Ieşenii au parte de panouri cu afișarea timpilor de așteptare în stații

1timpi
1timpi1

Dimensiune font:

| 26-02-2020 00:00

Deocamdată este vorba doar de trei staţii dotate cu astfel de display-uri, însă numărul lor va creşte la 19



Informarea cetăţenilor despre timpul rămas până la venirea următorului mijloc de transport este, din nou, realitate. Şi în trecut au existat, însă doar în câteva staţii, panouri de informare, însă măsura nu a avut impactul dorit întrucât puţine autobuze erau dotate în acel moment cu GPS-uri. Însă lucrurile s-au schimbat. Într-o ordine absolut firească a unor măsuri implementate în cadrul a ceea ce se doreşte a fi sistemul de management al flotei CTP, au apărut baza de date cu informaţii despre fiecare mijloc de transport din parcul Companiei de Transport Public, şoferi/ vatmani, staţii, trasee, reţele wireless, urmărirea flotei prin colectarea informaţiilor de pe GPS-ul mijloacelor de transport şi transpunerea acestora pe o hartă virtuală cu informaţii despre fiecare cursă şi vehicul, iar, mai nou, panourile de informare din staţii. „Am lansat în probe trei panouri de informare, care oferă călătorilor aflaţi în staţii date despre sosirea următorului mijloc de transport. Deocamdată, informaţiile de pe panouri se referă strict la autobuze. Cele trei panouri se află amplasate în staţiile de pe Independenţei (fostul Fidelio), Blocuri Carmen şi Casa Dosoftei. În următoarea perioadă numărul acestor panouri va ajunge la 19”, spune Cristian Stoica, directorul Companiei de Transport Public Iaşi.

Soluţie pusă gratuit la dispoziţia comunităţii ieşene

Informaţii despre panourile din staţii au fost postate şi de cei care le-au realizat: Wink Media. „Platforma dedicată transportului public este compusă dintr-o suită de instrumente digitale care rezolvă problema afișării timpilor de sosire a vehiculelor în staţie și este pusă gratuit la dispoziţia autorităţilor și comunității locale. Soluţiile dezvoltate vizează management flotă și calculare timpi sosire a vehiculelor în staţie, platformă de CMS – content management system - pentru afișarea timpilor de sosire a vehiculelor, pe tabele, display sau alte dispozitive electronice, aplicaţie mobilă dedicată transportului în comun – la care se lucrează în prezent. Întreaga suită este oferită autorităţilor ieșene într-o formă gratuită, pentru utilizare și testare și ajută la o mai bună înţelegere a planificărilor zilnice și asupra managementului de flotă”, spun reprezentanţii Wink Media. Lucrăm de 3 ani la dezvoltarea acestui proiect din dorința de a alinia orașul la un standard de dezvoltare european. Nu intenţionăm să înstrăinăm platformele software dezvoltate, ci să le punem la dispoziţia autorităţilor care doresc să testeze soluţii dedicate și înțeleg importanţa proiectelor inteligente. Un oraș smart nu înseamnă doar digitalizare, ci și deschiderea și implicarea companiilor private în implementarea unor soluţii de care cetăţenii chiar să se bucure. Salutăm iniţiativa CTP Iași de a lansa serviciul open data și deschiderea lor pentru încurajarea platformelor care investesc în comunitate și implicare civică”, spune Doru Eugen Chirica, Managing Director la WINK.

Cum funcționează?

Cu ajutorul platformei de management de flotă, datele de GPS sunt colectate și procesate, sunt interpretate și interconectate la un sistem de CMS prin intermediul căruia informaţiile pot fi afișate pe display sau alte forme de afișaj electronic. Platforma generează o serie de rapoarte care ajută la perfecţionarea activităţii companiilor de transport public – foi de parcurs, planificare, număr de kilometri, monitorizare individuală a vehiculelor, planificarea lor etc. și, cel mai important, generează timpii de sosire în staţii. Prin intermediul unui sistem de CMS datele înregistrate sunt folosite pentru afișarea timpului de așteptare în staţii și integrarea acestora într-o aplicaţie mobilă de transport, la care se lucrează în prezent.

Funcţionarea optimă a acestor soluţii depinde de planificarea zilnică și alocarea corectă a vehiculelor la traseu, cât și de starea și funcţionarea sistemelor de GPS.

