Ieşenii au parte de panouri cu afișarea timpilor de așteptare în stații
Dimensiune font:
Deocamdată este vorba doar de trei staţii dotate cu astfel de display-uri, însă numărul lor va creşte la 19
Informarea cetăţenilor despre timpul rămas până la venirea următorului mijloc de transport este, din nou, realitate. Şi în trecut au existat, însă doar în câteva staţii, panouri de informare, însă măsura nu a avut impactul dorit întrucât puţine autobuze erau dotate în acel moment cu GPS-uri. Însă lucrurile s-au schimbat. Într-o ordine absolut firească a unor măsuri implementate în cadrul a ceea ce se doreşte a fi sistemul de management al flotei CTP, au apărut baza de date cu informaţii despre fiecare mijloc de transport din parcul Companiei de Transport Public, şoferi/ vatmani, staţii, trasee, reţele wireless, urmărirea flotei prin colectarea informaţiilor de pe GPS-ul mijloacelor de transport şi transpunerea acestora pe o hartă virtuală cu informaţii despre fiecare cursă şi vehicul, iar, mai nou, panourile de informare din staţii. „Am lansat în probe trei panouri de informare, care oferă călătorilor aflaţi în staţii date despre sosirea următorului mijloc de transport. Deocamdată, informaţiile de pe panouri se referă strict la autobuze. Cele trei panouri se află amplasate în staţiile de pe Independenţei (fostul Fidelio), Blocuri Carmen şi Casa Dosoftei. În următoarea perioadă numărul acestor panouri va ajunge la 19”, spune Cristian Stoica, directorul Companiei de Transport Public Iaşi.
Soluţie pusă gratuit la dispoziţia comunităţii ieşene
Informaţii despre panourile din staţii au fost postate şi de cei care le-au realizat: Wink Media. „Platforma dedicată transportului public este compusă dintr-o suită de instrumente digitale care rezolvă problema afișării timpilor de sosire a vehiculelor în staţie și este pusă gratuit la dispoziţia autorităţilor și comunității locale. Soluţiile dezvoltate vizează management flotă și calculare timpi sosire a vehiculelor în staţie, platformă de CMS – content management system - pentru afișarea timpilor de sosire a vehiculelor, pe tabele, display sau alte dispozitive electronice, aplicaţie mobilă dedicată transportului în comun – la care se lucrează în prezent. Întreaga suită este oferită autorităţilor ieșene într-o formă gratuită, pentru utilizare și testare și ajută la o mai bună înţelegere a planificărilor zilnice și asupra managementului de flotă”, spun reprezentanţii Wink Media. „Lucrăm de 3 ani la dezvoltarea acestui proiect din dorința de a alinia orașul la un standard de dezvoltare european. Nu intenţionăm să înstrăinăm platformele software dezvoltate, ci să le punem la dispoziţia autorităţilor care doresc să testeze soluţii dedicate și înțeleg importanţa proiectelor inteligente. Un oraș smart nu înseamnă doar digitalizare, ci și deschiderea și implicarea companiilor private în implementarea unor soluţii de care cetăţenii chiar să se bucure. Salutăm iniţiativa CTP Iași de a lansa serviciul open data și deschiderea lor pentru încurajarea platformelor care investesc în comunitate și implicare civică”, spune Doru Eugen Chirica, Managing Director la WINK.
Cum funcționează?
Cu ajutorul platformei de management de flotă, datele de GPS sunt colectate și procesate, sunt interpretate și interconectate la un sistem de CMS prin intermediul căruia informaţiile pot fi afișate pe display sau alte forme de afișaj electronic. Platforma generează o serie de rapoarte care ajută la perfecţionarea activităţii companiilor de transport public – foi de parcurs, planificare, număr de kilometri, monitorizare individuală a vehiculelor, planificarea lor etc. și, cel mai important, generează timpii de sosire în staţii. Prin intermediul unui sistem de CMS datele înregistrate sunt folosite pentru afișarea timpului de așteptare în staţii și integrarea acestora într-o aplicaţie mobilă de transport, la care se lucrează în prezent.
Funcţionarea optimă a acestor soluţii depinde de planificarea zilnică și alocarea corectă a vehiculelor la traseu, cât și de starea și funcţionarea sistemelor de GPS.
Dezvoltarea acestor module vine în urma expertizei de 14 ani în publicitate și soluţii digitale dedicate segmentului transport public și este parte integrantă din modelul de business al companiei WINK – servicii publice finanţate prin advertising. „Fiecare dintre produsele WINK, fiecare acţiune sau parteneriat realizat, are o componentă socială. De la investiţia în modernizarea refugiilor de călători, prin iluminat, înlocuit sticla spartă, verificat, îngrijit, la proiecte speciale care au făcut orașul și brandurile sale cunoscute în întrega lume, sau la sistemul de informare călători, montarea de bănci și coșuri de gunoi la baza unui panou publicitar, introducerea de informaţii utile în conţinutul difuzat – echipa noastră a pus orașul pe primul loc. Astfel, ne menţinem viziunea pe termen lung și anume că transformarea și creșterea Iașului este dată și de soluţiile dezvoltate de companiile private”, adaugă Doru Eugen Chirica.
În fine, dat fiind faptul că au existat propuneri ca afişajul să conţină o hartă virtuală, cu poziţionarea respectivul mijloc de transport, cei care au gândit sistemul spun că s-au focusat pe timpii de sosire, nu pe poziția mijlocului de transport în comun, însă, pe viitor, ar putea fi afişată şi o astfel de hartă. Tudor DAMASCHIN
Puncte preluare anunturi "Evenimentul Regional al Moldovei" in Iasi
<
Adauga comentariul tau