizionare a activelor, cu instiintarea prealabila a Administrator ului judiciar si numai dupa achizitionarea caietului de sarcini. Licitatiile se vor desfasura in perioada mentionata exclusiv online, prin intermediul platformei: www.licitatii -unpir.ro, aceasta presupunand crearea unui cont de participant si validarea acestuia de catre administratorul platformei. Toate detaliile referitoare la modalitatea de participare prin intermediul platformei online mentionate anterior se regasesc in cuprinsul Caietului de sarcini. Orice persoana interesata va avea obligatia achizitionarii caietului de sarcini cuprinzand descrierea bunurilor si a semnarii unui Angajament de confiden tialitate privind procedura de valorificare a activelor cuprinse in caietul de sarcini. Pretul Caietului de sarcini este 119 Lei (TVA inclus) si poate fi solicitat prin e-mail, la adresa: vanzari@five -advisory.ro. Termenele-limita pentru transmiterea documentatiei de participare la licitatie sunt mentionate mai sus pentru fiecare set de licitatii, aceasta urmand a fi depusa exclusiv prin mijloace electronice, la adresa de e-mail: vanzari@five -advisory.ro. Documentele transmise prin orice alte mijloace electronice (whatsapp /mms etc.) nu vor fi luate in considerare. Vizionarea activelor se va face numai in baza unei programari prealabile, la societatea Agrocomplex Barlad S.A, pe adresa de e-mail: office@agro-complex.ro sau la numarul de telefon: 0744.950.751 -Petru Maximiuc, numai dupa achizitionarea Caietului de sarcini. Informatii privind achizitionarea Caietelor de sarcini pot fi obtinute pe e-mail: vanzari@five -advisory.ro.
Comuna Tasca, judetul Neamt,  concesioneaza o parcela de 3.226mp, in intravilanul comunei Tasca 1.Informatii generale privind concedentul, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Tasca, cu sediul in comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt, telefon 0233/255.023, fax 0233/255.023, email: primaria_tasca@yahoo.com, cod fiscal 2614457. 2.Informatii generale privind obiectul concesiunii, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie concesionat: o parcela de 3.226mp, nr.cadastral- 51842, CF-51842, situata in intravilanul comunei Tasca, sat Tasca, F.N., apartine domeniului privat al Comunei Tasca, conform H.C.L.Tasca nr.21/27.02.2025 si O.U.G.nr. 57/03.07.2019. 3.Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1.Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul Comunei Tasca. 3.2.Denumirea si adresa serviciului/ compartimentului din cadrul concedentului, de la care se poate obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Urbanism, din cadrul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt.Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 3.3.Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul: 100 Lei/exemplar, se achita cu numerar, la Casieria Comunei Tasca. 3.4.Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 17.04.2025, ora 12.00. 4.Informatii privind ofertele: 4.1.Data-limita de depunere a ofertelor: 29.04.2025, ora 09.00. 4.2.Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str. Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 4.3.Numarul de exemplare in care trebuie depusa fiecare oferta: Oferta se depune intr-un exemplar original, in doua plicuri sigilate: unul exterior si unul interior. 5.Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 29.04.2025, ora 10.00, la sediul Comunei Tasca, comuna Tasca, sat Tasca, Str.Lt. Vasile Mitru nr.11, judetul Neamt. 6.Denumirea, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr.8, judetul Neamt, telefon 0233/214.019, fax 0233/216.585, e-mail: jud-piatraneamt@just.ro. 7.Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 17.03.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Orasul Harlau, cu sediul in orasul Harlau, Str.Musatini nr.1, judetul Iasi, telefon/fax 0232/720.412/ 0232/720.777, e-mail: primariahirlau @yahoo.com, juridic@ primaria- hirlau.ro, cod fiscal 4541190. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si H.C.L. Harlau nr. 27/26.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 160.000 Lei si se aloca in intregime pentru domeniul Sport. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Orasului Harlau aprobat prin H.C.L. Harlau nr. 53/27.04.2017 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local, cu modificarile si completarile ulterioare. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul: www.primaria hirlau.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante: www.primaria hirlau.ro sau se poate procura de la sediul Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 15.05.2025, ora 14.00, la Compartimentul Registratura al Orasului Harlau, Harlau, Str. Musatini nr. 1, judetul Iasi. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 16.05.2025 -19.05.2025.
Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul fiscal, adresa, numarul de telefon, telefax si/sau adresa de e-mail ale persoanei de contact: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau, telefon 0234/251.212, fax 0234/251.586, e-mail: cl_racaciuni@yahoo.com, cod fiscal 4670330. Reglementari legale privind acordarea de finantare nerambursabila: In baza Legii nr. 350/2005 privind regimul finantarilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activitati nonprofit de interes general, cu modificarile si completarile ulterioare si Hotararea Consiliului Local al Comunei Racaciuni nr. 09/31.03.2025 privind aprobarea bugetului pe anul 2025. Perioada de finantare: anul 2025. Suma totala alocata de la bugetul local este de 385.000 Lei si se aloca astfel: 15.000 Lei pentru domeniul Sportiv, 50.000 pentru domeniul Social, respectiv 320.000 Lei pentru Culte religioase. Criteriile de acordare a finantarilor nerambursabile sunt cele prezentate in Regulamentul Comunei Racaciuni aprobat prin H.C.L. Comuna Racaciuni nr. 14/31.03.2025 privind regimul finantarilor nerambursabile alocate de la bugetul local pentru activitatile nonprofit de interes local. Documentatia pentru elaborarea si prezentarea propunerilor de proiecte/ programe se poate obtine de pe site-ul Comunei Racaciuni: www.comuna racaciuni.ro. Documentatia de solicitare a finantarii nerambursabile se poate descarca de pe site-ul autoritatii contractante www.comuna racaciuni.ro sau se poate procura de la sediul Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Data-limita pentru depunerea propunerilor de proiecte: 13.05.2025, ora 14.00, adresa: Comuna Racaciuni, cu sediul in comuna Racaciuni, sat Racaciuni, Str. Stefan cel Mare nr. 136, judetul Bacau. Perioada la care se desfasoara selectia de proiecte, verificarea eligibilitatii, a indeplinirii criteriilor referitoare la capacitatea tehnica si financiara si evaluarea propunerilor de proiecte este: 14.05.2025- 15.05.2025.
 Doi studenți la TUIASI au câștigat locul I la Raliul Harghitei!
16/04/2025 14:56