Dezvoltarea acestor module vine în urma expertizei de 14 ani în publicitate și soluţii digitale dedicate segmentului transport public și este parte integrantă din modelul de business al companiei WINK – servicii publice finanţate prin advertising. „Fiecare dintre produsele WINK, fiecare acţiune sau parteneriat realizat, are o componentă socială. De la investiţia în modernizarea refugiilor de călători, prin iluminat, înlocuit sticla spartă, verificat, îngrijit, la proiecte speciale care au făcut orașul și brandurile sale cunoscute în întrega lume, sau la sistemul de informare călători,  montarea de bănci și coșuri de gunoi la baza unui panou publicitar, introducerea de informaţii utile în conţinutul difuzat – echipa noastră a pus orașul pe primul loc. Astfel, ne menţinem viziunea pe termen lung și anume că transformarea și creșterea Iașului este dată și de soluţiile dezvoltate de companiile private”, adaugă Doru Eugen Chirica.

În fine, dat fiind faptul că au existat propuneri ca afişajul să conţină o hartă virtuală, cu poziţionarea respectivul mijloc de transport, cei care au gândit sistemul spun că s-au focusat pe timpii de sosire, nu pe poziția mijlocului de transport în comun, însă, pe viitor, ar putea fi afişată şi o astfel de hartă. Tudor DAMASCHIN

Puncte preluare anunturi  "Evenimentul Regional al Moldovei"  in Iasi

<>

Adauga comentariul tau

Nume:

E-mail:

Comentariu:

Security Code
Imagine noua

ULTIMA ORA
Bancul Zilei

04:53

1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Pochidia, cu sediul in comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, cod postal 737552, telefon 0335/407.239, e-mail: pochidia@yahoo.com, cod fiscal 16396425. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: 4 parcele de teren intravilan, situate in comuna Pochidia, sat Salceni, F.N., apartinand domeniului privat al Comunei Pochidia, identificate astfel: -Parcela A, 1.130 mp, nr. cadastral 70780, CF 70780, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/25; -Parcela B, 1.130 mp, nr. cadastral 70781, CF 70781, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/27 -Parcela C, 1.000 mp, nr. cadastral 70769, CF 70769, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/18; -Parcela D, 1.040 mp, nr.cadastral 70771, CF 70771, cu acces direct la drum, T 39, P 1015/2; conform H.C.L.Pochidia nr. 41/30.09.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: la cerere, de la sediul institutiei, Compartiment Secretar sau se poate consulta pe site-ul: www.pochidia.ro. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Se poate obtine de la Compartimentul Secretar, din cadrul Comunei Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: 50 Lei/exemplar, ce se achita numerar la Casieria institutiei, sau se poate descarca de pe site-ul institutiei: www.pochidia.ro -gratuit. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 09.01.2025, ora 10.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 17.01.2025, ora 10.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Compartiment Secretar. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: intr-un singur exemplar, intr-un plic sigilat. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 21.01.2025, ora 13.00, Comuna Pochidia, comuna Pochidia, sat Borodesti, Str. Principala nr. 69, judetul Vaslui, Sala de sedinte. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Sectia de Contencios Administrativ a Tribunalului Vaslui, Vaslui, Str. Stefan cel Mare nr. 54, judetul Vaslui, telefon 0235/311.582, fax 0235/312.432, e-mail: tr-vaslui@just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 21.11.2024.
1. Informatii generale privind autoritatea contractanta, in special denumirea, codul de identificare fiscala, adresa, numarul de telefon, fax si/sau adresa de e-mail, persoana de contact: Comuna Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt, telefon 0233.787.050, fax 0233.787.050, e-mail: timisesti @nt.e-adm.ro, cod fiscal 2614252. 2. Informatii generale privind obiectul procedurii de licitatie publica, in special descrierea si identificarea bunului care urmeaza sa fie vandut: -Imobil teren in suprafata de 1.000 mp, avand carte funciara 52220 si numar cadastral 52220, situat in sat Plaiesu, comuna Timisesti, Str. Neamtului nr. 2, judetul Neamt, apartinand domeniului privat al Comunei Timisesti, conform caietului de sarcini, H.C.L. Comuna Timisesti nr. 105/12.11.2024 si temeiului legal: O.U.G. nr. 57/03.07.2019. 3. Informatii privind documentatia de atribuire: se regasesc in caietul de sarcini. 3.1. Modalitatea sau modalitatile prin care persoanele interesate pot intra in posesia unui exemplar al documentatiei de atribuire: prin solicitare scrisa la Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti. 3.2. Denumirea si datele de contact ale serviciului/ compartimentului din cadrul vanzatorului, de la care pot obtine un exemplar din documentatia de atribuire: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 3.3. Costul si conditiile de plata pentru obtinerea acestui exemplar, unde este cazul, potrivit prevederilor O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ: Persoanele interesate pot achita contravaloarea documentatiei de atribuire de 10 Lei/exemplar, ce se achita la Serviciul Impozite si taxe, contabilitate, proiecte, mediu si achizitii publice al institutiei. 3.4. Data-limita pentru solicitarea clarificarilor: 06.12.2024, ora 14.00. 4. Informatii privind ofertele: 4.1. Data-limita de depunere a ofertelor: 16.12.2024, ora 16.00. 4.2. Adresa la care trebuie depuse ofertele: Compartimentul Relatii cu publicul si secretariat administrativ al Comunei Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 4.3. Numarul de exemplare in care trebuie depusa oferta: 1 exemplar original. 5. Data si locul la care se va desfasura sedinta publica de deschidere a ofertelor: 17.12.2024, ora 11.00, la Caminul Cultural din sat Timisesti, comuna Timisesti, Str. Inv. Rafael Anton nr. 4, judetul Neamt. 6. Denumirea, adresa, numarul de telefon si/sau adresa de e-mail ale instantei competente in solutionarea litigiilor aparute si termenele pentru sesizarea instantei: Instanta de contencios administrativ de pe langa Tribunalul Neamt, Piatra Neamt, B-dul Decebal nr. 5, judetul Neamt, telefon 0233.219.493, fax 0233.210.247, e-mail: tr-neamt-scivil @just.ro. 7. Data transmiterii anuntului de licitatie catre institutiile abilitate, in vederea publicarii: 18.11.2024.
Expoziție în aer liber la Muzeul Unirii -  „Iași, oraș minunat”
24/11/2024 17:08

      Complexul Muzeal National „Moldova” Iasi propune publicului expozitia in aer liber „Iasi, oras minunat” semnată de artistul fotograf Ozolin Dusa si organizată i ...

 Trotinetele electrice din Iași, între viteză, haos și revoluția mobilității urbane
24/11/2024 16:52

Trotinetele electrice au invadat străzile din Iasi cu o viteză ametitoare. În ultimii doi ani, mijloacele de transport usor si ecologic s-au transformat dintr-un trend urbanist inovator intr-un adevăra ...

Rugăciunea și tehnologia, între sacru și digital
24/11/2024 13:56

* intr-un univers dominat de algoritmi si notificări, unde smartphone-urile sunt extensii ale existentei noastre, rugăciunea isi găseste un nou loc * cei care altădată căutau linistea unei biserici sau in ...

Cei mai buni clarinetiști din lume vin la Iași
24/11/2024 13:39

Timp de o săptămană, Iasul va deveni centrul unei importante competittii - Concursul International de Clarinet, ajuns la editia a VII-a, care va reuni instrumentişti clarinetisti din intreaga lume. Competit ...

Endometrioza, boala invizibilă care schimbă vieți
24/11/2024 13:37

* in Romania, una din 10 femei sufera de endometrioză, iar 50% dintre femeile diagnosticate răman infertile * desi este o afectiune foarte răspandită, nu este foarte cunoscută, iar două din trei ...

Femeile care sparg bariere în meserii considerate masculine
22/11/2024 13:45

Într-un peisaj profesional adesea modelat de idei preconcepute, femeile din Iasi isi construiesc propriile drumuri in domenii care păreau candva rezervate exclusiv bărbatilor. Ele nu doar că infruntă ...

Educația alimentară în școli. O revoluție cu impact asupra sănătății și economiei
22/11/2024 13:00

Pe un teren insorit, in spatele unei scoli dintr-un mic oras, cativa copii plantează rosii, morcovi si busuioc. Îmbrăcati in sorturi viu colorate, altii amestecă ingrediente simple in bucătăria sco ...

A fost lansată licitaţia pentru cel mai dificil tronson din Autostrada Unirii
22/11/2024 08:50

 * toate loturile montane de pe sectiunea montană de pe A8 sunt in licitatie de Proiectare si Executie, odată cu lansarea in SEAP a lotului Grinties - Pipirig *  Cătălin Urtoi: „Vineri, tron ...

Frunzele se reîntorc în oraș!
22/11/2024 08:48

Suntem in plin sezon de căderea frunzelor, dar la Iasi acestea nu sunt considerate doar un simplu deseu vegetal, ci materie primă pentru compost. Zilnic, cate 10 autocamioane pline cu frunze sunt adunate de p ...

Primul avertisment al iernii, trecut cu bine!
22/11/2024 08:47

 Comandamentele de Iarnă au intrat in acţiune. Pe tot parcursul nopţii trecute s-a lucrat la deszăpezirea străzilor din Iaşi şi judeţ. Participanţii la trafic sunt sfătuiţi să circule cu pruden ...

Aboneaza-te la cele mai noi stiri din Regiunea Moldovei