Singurul echipaj universitar din competitie, format din studenti ai Facultătii de Mecanică din cadrul Universitătii Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iasi, a obtinut locul I in Cupa Dacia, la Raliul ...

Tramvaiele și autobuzele CTP vor circula până la ora 2,30, de Înviere!
16/04/2025 14:56

* autobuzele si tramvaiele de pe toate traseele vor circula cu o frecventă de aproximativ 30 de minute Program special de Paste – Transport public prelungit in noaptea de Înviere Pentru a veni in ...

O treime dintre ieșeni, acționari la bursă, fără să știe!
16/04/2025 14:56

* in Iasi sunt 276.927 de detinători, o treime dintre acestia neavand nici un fel de vesti despre actiunile cu care i-au recompensat statul in anii ’90 * desi mare parte dintre milioanele de romani ...

Zeci de persoane dintr-o comună ieșeană au devenit „părinți profesioniști”
16/04/2025 14:55

* 57 de familii dintr-o comună cu doar 2.400 de locuitori ingrijesc peste 100 de copii aflati in dificultate * numărul asistentilor maternali este in scădere la Iasi, desi tot mai multi tineri s-au indreptat ...

Peste 12.000 de ieșeni și-au pierdut locul de muncă în acest început de an
16/04/2025 14:49

Criza economică pare să fi ajuns deja la Iasi, judecand doar după numărul contractelor de muncă inregistrate. Conform statisticilor oficiale din acest debut de an - situatie intocmită pe baza datelor exis ...

Taina ouălor roșii
16/04/2025 12:37

În satele din jurul Iasului, Joia Mare aduce o liniste diferită. Nu e linistea incremenită, ci una care fosneste usor printre lucruri pregătite cu grijă, intre rugăciuni rostite in gand si gesturi ve ...

Unde se află icoanele făcătoare de minuni ale Moldovei. Iașul are o icoană care a plâns cu adevărat!
16/04/2025 12:15

Cele mai cunoscute icoane făcătoare de minuni din zona Moldovei se află la Mănăstirea Neamt, cea a Maicii Domnului (avand pe o parte pe Maica Domnului Hodighidria, iar pe cealaltă pe S ...

Prețul cărnii de miel provoacă furia consumatorilor
16/04/2025 12:00

* „Dacă unii cer pe 1 kg de rosii - romanesti, spun ei, 70 lei/kg, 49 de lei pe 1 kg de carne de miel este ok”, e primul dintre comentariile la o postare a unui fermier care vinde carnea de miel cu ...

Postul sufletului – tăcerile care hrănesc, renunțările care vindecă
16/04/2025 10:45

  E primăvară in oras. Miroase a humă incă umedă si a flori de corcodus. E timpul Postului Mare, iar oamenii, fiecare in felul lui, se opresc. Nu toti tin post in sensul traditional – unii nu s ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei